Oorlog is natuurlijk nooit leuk, maar ik gaf slechts een taaltechnische uitleg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef Meki het volgende:
oorlog is het kwaad, blijkbaar wil jij als goede jongen zeker een oorlog he
Soms is het nodig. Oorlog om vrede af te dwingen. Lijkt paradoxaal, maar zo werkt de wereld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef Meki het volgende:
praten kan ook...als beiden de intentie hebben een oplossing tot vrede te vinden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Soms is het nodig. Oorlog om vrede af te dwingen. Lijkt paradoxaal, maar zo werkt de wereld.
Bijvoorbeeld de bevrijding van West-Europa tijdens WO2. Hier kun je moeilijk van kwaadwillendheid spreken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Soms is het nodig. Oorlog om vrede af te dwingen. Lijkt paradoxaal, maar zo werkt de wereld.
Duh... Let op het woordje 'soms' aan het begin van de zin!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:41 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
praten kan ook...als beiden de intentie hebben een oplossing tot vrede te vinden.
Dat zou je zo niet zeggen als je naar de feiten kijkt..quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:23 schreef Meki het volgende:
Israel heeft deze kwaadwillende oorlog al verloren.
Ik heb het wel degelijk over human shields gehad; Het posteren van burgers op daken om militaire actie te verhinderen , vermeldde ik eerder en is synoniem voor een grove schending van de Vierde Geneefse Conventue; een oorlogsmisdaad.quote:Op donderdag 8 januari 2009 02:13 schreef voyeur het volgende:
[..]
Je had het niet over human shields in de posts waar ik op inging. Je bedoelt het gijzelen van families in Gaza om hun bovenverdieping te gebruiken voor de scherpschutters van de IDF?
Ik wil best een wedje doen over de vraag of zelfmoordaanslagen door Palestijnen oorlogsmisdaden zijn. Zelfs de Nëderlandse regering was het indertijd met me eens, dus het lijkt me stug dat er een Internationaal hof anders zou oordelen. Het artikel over Irak dat je citeert. is totaal niet relevant.
Ik dacht overigens dat we het over het huidige conflict hadden en niet over de Intifadah's
Het probleem bij jou is dat je niet tegen oorlog bent, maar gewoon aan het mekkeren dat "jouw" kant de klappen krijgt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:36 schreef Meki het volgende:
Egypte zal nooit de oorlog aan israel verklaren onder deze omstandigheden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef superworm het volgende:
Ok, dus we hebben al 4 potentiële oorlogslanden.
Israël
-Gazastrook
-Egypte
-Libanon
Eventueel zou zich daar nog bij kunnen mengen:
-Iran
-en daarmee VS
Dat kan gezellig worden
klopt en toen rusland georgie binnenviel was er ook een 3e wereldoorlog op komstquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef superworm het volgende:
Israël
-Gazastrook
-Egypte
-Libanon
-Iran
-en daarmee VS
Dat kan gezellig worden
Syrie en Jordanië kan je d'r dan ook bijzettenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef superworm het volgende:
Israël
-Gazastrook
-Egypte
-Libanon
-Iran
-en daarmee VS
Dat kan gezellig worden
Libanon niet, maar Hezbollah. Siniora heeft de raketbeschieting meteen veroordeeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:58 schreef superworm het volgende:
Israël
-Gazastrook
-Egypte
-Libanon
-Iran
-en daarmee VS
Dat kan gezellig worden
Waar basseer je dat op?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:23 schreef Meki het volgende:
Israel heeft deze kwaadwillende oorlog al verloren.
Dus Nazi Duitsland heeft de oorlog gewonnen!?!quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:16 schreef B4CO het volgende:
[..]
Waar basseer je dat op?
+600 doden tegen +6 doden
israel staat voor
+ 1 uur.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:19 schreef B4CO het volgende:
12.00-15.00
Er is nu geen winnaar en verliezerquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:17 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dus Nazi Duitsland heeft de oorlog gewonnen!?!
Nederlandse tijd loop het bestand van 13.00 uur tot 16.00 uur.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Nee, 12.00 - 15.00 Nederlandse tijd toch?
Ik denk dat Meki (O.K. misschien schat ik hem, als relkloon, te hoog in.) het 'charme offensief' in de Westerse media bedoelt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:21 schreef B4CO het volgende:
[..]
Er is nu geen winnaar en verliezer
in oorlogen zijn alleen verliezers
maar Meki loopt gewoon te rellen terwijl er geen winnaar is op dit moment..
Op dit moment heeft Israel wel de overmacht en bepaalt zij wat er gebeurt
Hamas wint dit keer echt niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |