abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64861701
wat is dit een kansloze discussie (geworden) zeg.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:46:41 #202
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64863490
Ik wilde eerst even gaan inhaken op de discussie... tot ik zag dat in de discussie helemaal niet plaats hoort te vinden in dit topic. Het is immers een topic over Robbie Wielaert. Misschien kunnen we het daar over gaan hebben??
pi_64863544
Haha precies, ze maken een Robbie Wielaert topic aan omdat het bij het Twente topic alleen maar over hem ging, en hier gaat het vervolgens alleen over Twente - Ajax..
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:58:21 #204
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64863954
Ik zou het betreuren als Wielaert vertrekt, maar op dit moment zit er weinig anders op voor Twente heb ik het idee. Munsterman kan zich wel vast blijven houden aan het niet geldige contract maar is dan een dief van zijn eigen portemonnee. Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken. Zo is dus denk ik ook de contractverlenging tussen Wielaert en Twente tot stand gekomen, Twente moest wel om zo nog iets er uit te slepen en Wielaert wilde er aan voldoen mits er een clausule in hetzelfde contract werd opgenomen.

En je kunt zeuren wat je wilt, Ajax is een stap hogerop voor Wielaert, financieel én sportief. Wat ik me wel afvraag is wat Ajax voor beleid voert als ze 4 miljoen neerleggen voor een 30-jarige verdediger.
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:00:35 #205
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864048
Wat mij bevreemdt, is het volgende:
Munsterman zei dat Robbie absoluut niet weg mocht en vandaag wordt er ineens door de clubs met elkaar gesproken...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:01:48 #206
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864106
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:00 schreef peaceman het volgende:
Munsterman zei dat Robbie absoluut niet weg mocht en vandaag wordt er ineens door de clubs met elkaar gesproken...
Ik denk dan toch dat het iets met bovenstaande heeft te maken
Over Albert Luque bij Ajax: "Alleen al hoe ie er bij staat, het lijkt wel of ie aan zijn haren getrokken wordt van die bus naar dat veld. Zo blij als een kind als die man in dat zwarte pak affluit. Hè hè, onder de douche."
pi_64864125
Munsterman moet maar rap een handtekening zetten onder dat contract. 3,5 miljoen opstrijken voor Wielaert, en voor dat geld een goede vervanger halen. Als je een nieuw contract wilt tekenen, met de bedoeling om weg te gaan, dan donder ook maar op! Als ie niet weggaat, dan mag ie van mij rustig tot de rest van het seizoen bij de beloftes spelen, of ze verhuren hem aan Go Ahead ofzo.
pi_64864190
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Babbatuur het volgende:
Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken.
Van de zomer inderdaad drie jaar. Geen idee of het onderweg als eens verlengd is.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:04:47 #209
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864243
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:02 schreef tukkeronline het volgende:
Munsterman moet maar rap een handtekening zetten onder dat contract. 3,5 miljoen opstrijken voor Wielaert, en voor dat geld een goede vervanger halen. Als je een nieuw contract wilt tekenen, met de bedoeling om weg te gaan, dan donder ook maar op! Als ie niet weggaat, dan mag ie van mij rustig tot de rest van het seizoen bij de beloftes spelen, of ze verhuren hem aan Go Ahead ofzo.
Vind ik belachelijke opmerkingen, niet serieus te nemen zelfs. Er is toch niks vreemds aan dat Wielaert het contract tekent? Het is namelijk ook goed voor Twente, zo vangt Twente nog heel erg veel geld (blijf realistisch; 4 miljoen voor een 30-jarige) en houdt hij zijn droom om nog de top te halen in leven. Wat moet ie dan doen ?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:06:45 #210
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864310
quote:
Ik wil je aanraden om mijn post van een paar dagen geleden eens te lezen: [Centraal] Robbie Wielaert: Ajax of toch nog even Twente
pi_64864359
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:04 schreef Babbatuur het volgende:

[..]

Vind ik belachelijke opmerkingen, niet serieus te nemen zelfs. Er is toch niks vreemds aan dat Wielaert het contract tekent? Het is namelijk ook goed voor Twente, zo vangt Twente nog heel erg veel geld (blijf realistisch; 4 miljoen voor een 30-jarige) en houdt hij zijn droom om nog de top te halen in leven. Wat moet ie dan doen ?
Kom op zeg. Een nieuw contract tekenen, zodat je weg kunt. Je hebt dat contract toch met je volle verstand voor zoveel jaar getekend?
Dat Twente 4 miljoen pakt, is een meer dan prima bedrag, dat ben ik met je eens. Vind het alleen niet chique (understatement) om tegen je werkgever te verklaren langer te willen blijven, en binnen 2,5 week! gebruik te maken van die clausule.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:11:21 #212
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64864464
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Kom op zeg. Een nieuw contract tekenen, zodat je weg kunt. Je hebt dat contract toch met je volle verstand voor zoveel jaar getekend?
Dat Twente 4 miljoen pakt, is een meer dan prima bedrag, dat ben ik met je eens. Vind het alleen niet chique (understatement) om tegen je werkgever te verklaren langer te willen blijven, en binnen 2,5 week! gebruik te maken van die clausule.
Zoals het wel chique was dat Twente allang een deal had met Perez, maar dat beide partijen even gewacht hadden tot zijn contract bij Ajax ontbonden was?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:15:34 #213
193252 Babbatuur
'Wat een idioot joh'
pi_64864610
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:08 schreef tukkeronline het volgende:

[..]

Zo is het naar buiten gekomen, zo vatten naievelingen het ook op. De contractbesprekingen is Wielaert ook echt niet ingegaan met de boodschap; ik wil langer blijven. Twente moest de contractverlenging hebben want anders zou Wielaert voor weinig kunnen vertrekken (Websterarrest, hooguit 5 ton dus). Wielaert zou denk ik dan een erg gewild object zijn op de transfermarkt komende zomer. Nu tekent hij het contract; zonder met teksten te strooien als 'hier sluit ik mijn carriere af', maar doet hij het om én zijn club (Twente) een dienst te bewijzen en zelf zijn droom voor een topclub in leven te houden.

Ik weet niet of mijn veronderstellingen juist zijn, dit denk ik. Munsterman maakt Ploegsma in de media zwart en ook keert de publieke opinie zich tegen Wielaert, waar ik het dus niet mee eens ben
pi_64865839
quote:
Twente had, zeker na de situatie met Wilkshire, ook minder naief kunnen zijn.
pi_64866259
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:58 schreef Babbatuur het volgende:
Ik zou het betreuren als Wielaert vertrekt, maar op dit moment zit er weinig anders op voor Twente heb ik het idee. Munsterman kan zich wel vast blijven houden aan het niet geldige contract maar is dan een dief van zijn eigen portemonnee. Want volgens mij voldoet Wielaert aan het Webster-arrest wat inhoudt dat spelers ouder dan 28 die al 3 jaar onder contract staan voor een jaarsalaris kunnen vertrekken. Zo is dus denk ik ook de contractverlenging tussen Wielaert en Twente tot stand gekomen, Twente moest wel om zo nog iets er uit te slepen en Wielaert wilde er aan voldoen mits er een clausule in hetzelfde contract werd opgenomen.

En je kunt zeuren wat je wilt, Ajax is een stap hogerop voor Wielaert, financieel én sportief. Wat ik me wel afvraag is wat Ajax voor beleid voert als ze 4 miljoen neerleggen voor een 30-jarige verdediger.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ajax is al tijden op zoek naar goede verdedigers. En 4 miljoen is een prikkie vergeleken met de andere aankopen bij Ajax
pi_64867539
Geen akkoord over Wielaert
vrijdag 09 januari 2009 | 21:06 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 09 januari 2009 | 21:09

Tekstgrootte

Aanvoerder Wielaert op weg naar Ajax? Archieffoto: Carlo ter Ellen

ENSCHEDE – FC Twente-voorzitter Joop Munsterman heeft vrijdag in Enschede een gesprek gevoerd met Ajax over Robbie Wielaert. Technisch manager Danny Blind keerde echter onverrichter zake terug naar Amsterdam, want tot een akkoord over een transfer van de aanvoerder van FC Twente naar Amsterdam kwam het niet.

Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”

Bron: Tubantia
pi_64867594
Ben benieuwd hoe dit verder gaat?
pi_64867901
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:38 schreef need2009 het volgende:

Ook de naam van aanvaller Eljero Elia kwam voorbij. „We zijn er niet uitgekomen”, zei FC Twente-voorzitter Joop Munsterman vrijdagavond. En nu? „Niks. Wij hebben Robbie Wielaert en Eljero Elia.”

Bron: Tubantia
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:52:37 #219
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64868130
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:40 schreef need2009 het volgende:
Ben benieuwd hoe dit verder gaat?
Ik ook. Zeker gezien het feit dat een vertrek eerst onbespreekbaar was en sinds vandaag ineens wel bespreekbaar. Munsterman speelt hoog spel. Nou ja, we hebben nog 3 weken toch?
pi_64868210
Wielaert gaat een rechtzaak aanspannen. Ik heb net met angsgegner gesproken en hij zit dicht bij het vuur.
lollig
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:59:17 #221
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64868433
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:54 schreef ub40_bboy het volgende:
Wielaert gaat een rechtzaak aanspannen. Ik heb net met angsgegner gesproken en hij zit dicht bij het vuur.
Als dat echt gaat gebeuren is er geen twijfel meer mogelijk, dan is ie hoe dan ook weg bij FC Twente.
pi_64868570
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:59 schreef peaceman het volgende:

[..]

Als dat echt gaat gebeuren is er geen twijfel meer mogelijk, dan is ie hoe dan ook weg bij FC Twente.
Munsterman zegt in de gesprekken met Blind denk ik gewoon dat dat nieuwe contract niet geldig is en dat hij 9 miljoen ofzo voor Wielaert wil hebben. Wielaert vindt dat dat contract wel geldig is dus hij gaat daar waarschijnlijk een rechtzaak over aanspannen.
lollig
pi_64868966
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

Zoals het wel chique was dat Twente allang een deal had met Perez, maar dat beide partijen even gewacht hadden tot zijn contract bij Ajax ontbonden was?
Inderdaad. Wat die munsterman doet is gewoon niet goed. Hij verkloot de relatie met Wielaart terwijl dat niet nodig is. Een jongen bij welke club dan ook is op het moment dat ie boven de rest uitsteekt of als de top3 hem wil niet meer te houden. Net zoals bij Ajax jongens niet te houden zijn als een buitenlandse topclub ze wil.

Wielaart zal nu hoe dan ook een breuk gaan forceren omdat er voor hem natuurlijk een verbeterd contract ligt bij Ajax. En als munterman zegt dat dat contract bij Twente niet geldig is dan Wacht Wielaart gewoon tot de zomer en dan komen de onderhandelingen vanzelf wel.

Denk dat Elia dan ook niet gaat tekenen. Wat gaat ie er nou op vooruit als hij tekent bij twente. Hij ligt nog anderhalf jaar vast en kan dan de transfer gelden in eigen zak steken.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:02:30 #224
67205 Colplay
How you doin??
pi_64870925
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 22:12 schreef Chadi het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat die munsterman doet is gewoon niet goed. Hij verkloot de relatie met Wielaart terwijl dat niet nodig is. Een jongen bij welke club dan ook is op het moment dat ie boven de rest uitsteekt of als de top3 hem wil niet meer te houden. Net zoals bij Ajax jongens niet te houden zijn als een buitenlandse topclub ze wil.

Wielaart zal nu hoe dan ook een breuk gaan forceren omdat er voor hem natuurlijk een verbeterd contract ligt bij Ajax. En als munterman zegt dat dat contract bij Twente niet geldig is dan Wacht Wielaart gewoon tot de zomer en dan komen de onderhandelingen vanzelf wel.

Denk dat Elia dan ook niet gaat tekenen. Wat gaat ie er nou op vooruit als hij tekent bij twente. Hij ligt nog anderhalf jaar vast en kan dan de transfer gelden in eigen zak steken.
Plus dat Munsterman toch niet kan ontkennen dat er een mondelinge overeenkomst was. Als het zijn woord tegen dat van Wielaert en Ploegsma wordt heeft hij toch de schijn tegen als het gaat om het bericht op de eigen website, die er een tijd heeft gestaan. Weet niet hoe Munsterman in het verleden zaken gedaan heeft, maar dit stinkt gewoon.

En mensen die Wielaert veroordelen omdat hij zo snel wegging snappen de voetbalwereld nog steeds niet. Heel veel spelers verlengen hun contract niet om langer te blijven maar om makkelijker weg te willen. En op het moment dat Munsterman instemde met de clausule wist hij ook dat hij Wielaert heel makkelijk kwijt zou kunnen raken. Dus als hij Wielaert echt had willen houden, had hij dit niet toe moeten laten.

Ik heb het idee dat Munsterman nu vooral moeilijk doet om te voorkomen dat Wielaert en Elia allebei naar Ajax komen. Dat ze flink onderhandelen, Munsterman Wielaert opgeeft in ruil voor het houden van Elia tot de zomer.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:04:54 #225
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64871029
quote:

[..]

Twente kan nog de optie lichten voor nog een extra jaar.

Ik zie Wielaert nog niet zo snel een arbitragezaak aanspannen tegen Twente.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_64871075
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 20:00 schreef peaceman het volgende:
Elke speler heeft een prijs, ook een verdediger van 30 jaar oud.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:17:29 #227
67205 Colplay
How you doin??
pi_64871535
quote:

[..]

Maar wie zegt dat Wielaert van de zomer weer de kans krijgt naar Ajax te gaan? Misschien kunnen ze in de zomer wel een jongere variant krijgen. En Wielaert kan geblesseerd raken waardoor de kans niet meer komt. Hij is niet de jongste meer, dus als hij nog een keer de top wil halen moet hij nu zijn kans nu pakken.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_64880323
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:02 schreef Colplay het volgende:

[..]

Plus dat Munsterman toch niet kan ontkennen dat er een mondelinge overeenkomst was. Als het zijn woord tegen dat van Wielaert en Ploegsma wordt heeft hij toch de schijn tegen als het gaat om het bericht op de eigen website, die er een tijd heeft gestaan. Weet niet hoe Munsterman in het verleden zaken gedaan heeft, maar dit stinkt gewoon.

En mensen die Wielaert veroordelen omdat hij zo snel wegging snappen de voetbalwereld nog steeds niet. Heel veel spelers verlengen hun contract niet om langer te blijven maar om makkelijker weg te willen. En op het moment dat Munsterman instemde met de clausule wist hij ook dat hij Wielaert heel makkelijk kwijt zou kunnen raken. Dus als hij Wielaert echt had willen houden, had hij dit niet toe moeten laten.

Ik heb het idee dat Munsterman nu vooral moeilijk doet om te voorkomen dat Wielaert en Elia allebei naar Ajax komen. Dat ze flink onderhandelen, Munsterman Wielaert opgeeft in ruil voor het houden van Elia tot de zomer.
Munsterman denkt blijkbaar dat hij een zaak heeft. En je kunt wat dat betreft een hoop van hem zeggen, maar dom is hij niet. Als het hem tegen Wielaert en Ploegsma wordt, blijkt er snel genoeg wie er gelijk heeft. De een(meestal Twente-supporter) roept dat Munsterman groot gelijk heeft, de ander(veelal ajax-supporter) roept dat Wielaert en co gelijk hebben. Beiden roepen verschillende dingen in de media, het is maar net wie je op z'n blauwe ogen vertrouwt. Munsterman heeft in het verleden overigens hard maar fair zaken gedaan, El Ahmadi, Rutten(die volgens Ploegsma naar PSV zou vertrekken overigens, afgelopen winter), Engelaar, Wilkshire kunnen daar over meepraten. Ook Kennedy is bijv. in een zelfde situatie wel weggekomen, zonder dat Munsterman het blokkeerde.

Ik snap de voetbalwereld overigens best. Maar een huichelaar is voor mij nog steeds een huichelaar, of hij nou z'n geld verdient met voetbal of auto's wassen. Eerst voor de camera's van TV oost beweren dat je vanaf dan bij Twente blijft. En dan met zo'n huilverhaal "met pijn in je hart" vertrekken bij Twente. Terwijl de clausule in je contract, nog voor het tekenen bij de media ligt. Geen greintje respect voor.

Elia heeft verder met de zaak-Wielaert niks te maken.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 12:08:43 #229
67205 Colplay
How you doin??
pi_64881092
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:29 schreef Solstice het volgende:

[..]

Munsterman denkt blijkbaar dat hij een zaak heeft. En je kunt wat dat betreft een hoop van hem zeggen, maar dom is hij niet. Als het hem tegen Wielaert en Ploegsma wordt, blijkt er snel genoeg wie er gelijk heeft. De een(meestal Twente-supporter) roept dat Munsterman groot gelijk heeft, de ander(veelal ajax-supporter) roept dat Wielaert en co gelijk hebben. Beiden roepen verschillende dingen in de media, het is maar net wie je op z'n blauwe ogen vertrouwt. Munsterman heeft in het verleden overigens hard maar fair zaken gedaan, El Ahmadi, Rutten(die volgens Ploegsma naar PSV zou vertrekken overigens, afgelopen winter), Engelaar, Wilkshire kunnen daar over meepraten. Ook Kennedy is bijv. in een zelfde situatie wel weggekomen, zonder dat Munsterman het blokkeerde.

Ik snap de voetbalwereld overigens best. Maar een huichelaar is voor mij nog steeds een huichelaar, of hij nou z'n geld verdient met voetbal of auto's wassen. Eerst voor de camera's van TV oost beweren dat je vanaf dan bij Twente blijft. En dan met zo'n huilverhaal "met pijn in je hart" vertrekken bij Twente. Terwijl de clausule in je contract, nog voor het tekenen bij de media ligt. Geen greintje respect voor.

Elia heeft verder met de zaak-Wielaert niks te maken.
Waarom denk je dat beide zaken niets met elkaar te maken hebben? In onderhandelen misschien niet, maar qua gevoel bij de supporters natuurlijk wel. Het is voor hen al erg genoeg dat ze Wielaert en Elia kwijt zouden raken, maar als ze dan ook nog eens naar dezelfde Nederlandse ploeg gaan dan ligt dat natuurlijk gevoelig. Dus kan me voorstellen dat je elke trucje wat je kent gebruikt om dit te voorkomen.

En of Wielaert nou wel of geen huichelaar is, dat maakt niet uit. Het gaat om de feiten. Ik heb Munsterman nog niet een keer goed uit horen leggen hoe het kan dat er een bericht op de site van FC Twente staat over de contractverlenging als er nog geen akkoord is? Want zoals we allemaal weten is een mondelinge overeenkomst ook gewoon bindend. Dat hij zelf al weken weigert te tekenen maakt natuurlijk niet uit.

En wat voor gevoel geeft deze affaire aan potentiele aanwinsten? Nou niet echt goede publiciteit als het woord van de voorzitter blijkbaar niets waard is omdat hij later wel bepaald of hij zin heeft het contract te ondertekenen of niet.

In het geval van Elia heeft Twente volkomen gelijk dat het de hoofdprijs wil, net als ze dat afgelopen zomer al met Wielaert deden. Maar zoals de zaken door beide kampen nu worden verteld moet Munsterman gewoon toegeven en Wielaert laten gaan voor het afgesproken bedrag.
pi_64881164
Feit blijft wel dat Wielaert nu liever in Amsterdam speelt dan in Twente dus wat heb je er aan om een speler ten koste van alles in Twente te houden... neem gewoon die zak met geld aan, zo gaat het nu eenmaal in het voetbal...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_64881411
Arbitrage Wielaert lijkt onvermijdelijk

Twente tussen hoop en vrees

LA MANGA - Afgelopen zomer verloor FC Twente trainer Fred Rutten, Orlando Engelaar (beiden Schalke 04) en Karim El Ahmadi (Feyenoord) aan clubs van groter statuur. Met de Engelsman Steve McClaren aan de knoppen en enkele prima renderende aankopen presteren de tukkers vooralsnog niettemin op alle fronten beter als vorig seizoen. Een nieuwe ontmanteling van de nummer drie van de eredivisie is echter in de maak.

Robbie Wielaert is zo ongeveer Ajacied, al strubbelt Twente nog tegen. Preses Joop Munsterman voerde gisteren een gesprek met Danny Blind. "Maar het is niks en het wordt niks," aldus Munsterman, waardoor een arbitragezaak onvermijdelijk lijkt.

Eljero Elia hoopt ook snel Ajacied te worden, Douglas staat hoog op de lijst bij Schalke 04 en Racing Genk wil graag één miljoen euro voor Stein Huysegems betalen. ,,Een interessante optie, maar alleen als ik er een meerjarig contract kan tekenen. Genk is een prachtige club, waar ik graag voor wil spelen", zegt Huysegems, die in Enschede vooral als invaller in actie komt

Zo nu begint de Televaag ook al te stoken.
Lijkt erop dat het een persoonlijke strijd wordt tussen ajax en Twente
Triest volk daar!
Nee is Nee, of betalen!!!!!
pi_64882093
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:08 schreef Colplay het volgende:

[..]

Waarom denk je dat beide zaken niets met elkaar te maken hebben? In onderhandelen misschien niet, maar qua gevoel bij de supporters natuurlijk wel. Het is voor hen al erg genoeg dat ze Wielaert en Elia kwijt zouden raken, maar als ze dan ook nog eens naar dezelfde Nederlandse ploeg gaan dan ligt dat natuurlijk gevoelig. Dus kan me voorstellen dat je elke trucje wat je kent gebruikt om dit te voorkomen.

En of Wielaert nou wel of geen huichelaar is, dat maakt niet uit. Het gaat om de feiten. Ik heb Munsterman nog niet een keer goed uit horen leggen hoe het kan dat er een bericht op de site van FC Twente staat over de contractverlenging als er nog geen akkoord is? Want zoals we allemaal weten is een mondelinge overeenkomst ook gewoon bindend. Dat hij zelf al weken weigert te tekenen maakt natuurlijk niet uit.

En wat voor gevoel geeft deze affaire aan potentiele aanwinsten? Nou niet echt goede publiciteit als het woord van de voorzitter blijkbaar niets waard is omdat hij later wel bepaald of hij zin heeft het contract te ondertekenen of niet.

In het geval van Elia heeft Twente volkomen gelijk dat het de hoofdprijs wil, net als ze dat afgelopen zomer al met Wielaert deden. Maar zoals de zaken door beide kampen nu worden verteld moet Munsterman gewoon toegeven en Wielaert laten gaan voor het afgesproken bedrag.
Waarom zou je trucs moeten gebruiken? Nee is gewoon nee, is de afgelopen transferperiodes ook zo geweest, ondanks aandringen van andere clubs. Je hebt zelf de keus om een bod te accepteren of niet.

Uit de communicatie vanuit Ploegsma lijkt het erop dat er onderhandeld is met Aldo Swager en Mohammed Allach. Allemaal leuk en aardig, maar de definitieve beslissingen worden altijd door Munsterman genomen. Dus als je d'r uit komt met hun beiden, moet je eerst nog langs de voorzitter.

Spelers zijn hier over het algemeen een stap hogerop gebracht, en daarna ook zonder al te veel gezeur weggekomen. Maak me over die reputatie geen moment zorgen om eerlijk te zijn. Als je een betere voetballer wilt worden kan dat nog steeds bij Twente, en je kunt er ook nog steeds weg op een moment dat voor beiden goed is.

Hoezo zoals de zaken door beide kampen worden verteld? Het ene kamp zegt dat er een overeenkomst is, het andere zegt dat dat niet zo is. Als beide kampen het eens waren, was er geen probleem. Dat Munsterman zich van inhoudelijk commentaar over onderhandelingen onthoudt is m.i. niet meer dan correct.
pi_64892936
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:11 schreef TheVulture het volgende:
Feit blijft wel dat Wielaert nu liever in Amsterdam speelt dan in Twente dus wat heb je er aan om een speler ten koste van alles in Twente te houden... neem gewoon die zak met geld aan, zo gaat het nu eenmaal in het voetbal...
Het is een groot spel. Wielaert gaat gewoon naar Ajax, dat weten ze bij Twente ook wel. Uit het oogpunt van het maximaliseren van de transfersom is het echter de bedoeling dat je eerst wat gaat tegenstribbelen.

Slimme zet van Munsterman. Hij vangt straks 3 mio voor een 30-jarige subtopper uit de Nederlandse competitie die ze gratis hebben opgehaald bij NEC.

Douglas heeft ook vrijwel niets gekost en gaat straks voor 4 a 5 mio naar Schalke 04 en en passant kan Munsterman nog even 1 mio vangen voor de overbodige Huysegems.

Als Elia zo doorgaat, dan levert hij straks 5 a 6 mio op, terwijl ze hem gratis hebben opgehaald bij ADO Den Haag en hij net een seizoen goed heeft gepresteerd.

Kortom: Munsterman kan het komende half jaar 15 mio euro incasseren. Niet slecht voor een club als FC Twente en daar kopen ze vast wel weer nieuwe goede spelers van, die bij Twente goed presteren.

Engelaar was een afdankertje van Genk, El Ahmadi eigen jeugd, Elia kwam van een degradatiekandidaat, Wielaert uit de middenmoot en Douglas kende ook vrijwel niemand. Ik zou me niet zo druk maken over Twente. Komt wel goed, ook zonder Wielaert.
  zondag 11 januari 2009 @ 13:39:41 #234
67205 Colplay
How you doin??
pi_64912203
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:47 schreef Solstice het volgende:

[..]

Waarom zou je trucs moeten gebruiken? Nee is gewoon nee, is de afgelopen transferperiodes ook zo geweest, ondanks aandringen van andere clubs. Je hebt zelf de keus om een bod te accepteren of niet.

Uit de communicatie vanuit Ploegsma lijkt het erop dat er onderhandeld is met Aldo Swager en Mohammed Allach. Allemaal leuk en aardig, maar de definitieve beslissingen worden altijd door Munsterman genomen. Dus als je d'r uit komt met hun beiden, moet je eerst nog langs de voorzitter.

Spelers zijn hier over het algemeen een stap hogerop gebracht, en daarna ook zonder al te veel gezeur weggekomen. Maak me over die reputatie geen moment zorgen om eerlijk te zijn. Als je een betere voetballer wilt worden kan dat nog steeds bij Twente, en je kunt er ook nog steeds weg op een moment dat voor beiden goed is.

Hoezo zoals de zaken door beide kampen worden verteld? Het ene kamp zegt dat er een overeenkomst is, het andere zegt dat dat niet zo is. Als beide kampen het eens waren, was er geen probleem. Dat Munsterman zich van inhoudelijk commentaar over onderhandelingen onthoudt is m.i. niet meer dan correct.
Ik neem toch aan dat als de onderhandelingen met Swager en Allach gevoerd worden dat er dan door hun overlegd wordt met Munsterman. Anders heeft het toch geen zin met hen te onderhandelen als zij geen beslissingsbevoegdheid hebben en slechts stromannen van een voorzitter zijn.

En dat nee nee is ben ik op zekere hoogte met je eens. In het geval van Elia is dit ook geen probleem. Dat is de keuze van Twente en op sportief vlak zeker te begrijpen. Maar ik vind het vreemd dat je een contract met een van je spelers overeenkomt, het dan niet tekent en dat gebruikt om er onder uit te komen. Als je een contract met een gelimiteerde afkoopsom overeenkomt dan weet je dat dit kan gebeuren en moet je gewoon het afgesproken bedrag pakken, wat nog altijd erg netjes is voor een 30-jarige speler die zich nog nooit bij een topclub bewezen heeft. En niet ineens het contract ontkennen en een miljoen meer vragen.
pi_64912451
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:23 schreef need2009 het volgende:

Triest volk daar!
We betalen dan ook de clausule, alleen Jopie ligt nog te spartelen.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:05:00 #236
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64912980
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:23 schreef need2009 het volgende:

Lijkt erop dat het een persoonlijke strijd wordt tussen ajax Wielaert en Twente
Triest volk daar!
Ajax heeft hier niets mee te maken.
Ze mochten praten met Wielaert waarna zijn zaakwaarnemer op de clausule wees (waar nota bene iemand uit het bestuur nog een opmerking over maakte).
Ajax is bereid dat te betalen.

Waarom is Ajax dan triest bezig? Die betalen gewoon wat in z'n contract staat.
Zet je Duitse bril eens af, kutboer.
-
pi_64913097
Waarom zou een zaakwaarnemer die clausule niet mogen vermelden? Als Ajax Wielaert belt en Wielaert heeft interesse, dan weet hij die clausule ook wel aan Ajax te melden.

Het is heel eenvoudig: Twente heeft die clausule er in gezet en als Ajax dat bedrag wil betalen en Wielaert wil naar Ajax, dan moeten ze verder niet zeuren.
pi_64913128
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:05 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ajax heeft hier niets mee te maken.
Ze mochten praten met Wielaert waarna zijn zaakwaarnemer op de clausule wees (waar nota bene iemand uit het bestuur nog een opmerking over maakte).
Ajax is bereid dat te betalen.

Waarom is Ajax dan triest bezig? Die betalen gewoon wat in z'n contract staat.
Zet je Duitse bril eens af, kutboer.
De enige die hier triest bezig is, is Munsterman. Als er een arbitragezaak komt heeft ie geen poot om op te staan.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:12:44 #239
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64913209
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:08 schreef Halcon het volgende:
Waarom zou een zaakwaarnemer die clausule niet mogen vermelden? Als Ajax Wielaert belt en Wielaert heeft interesse, dan weet hij die clausule ook wel aan Ajax te melden.

Het is heel eenvoudig: Twente heeft die clausule er in gezet en als Ajax dat bedrag wil betalen en Wielaert wil naar Ajax, dan moeten ze verder niet zeuren.
Joh zelfs iemand uit het bestuur zei tegen Ajax (toen ze vroegen of ze met Wielaert mochten praten) dat over de clausule niet te praten viel. Oftewel, dat bedrag en lager bieden heeft geen zin.
En nu opeens is er geen clausule .
Munsterman wil gewoon meer van het KJH geld, maar dat kan ie shaken.
-
pi_64913273
Ach we hebben nog een maandje, Wielaert komt er wel.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64913333
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:12 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Joh zelfs iemand uit het bestuur zei tegen Ajax (toen ze vroegen of ze met Wielaert mochten praten) dat over de clausule niet te praten viel. Oftewel, dat bedrag en lager bieden heeft geen zin.
En nu opeens is er geen clausule .
Munsterman wil gewoon meer van het KJH geld, maar dat kan ie shaken.
Wat Munsterman beweert is dat door alle drukte hij het contract nog niet heeft getekend (Wielaert wel) en er dus geen contract is. Geen contract is dan volgens hem ook geen clausule.

Juridisch gezien is dit niet erg makkelijk, maar het feit dat men hem een contract met clausule heeft aangeboden betekent volgens mij wel dat die clausule er is. Het is enorm zielig om te gaan zeuren over het feit dat mensen die clausule aan derden hebben gemeld, het is nog zieliger om te roepen dat Wielaert ondanks die clausule niet gaat vertrekken, maar het is uber-zielig om een door Wielaert getekend contract opeens in de prullenbak te gooien omdat de voorzitter zogenaamd door alle drukte nog niet heeft getekend.

Ik denk dat als Munsterman zijn idiote actie echt doorzet, spelers in het vervolg beter twee keer kunnen nadenken voor ze in zee gaan met dit soort onbetrouwbare mensen.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:19:23 #242
67174 Dos37
Come on Twente
pi_64913397
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:14 schreef _Mike_ het volgende:
Precies
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_64913441
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:19 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Precies
Ik snap dan niet waarom Munsterman zich zo belachelijk maakt. Als iemand opeens contracten vanwege de drukte nog niet heeft getekend en het contract herroept en dat soort zaken... dan maak je op mij een niet echt betrouwbare indruk.
pi_64913444
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat Munsterman beweert is dat door alle drukte hij het contract nog niet heeft getekend (Wielaert wel) en er dus geen contract is. Geen contract is dan volgens hem ook geen clausule.

Juridisch gezien is dit niet erg makkelijk, maar het feit dat men hem een contract met clausule heeft aangeboden betekent volgens mij wel dat die clausule er is. Het is enorm zielig om te gaan zeuren over het feit dat mensen die clausule aan derden hebben gemeld, het is nog zieliger om te roepen dat Wielaert ondanks die clausule niet gaat vertrekken, maar het is uber-zielig om een door Wielaert getekend contract opeens in de prullenbak te gooien omdat de voorzitter zogenaamd door alle drukte nog niet heeft getekend.

Ik denk dat als Munsterman zijn idiote actie echt doorzet, spelers in het vervolg beter twee keer kunnen nadenken voor ze in zee gaan met dit soort onbetrouwbare mensen.
dat zei ik laatst in het Ajax topic ook. Hij schaadt alleen zichzelf met deze onderhandeling. Spelers zullen zich nog een keer achter de oren krabben als ze met Munsterman rond de tafel gaan zitten.
Als Munsterman een gentleman is tekent hij alsnog dat contract dat zal hem zelf een hoop gezeik besparen. Al zullen de Twente supporters daar anders over denken.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:21:08 #245
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64913452
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:16 schreef Halcon het volgende:

[..]

Precies. In de voetbalwereld is een mondelinge overeenkomst bindend, mits er bewijs is.
Nou ja, meer bewijs dan een door Twente opgesteld contract is er niet. .
-
pi_64913485
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:14 schreef _Mike_ het volgende:
Hoe eerder hoe beter natuurlijk.
lollig
pi_64913512
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:21 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Precies. In de voetbalwereld is een mondelinge overeenkomst bindend, mits er bewijs is.
Nou ja, meer bewijs dan een door Twente opgesteld contract is er niet. .
Het lijkt me ook dat na het aanbieden van een contract en het tekenen door de speler het tekenen door de voorzitter slechts een vanzelfsprekende formaliteit is.

Volgens mij levert het je minder schade op dat gewoon te accepteren dan er nu moeilijk over te doen. Wielaert gaat toch wel naar Ajax. Je kunt dan beter en plein public doen alsof je hem de transfer gunt, dan dit soort smerige streken uit te halen.

Het levert nu niet meer geld op, wel meer imagoschade.
  zondag 11 januari 2009 @ 14:25:56 #248
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64913585
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:23 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat na het aanbieden van een contract en het tekenen door de speler het tekenen door de voorzitter slechts een vanzelfsprekende formaliteit is.

Volgens mij levert het je minder schade op dat gewoon te accepteren dan er nu moeilijk over te doen. Wielaert gaat toch wel naar Ajax. Je kunt dan beter en plein public doen alsof je hem de transfer gunt, dan dit soort smerige streken uit te halen.

Het levert nu niet meer geld op, wel meer imagoschade.
En een gang naar de arbitragecommissie zal ook niet gratis zijn.
-
pi_64913587
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:20 schreef toma het volgende:

[..]

dat zei ik laatst in het Ajax topic ook. Hij schaadt alleen zichzelf met deze onderhandeling. Spelers zullen zich nog een keer achter de oren krabben als ze met Munsterman rond de tafel gaan zitten.
Als Munsterman een gentleman is tekent hij alsnog dat contract dat zal hem zelf een hoop gezeik besparen. Al zullen de Twente supporters daar anders over denken.
Als ik speler zou zijn, dan zou het voor mij niet hoeven. Wat is een overeenkomst met Munsterman waard, hij herroept de overeenkomst immers op het moment dat het hem uitkomt.

Volgens mij hoeft Munsterman niet te tekenen. Er is een mondelinge overeenkomst, een door Twente aangeboden contract en mededelingen in de pers van FC Twente dat Wielaert heeft bijgetekend.

Ik snap best dat Munsterman het vervelend vindt dat zijn speler wordt weggekocht, maar dan had hij die clausule er maar niet in moeten zetten. Door op deze manier te handelen maakt hij zich compleet belachelijk en kwalificeert hij zich als hoogst onbetrouwbaar. Als geslaagd zakenman moet je zelfs op dit soort wijze geen zaken willen doen.
pi_64913625
quote:
Op zondag 11 januari 2009 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En een gang naar de arbitragecommissie zal ook niet gratis zijn.
Klopt. Uiteindelijk zal Wielaert toch voor niet meer dan die vastgestelde transfersom naar Ajax gaan. Twente maakt dan extra kosten en maakt zich compleet belachelijk in de voetbalwereld.

Ik zou gewoon Wielaert die transfer gunnen en voor dat geld een vervanger zoeken. Je mag ook best tevreden zijn met een paar miljoen voor een 30-jarige speler die nog geen interland heeft gespeeld en je ooit gratis hebt opgehaald bij NEC.
pi_64918913
Interessante post van een ajaxforum:

Jullie vergelijken appels met peren. In het buitenland (lees spanje en engeland)geven ze ook veel makkelijker geld uit. Daarom hebben ze naast miljoenen inkomsten nog meer miljoenen schulden. Waarom worden AJAX spelers eerder naar dit soort landen verkocht? 1: AJAX heeft nogsteeds een grote naam. 2: AJAX heeft nog steeds veel connecties wereldwijd. Maar dit feit geeft dat een bepaald voorrecht in NL?

Wat bedoel ik met denigrerend: Dat jullie Nijland, Munsterman, Van Hintham en die bij Heerenveen als arrogant bestempelen en jezelf afvragen waar ze het lef vandaan halen om zulke hoge bedragen te vragen bij het grote AJAX. Volgens mij heeft elke club in NL dezelfde rechten en plichten en heeft niet AJAX een bepaald voorrecht ontvangen om spelers allemaal onder de 5 miljoen binnen te halen in NL.

Reken er maar op dat ik gelijk heb met wat Munsterman en Wielaert met elkaar hebben besproken. Anders was de deal al lang beproken en Munsterman is er niet de man naar om iemand zomaar kapot te maken. Ik ken hem persoonlijk. Hij is een harde zakenman maar hij voelt eer en geweten. Daarom is die afspraak van hem ook zo naief vooral in de voetballerij.

Alle gebeurtenissen op een rij (feitelijk)
1: AJAX benaderd Fc Twente in de zomer over Wielaert.
2: Vraagprijs Wielaert iets meer dan 5 miljoen.
3: AJAX gaat niet accoord.
4: FC Twente biedt Wielaert een nieuw contract aan.
5: FC Twente en Wielaert gaan mondeling accoord met een vernieuwd en verbeterd contract incl.clausule om voor 4 miljoen te verkassen, tevens hebben Munsterman en Wielaert een gentlemensagreement om dit niet te laten gebeuren in de wintertransferperiode, maar vanaf de aankomende zomer. Beiden gaan accoord.
6: Munsterman komt er achter dat er mogelijk wat zit te gebeuren met Wielaert en besluit nog niet te tekenen.
7: Hij vraagt dit na en Ploegsma geeft aan dat er niets speelt.
8: Ploegsma heeft wel degelijk ondertussen van AJAX een belletje gehad , met een vraag omtrent de bijzonderheden.
9: AJAX belt van der Laan bij FC Twente om te vragen of ze mogen praten met Wielaert.
10:Munsterman e.d gaan ervan uit dat Wielaert zelf zal aangeven dat hij vanaf de zomer beschikbaar is.
11n de media verschijnen berichten dat Wielaert en AJAX een overeenkomst hebben.
12:Munsterman reageert daarop door aan te geven dat deze manier van werken via de media niet hoort.
13ielaert zegt dat hij met pijn in zijn hart toch weg wil vanwege financiele en sportieve verbetering.

Zoals u weet werd het vanaf nu een welles/nietus spel met steekwoorden en vieze spelletjes, maar mijn vraag is aan jullie?
Zouden jullie (dit bovenstaande wetende)

1: als je aanvoerder zou zijn
2: Bij de top 3 in NL staat
3: Nog in de beker mee doet
4: Nog europees meedoet
5: 1 ton minder verdiend dan bij ajax/ per jaar.
Per direct weg willen zonder dat je in het komende half jaar europees mag spelen en in de beker al uitgeschakeld bent?

Graag uw objectieve mening hierover.
pi_64919062
Munsterman moet niet zo arrogant doen.
lollig
pi_64919150
Het verschil in salaris zal wel iets meer dan 1 ton zijn - en het is verre van zeker dat Ajax na de competitie nog een derde keer zal terugkomen voor Wielaert natuurlijk.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:02:24 #254
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64919163
quote:
8: Ploegsma heeft wel degelijk ondertussen van AJAX een belletje gehad , met een vraag omtrent de bijzonderheden.
Onzin, Ajax is eerst naar iemand van het bestuur gegaan voor ze contact opnamen met de speler.
-
pi_64919292
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:02 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Onzin, Ajax is eerst naar iemand van het bestuur gegaan voor ze contact opnamen met de speler.
Jij bent degene die de gesprekken registreert bij Ajax? Met Elia hadden ze namelijk ook al contact opgenomen voor ze met de club contact opnamen. Kan er zelf niet over vallen, maar meen me te herinneren dat er zelfs met Suarez ook al contact was voordat Groningen erbij betrokken werd.
pi_64919754
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:05 schreef Solstice het volgende:

[..]

Jij bent degene die de gesprekken registreert bij Ajax? Met Elia hadden ze namelijk ook al contact opgenomen voor ze met de club contact opnamen. Kan er zelf niet over vallen, maar meen me te herinneren dat er zelfs met Suarez ook al contact was voordat Groningen erbij betrokken werd.
Jij bent degene die de gesprekken registreert bij Elia, Wielaert, Munsterman en Twente?

Het blijft een achterdochtig spel waar je alleen maar naar kan gissen met de berichten uit de media. Logischerwijs geloof jij Twente zijde eerder dan Ajax zijde, maar de fout ligt echt niet per definitie bij de kopende club hoor.
pi_64919975
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:17 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Jij bent degene die de gesprekken registreert bij Elia, Wielaert, Munsterman en Twente?

Het blijft een achterdochtig spel waar je alleen maar naar kan gissen met de berichten uit de media. Logischerwijs geloof jij Twente zijde eerder dan Ajax zijde, maar de fout ligt echt niet per definitie bij de kopende club hoor.
Ik neem ook niets voor waar aan, dit gesprek ook niet. Ajax staat wat mij betreft buiten deze discussie trouwens, want het is iets tussen Wielaert/Ploegsma en FC Twente. De kopende club komt pas om de hoek kijken als daar duidelijkheid in is. Maar het valt mij wel op dat er in dit topic, en in het algemeen, wel heel makkelijk wordt aangenomen dat Munsterman hier de schuldige is. Terwijl hij in voorgaande transferperiodes altijd hard, maar fair is geweest. Jullie kunnen er over meepraten, want Kennedy kwam wel zonder dit gedoe naar jullie toe, in een zelfde soort situatie. Engelaar heeft na goede afspraken ook z'n zin gekregen, net als Rutten, El Ahmadi, Touma etc. Dus wat dat betreft ben ik wel geneigd Munsterman iets eerder te geloven dan Ploegsma. Zeker na z'n hand in de Rutten/PSV soap en het feit dat gegevens uit deze contractonderhandelingen al begin december in de wereld werden gebracht.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:28:07 #258
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_64920095
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:05 schreef Solstice het volgende:

Kan er zelf niet over vallen, maar meen me te herinneren dat er zelfs met Suarez ook al contact was voordat Groningen erbij betrokken werd.
Niet geheel waar, ze hebben 3x van Nijland te horen gekregen dat er niet over Suarez te praten viel, na het seizoen pas. Vervolgens heeft Ajax toch met Suarez en zijn zaakwaarnemer gesproken, omdat men volgens van Geel na 3x vragen toch mocht spreken met de speler.
pi_64920185
Ok, ik wist me in ieder geval nog te herinneren dat daar iets mee aan de hand was.
pi_64920306
Een wolf in schaapskleren die Munsterman, net zoals Scheringa.

Dat zag ik al toen hij bij Studio Voetbal zat.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_64920891
quote:
Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangd een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.

Discussiepunt is het nieuwe contract van Wielaert, dat hij nog niet ondertekend had. De verdediger had echter een mondelinge overeenkomst met zijn werkgever en de club had de verlenging van de verbintenis zelfs openbaar gemaakt op de officiële website. Wielaert hoopt nu dat Munsterman bereid is om hem te laten gaan voor het afgesproken bedrag.

Houdt de preses voet bij stuk, dan zal Wielaert overwegen om een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever. De verdediger weerspreekt hiermee zijn eerdere uitspraken, toen hij vertelde dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij FC Twente te blijven. “Ik zit in een luxe positie, want ik ben gelukkig bij Twente”, zei Wielaert eerder. “Maar Ajax is toch Ajax.”
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_64921004
Het is wel belangrijk dat we hem voor NEC-Ajax al hebben.
pi_64921259
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:23 schreef Solstice het volgende:

[..]

Ik neem ook niets voor waar aan, dit gesprek ook niet. Ajax staat wat mij betreft buiten deze discussie trouwens, want het is iets tussen Wielaert/Ploegsma en FC Twente. De kopende club komt pas om de hoek kijken als daar duidelijkheid in is. Maar het valt mij wel op dat er in dit topic, en in het algemeen, wel heel makkelijk wordt aangenomen dat Munsterman hier de schuldige is. Terwijl hij in voorgaande transferperiodes altijd hard, maar fair is geweest. Jullie kunnen er over meepraten, want Kennedy kwam wel zonder dit gedoe naar jullie toe, in een zelfde soort situatie. Engelaar heeft na goede afspraken ook z'n zin gekregen, net als Rutten, El Ahmadi, Touma etc. Dus wat dat betreft ben ik wel geneigd Munsterman iets eerder te geloven dan Ploegsma. Zeker na z'n hand in de Rutten/PSV soap en het feit dat gegevens uit deze contractonderhandelingen al begin december in de wereld werden gebracht.
Nou ja, de schuldige in deze zaak is naar mijn mening ook Munsterman. Je onderhandelt met een speler over een nieuw contract in Oktober / November, volgens de berichten toen en naar zeggen van Wielaert. Dan gaat half December een bericht online op de eigen website, wat de meest betrouwbare bron zou moeten zijn, dat er een akkoord is tussen Wielaert en Twente over een nieuw contract.

Dat er na die periode door Ploegsma gelekt wordt naar Ajax op vraag van Ajax of uit eigen beweging over een clausule die er in staat, staat compleet los van een akkoord tussen Wielaert en Twente over een contract gesloten voor die periode, hoe onfair het ook is.

Dus om dan te ontkennen dat er een akkoord is, dat er een contract is en dat er een clausule is - dat gaat gewoon niet samen. De noodzaak was er helemaal niet voor Twente om te onderhandelen over een nieuw contract, dat had ook in Februari gekund. Munsterman zit wat dat betreft helemaal fout en heeft zelf verkeerd gehandeld.

Wanneer er geen clausule in had gestaan en Ajax had zich weer gemeld, had de voorzitter dan ook van de daken geschreeuwd dat er nog geen akkoord was over een langere verbintenis en dus een hogere transferfom gevraagd kon worden, omdat hij het te druk had om een handtekening te zetten? Lijkt me niet.
pi_64921703
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:04 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Nou ja, de schuldige in deze zaak is naar mijn mening ook Munsterman. Je onderhandelt met een speler over een nieuw contract in Oktober / November, volgens de berichten toen en naar zeggen van Wielaert. Dan gaat half December een bericht online op de eigen website, wat de meest betrouwbare bron zou moeten zijn, dat er een akkoord is tussen Wielaert en Twente over een nieuw contract.

Dat er na die periode door Ploegsma gelekt wordt naar Ajax op vraag van Ajax of uit eigen beweging over een clausule die er in staat, staat compleet los van een akkoord tussen Wielaert en Twente over een contract gesloten voor die periode, hoe onfair het ook is.

Dus om dan te ontkennen dat er een akkoord is, dat er een contract is en dat er een clausule is - dat gaat gewoon niet samen. De noodzaak was er helemaal niet voor Twente om te onderhandelen over een nieuw contract, dat had ook in Februari gekund. Munsterman zit wat dat betreft helemaal fout en heeft zelf verkeerd gehandeld.

Wanneer er geen clausule in had gestaan en Ajax had zich weer gemeld, had de voorzitter dan ook van de daken geschreeuwd dat er nog geen akkoord was over een langere verbintenis en dus een hogere transferfom gevraagd kon worden, omdat hij het te druk had om een handtekening te zetten? Lijkt me niet.
De berichten over een clausule waren al in de media te lezen een aantal weken voor het contract getekend werd. Van Twente-kant is er niemand die daar belang bij heeft, jij mag raden wie wel. Ik neem aan dat dat het moment is geweest dat Munsterman z'n twijfels begon te krijgen over de afspraak die hij met Wielaert had. Die twijfels zijn achteraf dus terecht gebleken. Als jij dus weet dat de speler wiens contract jij moet gaan ondertekenen, en waar je dus blijkbaar een mondelinge overeenkomst mee hebt dat hij in de zomer weg mag, dat die speler of z'n zaakwaarnemer het bericht over de toekomstige clausule al aan het verspreiden is. Nou logisch dat je dan niet tekent. Telt die mondelinge overeenkomst dan niet net zo zwaar trouwens.

Munsterman had idd beter in februari kunnen gaan onderhandelen, maar had blijkbaar het vertrouwen dat het goed kwam. Engelaar een seizoen terug heeft dat vertrouwen ook niet beschaamd bijvoorbeeld. En het antwoord op dat laatste stukje is een overduidelijk nee. Zonder clausule heb je dit hele gezeik niet.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:28:54 #265
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64921956
Het blijft een vreemd verhaal. Als het waar is wat Munsterman beweert, dan had hij in het contract moeten laten opnemen dat de clausule pas na het seizoen 2008/2009 van kracht zou zijn. Beide partijen waren er immers mee akkoord.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_64922788
quote:
Zonder clausule heb je dit hele gezeik niet.
Zonder clausule had Wielaert denk ik ook nooit bijgetekend.
pi_64922843
Blind: 'Wielaert overweegt arbitragezaak'
Geschreven op zondag, 11 januari om 17:45

Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangt een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.

Discussiepunt is het nieuwe contract van Wielaert, dat hij nog niet ondertekend had. De verdediger had echter een mondelinge overeenkomst met zijn werkgever en de club had de verlenging van de verbintenis zelfs openbaar gemaakt op de officiële website. Wielaert hoopt nu dat Munsterman bereid is om hem te laten gaan voor het afgesproken bedrag.

Houdt de preses voet bij stuk, dan zal Wielaert overwegen om een arbitragezaak aan te spannen tegen zijn werkgever. De verdediger weerspreekt hiermee zijn eerdere uitspraken, toen hij vertelde dat hij er geen probleem mee zou hebben om bij FC Twente te blijven. “Ik zit in een luxe positie, want ik ben gelukkig bij Twente”, zei Wielaert eerder. “Maar Ajax is toch Ajax.”
  zondag 11 januari 2009 @ 18:57:56 #268
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_64922884
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:28 schreef The_Verve het volgende:
Het blijft een vreemd verhaal. Als het waar is wat Munsterman beweert, dan had hij in het contract moeten laten opnemen dat de clausule pas na het seizoen 2008/2009 van kracht zou zijn. Beide partijen waren er immers mee akkoord.
Een beetje onderling vertrouwen is toch niet zo raar. Het is vreemd dat je je contract met 2 jaar verlengd om 2 weken later te vertrekken. Ik blijf het een trieste actie van Wielaert vinden. Munstermann laat zich na die actie ook enorm kennen, maar dat zijn we dan wel gewend van hem. Ik kan toch wel enigszins begrijpen..

Maar om nou gelijk te gaan zeggen dat zijn woord en dergelijke niets meer waard is e.d. De Ajacieden hier laten zich ook behoorlijk kennen.
pi_64922988
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:56 schreef need2009 het volgende:
Geschreven op zondag, 11 januari om 17:45

Robbie Wielaert wil koste wat het kost naar Ajax. De verdediger van FC Twente hoopt dat zijn werkgever een overeenkomst bereikt met de Amsterdamse club over een transfer, maar mocht dit niet lukken dan overweegt de verdediger een stap naar de arbitragecommissie van de KNVB. Dat zegt technisch manager van Ajax Danny Blind in een interview met AT5. Blind had onlangs reeds een gesprek met Wielaert en bereikte al een overeenkomst met de verdediger over een contract voor tweeënhalf jaar. Twente-voorzitter Joop Munsterman wil de 30-jarige mandekker echter niet laten gaan en verlangt een behoorlijke vergoeding voor Wielaert. De verdediger zelf meent echter weg te kunnen voor een gelimiteerde transfersom. Dit bedrag zou ongeveer vier miljoen euro zijn.

Chique om dat te zeggen Blind.
Maak jezelf populair mee.
Ik wil het horen van Wielaart dat ie een arbitragezaak wil.
pi_64923014
Zit je nu jezelf te quoten?
  zondag 11 januari 2009 @ 19:02:25 #271
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_64923037
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:00 schreef need2009 het volgende:

[..]

Chique om dat te zeggen Blind.
Maak jezelf populair mee.
Ik wil het horen van Wielaart dat ie een arbitragezaak wil.
Idd, beetje raar dat hij dat zomaar zegt. Kan het me eigenlijk niet voorstellen dat hij dat zo gezegd heeft, zal wel weer uit de context getrokken zijn.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_64923121
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:01 schreef BB-boy het volgende:
Zit je nu jezelf te quoten?
Z'n .......streek heb ik idd ook ergens anders geplaatst.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:18:22 #274
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_64923559
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:57 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Een beetje onderling vertrouwen is toch niet zo raar. Het is vreemd dat je je contract met 2 jaar verlengd om 2 weken later te vertrekken. Ik blijf het een trieste actie van Wielaert vinden.
Onderling vertrouwen is niet raar, maar Munsterman weet toch ook op welke manier Wielaert destijds naar Twente is gekomen. Wielaert had destijds al getekend bij NAC. Dan kun je wel een beetje nagaan wat een mondelinge overeenkomst voor Wielaert betekent...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  zondag 11 januari 2009 @ 19:34:54 #275
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_64924172
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:20 schreef Solstice het volgende:

[..]

De berichten over een clausule waren al in de media te lezen een aantal weken voor het contract getekend werd. Van Twente-kant is er niemand die daar belang bij heeft, jij mag raden wie wel. Ik neem aan dat dat het moment is geweest dat Munsterman z'n twijfels begon te krijgen over de afspraak die hij met Wielaert had. Die twijfels zijn achteraf dus terecht gebleken. Als jij dus weet dat de speler wiens contract jij moet gaan ondertekenen, en waar je dus blijkbaar een mondelinge overeenkomst mee hebt dat hij in de zomer weg mag, dat die speler of z'n zaakwaarnemer het bericht over de toekomstige clausule al aan het verspreiden is. Nou logisch dat je dan niet tekent. Telt die mondelinge overeenkomst dan niet net zo zwaar trouwens.
Uit welk feit blijkt dat hij in de zomer weg zou mogen? Ik heb dit eerder als feit voorbij zien komen, maar ik vraag me ten zeerste af of dit werkelijk zo is
quote:
Munsterman had idd beter in februari kunnen gaan onderhandelen, maar had blijkbaar het vertrouwen dat het goed kwam. Engelaar een seizoen terug heeft dat vertrouwen ook niet beschaamd bijvoorbeeld. En het antwoord op dat laatste stukje is een overduidelijk nee. Zonder clausule heb je dit hele gezeik niet.
Maar Wilkshire heeft dat vertrouwen weer wel beschaamd... Trouwens in het geval van Engelaar was wel overduidelijk dat FC Twente en hijzelf er ook heel erg veel beter van zouden worden.
pi_64924839
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:56 schreef need2009 het volgende:
Robbie snapt het.
pi_64925051
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:52 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Robbie snapt het.
En toen Defour hetzelfde deed haalde ze hem niet op, ongelooflijk
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_64932145
Triest dat Blind het naar buiten moet brengen, laat dat aan het Wielaert kamp over zou ik zeggen.
pi_64932473
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:45 schreef Blawh het volgende:
Triest dat Blind het naar buiten moet brengen, laat dat aan het Wielaert kamp over zou ik zeggen.
pi_64932525
Beide clubs zullen toch ook al wel wat achter de hand hebben dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn.
pi_64933045
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:45 schreef Blawh het volgende:
Als je het filmpje van Blind bekijkt, zie je dat hij niets raars zegt en al helemaal niet daadwerkelijk zegt, Wielaert gaat een zaak beginnen. Hij zegt 2 keer dat Ajax er helemaal geen partij in is, alleen dat hij heeft vernomen dat Wielaert dit weekend de hele zaak overdenkt en daarbij ook overweegt of hij naar de commissie stap. Dat is allemaal een antwoord op de vraag van een journalist.
pi_64933529
quote:
Op zondag 11 januari 2009 16:55 schreef Solstice het volgende:

Zoals u weet werd het vanaf nu een welles/nietus spel met steekwoorden en vieze spelletjes, maar mijn vraag is aan jullie?
Zouden jullie (dit bovenstaande wetende)

1: als je aanvoerder zou zijn
2: Bij de top 3 in NL staat
3: Nog in de beker mee doet
4: Nog europees meedoet
5: 1 ton minder verdiend dan bij ajax/ per jaar.
Per direct weg willen zonder dat je in het komende half jaar europees mag spelen en in de beker al uitgeschakeld bent?

Graag uw objectieve mening hierover.
Wielaert heeft natuurlijk niet de garantie dat Ajax ook komende zomer nog aanklopt. daarbij is punt 5 (een ton extra!!) en de grotere kans op een kampioenschap voldoende aanleiding om het te doen.
  zondag 11 januari 2009 @ 23:50:13 #283
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64934501
quote:
Op zondag 11 januari 2009 23:18 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]

Wielaert heeft natuurlijk niet de garantie dat Ajax ook komende zomer nog aanklopt. daarbij is punt 5 (een ton extra!!) en de grotere kans op een kampioenschap voldoende aanleiding om het te doen.
+ dat hij meer kans maakt op een oproep voor oranje bij ajax
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_64934524
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:54 schreef sjimz het volgende:

[..]

Zonder clausule had Wielaert denk ik ook nooit bijgetekend.
Dus ze zouden hem hoe dan ook al kwijtraken. Nu vangen ze geloof ik 3 mio voor een 30-jarige verdediger zonder interlands en zonder veel internationale ervaring. Dat doen ze niet slecht.

Gewoon het geld cashen en een nieuwe verdediger kopen.
pi_64935222
Twente wil dus praten over een bedrag onder de vier miljoen. Verschil delen en klaar, iedereen blij.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_64935260
quote:
Vertrek Wielaert naar Ajax dichterbij
ENSCHEDE - FC Twente is dit weekeinde toch gaan schuiven in de zaak Rob Wielaert. De Enschedese club bleek zondagavond laat ineens bereid met Ajax te praten over een lager transferbedrag dan vier miljoen euro.

Binnen Twente wil coach Steve McClaren zo snel mogelijk duidelijkheid in de slepende kwestie. De Brit vloog vanuit het trainingskamp in La Manga een dag eerder dan de spelersgroep terug naar Nederland voor overleg met zijn bestuur.

Ondertussen heeft Ajax de stage van een jonge Russische verdediger met een week verlengd. Gia Grigalava trainde de laatste dagen met Jong Ajax en speelde in een oefenduel met Excelsior.

Grigalava (19) speelt nu nog in de Russische tweede divisie bij Rostov. ,,Omdat hij in het centrum én op linksback kan spelen, fysiek sterk is en aan de bal vaardig, is het zinvol zo’n jongen eens goed te testen,’’ stelt Ajax-manager Danny Blind.

AD
pi_64935261
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:17 schreef kevin6188 het volgende:
Twente wil dus praten over een bedrag onder de vier miljoen. Verschil delen en klaar, iedereen blij.
Er is een clausule en Ajax moet gewoon dat bedrag betalen. Niets meer, maar vooral ook niets minder.
pi_64935366
Moet nu toch wel een beetje giechelen om Munsterman.
  maandag 12 januari 2009 @ 00:28:15 #289
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64935514
Wsl nadat het magische woord "arbitragezaak" viel, was hij om.
Hij weet als geen ander dat ie die genadeloos verloren zou hebben.
-
pi_64939185
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:57 schreef superjood het volgende:

[..]

En toen Defour hetzelfde deed haalde ze hem niet op, ongelooflijk
Defour deed niet hetzelfde.
- verwijderd door admin -
  maandag 12 januari 2009 @ 09:45:33 #291
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_64940146
Joop, echt ^2
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_64940228
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:45 schreef Damzkieee het volgende:
Joop, echt ^2
pi_64940237
quote:
Ajax: Geen nieuw bod op Wielaert

AMSTERDAM - Ajax doet geen nieuw, verhoogd bod op Robbie Wielaert van FC Twente. Dat verklaart technisch directeur Danny Blind op de Amsterdamse zender AT5. Blind zegt wel begrepen te hebben dat de speler overweegt een arbitragezaak tegen zijn club aan te spannen.
Wielaert zegt een nieuw contract bij FC Twente te hebben, met daarin een gelimiteerde transfersom. FC Twente beweert dat de overeenkomst nog niet is ondertekend en vraagt meer geld.
,,Vooralsnog heeft FC Twente een andere prijs in het hoofd en het verschil is niet te overbruggen'', zegt Blind. ,,Wij zijn nu even de derde partij, die moet afwachten.''

(ANP)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64940525
Tering he als je nog geen hekel had aan die joden dan kreeg je het nu wel.
wat een verschrikkelijk soort is het ook...
  maandag 12 januari 2009 @ 10:09:18 #295
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64940629
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:03 schreef togooz het volgende:
Ja, echt slecht van Ajax dat ze niet in de frauduleuze praktijken van Munsterman trappen.
-
pi_64940722
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:09 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ja, echt slecht van Ajax dat ze niet in de frauduleuze praktijken van Munsterman trappen.
Precies. Als er 1 partij is die gewoon netjes doet in deze zaak, is het Ajax wel
Maar ja, degene die dit schreef is sowieso anti-Ajax, dus hem serieus nemen hoeft niet
  maandag 12 januari 2009 @ 10:37:10 #297
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_64941262
quote:
Zoiets als je werknemer een contract laten ondertekenen met een gelimiteerde transfersom, doen alsof het rond is, maar zodra de negatieve kanten van het contract in werking treden terugkrabbelen en doen alsof er geen overkomst is wegens het ontbreken van een handtekening?

Ajax stelt zich bij monde van Blind gewoon netjes op. (En stiekem bellen ze Wielaert om te zeggen dat ze de arbitragekosten en raadsmannen voor hem zullen betalen als hij loskomt gok ik zo....)
pi_64943842
quote:
Dit bedoel ik nou. Munsterman is aan het sjoemelen en Ajax krijgt weer de schuld.
Zo zullen wel veel Twente supporters het zien jammer genoeg.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 januari 2009 @ 12:12:20 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_64944105
Nou ik zeg het niet graag maar Ajax doet eigenlijk niks fout.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_64946176
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:12 schreef rubbereend het volgende:
Nou ik zeg het niet graag maar Ajax doet eigenlijk niks fout.
Jij weet precies hoe het achter de schermen allemaal gegaan is ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')