abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64794459
Heeft iemand het topic met de foto's van de slachtoffers. Ik kan het niet meer vinden.
Xbox Live: koenpijl
pi_64794505
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Doet me denken aan Afghanistan en Kosovo: toch werd daar niet en masse moeilijk over gedaan, terwijl Israël emmers stront over zich heen krijgt per Palestijnse dode.
Ach, de selectieve verontwaardigingskaart wordt weer eens getrokken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64794697
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, de selectieve verontwaardigingskaart wordt weer eens getrokken.
Helemaal niet. Ik toon er slechts mee aan dat juist politici, opinievormers en media selectief reageren: 200 dode Britten tegenover duizenden dode Afghanen is volstrekt normaal, maar 'slechts' een paar doden tegenover honderden Hamaslovers is zo ongeveer genocide als je de rabiate SP'ers, moslims en fossielen (Van Agt, Duisenberg) moet geloven .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_64794801
==

[ Bericht 50% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:31:39 ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:50:55 #45
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64794818
Hamas verwacht bestand met Israël

TEL AVIV - Het Hamas-regime in de Gazastrook verwacht binnen 48 uur een bestand in het conflict met Israël.

De partijen zullen binnen twee dagen een formule vinden die voor beide kanten acceptabel is, aldus een adviseur van Hamas-leider Ismail Haniyah woensdagavond op een website.

voor volledige bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)tand-met-israel.html
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64794838
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:50 schreef RAVW het volgende:
Hamas verwacht bestand met Israël

TEL AVIV - Het Hamas-regime in de Gazastrook verwacht binnen 48 uur een bestand in het conflict met Israël.

De partijen zullen binnen twee dagen een formule vinden die voor beide kanten acceptabel is, aldus een adviseur van Hamas-leider Ismail Haniyah woensdagavond op een website.

voor volledige bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)tand-met-israel.html
Ja het zal er wel komen want niemand houdt van pijn. Maar na een tijdje is het weer raak wedden?
Er is vast een derde partij dat er voordeel uithaalt en ook loopt te stoken. Maar iwe. Amerika?
pi_64794909
Vlaams Parlement veroordeelt geweld Israël

In een door de meerderheid en de N-VA goedgekeurde resolutie veroordeelt het Vlaams Parlement de 'disproportionele' militaire actie van Israël in de Gazastrook. De resolutie vraagt ook dat de Vlaamse regering de relaties met Israël evalueert.

De resolutie was ingediend door Jan Roegiers (sp.a-fractie), Flor Koninckx (sp.a), Sven Gatz (Open Vld), Johan Verstreken (CD&V) en Piet De Bruyn (N-VA). Oppositiepartij Groen! had zelf een voorstel ingediend waarin gepleit werd om de Belgisch-Israëlische relaties op te schorten zolang de grondblokkade van de Gazastrook niet wordt stopgezet. Vlaams Belang diende een reeks amendementen in.

Uiteindelijk keurde de meerderheid en de N-VA het voorstel-Roegiers goed. Twee mensen van de Open Vld-fractie onthielden zich. Vlaams minister-president Kris Peeters zei in het Vlaams Parlement dat er voor 2009 ook 300.000 euro steun voorzien is voor het agentschap van de VN dat bijstand levert aan de Palestijnse vluchtelingen. (belga/adv)
07/01/09 21u16

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-geweld-Isra-l.dhtml
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:54:24 #48
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64794968
==

[ Bericht 99% gewijzigd door paddy op 08-01-2009 08:33:42 ]
  woensdag 7 januari 2009 @ 23:57:43 #49
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64795090
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:51 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Ja het zal er wel komen want niemand houdt van pijn. Maar na een tijdje is het weer raak wedden?
Er is vast een derde partij dat er voordeel uithaalt en ook loopt te stoken. Maar iwe. Amerika?
nee hoor ik denk veel dichter bij lees dit maar eens

http://www.nu.nl/algemeen/1895438/pro-israel-betoging-belgie.html

vooral dit stukje

Betogen

De CCOJB besloot bij de Iraanse ambassade te betogen, omdat de oorlog in de Gazastrook ''niet enkel een oorlog tussen Israël en het Palestijnse terrorisme is, maar ook een Israëlisch-Iraanse oorlog.'' Jeruzalem beschuldigt Iran ervan wapens aan de Palestijnen te leveren.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64795106
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:53 schreef Meki het volgende:
Vlaams Parlement veroordeelt geweld Israël

In een door de meerderheid en de N-VA goedgekeurde resolutie veroordeelt het Vlaams Parlement de 'disproportionele' militaire actie van Israël in de Gazastrook. De resolutie vraagt ook dat de Vlaamse regering de relaties met Israël evalueert.

