abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:07:01 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64795507
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat over het algemeen linkse mensen slimmer en wereld bewuster zijn dan de gemiddelde Geert wilders stemmer of wapengeile pubertjes.

wooi ....... dit is echt een Darwin Awards waard?
Bijna alle oorlogen en menselijk falende rampen zijn begonnen door linkse lui ...... JA Hitler was links .... Stalin was Links zo kan ik nog wel even door gaan ...

Dus kom niet met die onzin hier zo ze willen toch zo het milieu helpen .... nou laten ze dan eerst bij hun zelf beginnen door zelf 7 meter onder de grond te gaan liggen .
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:07:36 #62
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64795532
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:04 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Niets van gemerkt iniedergeval.
Misschien ligt het aan jou?
pi_64795543
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt een punt.
De Yankees maken veel meer herrie over hun paar duizend doden dan over de vele malen grotere aantallen Irakese doden, de Nederlanders maken zich veel meer druk over die paar Nederlandse gesneuvelden dan over de tientallen of honderden Afghaanse doden. Die onevenwichtigheid (disproportionaliteit) steekt. Ik zit daar altijd met verbazing naar te kijken.
Het verbaast me ook altijd dat dat tamelijk klakkeloos gepikt wordt. Als ik het goed begrijp, deel jij dat gevoel van onevenwichtigheid.
In dit geval wordt die onevenwichtigheid wel aan de kaak gesteld. Waarom precies in dit geval wel, weet ik ook niet, maar het is natuurlijk wel terecht.
En als ik jou goed begrijp, ben jij het er ook wel mee eens, dat het aantal doden disproportioneel is.

Dat de media selcetief reageren, doet daar uiteraard niks aan af: disproportioneel is disproportioneel.
In deze logica is vóór de Israëlische operatie in de Gazastrook de beschietingen van Hamas op Israëlische burgers disproportioneel te noemen. Ben jij het daarmee eens? Of behelst dit enkel een bepaald aantal doden?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64795578
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee hoor ik denk veel dichter bij lees dit maar eens

http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pro-israel-betoging-belgie.html

vooral dit stukje

Betogen

De CCOJB besloot bij de Iraanse ambassade te betogen, omdat de oorlog in de Gazastrook ''niet enkel een oorlog tussen Israël en het Palestijnse terrorisme is, maar ook een Israëlisch-Iraanse oorlog.'' Jeruzalem beschuldigt Iran ervan wapens aan de Palestijnen te leveren.
Dat zeg ik: extremisten van beide kanten. In Nederland het CIDI.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:09:34 #65
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795600
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:07 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Misschien ligt het aan jou?
Speciaal voor jou:

pi_64795625
Ik heb er geen verstand van, maar hoe groot achten jullie dan de kans datIsrael meteen maar doorgaat naar Iran? Zijn dat slechts flinke speculaties, of is die kans zeer aannemelijk?
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:10:34 #67
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64795631
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:09 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:

[ afbeelding ]
Bedankt?
pi_64795684
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:57 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee hoor ik denk veel dichter bij lees dit maar eens

http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pro-israel-betoging-belgie.html

vooral dit stukje

Betogen

De CCOJB besloot bij de Iraanse ambassade te betogen, omdat de oorlog in de Gazastrook ''niet enkel een oorlog tussen Israël en het Palestijnse terrorisme is, maar ook een Israëlisch-Iraanse oorlog.'' Jeruzalem beschuldigt Iran ervan wapens aan de Palestijnen te leveren.

Tja het is natuurlijk niet eerlijk dat de vijand ook wapens krijgt
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:12:14 #69
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64795700
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar hoe groot achten jullie dan de kans datIsrael meteen maar doorgaat naar Iran? Zijn dat slechts flinke speculaties, of is die kans zeer aannemelijk?
ach ik verwacht niet veel van de VS nu want die moeten nu eerst zorgen dat hun land er weer boven op komt .
Dus ik verwacht eigenlijk wel dat ze nu door gaan ..

Want welk ander land kan ze nu nog tegen houden ?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:12:32 #70
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795710
quote:
Nee, niet aannemelijk. Maar wellicht dat daar verandering in komt wanneer Netanyahu aan de macht is. Sowieso is Iran geen Irak, Hamas, Taliban en dergelijke.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:12:33 #71
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64795711
quote:
Heel klein, momenteel houden de Arabische landen zich behoorlijk rustig. Sowieso zou Iran zelfs voor Israel een hele dikke pil zijn, dat land is denk ik te groot voor een succesvol grondoffensief.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:14:13 #72
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64795766
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Heel klein, momenteel houden de Arabische landen zich behoorlijk rustig. Sowieso zou Iran zelfs voor Israel een hele dikke pil zijn, dat land is denk ik te groot voor een succesvol grondoffensief.

die gaan niet via de grond hoor denk als ze daar heen gaan is het via de lucht en wel met de wapens die ze graag zouden willen gebruiken

ook al omdat het land groter is en verder weg is en ze dan geen last hebben van de negatieve straling
pi_64795797
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef RAVW het volgende:

[..]

die gaan niet via de grond hoor denk als ze daar heen gaan is het via de lucht en wel met de wapens die ze graag zouden willen gebruiken
Want daarmee komen ze tenminste ergens.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:15:20 #74
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795806
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Iran een Arabisch land. Academicus.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:16:02 #75
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64795834
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Iran een Arabisch land. Academicus.
Je hebt gelijk, mijn fout.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:16:11 #76
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64795837
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:15 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Want daarmee komen ze tenminste ergens.
Denk dat het nu niet gaat om gewin maar meer om de eer .. en om de wraak.

zelf hoop ik het niet want er gaan dan weer veel onschuldige mensen gedood worden . maar we zullen wel zien wat er gaat komen .
pi_64795866
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Die man zei volgens mij dat de discussie niet zou moeten gaan over begrippen proportioneel versus disproportioneel. Om zeven Israëlische burgers die zijn omgekomen te omschrijven als proportioneel, is simpelweg morbide.
Het is betreurenswaardig bij alle slachtoffers. En de discussie zou moeten gaan over een afspraken die een duurzaam bestand levensvatbaar maakt.

En de analogie die je maakt in jouw bericht is een beetje flauw.
Ah, ik wilde je al aanspreken.
De discussie gaat zo snel, dat ik de links over het verschuilen tussen de burgerbevolking al niet meer kon vinden. Die bewaren we maar voor rustiger tijden, lijkt me.

Maar @ nu: Die discussie had misschien gevoerd moeten worden vóór de blokkades en de aanvallen van Israel.

Ik maakte die analogie met in gedachten de agressieve aandacht voor de opmerking van Gretta Duisenberg: "Van de 6 duizend op naar de 6 miljoen."
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:17:05 #78
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795871
En Israel is niet zo dom om een grondoffensief tegen Iran te beginnen, zelfs Amerika weet wel beter. Iran is geen Irak, laat staan dat Israel van Iran kan winnen met een grondoffensief. Bovendien heeft Iran raketten die gemakkelijk Israel kunnen bereiken en flink wat kunnen aanrichten in tegenstelling tot de knutselraketten van Hamas.
pi_64795889
quote:
Heel onrealistisch.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64795919
@AryaMehr: Israël kan een grondoffensief inderdaad niet aan; Amerika wel degelijk (als ze zou willen). Het probleem is alleen dat je daar een Derde Wereldoorlog mee ontketent (olieprijzen gaan er aan, waarna de hele wereldeconomie instort). Iran zal echter nog wel economisch harde klappen krijgen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')