abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64779968
Wat een achterlijke OP. En dan bedoel ik niet het nieuwsbericht.

Verder lijkt de uitkomst van het onderzoek me vrij voor de hand liggend. Al is er wel een grens aan het verband denk ik toch. De meeste allochtonen gaan zich nooit helemaal Nederlanders voelen dunkt me. Zeker niet enkel en alleen doordat ze ertussen wonen.

[ Bericht 2% gewijzigd door krioro op 07-01-2009 18:27:41 ]
full stops and exclamation marks
pi_64780076
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:28 schreef Misanthroopia het volgende:
De eerste vraag die mijn inziens moet worden gesteld is: is integratie een doel op zich? Nogmaals, als je je aan de wet houdt en een baan hebt/zoekt, waarom móét je dan persé integreren?
Exactly my thoughts.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 18:28:06 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64780167
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:21 schreef krioro het volgende:

Verder lijkt de uitkomst van het onderzoek me vrij voor de hand liggend. Al is er wel een grens aan het verband denk ik toch. Allochtonen gaan zich nooit helemaal Nederlanders voelen dunkt me. Zeker niet enkel en alleen doordat ze ertussen wonen.
hoe voel ik me dan wel?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_64780231
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe voel ik me dan wel?
Zie edit.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:35:36 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64780420
quote:
De meeste allochtonen gaan zich nooit helemaal Nederlanders voelen dunkt me. Zeker niet enkel en alleen doordat ze ertussen wonen.
dat hoeft ook helemaal niet. als ze maar niet meer geld kosten dan ze, op eerlijke wijze, opbrengen .

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 07-01-2009 18:41:39 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64780520
quote:

Verder lijkt de uitkomst van het onderzoek me vrij voor de hand liggend. Al is er wel een grens aan het verband denk ik toch. De meeste allochtonen gaan zich nooit helemaal Nederlanders voelen dunkt me. Zeker niet enkel en alleen doordat ze ertussen wonen.
Je kunt je gerust Nederlander voelen zonder daarbij je afkomst te verloochenen. Er zijn heel wat mensen die daar helemaal niet zo mee bezig zijn en zich niet als Marokkaan, Surinamer of Antilliaan willen profileren.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 18:39:48 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_64780559
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:29 schreef krioro het volgende:

[..]

Zie edit.
geloof niet eens dat dit een meerendeel is (allochtoon is nogal een wijd begrip) maar ik geloof ik niet dat dat een heel erg groot probleem is trouwens, jezelf bv Turk vinden (in veel gevallen is het meer jezelf Turk noemen) kan geen excuus zijn om niet normaal deel te nemen aan de samenleving

ja je moet niet zo'n sollicitatiegesprek beginnen met 'jeweettoch'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:42:43 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64780676
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:39 schreef sp3c het volgende:

of veel te laat komen, of niet zichtbaar zijn door dikke burka, geen hand willen schudden. en dan gaan roepen dat je hun discrimineert.
pi_64780685
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat hoeft ook helemaal niet. als ze maar niet meer geld kosten dan ze opbrengen op eerlijke wijze.
Dat dus..
Als je hier gewoon werkt en niet voor problemen zorgt maakt mij het allemaal niet uit.
pi_64780791
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:28 schreef Misanthroopia het volgende:

De eerste vraag die mijn inziens moet worden gesteld is: is integratie een doel op zich? Nogmaals, als je je aan de wet houdt en een baan hebt/zoekt, waarom móét je dan persé integreren?
Dit is enigszins afhankelijk welke definiëring je aan het begrip integratie koppelt.
Zo denk ik dat het houden aan de wet en het hebben van een baan wat een te nauwe definiëring is.
Integratie gaat ook over mogelijkheden voor minderheden om gelijkwaardige posities op economisch en sociaal-maatschappelijk vlak als autochtonen te kunnen nastreven/bemachtigen.
En natuurlijk gaat dit hand in hand met de Nederlandse taal. Ook een belangrijk component.
pi_64780864
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En natuurlijk gaat dit hand in hand met de Nederlandse taal. Ook een belangrijk component.
Vanzelfsprekend.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:48:28 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64780902
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat dus..
Als je hier gewoon werkt en niet voor problemen zorgt maakt mij het allemaal niet uit.
werken voor je geld is de grootste vorm van aanpassing die er is in nederland. niet alleen leer je de taal kennen, je ontmoet ook potentiele nieuwe vrienden én je irriteert de belastingbetaler niet.

denken dat het hier een goudkust is waar je lukraak kan luieren op andermans kosten is, hoop ik, snel verleden tijd. handen laten wapperen, anders had je net zo goed in je dorpje kunnen blijven.
pi_64780998
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat hoeft ook helemaal niet. als ze maar niet meer geld kosten dan ze opbrengen op eerlijke wijze.
Met het eerste deel van je zin ben ik het eens, het tweede deel niet. Zodra mensen de Nederlandse nationaliteit hebben geldt wat dat betreft naar mijn mening precies hetzelfde als voor autochtonen.
pi_64781005
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je kunt je gerust Nederlander voelen zonder daarbij je afkomst te verloochenen. Er zijn heel wat mensen die daar helemaal niet zo mee bezig zijn en zich niet als Marokkaan, Surinamer of Antilliaan willen profileren.
Dat is mijn punt ook. Als je je Nederlander voelt, kan dat natuurlijk prima samengaan met een verbondenheid met je oorspronkelijke afkomst. Maar helemaal Nederlander? Alles van je allochtone gebruiken etc. volledig achter je laten? Ik denk dat dat niet vaak voorkomt.
pi_64781018
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

geloof niet eens dat dit een meerendeel is (allochtoon is nogal een wijd begrip) maar ik geloof ik niet dat dat een heel erg groot probleem is trouwens, jezelf bv Turk vinden (in veel gevallen is het meer jezelf Turk noemen) kan geen excuus zijn om niet normaal deel te nemen aan de samenleving

Zoals uit mijn reactie op damian5700 blijkt, denk ik dat het toch echt een heel klein deel van de allochtonen is dat zich compleet Nederlander gaat voelen.

En zoals uit mijn eerdere reactie op Misanthroopia bleek, ben ik het er dus ook volledig mee eens dat het geen probleem is als je jezelf geen, of niet helemaal, Nederlander voelt.
pi_64781062
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is enigszins afhankelijk welke definiëring je aan het begrip integratie koppelt.
Zo denk ik dat het houden aan de wet en het hebben van een baan wat een te nauwe definiëring is.
Integratie gaat ook over mogelijkheden voor minderheden om gelijkwaardige posities op economisch en sociaal-maatschappelijk vlak als autochtonen te kunnen nastreven/bemachtigen.
Uiteraard.
pi_64781081
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:51 schreef krioro het volgende:

[..]

Dat is mijn punt ook. Als je je Nederlander voelt, kan dat natuurlijk prima samengaan met een verbondenheid met je oorspronkelijke afkomst. Maar helemaal Nederlander? Alles van je allochtone gebruiken etc. volledig achter je laten? Ik denk dat dat niet vaak voorkomt.
Je hoeft dan ook niet alles achter je te laten.
pi_64781155
quote:

[..]

Volgens mij is dit ook niet zo absoluut gesteld. Voor de rest zijn we het eens.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:55:26 #59
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64781157
quote:

[..]

Met het eerste deel van je zin ben ik het eens, het tweede deel niet. Zodra mensen de Nederlandse nationaliteit hebben geldt wat dat betreft naar mijn mening precies hetzelfde als voor autochtonen.
voor mij niet. absoluut niet zelfs. en ja, ik ben het eens dat autochtonen (die nog een ruggegraat hebben die niet verneukt is) met een uitkering best wel eens wat meer vrijwilligerswerk kunnen uitvoeren, of er zelfs een paar honderd euro per maand bij kunnen verdienen. maar de autochtonen zijn wel directe nazaten van mensen die nederland rijk en welvarend hebben gemaakt.

stel je voor dat nederlanders in het buitenland net zo denken en doen als 'sommige' allochtonen hier, dan waren ze allang gelynched of uitgezet.
pi_64781296
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:55 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit ook niet zo absoluut gesteld. Voor de rest zijn we het eens.
Dat is idd in het onderzoek niet zo absoluut gesteld, dat stelde ik zelf in mijn eerste post om mijn punt te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')