De resolutie was ingediend door Jan Roegiers (sp.a-fractie), Flor Koninckx (sp.a), Sven Gatz (Open Vld), Johan Verstreken (CD&V) en Piet De Bruyn (N-VA). Oppositiepartij Groen! had zelf een voorstel ingediend waarin gepleit werd om de Belgisch-Israëlische relaties op te schorten zolang de grondblokkade van de Gazastrook niet wordt stopgezet. Vlaams Belang diende een reeks amendementen in.

Uiteindelijk keurde de meerderheid en de N-VA het voorstel-Roegiers goed. Twee mensen van de Open Vld-fractie onthielden zich. Vlaams minister-president Kris Peeters zei in het Vlaams Parlement dat er voor 2009 ook 300.000 euro steun voorzien is voor het agentschap van de VN dat bijstand levert aan de Palestijnse vluchtelingen. (belga/adv)
07/01/09 21u16

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-geweld-Isra-l.dhtml
Zionistenvrij parlement.
pi_64795180
eerst Gaza bezetten en dan het volgende,,,Iran en zijn kernwapens..kijk er niet van op.
onderschat een ander niet en overschat jezelf niet
pi_64795197
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:35 schreef Kees22 het volgende:
Ik zit tegelijk te luisteren naar Pauw en Witteman, een discussie tussen een vrouw die de Palestijnse zaak verdedigt en een man die in de Tweede kamer zit en de Israelische zaak verdedigt. Witteman wijst op het verschil tussen 6 doden aan de ene kant en 600 aan de andere. En het kamerlid blijft dat proportioneel vinden.
Jammer dat Witteman niet durft te zeggen, dat de Israeli's zeker pas stoppen als ze 6 miljoen Palestijnen vermoord hebben. Verklaart ook wel waarom ze er rustig de tijd voor nemen: eerst moeten er genoeg Palestijnen zijn.
Die man zei volgens mij dat de discussie niet zou moeten gaan over begrippen proportioneel versus disproportioneel. Om zeven Israëlische burgers die zijn omgekomen te omschrijven als proportioneel, is simpelweg morbide.
Het is betreurenswaardig bij alle slachtoffers. En de discussie zou moeten gaan over een afspraken die een duurzaam bestand levensvatbaar maakt.

En de analogie die je maakt in jouw bericht is een beetje flauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 08-01-2009 00:08:33 ]
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:00:12 #53
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795202
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Op een vrijdag? Dan werken de meeste mensen...

Protesten op werkdagen zijn alleen verstandig als je linkse mensen wil aantrekken, die werken namelijk zelden.
Met het grote verschil dat over het algemeen linkse mensen slimmer en wereld bewuster zijn dan de gemiddelde Geert Wilders stemmer of wapengeile pubertjes.
pi_64795224
Kan iemand mij vertellen waarom die retards elkaar blijven bevechten, ook al is er geen enkele oplossing in zicht?
Vanwaar die diepgewortelde haat die het onmogelijk maakt voor die mensen om naast elkaar te leven?
Zijn ze dom ofzo?
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:02:33 #55
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64795309
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:00 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Met het grote verschil dat over het algemeen linkse mensen slimmer en wereld bewuster zijn dan de gemiddelde Geert wilders stemmer of wapengeile pubertjes.
Ik ben een wapengeile academicus
pi_64795349
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Jij komt er tenminste voor uit.
pi_64795361
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:59 schreef Aagjekat het volgende:
eerst Gaza bezetten en dan het volgende,,,Iran en zijn kernwapens..kijk er niet van op.
kernwapens tussen " ". Ik kijk er ook niet van op.
pi_64795389
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik toon er slechts mee aan dat juist politici, opinievormers en media selectief reageren: 200 dode Britten tegenover duizenden dode Afghanen is volstrekt normaal, maar 'slechts' een paar doden tegenover honderden Hamaslovers is zo ongeveer genocide als je de rabiate SP'ers, moslims en fossielen (Van Agt, Duisenberg) moet geloven .
Je hebt een punt.
De Yankees maken veel meer herrie over hun paar duizend doden dan over de vele malen grotere aantallen Irakese doden, de Nederlanders maken zich veel meer druk over die paar Nederlandse gesneuvelden dan over de tientallen of honderden Afghaanse doden. Die onevenwichtigheid (disproportionaliteit) steekt. Ik zit daar altijd met verbazing naar te kijken.
Het verbaast me ook altijd dat dat tamelijk klakkeloos gepikt wordt. Als ik het goed begrijp, deel jij dat gevoel van onevenwichtigheid.
In dit geval wordt die onevenwichtigheid wel aan de kaak gesteld. Waarom precies in dit geval wel, weet ik ook niet, maar het is natuurlijk wel terecht.
En als ik jou goed begrijp, ben jij het er ook wel mee eens, dat het aantal doden disproportioneel is.

Dat de media selcetief reageren, doet daar uiteraard niks aan af: disproportioneel is disproportioneel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 januari 2009 @ 00:04:39 #59
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64795408
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 00:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Niets van gemerkt iniedergeval.
pi_64795506
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:51 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Hoeft niet eens: de extremisten aan beide kanten en de wapenverkopers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')