Ik bedoel kwalijke/ongewenste bijwerkingen.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Bij de start van sommige vormen van reuma kan stress inderdaad een factor zijn. Daarna is dat niet meer het geval. Zodra er eenmaal structuele schade is maakt het niet bijzonder veel uit hoeveel stress je hebt... die gewrichten werken dan gewoon niet goed meer.
[..]
Ga je nou serieous beweren dat natuurlijke stofjes geen bijwerkingen hebben?
http://en.wikipedia.org/wiki/Salicylic_acid#Safety
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspirin#Adverse_effects
Wat zeg je daar dan van?
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kan het niet zo zijn dat het leugens van bigpharma zijn om toch hun middeltjes te gebruiken dan natuur.
Jij vind doof worden, maagbloedingen, syndroom van Reye etc. niet kwalijk of ongewenst?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:44 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik bedoel kwalijke/ongewenste bijwerkingen.
Stevia heeft naast dat het zoet is ook goede medicinale bewerkingen.
Zo weer een ander bigpharma probleem.quote:Weet wat u slikt
Patiënten en artsen verdienen betere informatie over medicijnen. Farmaceutische bedrijven moeten worden gedwongen de resultaten van hun klinische onderzoeken openbaar te maken.
Effectief, veilig, en niet verslavend. Zo werden de moderne antidepressiva aangeprijsd toen ze voor het eerst op de markt kwamen. Nu zijn deze geneesmiddelen het onderwerp van felle discussie. Een aantal patiënten en doktoren beweert dat hun werkzaamheid discutabel is en dat ze zelfmoordneigingen kunnen opwekken.
Voorstanders, waaronder de bedrijven die de geneesmiddelen maken, blijven bij hun standpunt, dat deze geneesmiddelen miljoenen mensen hebben geholpen. Volgens hen zal het meer kwaad dan goed doen als ze uit de handel worden genomen. Het zou gemakkelijker zijn te bepalen wie er gelijk heeft wanneer we ongehinderd over alle informatie rondom deze geneesmiddelen konden beschikken, maar dat is niet het geval.
Het klink misschien merkwaardig, maar volgens de wet zijn bedrijven niet verplicht de onderzoeksresultaten van geregistreerde geneesmiddelen openbaar te maken. Doktoren, patiënten en publieke instellingen hebben geen wettelijk recht op inzage in de onderzoeksresultaten die hebben geleid tot de goedkeuring van deze geneesmiddelen. Is dat een probleem?
Ja, een groot probleem, omdat onderrapportage de resultaten van klinisch onderzoek rooskleuriger voorstelt en fatale gevolgen kan hebben. Een voorbeeld. Mensen die een hartaanval hadden gehad, kregen jarenlang geneesmiddelen voorgeschreven die hartritmestoornissen moesten voorkomen. In 1990, meer dan tien jaar na goedkeuring, werd geschat dat deze geneesmiddelen in de Verenigde Staten meer dodelijke slachtoffers hadden geëist dan het totaal aantal Amerikaanse soldaten dat in de Vietnamoorlog was gesneuveld.
Als de eerste onderzoeksgegevens openbaar waren geweest, waaruit men had kunnen afleiden dat het gebruik van deze geneesmiddelen dodelijke gevolgen zou kunnen hebben, had deze ramp misschien kunnen worden voorkomen. Het probleem van rooskleurige onderrapportage van klinische onderzoeken wordt al lang onderkend. In 1980 toonde de Finse onderzoekster Elina Hemminki aan, dat van de onderzoeksrapporten die waren overlegd ter goedkeuring van geneesmiddelen, rapporten minder kans hadden nadien openbaar te worden gemaakt wanneer ze waren voorzien van documentatie over bijwerkingen.
bron - lees verder
Dat is wel een beetje jouw tactiek he ?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:01 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zo weer een ander bigpharma probleem.
Dat is idd 1 van zijn standaard technieken jaquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje jouw tactiek he ?
Je dumpt wat onzin, en als mensen aantonen dat het onzin is negeer je ze en dump je gewoon weer wat nieuws neer.
Waarom ga je nou niet gewoon in op het bijwerkingen-verhaal ?
Ja. En wat ga je daar doen? Bevestiging zoeken. "Zie je wel, ik heb gelijk". Zoals jij hier post, kan ik niet geloven dat jij met een open blik naar zo'n lezing gaat. Dat is hetzelfde als Rudeonline die naar een lezing over de relativiteitstheorie gaat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:41 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
en dus ga ik naar buiten naar een reallife lezing
[..]
"Het gros"? Over hoeveel hebben we het dan? Denk je echt dat alle studenten biologie, geneeskunde en farmacie alles maar slikken met het verstand op 0? Hoeveel van deze studenten of mensen die in dit wereldje werken ken jij persoonlijk? Kun je daar es antwoord op geven?quote:Punt is dat de gros van de werknemers, laboranten en dergelijke ook maar worden voorgelogen over van alles en nog wat. Elke laag hoger op de ladder worden er andere leugens verkondigd. Het komt er dus op neer dat men ook maar wat doet omdat de meerdere de opdrachten geeft.
Die beerput maak je ook zelf met jouw manier van discusseren. Kennelijk vind je het gerechtvaardigd om te stigmatiseren en te polariseren. Jammer.quote:Ik begrijp dat er best nuances zijn maar in het geval van bigpharma beland je alleen maar meer in beerput verhalen.
Ik ben ook erg benieuwd.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje jouw tactiek he ?
Je dumpt wat onzin, en als mensen aantonen dat het onzin is negeer je ze en dump je gewoon weer wat nieuws neer.
Waarom ga je nou niet gewoon in op het bijwerkingen-verhaal ?
Dat zal vast zo zijn, maar we nemen even moi als voorbeeld, hoe had ik volgens jou mijn hartoperatie overleefd zonder de diverse producten van de farmaceutische industrie?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Marihuana is DE wonderplant.
Mint (pepermunt) voor een verhoging van het reactievermogen.
Is het niet zo omdat we al van kinds af aan volgestauwd zijn met gif. Of het aan ons voedselpartoon ligt. Met hormoon rotzooi, pusmelk, kapot gekweekte groentes, vaccinaties, fluoride, aspartaam en andere idiote onnodige addetief spul.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij vind doof worden, maagbloedingen, syndroom van Reye etc. niet kwalijk of ongewenst?
wilskracht.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zal vast zo zijn, maar we nemen even moi als voorbeeld, hoe had ik volgens jou mijn hartoperatie overleefd zonder de diverse producten van de farmaceutische industrie?
Je hebt echt werkelijk geen greintje verstand van een medical trial he? Nee dat is niet zo.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het niet zo omdat we al van kinds af aan volgestauwd zijn met gif. Of het aan ons voedselpartoon ligt. Met hormoon rotzooi, pusmelk, kapot gekweekte groentes, vaccinaties, fluoride, aspartaam en andere idiote onnodige addetief spul.
Ik zou dan wel eens weten of het bij een aboriginal of een amish ook gebeurd.
Daarom gaat het ook zo vaak fout. Ze doen maar wat.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hebt echt werkelijk geen greintje verstand van een medical trial he? Nee dat is niet zo.
Is er ook een manier waarmee we je ongelijk zouden kunnen aantonen? Of is dat onmogelijk in het Lambiekje-universum?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Is het niet zo omdat we al van kinds af aan volgestauwd zijn met gif. Of het aan ons voedselpartoon ligt. Met hormoon rotzooi, pusmelk, kapot gekweekte groentes, vaccinaties, fluoride, aspartaam en andere idiote onnodige addetief spul.
Ik zou dan wel eens weten of het bij een aboriginal of een amish ook gebeurd.
Omdat jij er geen verstand van hebt doen ze maar wat? Hoe is dat nou weer logisch?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daarom gaat het ook zo vaak fout. Ze doen maar wat.
M'n vriendin studeert farmacie ( oei, ze is geïndoctrineerd! En ik ook! ); ik zal het haar mededelenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Daarom gaat het ook zo vaak fout. Ze doen maar wat.
Logica is hier geen criterium. De geldigheid van Lambiekjes posts wel:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Omdat jij er geen verstand van hebt doen ze maar wat? Hoe is dat nou weer logisch?
Mjahquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:26 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Logica is hier geen criterium. De geldigheid van Lambiekjes posts wel:
Normaal:
Iemands redenatie klopt niet --> heroverweging, herformulering --> stelling verworpen of bijgesteld
Bij Lambiekje:
Lambiekjes redenatie klopt niet --> flauwekul, bla... --> Lambiekjes redenatie klopt!
Zoals de ware geindoctrineerde gelovige zal stellen dat God mensen geneest en dat je dus geen medicijnen hoeft te gebruiken. Na -tig dooien komt het dan es voor dat iemand toch zonder die medicijnen geneest op een dan nog onverklaarbare wijze. En dan is dat natuurlijk "God".quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wilskracht.
Ben je er bijvoorbeeld achter wat nu de echte rede was van hartfalen?
De achterlijke posts van Lambiekje misschien?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
wilskracht.
Ben je er bijvoorbeeld achter wat nu de echte rede was van hartfalen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |