abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64757322
On Tuesday, 77 civilians were killed taking the total Palestinian death toll to 631, compared to 10 Israelis, seven of them soldiers.
pi_64757349
Reuters zegt airstrike trouwens, op school:

A Palestinian (R) surveys the damage at a United Nations School after an Israeli air strike in Gaza, January 6, 2009.

REUTERS/Suhaib Salem

pi_64757591
Niet iedereen die de acties van Israel afwijst is pro-Hamas. It's a trap.
  woensdag 7 januari 2009 @ 06:05:13 #254
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_64757601
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 06:02 schreef Salvad0R het volgende:
Niet iedereen die de acties van Israel afwijst is pro-Hamas. It's a trap.
Ja ?

Een trap onder je flikker ja !
Gratis bij mij af te halen !!
pi_64757613
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 06:05 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ja ?

Een trap onder je flikker ja !
Gratis bij mij af te halen !!
Ongetwijfeld.
Valt me nog mee dat het gratis is.
pi_64757618

_!
pi_64757833
Uit de (linkse) Boston Globe:

Has Israel learned its lesson?
By Jeff Jacoby
January 1, 2009

ISRAEL'S 2006 war against Hezbollah, the Iranian-backed terrorist army based in Lebanon, was a disaster - an ill-planned operation that did more damage to Israel's military reputation than to Hezbollah's resolve and influence. Now, as it fights Hamas in Gaza, Israel seems determined not to repeat the mistakes of two years ago.

This time, Israeli prewar preparations were much more meticulous. Months were devoted to gathering detailed information on scores of Hamas targets, including training camps and offices, rocket launchers, underground bunkers, weapons-making sites, tunnels from Egypt, and the homes of terrorist commanders. Israel's military and political operations appear better coordinated than in 2006, and Israeli diplomats are making use of online weapons - a dedicated YouTube channel, for example - to get its message out.

But it remains an open question whether Israel's leaders have learned the most critical lesson of all: that genocidal jihadists and other mortal foes cannot be wheedled, negotiated, bribed, or ignored into quietude. In a war with enemies like Hezbollah and Hamas and the PLO - enemies explicitly committed to Israel's destruction - goodwill gestures beget no goodwill, and peace processes do not lead to peace.

The proximate cause of the fighting in Gaza was the sharp increase in rocket and mortar attacks on Israeli civilians after Hamas refused to extend its tenuous cease-fire with Israel past Dec. 19. But the deeper cause was the transformation of Gaza into an Iranian proxy and terrorist hub following Israel's reckless "disengagement" in 2005. Israelis convinced themselves that ethnically cleansing Gaza of its Jews and handing over the territory to the Palestinians would reduce violence and make Israel safer. It did just the opposite.

In 2000, Israelis had similarly believed that a unilateral retreat from southern Lebanon would deprive Hezbollah of any pretext for continuing its war against the Jewish state. But far from extinguishing Hezbollah's jihadist dreams, it inflamed them.

The hard truth is that no matter how much Israelis crave peace, they cannot achieve it through concessions and compromises and "road maps" - not when their enemies view such overtures and agreements as signs of weakness, and as proof that terrorism works. For 60 years, Israel has had to contend with the hostility of its neighbors and the heavy costs of war; its yearning for peace is understandable. But there will be no peace without victory, and no victory without fighting for it.

For a long time now, Israel's leaders have resisted this fact - "We are tired of fighting," Ehud Olmert infamously declared in 2005. For 15 years, beginning with the sham of the Oslo peace process in 1993, Jerusalem has tried to appease its way to tranquility. It allowed Yasser Arafat and his PLO killers to take control of the West Bank and Gaza. It embraced the goal of Palestinian statehood. It responded to terrorism with ever-deeper concessions. It abandoned Lebanon and Gaza. It reiterated, over and over, the false mantra that "you make peace with your enemies." And from the ongoing captivity of Gilad Shalit to the rockets slamming into Israeli cities to the dysfunction and radicalization of Palestinian society, the results have been disastrous.

There are heartening indications this week of a more realistic and unsentimental approach. Defense Minister Ehud Barak described the offensive against Hamas as a "war to the bitter end" and told an American interviewer, "For us to be asked to have a cease-fire with Hamas is like asking you to have a cease-fire with Al-Qaeda." Both leading contenders in the upcoming Israeli election, Likud's Benjamin Netanyahu and Tzipi Livni, the foreign minister and head of Kadima, promise to make it a priority "to topple the Hamas regime" if elected prime minister. Israel's UN ambassador, Gabriela Shalev, has said that the operation in Gaza will last "as long as it takes to dismantle Hamas completely."

Whether this strong rhetoric will be backed up by strong action in the long run remains to be seen. Yesterday, the Israeli cabinet rejected a French proposal for a 48-hour truce. Perhaps, at long last, the lesson has been learned: With an enemy like Hamas, which boasts that it "loves death" and "drinks blood," truces and deals are illusory. If Israel seeks lasting peace, it must first win a lasting victory.

--------

Lijkt me duidelijk. Niet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 07:53:22 #258
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64758057
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 06:10 schreef Specularium het volgende:
[ afbeelding ]

_!
Mannen in witte pakken!! Daar zijn ze weer!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_64758373
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 07:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Mannen in witte pakken!! Daar zijn ze weer!
Het schijnt dat ze eerder ook al bij de Bijlmerramp gespot zijn. Zouden het dezelfde zijn?
X
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 08:45:17 #260
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_64758643
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 08:25 schreef Alulu het volgende:

[..]

Het schijnt dat ze eerder ook al bij de Bijlmerramp gespot zijn. Zouden het dezelfde zijn?
Jaaaa dat bedoelde ik! Was de Blijmer dan toch een terror aanslag? Waren wij eerder dan Ground Zero?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 7 januari 2009 @ 08:53:21 #261
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_64758786
VN vluchtelingenkampen werden in Congo ook gebruikt als uitvalsbasis voor Hutu milities. Dus het is zeker niet onmogelijk.
pi_64758815
Ah leesvoer...pfff!

Maar gelukkig ook plaatjes...
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:18:50 #263
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64759244
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Jij stond net aan de kant van Israel, denk maar niet dat ik die site van jou ga bekijken.
EN blijven ontkennen..
Trotse papa van Eden
pi_64759394
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 01:47 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Inderdaad. Een filmpje dat verder totaal niet ingaat op zaken als het afsluiten van het luchtruim, het water, de zee, het inpikken van vruchtbaar land etc. Geen woord over nederzettingen, checkpoints een muur en andere dagelijkse vernederingen.. Neuh, alleen maar: Wij (Israel) zijn goed, en hun (De Moslims) zijn fout.
Die "muur" is 85% hekwerk, en 15% echt betonnen muur, dus dat valt ook wel wat mee... En alhoewel beide kampen "niet nette dingen" doen, blijft aan mij knagen waarom een Arafat in camp David een akkoord waarbij ze oa 90% van het land terugkregen heeft afgewezen.. Volgens mij mikt Hamas op een alles of niets, en de kans is groot dat het niets zal gaan worden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64759419
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ik zie Meki nergens geweld goedpraten en juist altijd erg zijn best doen om te benadrukken dat hij vrede en veiligheid wil voor alle partijen. Iets waar een hoop anderen een voorbeeld aan zouden kunnen nemen.
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:18 schreef Meki het volgende:

[..]

Wie tegen Israel is is anti-semiet
al ben ik een anti-semiet. dat kan mij een worst schelen. de hele wereldbevolking ziet waar Israel in staat is, namelijk doelbewust de bevolking vermoorden.
pi_64759493
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 02:14 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Het gaat om een VN school, hè. Bijna al die slachtoffers waren onschuldige burgers.
Grondtroepen zet men toch júist in om preciezer te werk te kunnen gaan?
Of er geschoten werd uit die school moet nog worden bewezen, maar stel dat er wel twee lieden van Hamas in die school zaten (dat is ook nog niet bewezen), dan schiet je toch alsnog niet op een SCHOOL?! Waar zijn die grondtroepen dan in vredesnaam voor?
Om kogels te vangen van Hamas, en vooral NIET terug te schieten. Stel je voor, dat je vijandelijk vuur beantwoord

Overduidelijk dat jij nog nooit in een oorlogssituatie hebt gezeten, je lult zo lekker makkelijk vanuit je luie internetstoel.
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 09:43:51 #267
145738 superworm
is erbij
pi_64759761
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 05:46 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

--- 100 suggestieve afbeeldingen ---
Het feit dat jij zó regungslos (heheh, duits woord) en eenzijdig Israeli's verdedigt en álles wat ook maar met de P van palestijnen begint afbrandt, gecombineerd met de moeite die je hebt genomen om tientallen plaatjes te posten om je punt te maken, maakt dat ik jou een heel eng mannetje vindt.

