quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Met het grote verschil dat over het algemeen linkse mensen slimmer en wereld bewuster zijn dan de gemiddelde Geert wilders stemmer of wapengeile pubertjes.
In deze logica is vóór de Israëlische operatie in de Gazastrook de beschietingen van Hamas op Israëlische burgers disproportioneel te noemen. Ben jij het daarmee eens? Of behelst dit enkel een bepaald aantal doden?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt een punt.
De Yankees maken veel meer herrie over hun paar duizend doden dan over de vele malen grotere aantallen Irakese doden, de Nederlanders maken zich veel meer druk over die paar Nederlandse gesneuvelden dan over de tientallen of honderden Afghaanse doden. Die onevenwichtigheid (disproportionaliteit) steekt. Ik zit daar altijd met verbazing naar te kijken.
Het verbaast me ook altijd dat dat tamelijk klakkeloos gepikt wordt. Als ik het goed begrijp, deel jij dat gevoel van onevenwichtigheid.
In dit geval wordt die onevenwichtigheid wel aan de kaak gesteld. Waarom precies in dit geval wel, weet ik ook niet, maar het is natuurlijk wel terecht.
En als ik jou goed begrijp, ben jij het er ook wel mee eens, dat het aantal doden disproportioneel is.
Dat de media selcetief reageren, doet daar uiteraard niks aan af: disproportioneel is disproportioneel.
Dat zeg ik: extremisten van beide kanten. In Nederland het CIDI.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee hoor ik denk veel dichter bij lees dit maar eens
http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pro-israel-betoging-belgie.html
vooral dit stukje
Betogen
De CCOJB besloot bij de Iraanse ambassade te betogen, omdat de oorlog in de Gazastrook ''niet enkel een oorlog tussen Israël en het Palestijnse terrorisme is, maar ook een Israëlisch-Iraanse oorlog.'' Jeruzalem beschuldigt Iran ervan wapens aan de Palestijnen te leveren.
Bedankt?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Speciaal voor jou:
[ afbeelding ]
Tja het is natuurlijk niet eerlijk dat de vijand ook wapens krijgtquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:57 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee hoor ik denk veel dichter bij lees dit maar eens
http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pro-israel-betoging-belgie.html
vooral dit stukje
Betogen
De CCOJB besloot bij de Iraanse ambassade te betogen, omdat de oorlog in de Gazastrook ''niet enkel een oorlog tussen Israël en het Palestijnse terrorisme is, maar ook een Israëlisch-Iraanse oorlog.'' Jeruzalem beschuldigt Iran ervan wapens aan de Palestijnen te leveren.
ach ik verwacht niet veel van de VS nu want die moeten nu eerst zorgen dat hun land er weer boven op komt .quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar hoe groot achten jullie dan de kans datIsrael meteen maar doorgaat naar Iran? Zijn dat slechts flinke speculaties, of is die kans zeer aannemelijk?
Nee, niet aannemelijk. Maar wellicht dat daar verandering in komt wanneer Netanyahu aan de macht is. Sowieso is Iran geen Irak, Hamas, Taliban en dergelijke.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar hoe groot achten jullie dan de kans datIsrael meteen maar doorgaat naar Iran? Zijn dat slechts flinke speculaties, of is die kans zeer aannemelijk?
Heel klein, momenteel houden de Arabische landen zich behoorlijk rustig. Sowieso zou Iran zelfs voor Israel een hele dikke pil zijn, dat land is denk ik te groot voor een succesvol grondoffensief.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:10 schreef sunmoonstar het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Heel klein, momenteel houden de Arabische landen zich behoorlijk rustig. Sowieso zou Iran zelfs voor Israel een hele dikke pil zijn, dat land is denk ik te groot voor een succesvol grondoffensief.
Want daarmee komen ze tenminste ergens.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:14 schreef RAVW het volgende:
[..]
die gaan niet via de grond hoordenk als ze daar heen gaan is het via de lucht en wel met de wapens die ze graag zouden willen gebruiken
Iran een Arabisch land.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Heel klein, momenteel houden de Arabische landen zich behoorlijk rustig. Sowieso zou Iran zelfs voor Israel een hele dikke pil zijn, dat land is denk ik te groot voor een succesvol grondoffensief.
Je hebt gelijk, mijn fout.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Iran een Arabisch land.Academicus.
Denk dat het nu niet gaat om gewin maar meer om de eer .. en om de wraak.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:15 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Want daarmee komen ze tenminste ergens.
Ah, ik wilde je al aanspreken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Die man zei volgens mij dat de discussie niet zou moeten gaan over begrippen proportioneel versus disproportioneel. Om zeven Israëlische burgers die zijn omgekomen te omschrijven als proportioneel, is simpelweg morbide.
Het is betreurenswaardig bij alle slachtoffers. En de discussie zou moeten gaan over een afspraken die een duurzaam bestand levensvatbaar maakt.
En de analogie die je maakt in jouw bericht is een beetje flauw.
Heel onrealistisch.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:10 schreef sunmoonstar het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |