Maargoed ... wat zo een rotdag maakte vandaag ? Je kent het wel , iedere wezen op aarde heeft een vijand... zoals de witte haai op kilometers afstand bloed kan ''ruiken'' . Hebben rokers ook zo iemand die telepatisch lijkt... de ANTI-ROKER !
Langzaam besluipt hij zijn prooi , als een wild dier dat bloeddorstig op zoek is naar een maaltijd...
In mijn ooghoeken zie ik hem verschijnen , ik probeer hem te negeren , want het is gewoon een irritante gast.
Even kijk ik om ... hey ! Hij is weg ! Hoewel ik het nog aan niemand verteld hebt behalve een paar woorden op FOK! Krijg ik mijn eerste hartstilstand van vandaag...
''Heyy maarten, gestopt? '' vraagt onze sluipbloedzuiger van achter...
Uhmm hoe weet je dat ? vraag ik.
''Nou gewoon... ik dacht laat ik eens vragen waarom ik je niet rokent zie'' zegt hij alsof hij al lang heeft geroken dat ik gestopt was ... Ik kijk hem aan en denk ''.. als ie een kampvuur maakt dan doet ie dat met lampen... dat geeft niet zoveel rook... zo een anti-roker is het...''
Ik antwoord : '' ach ben nog bezig , en op de goede weg ''
En dan komt het ... zo sago dat ik ben ... DE OPMERKING die elke anti-roker stelt :
''Tja als je niet ermee was begonnen dannnn..''
Langzaam dringen de moordgedachtes bij me binnen... wie zal ik als eerste bellen? Mijn Ex-vriendin? Die heeft immers alle afleveringen van CSI gezien... dus die weet exact hoe een lijk moet worden opgeruimt...
Snel prop ik een hand vol M&M`s naar binnen ...damn de 2de zak van 400gram in 3 dagen... vanavond maar even lekker op FOK gaan delen wat hun nou eigenlijk zo eten ... Zwijgent en hem verbaast achterlatend loop ik naar binnen en ga verder met mijn werk...
Some people call me insane...but i enjoy everyminute of it!