HOOFDLETTERS!

Uitroeptekens!!!!!!111Einz!!!

LEES DAN!!!

VETGEDRUKT!!!! EN ONDERSTREEPT!

Nee? Niemand? Ah.

---sloot suggestieve afbeeldingen---
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 09:47:09 #268
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64759849
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Doe je dat wel meer? Users PM'en om te vragen niet meer op elkaar te reageren en vervolgens zelf regelmatig reacties proberen uit te lokken? Of heb ik als enige die eer?

En als inhoudelijke reactie, ik heb Meki geen oproepen tot genocide zien doen. Daartegenover genoeg anderen die openlijk pleiten om alle Palestijnen uit te roeien. Soms is het jammer dat de wet op geweldsverheerlijking niet doorgegaan is.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2009 @ 09:48:46 #269
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64759892
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:43 schreef superworm het volgende:

[..]

Het feit dat jij zó regungslos (heheh, duits woord) en eenzijdig Israeli's verdedigt en álles wat ook maar met de P van palestijnen begint afbrandt, gecombineerd met de moeite die je hebt genomen om tientallen plaatjes te posten om je punt te maken, maakt dat ik jou een heel eng mannetje vindt.

HOOFDLETTERS!

Uitroeptekens!!!!!!111Einz!!!

LEES DAN!!!

VETGEDRUKT!!!! EN ONDERSTREEPT!

Nee? Niemand? Ah.

---sloot suggestieve afbeeldingen---
Je hebt modrechten. Haal die rommel weg. Het is allemaal oude koek.
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:51:15 #270
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64759958
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom weghalen? hanteren we cencuur hier op Fok?
dan kan je ook alle anti-Istael afbeeldingen weghalen.. van toen..
Trotse papa van Eden
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 09:51:46 #271
145738 superworm
is erbij
pi_64759975
quote:

[..]

Dingen verwijderen doe ik bijna nooit, zeker niet in andermans forumdeel. Heb het even in een spoilertagje gezet.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Admin woensdag 7 januari 2009 @ 09:52:02 #272
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64759981
quote:

[..]

Doe ik wel, plaatjes zijn al zo enorm oud en voegen niets toe in dit onderwerp.
En dat weet tiesemans best.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Redactie Frontpage woensdag 7 januari 2009 @ 09:52:49 #273
145738 superworm
is erbij
pi_64760003
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:52 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doe ik wel, plaatjes zijn al zo enorm oud en voegen niets toe in dit onderwerp.
En dat weet tiesemans best.
M'n spoilertagje, wat doe je!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Admin woensdag 7 januari 2009 @ 09:55:45 #274
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64760071
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:51 schreef B4CO het volgende:

[..]

Waarom weghalen? hanteren we cencuur hier op Fok?
dan kan je ook alle anti-Istael afbeeldingen weghalen.. van toen..
Ga toch weg met je censuur, dat woord wordt net als " genocide" teveel, tevaak verkeerd gebruikt.
Het is topicvervuiling en is weggehaald.
Ontopic verder.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64760106
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Doe je dat wel meer? Users PM'en om te vragen niet meer op elkaar te reageren en vervolgens zelf regelmatig reacties proberen uit te lokken? Of heb ik als enige die eer?
Ga je nou oude koeien uit de sloot halen? Of denk je werkelijk dat de hele wereld om jou draait? Denk je werkelijk dat ik eerst kijk naar je username alvorens ik besluit om te reageren of niet? Dacht het niet.
quote:
En als inhoudelijke reactie, ik heb Meki geen oproepen tot genocide zien doen.
Klopt.
quote:
Daartegenover genoeg anderen die openlijk pleiten om alle Palestijnen uit te roeien. Soms is het jammer dat de wet op geweldsverheerlijking niet doorgegaan is.
Dat is nog steeds heel wat anders dan zeggen dat Meki vrede predikt. Als er 1 user laat zien hoe intolerant iemand kan zijn tegenover israel, is hij het wel. Vandaar dat ik je opmerkingen over hem nogal.........naief vond. Een beetje Greta Duisenberg-naief, om precies te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')