Okay tnxquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:50 schreef 0100 het volgende:
[..]
http://www.livestation.com/
Downloaden = betere kwaliteit
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Israel heeft echte killers voorin, ze staan met 609-6 voor, en daar zaten dan ook nog eigen goals bij.
Ze zijn inmiddels omgeschakeld naar 4-3-3.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Israel heeft echte killers voorin, ze staan met 609-6 voor, en daar zaten dan ook nog eigen goals bij.
Alleen is de verdediging in het strafschopgebied nogal lastig te nemen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:24 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ze zijn inmiddels omgeschakeld naar 4-3-3.
Achterin staat het goed en het middenveld heeft de boel onder controle dus ze gaan de score nog opvoeren.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:28 schreef B4CO het volgende:
a la jack van gelder: " Anyije schiet naar Abbas, abbas paast de bom naar Achmed.. Achmed met een fan-taaaastiche kopbal richting Farouk... Farouk,.... HIJ SCOOOOOOORRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTTTTTTTTTTTTTTT net niet.. Raket valt in open veld.. Palestina heeft veel schoten op doel maar mist veel!
Jij schreef:quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Abbas moet het ratificeren en die zal dat naar verwachting niet ondertekenen, maar het is een plan van Hamas om islamitisch recht toe te passen.
Dat een nieuwe strafcode niet in werking is gesteld, maakt het nieuws niet minder dat Hamas van plan is of de ambitie heeft islamitisch recht in te voeren.
Maar dat middenveld van hamas is wel zo'n beetje zoek gespeeld. Verder hoog voor de pot voorgeven en kijken wat er van komt.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Martinovibes het volgende:
Alleen is de verdediging in het strafschopgebied nogal lastig te nemen.
Hamas moet het vooral hebben van de lange knallen naar voren, maar ze hebben nog weinig gevaar kunnen stichten in de 16quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:35 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Maar dat middenveld van hamas is wel zo'n beetje zoek gespeeld. Verder hoog voor de pot voorgeven en kijken wat er van komt.
Mits de verdediging tegen dat geweld noodzakelijk is (valt over te twisten bij relatief kleine speldenprikken vanuit Gaza), onmiddelijk noodzakelijk (dus niet na vijf jaar zeggen nu is de maat vol: het mag geen repressaille zijn) en tot slot moet het proportioneel zijn. Zeventien slachtoffers in zeven jaar wreken met meer dan 600 doden die niet direkt verantwoordelijk zijn voor dat geweld is niet proportioneel.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit conflict is geen oorlog tegen de Palestijnen noch is de staat Israël gesticht met het doel om een etnische groep uit te roeien, ongeacht welke verwijzing naar Ahmadinejad's retoriek.
[..]
Artikel 51 van het Handvest van de VN voorziet dat staten geweld mogen gebruiken ter zelfverdediging en ik stel dat niet gelijk aan zelfmoordaanslagen en het gebruik van human shields.
Ik wist niet dat normaal discussieren een vorm van een grote bek was...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom? Jij komt hier een grote bek opzetten omdat je zojuist een propagandasite bent tegengekomen. Ik ken de geschiedenis al. Dat jij slecht geinformeerd bent en nog even wikipedia moet nakijken is mijn probleem niet. Wikipedia is in zijn algemeenheid niet heel betrouwbaar, en door de wijze waarop artikelen tot stand komen is het bijzonder onbetrouwbaar in controversiële onderwerpen.
Rrright... Op het vroegere Atheneum lagen ze dan vast achter op t VMBO van nu,quote:Misschien in de tweede klas van het VMBO of op de sociale werkplaats, maar wat voor jou een eyeopener is, is dat niet voor iedereen.
Excuse me, in een wereld vol propaganda zijn er vrijwel geen betrouwbarequote:Verdiep je er eens in, verdiep je ook eens in de betrouwbaarheid van bronnen, en realiseer je dat dat iets meer moeite vraagt dan een beetje wat aanklikken. Laat staan dat iedereen zit te wachten op het eerste de beste linkje waar jij bent beland.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Artikel 51 van het Handvest van de VN voorziet dat staten geweld mogen gebruiken ter zelfverdediging en ik stel dat niet gelijk aan zelfmoordaanslagen en het gebruik van human shields.
Begreep ik je net verkeerd en bedoel je dus te zeggen dat Israel juist in strijd handelt met het VN handvest?quote:Ze (Donatella Rovera van Amnesty International) wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Elke dode is er een te veel. Bovendien noem je alleen het aantal slachtoffers van raketten. Het aantal doden door zelfmoordterroristen in bussen, cafés en markten laat jij voor het gemak buiten beschouwing. Wie wind zaait zal storm oogsten. Er zijn met de huidige strijd meegerekend cumulatief meer Israëlische dan Palestijnse doden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef voyeur het volgende:
[..]
Mits de verdediging tegen dat geweld noodzakelijk is (valt over te twisten bij relatief kleine speldenprikken vanuit Gaza), onmiddelijk noodzakelijk (dus niet na vijf jaar zeggen nu is de maat vol: het mag geen repressaille zijn) en tot slot moet het proportioneel zijn. Zeventien slachtoffers in zeven jaar wreken met meer dan 600 doden die niet direkt verantwoordelijk zijn voor dat geweld is niet proportioneel.
Er zijn nog wel wat voorwaarden, maar deze maken het al zeer de vraag of dit een toegestane zelfverdediging was op grond van het VN handvest.
Ik heb op journaalbeelden toch een hoop dooie uniformen zien liggen. Horen die ook niet bij hamas?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:45 schreef voyeur het volgende:
600 doden die niet direkt verantwoordelijk
zijn natuurlijk verklede burgers die meededen aan de nationale verkleed-je-uniform-dagenquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:52 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik heb op journaalbeelden toch een hoop dooie uniformen zien liggen. Horen die ook niet bij hamas?
Elke dode is te betreuren, maar het verkeer in Israel claimde in diezelfde periode meer dan tweehonderd keer zoveel doden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:51 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Elke dode is er een te veel. Bovendien noem je alleen het aantal slachtoffers van raketten. Het aantal doden door zelfmoordterroristen in bussen, cafés en markten laat jij voor het gemak buiten beschouwing. Wie wind zaait zal storm oogsten. Er zijn met de huidige strijd meegerekend cumulatief meer Israëlische dan Palestijnse doden.
Was jij nou degene die de link plaatste waar ik in eerste instantie op reageerde? Zo niet, dan valt het met die grote bek heel erg mee, en moet ik mij verontschuldigen voor die opmerking.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:47 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ik wist niet dat normaal discussieren een vorm van een grote bek was...
Ik heb juist expres een pagina gezocht waar meningen over Palestijnen
en de mensen van Israel er niet toe doen... Maar er een tijdslijn staat
weergegeven met gebeurtenissen...
Als iemand hier komt zeuren met een propagandafilmpje van "kijk hier allemaal naar mensen" en dan in slecht Nederlands gebrek aan niveau veronderstelt wat betreft het Engels, dan vind ik dat vrij stuitend. Dus ik snap niet zo goed waarom jij het daar voor opneemt.quote:Veel mensen die ik spreek wisten van voor de stichting van Israel niets
tot weinig van de geschiedenis van die Regio... Ook via andere media heb ik
daar niets van vernomen... Daarbij kan ik niet anders concluderen dat ik ook
niet de enige ben...
Ik had moeten zeggen 'niet allemaal direkt verantwoordelijk' No doubt zijn er ook actieve Hamas strijders onder de doden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:52 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Ik heb op journaalbeelden toch een hoop dooie uniformen zien liggen. Horen die ook niet bij hamas?
Hm, nouja zo kun je het ook bekijken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:00 schreef voyeur het volgende:
[..]
Elke dode is te betreuren, maar het verkeer in Israel claimde in diezelfde periode meer dan tweehonderd keer zoveel doden.
De inval in Gaza is niet gericht tegen de zelfmoordaanslagen. Je claim over het aantal doden in totaal is mis. Er zijn zeker vier keer zoveel doden gevallen aan Palestijnse kant dan Israelische sinds '87.
Haha, eigenlijk toch om te janken gezien de acties van de kerk in het verledenquote:Op woensdag 7 januari 2009 21:40 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
22:35 Vatican cardinal calls Gaza `big concentration camp` (Reuters)
Nee, hoor. ik schreef Nieuws dat door de ontwikkelingen van de voorbije dagen naar de achtergrond is gedrukt; daarna volgde het artikel, dat ik niet heb geschreven.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:34 schreef voyeur het volgende:
[..]
Jij schreef:
Nieuws dat door de ontwikkelingen van de voorbije dagen naar de achtergrond is gedrukt:
quote:
Hamas passes a bill for an ‘Islamic’ penal code
Dat is dus niet waar. Wat er allemaal zou kunnen gebeuren is iets anders. Een werkgroepbespreking is geen 'wet aannemen'.
quote:Reported in the Al-Hayat newspaper on 24th December 2008, members of the Palestinian legislative council belonging to Hamas held a meeting in Gaza in which they instated an ‘Islamic penal code’ which was proposed by Hamas in an attempt to implement ‘hudud’.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |