ik denk dat je wel een paar 100% meer kans hebt om te overleven als je je een beetje verdieptquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef jogy het volgende:
[..]
True, ik heb zelf 0 ervaring. Naja, vroeger bouwde ik wel hutten. Ondergrond en boomhutten, dat is beide handig. En als je bijvoorbeeld 14 dagen aan voedsel bij je hebt, heb je minimaal 14 dagen om te leren jagen via de boeken die je bij je hebt, of planten te zoeken die eetbaar zijn (heb ik ook een boek van), is lastig, zeker in het begin maar het geeft je in ieder geval 80% meer kans om te overleven dan iemand die niet verder kijkt dan Idols oid. Die lopen linea recta naar het eerste kamp toe met welke gevolgen dan ook van dien. Ik ga nog liever dood
.
[..]
In theorie. Maar we blijven een creatief volk dus als je improvisatievermogen hebt ben je al een eind op weg. Zolang je maar een manier hebt om informatie op te nemen op welke manier dan ook.
quote:
Kiek 'm dan, de letter-goochelaar: Survive ALL / Sur5Lquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:53 schreef R0N1N het volgende:
Het heet niet voor niets Survive ALL !
hmmm...quote:Op donderdag 15 januari 2009 10:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hehehe nu ben ik hier wat gematigder is en verwacht niet echt een TEOTWAWKI
Ik ben ook niet iemand die voor een paar honderd euro een waterzuiveringsding koopt. gewoon omdat het geld me niet op mn rug groeit.
+ het feit dat wanneer echt de shit losbreekt ik verwacht dat het survivallen klote gaat worden...
ik verwacht meer een politieke of economische end of the world.
dan koop ik in het noorden lekker een hutje in het bos en kom daar nooit meer vandaan!
kijk naar tsjernobyl, dat was een vrij kleine reactor....
dat ging fout... en moet je dan kijken wat de fallout is en dat we er hier in NL zelfs last van hadden...
moet je kijken wat er gebeurd als er een grote centrale in frankrijk ineens poof gaat....
daar kan je bijna niets aan doen.
hetzelfde geld voor verschuiving van de polen.... dan moet je gewoon hard rijden met je auto naar een ander gebied.. want wij kunnen niet zo 123 overleven op een pool gebied... ja misschien een week... een echte goede survivaler een maand... maar wonen... nee. gewoon om het simpele feit dat wij er de uitrusting niet voor hebben...
Stel je valt en scheurt je winterjas, wat doe je dan?
stel je waterzuiverings ding gaat kapot, wat doe je dan?
stel je breek je been in the middel of nowhere, wat doe je dan?
AM-verbinding met Noorwegen: "breekie-breekie ... Eeyy, druk daar?"quote:Zit je ineens met 16 miljoen anderen in Wintersbergen ! Oops ...
m'n harnasquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wat voor jassen hebben jullie eigenlijk?
Ok, maar wees gewaarschuwdquote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:04 schreef Da_Ripper het volgende:
Vers bloed, laat ze maar wapperen hoor
quote:Op donderdag 15 januari 2009 23:23 schreef Da_Ripper het volgende:
[..]
AM-verbinding met Noorwegen: "breekie-breekie ... Eeyy, druk daar?"
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:37 schreef huhggh het volgende:
Ron1n, heb jij ook een leven buiten Fok! ?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:47 schreef R0N1N het volgende:
- M'n good old mess tins. 2 in elkaar passende rechthoekige pannetjes, uit dienst![]()
Toen moesten we er altijd een zakdoek tussen vouwen tijdens het tactisch verplaatsen
- 10a12 zwakzinnige lichtjes
zwakzinnige lichtjes![]()
- potje met brandstof gel. (deksel eraf, aansteken, pannetje erop en koken maar.)
Heb nog een stuk of 3 esbit-branders met genoeg esbit
Ponchoquote:- Stuk stevig maar dun en licht plastic van 3x3 Meter.
TIP laatst genoemde stuk plastic. Handig om b.v. water mee te "vangen" (regen & condens)
of juist af te weren ( Tentje bouwen met een paar stokken b.v. )
Mocht het ervan komen dat je moet zwemmen (over rivier ofzo) kun je al je spullen erin oprollen, en voila je hebt een 'drijfpakketje' (4 a 5 pakketjes samen kunnen bovendien over het algemeen zelfs b.v. een gewonde vervoeren).
Dat wilde ik nog vragen n.a.v. je jas ... want zo'n vervoersmiddel is natuurlijk heilig wanneer je een acute TEOTWAWKI hebtquote:druk bezig voor m'n motor (BMW F 800 GS) die ik komend voorjaar hoop te kunnen aanschaffen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |