abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:44:26 #261
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_66764595
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bij de start van sommige vormen van reuma kan stress inderdaad een factor zijn. Daarna is dat niet meer het geval. Zodra er eenmaal structuele schade is maakt het niet bijzonder veel uit hoeveel stress je hebt... die gewrichten werken dan gewoon niet goed meer.
[..]

Ga je nou serieous beweren dat natuurlijke stofjes geen bijwerkingen hebben?

http://en.wikipedia.org/wiki/Salicylic_acid#Safety
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspirin#Adverse_effects

Wat zeg je daar dan van?
Ik bedoel kwalijke/ongewenste bijwerkingen.

Stevia heeft naast dat het zoet is ook goede medicinale bewerkingen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:45:43 #262
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66764655
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kan het niet zo zijn dat het leugens van bigpharma zijn om toch hun middeltjes te gebruiken dan natuur.

Waarom is het zo moeilijk te begrijpen dat ook natuurlijke producten allemaal verschillende stoffen tegelijkertijd kunnen bevatten, die dus verschillende invloeden op het lichaam kunnen hebben ?

Ik neem aan dat je weet dat er giftige natuurlijke producten zijn.
Ik neem aan dat je ook weet dat er natuurlijke producten zijn die een goede invloed hebben op 't een of ander iets in ons lichaam.

Waarom is het dan volgens jou onmogelijk dat er natuurlijke producten zijn die slecht zijn voor 't een, maar goed voor iets anders ?
zzz
  vrijdag 6 maart 2009 @ 13:54:40 #263
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66764972
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik bedoel kwalijke/ongewenste bijwerkingen.

Stevia heeft naast dat het zoet is ook goede medicinale bewerkingen.
Jij vind doof worden, maagbloedingen, syndroom van Reye etc. niet kwalijk of ongewenst?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:01:36 #264
52357 Lambiekje
pi_66765275
quote:
Weet wat u slikt

Patiënten en artsen verdienen betere informatie over medicijnen. Farmaceutische bedrijven moeten worden gedwongen de resultaten van hun klinische onderzoeken openbaar te maken.

Effectief, veilig, en niet verslavend. Zo werden de moderne antidepressiva aangeprijsd toen ze voor het eerst op de markt kwamen. Nu zijn deze geneesmiddelen het onderwerp van felle discussie. Een aantal patiënten en doktoren beweert dat hun werkzaamheid discutabel is en dat ze zelfmoordneigingen kunnen opwekken.

Voorstanders, waaronder de bedrijven die de geneesmiddelen maken, blijven bij hun standpunt, dat deze geneesmiddelen miljoenen mensen hebben geholpen. Volgens hen zal het meer kwaad dan goed doen als ze uit de handel worden genomen. Het zou gemakkelijker zijn te bepalen wie er gelijk heeft wanneer we ongehinderd over alle informatie rondom deze geneesmiddelen konden beschikken, maar dat is niet het geval.

Het klink misschien merkwaardig, maar volgens de wet zijn bedrijven niet verplicht de onderzoeksresultaten van geregistreerde geneesmiddelen openbaar te maken. Doktoren, patiënten en publieke instellingen hebben geen wettelijk recht op inzage in de onderzoeksresultaten die hebben geleid tot de goedkeuring van deze geneesmiddelen. Is dat een probleem?

Ja, een groot probleem, omdat onderrapportage de resultaten van klinisch onderzoek rooskleuriger voorstelt en fatale gevolgen kan hebben. Een voorbeeld. Mensen die een hartaanval hadden gehad, kregen jarenlang geneesmiddelen voorgeschreven die hartritmestoornissen moesten voorkomen. In 1990, meer dan tien jaar na goedkeuring, werd geschat dat deze geneesmiddelen in de Verenigde Staten meer dodelijke slachtoffers hadden geëist dan het totaal aantal Amerikaanse soldaten dat in de Vietnamoorlog was gesneuveld.

Als de eerste onderzoeksgegevens openbaar waren geweest, waaruit men had kunnen afleiden dat het gebruik van deze geneesmiddelen dodelijke gevolgen zou kunnen hebben, had deze ramp misschien kunnen worden voorkomen. Het probleem van rooskleurige onderrapportage van klinische onderzoeken wordt al lang onderkend. In 1980 toonde de Finse onderzoekster Elina Hemminki aan, dat van de onderzoeksrapporten die waren overlegd ter goedkeuring van geneesmiddelen, rapporten minder kans hadden nadien openbaar te worden gemaakt wanneer ze waren voorzien van documentatie over bijwerkingen.

bron - lees verder
Zo weer een ander bigpharma probleem.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:07:00 #265
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_66765546
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:01 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Zo weer een ander bigpharma probleem.
Dat is wel een beetje jouw tactiek he ?

Je dumpt wat onzin, en als mensen aantonen dat het onzin is negeer je ze en dump je gewoon weer wat nieuws neer.
Waarom ga je nou niet gewoon in op het bijwerkingen-verhaal ?
zzz
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:10:13 #266
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66765685
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Je dumpt wat onzin, en als mensen aantonen dat het onzin is negeer je ze en dump je gewoon weer wat nieuws neer.
Dat is idd 1 van zijn standaard technieken ja
Onikaan ni ov dovah
pi_66765818
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:41 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

en dus ga ik naar buiten naar een reallife lezing
[..]
Ja. En wat ga je daar doen? Bevestiging zoeken. "Zie je wel, ik heb gelijk". Zoals jij hier post, kan ik niet geloven dat jij met een open blik naar zo'n lezing gaat. Dat is hetzelfde als Rudeonline die naar een lezing over de relativiteitstheorie gaat.

Als jij nou es op een normale manier hier een topic opent, zonder over-de-kam-scheerderij, zonder polarisatie, zonder stigma's, zonder getier en geschreeuw, en op een ganbare manier discusseert, dan ben ik erg geïnteresseerd in wat de farmaceutische wereld allemaal voor rare zaakjes uitoefent. De manier waarop jij hier post doet mij denken aan de frustraties van een 14-jarige wereldvreemde puber met een enorm communicatiegebrek. En ik zag net in je fotoboek dat je de 30 al gepasseerd bent, dus dat lijkt me niet de bedoeling.
quote:
Punt is dat de gros van de werknemers, laboranten en dergelijke ook maar worden voorgelogen over van alles en nog wat. Elke laag hoger op de ladder worden er andere leugens verkondigd. Het komt er dus op neer dat men ook maar wat doet omdat de meerdere de opdrachten geeft.
"Het gros"? Over hoeveel hebben we het dan? Denk je echt dat alle studenten biologie, geneeskunde en farmacie alles maar slikken met het verstand op 0? Hoeveel van deze studenten of mensen die in dit wereldje werken ken jij persoonlijk? Kun je daar es antwoord op geven?
quote:
Ik begrijp dat er best nuances zijn maar in het geval van bigpharma beland je alleen maar meer in beerput verhalen.
Die beerput maak je ook zelf met jouw manier van discusseren. Kennelijk vind je het gerechtvaardigd om te stigmatiseren en te polariseren. Jammer.
pi_66765846
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd.
pi_66765906
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 09:39 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Marihuana is DE wonderplant.

Mint (pepermunt) voor een verhoging van het reactievermogen.
Dat zal vast zo zijn, maar we nemen even moi als voorbeeld, hoe had ik volgens jou mijn hartoperatie overleefd zonder de diverse producten van de farmaceutische industrie?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:18:53 #270
52357 Lambiekje
pi_66766024
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 13:54 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Jij vind doof worden, maagbloedingen, syndroom van Reye etc. niet kwalijk of ongewenst?
Is het niet zo omdat we al van kinds af aan volgestauwd zijn met gif. Of het aan ons voedselpartoon ligt. Met hormoon rotzooi, pusmelk, kapot gekweekte groentes, vaccinaties, fluoride, aspartaam en andere idiote onnodige addetief spul.

Ik zou dan wel eens weten of het bij een aboriginal of een amish ook gebeurd.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:19:39 #271
52357 Lambiekje
pi_66766053
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:15 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dat zal vast zo zijn, maar we nemen even moi als voorbeeld, hoe had ik volgens jou mijn hartoperatie overleefd zonder de diverse producten van de farmaceutische industrie?
wilskracht.

Ben je er bijvoorbeeld achter wat nu de echte rede was van hartfalen?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:20:21 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66766082
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is het niet zo omdat we al van kinds af aan volgestauwd zijn met gif. Of het aan ons voedselpartoon ligt. Met hormoon rotzooi, pusmelk, kapot gekweekte groentes, vaccinaties, fluoride, aspartaam en andere idiote onnodige addetief spul.

Je hebt echt werkelijk geen greintje verstand van een medical trial he? Nee dat is niet zo.
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:21:40 #273
52357 Lambiekje
pi_66766137
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hebt echt werkelijk geen greintje verstand van een medical trial he? Nee dat is niet zo.
Daarom gaat het ook zo vaak fout. Ze doen maar wat.
pi_66766181
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Is er ook een manier waarmee we je ongelijk zouden kunnen aantonen? Of is dat onmogelijk in het Lambiekje-universum?

Of je schuift ideeën weg onder het mom "dat komt van geïndoctrineerde mensen", of je bedenkt de meest idiote uitwegen. Zou het heel, heel, heel misschien ook zo kunnen zijn dat jouw kijk op deze zaken niet helemaal klopt? Of stort het Lambiekje-universum dan in?
  vrijdag 6 maart 2009 @ 14:23:13 #275
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66766195
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Omdat jij er geen verstand van hebt doen ze maar wat? Hoe is dat nou weer logisch?
Onikaan ni ov dovah
pi_66766212
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

M'n vriendin studeert farmacie ( oei, ze is geïndoctrineerd! En ik ook! ); ik zal het haar mededelen Knap dat dat allemaal vanachter een pc kan worden beoordeeld trouwens. Ben je telepathisch begaafd? Indrukwekkend
pi_66766302
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:23 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Omdat jij er geen verstand van hebt doen ze maar wat? Hoe is dat nou weer logisch?
Logica is hier geen criterium. De geldigheid van Lambiekjes posts wel:

Normaal:

Iemands redenatie klopt niet --> heroverweging, herformulering --> stelling verworpen of bijgesteld

Bij Lambiekje:

Lambiekjes redenatie klopt niet --> flauwekul, bla... --> Lambiekjes redenatie klopt!

vrijdag 6 maart 2009 @ 14:28:10 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_66766377
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Logica is hier geen criterium. De geldigheid van Lambiekjes posts wel:

Normaal:

Iemands redenatie klopt niet --> heroverweging, herformulering --> stelling verworpen of bijgesteld

Bij Lambiekje:

Lambiekjes redenatie klopt niet --> flauwekul, bla... --> Lambiekjes redenatie klopt!

Mjah Dat blijkt wel weer. Lekker in de vergaarbak die BNW heet om ons wat vermaak te bezorgen en de rest van het forum wat schoner te houden.
Onikaan ni ov dovah
pi_66766646
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:19 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wilskracht.

Zoals de ware geindoctrineerde gelovige zal stellen dat God mensen geneest en dat je dus geen medicijnen hoeft te gebruiken. Na -tig dooien komt het dan es voor dat iemand toch zonder die medicijnen geneest op een dan nog onverklaarbare wijze. En dan is dat natuurlijk "God".

Jouw redenatie en discussievaardigheden voldoen aan eng veel eigenschappen die ook in de fundamentalistisch religieuze hoek wordt toegepast, ben je je daarvan bewust?
pi_66766904
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 14:19 schreef Lambiekje het volgende:
wilskracht.

De achterlijke posts van Lambiekje misschien?

Weet je al welke wet verbied om eten te onderzoeken in de VS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')