Inderdaad, dit is gewoon geen systeem. Laat die Hennen gozer maar bepalen wie er uit moet, of wie door mag. Of laat de verkopers zichzelf op straat gaan verkopen, samen. Dus dat "klanten" stemmen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:30 schreef Paul het volgende:
Blijf dat wegstemsysteem ook slecht vinden
Als ze dit programma nog een seizoen doen moeten ze daar ff aan sleutelen
Die maakt geen reclame voor zichzelf in dit programmaquote:Op woensdag 28 januari 2009 21:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat dus. Hij haalt omzetten, maar de manier waarop gaat hem op een gegeven moment tegenwerken. Wat een lul.
En die Hans is een dooie.
Nou dat is natuurlijk niet waar, althans normaal niet. Tuurlijk proberen ze je te sturen naar een tv die ook voor hun wat oplevert terwijl ze je binnenlokken met een model die afgeprijsd in de folder staat, maar ze verkopen je echt geen troep.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:06 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Klopt, als er een gezinnetje binnenkomt met hun zuurverdiende spaarcentjes moet je ze een slechte tv verkopen met veel marge. Dat is beter dan een goede tv verkopen waar het gezinnetje langer plezier van heeft. Dan kan je zeggen, dat is verkopen. Maar dat soort praktijken vind ik toch wel heel erg. Dit is vaak zo in zaken als Scheer & Foppen. Precies de reden waarom een vriend van me, omdat hij dit opgelegd kreeg van hoger hand, er mee gestopt is. Hij kreeg het niet over zijn hart wat hem toch wel heel erg siert
Volgensmij niet, ookal kunnen ze bij bepaalde gestelde targets wel bonussen ontvangen.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:58 schreef Stefan het volgende:
Werken al die zaken op provisiebasis?
Hennen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:45 schreef JohnDope het volgende:
Baas van die kledingwinkel is een dwaas.
Dat zakenwonder die af en toe wat woorden op zo'n groot blad kalkt, tijdens die ultra korte peptalk is een wereld karikatuur.![]()
Tja, vooral in de ochtend zal daar ook niet veel te doen zijn...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 23:14 schreef W00fer het volgende:
Volgens mij duren de peptalks ook langer dan dat je op TV ziet.
Tevens de uitzendingen, of dacht je dat ze maar een paar uur op de markt, paar uur in die winkel en paar uur in die babywinkel stonden.
Van 2 hele dagen filmen wordt het beste aan elkaar gemonteerd. Dus het slechtste zie je niet eens.
En misschien is dat maar goed ook. Tenenkrommende tv zou het anders zijn.
Vraag me af wie er al huilend de opnames heeft afgebroken. Dat zie je natuurlijk op tv niet.
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat deze "Topverkopers" meer stimulans hebben om te verkopen vanwege het programma en de "wedstrijd", in tegenstelling tot een vaste verkoper die al een vast contract heeft voor onbepaalde tijd.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 00:23 schreef cygnusx het volgende:
[..]
Tja, vooral in de ochtend zal daar ook niet veel te doen zijn...
Wat mij opvalt is dat een bedrijf als Its en die kledingzaak meewerken aan zoiets. De hele dag 100% amateurpersoneel in je zaak hebben lijkt mij niet wenselijk voor je omzet. Waarsch heeft de Its die dag 25 tot 50% van de omzet en marge/resultaat gedraaid als wanneer er hun vaste personeel had gestaan.
quote:Topverkopers verkopen auto's bij Jonker Automotive
Wie de 'beste verkopers' van Nederland aan het werk wil zien, moet vanavond (4 februari) om 20.30 uur kijken naar het KRO-televisieprogramma ‘Topverkopers'. Jonker Automotive in Amersfoort is dan het decor van de strijd om de felbegeerde titel ‘Beste Verkoper van Nederland'.
In het programma ‘Topverkopers' van Jort Kelder zijn de kandidaten met elkaar in een felle concurrentieslag verwikkeld. De inzet: wie is de beste verkoper van Nederland? Elke week worden de verkopers in een nieuwe omgeving neergezet en moeten ze in een keiharde afvalrace bewijzen dat zij als beste kunnen verkopen. Toen de KRO op 13 en 14 december opnamen maakte bij Jonker in Hoevelaken waren er van de tien kandidaten nog zes over. Zij moesten als autoverkopers hun talenten bewijzen. "Daar komt heel veel mensenkennis bij kijken", aldus directeur Jeen Jonker van Jonker Automotive. Hij begeleidde de kandidaten en gaf zijn oordeel over hun verkoopkwaliteiten door aan Jort Kelder.
Gemakkelijk hadden de topverkopers het zeker niet bij Jonker Automotive. Leen Jonker: "Ze moesten stevige verkooptargets halen. Het gaat uiteindelijk om één ding: wie de meeste omzet draait wint. Alles was helemaal echt."
Ik ook! Geweldige reclamequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:42 schreef Stansfield het volgende:
Ik moet toch altijd hier aan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |