Online?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Poeke het volgende:
ik heb een handleiding voor je..
Dat heeft me moeder ook gedaan bij het voeden. in het begin. Later met speciale flesjes.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:26 schreef NouMooiNiet het volgende:
ooh wat lief!
je kunt het ook met een klein spuitje proberen, vullen met die melk en in t bekje spuiten.. succes!!
Ik ben wel een realist wat dat betreft hoor, gelukkig zijn ze met zn 4tjes en het lijkt er op dat ze niet uitgehongerd zijn. Mn eigen kat vind het allemaal reuze interessant, helaas een mannetje, dus geen kans om surrogaat-mama te wordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:14 schreef Poeke het volgende:
Geen probleem, de rest van de info volgt nog.
Ik hoop dat ze het redden maar voel je vooral niet schuldig als het niet lukt; aan je foto te zien zijn ze niet ouder dan een week of wat en zulke kleintjes hebben een mamapoes nodig. Daar kan geen superlief-adoptiemens tegenop.
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asielquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:35 schreef Dipkip het volgende:
Is er geen kans een echte adoptiemoeder te vinden via bijv. de dierenarts? Een poes die maar twee kittens heeft of wiens kittens dood zijn gegaan?
Ze slapen in mn reiskennel, die is donker genoeg. Daarbij slapen ze alweer bijna 2 uurtjesquote:Op woensdag 7 januari 2009 05:01 schreef sig000 het volgende:
Als ze nog zo jong zijn moet je ze ook regelmatig in een donkere kast stoppen zodat ze gaan slapen.
Ja omdat ze verdronken wordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 04:54 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asiel
Da's wel de truc, veel eten en slapen dan worden ze wel groot.quote:Op woensdag 7 januari 2009 05:05 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ze slapen in mn reiskennel, die is donker genoeg. Daarbij slapen ze alweer bijna 2 uurtjes
Over 2 uur krijgen ze weer eten
Geregeld toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:56 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik heb ze net weer gevoed (2 uur 's nachts) en ze zijn zo zielig aan het huilen als ze wakker zijn.. steeds op zoek naar de tepel van mama...
Echt drinken willen ze niet, dus straks toch maar even kijken of ik met pipetjes wat op de tongetjes kan spuiten ofzo...
Ja ik heb echt goeie tips gehad van haarquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Cat22 het volgende:
Poeke heeft je vast dezelfde tips gegeven die ik je wilde geven.Doe je ook het kontje met een nat watje afvegen als ze hebben gedronken? Dat imiteert de tong van mama en wekt de ontlasting op.
Als je een surrogaat mamma vindt is dat helemaal perfect, maar ook dan gaat het niet altijd goed. Ik heb hier een kleintje gehad van een dag oud die ik bij moederpoes met kittens van 3 dagen oud heb gelegd. Moeder accepteerde het meteen en het ging de de eerste twee weken perfect. Maar daarna bleek ze de melk niet goed meer te verdragen. Gelukkig heeft iemand anders haar er met veel kunst- en vliegwerk (en kunstmelk) doorheen gesleept.
Je doet goed werk! Hopelijk redden ze het!
Oh, heb je een lekker zachte knuffel die je erbij kunt leggen? Dan kunnen ze daar tegenaan kruipen.
Misschien een klein kruikje? Je hebt wel knuffels waar je een kruikje in doet...quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Een knuffeltje hebben ze wel, maar ze liggen liever op een hoopje tegen elkaar aan
Het is hier al 30 graden, ze moeten het ook niet te warm krijgenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:04 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien een klein kruikje? Je hebt wel knuffels waar je een kruikje in doet...
Oh ja, ik vergeet steeds dat jij niet in nederland zitquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:19 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Het is hier al 30 graden, ze moeten het ook niet te warm krijgen
vast een asiel-virus dat ook te verkrijgen is in spuitvorm.... ben ik bang...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:08 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
En vanochtend was ik bij het asiel, ze hadden bijna geen poezen meer, allemaal gestorven door een mysterieus virus...![]()
Ik ben niet binnen geweest, bewust nietquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:49 schreef Poeke het volgende:
virus = kattenziekte waarschijnlijk. HEEL ERG BESMETTELIJK en 99% dodelijkPas op dat je alles goed schoon maakt als je daar bent geweest, ook schoenen enzo.
Wat voor soort pasta heb je meegekregen?
Volgens de dierenarts tussen de 2 en 3 weken. Gelukkig geen maand lang slapeloze nachten dusquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:10 schreef Poeke het volgende:
Ow, ze hebben oogjes al open? Dan zijn ze wel iets ouder al. Lopen ze al of kruipen ze nog zeg maar?
Heb je ze toevallig al gewogen?
Wat een droppies... ik wil die rode wel![]()
Weet je al of het poesjes en/of katertjes zijn? Die rode is zeker een katertje denk ik
Toch weer leuk om mijn eigen topic door te lezen. Als ze de oogjes open hebben, zijn ze inderdaad een week of 2-3. En als ze tot die tijd moedermelk hebben gedronken hebben ze al heel veel meegekregen van moeders. Nu maar hopen dat ze het zo goed blijven doen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:17 schreef Ole het volgende:
cat22 heeft al gepost zie ik!
maar hier het topic Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één!
Ha ha, ja dat is waar, als ze wat ouder en voller zijn zijn ze eigenlijk op zijn cutestquote:Op donderdag 8 januari 2009 04:49 schreef HighLander het volgende:
begrijp me niet verkeerd...
ik vind kittens echt briljant, vooral als zo'n konijnepootje met uitstekels in die kolenschoppen van mij in het niets verdwijnt...
maar het zijn in dit stadium soms wel een stel enorm lelijke ratjes
wel cute hoor, daar niet van....
Ik heb hier ook nog wel plek voor eentjequote:Op donderdag 8 januari 2009 09:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Toch weer leuk om mijn eigen topic door te lezen. Als ze de oogjes open hebben, zijn ze inderdaad een week of 2-3. En als ze tot die tijd moedermelk hebben gedronken hebben ze al heel veel meegekregen van moeders. Nu maar hopen dat ze het zo goed blijven doen.![]()
Oh, en kun je er eentje inpakken en opsturen naar me? *smelt*
De rode is indeed een katertjequote:Op woensdag 7 januari 2009 23:10 schreef Poeke het volgende:
Weet je al of het poesjes en/of katertjes zijn? Die rode is zeker een katertje denk ik
Lievvvvquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:41 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Zat ik de eerste avond nog met tranen in mn ogen omdat ze niks wilden eten... zonet zat ik met een grote glimlach
Ze dronken net voor het eerst allevier uit het flesjelekker gulzig met draaiende pootjes op mn hand
Allemaal lekker volle ronde buikies en nu gaan ze met zn vieren de eland doodknuffelen
Het lijkt er op na weinig overleg dat lief er ook wel 2 wil houdenquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Wat ga je straks trouwens met ze doen?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:41 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Zat ik de eerste avond nog met tranen in mn ogen omdat ze niks wilden eten... zonet zat ik met een grote glimlach
Ze dronken net voor het eerst allevier uit het flesjelekker gulzig met draaiende pootjes op mn hand
Allemaal lekker volle ronde buikies en nu gaan ze met zn vieren de eland doodknuffelen
Ik zal het mn vriend effe vragen vanmiddagquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:18 schreef Cat22 het volgende:
En ik wil foto's van drinkende katjes.Filmpje mag ook.
Ik heb wel een goed flesje gekregen van de DA en ze zuigen helemaal zelf. Dus knijpen is sowieso niet nodig danquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Knap van je hoor. Wat ik je nog als tip mee kan geven is. Al zijn die van jouw wat ouder als onze Amber die we vanaf het begin met de hand gevoed hebben. Is om niet te hard in het flesje te knijpen .1 druppel melk die verkeerd valt kan al voor longontsteking zorgen. Daar is onze Amber na bijna 14dagen aan overleden.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:30 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik heb wel een goed flesje gekregen van de DA en ze zuigen helemaal zelf. Dus knijpen is sowieso niet nodig dan
Nog 2 foto's dan
De grijs-gestreepte zit lekker op mn vinger te kauwen steeds. Kan het zijn omdat ie last heeft van tandjes die doorkomen? Ik voel al wel de hoektandjes doorkomen.
[ afbeelding ]
Het hele stel:
[ afbeelding ]
Zijn allemaal tijgertjesquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
verse foto's!
![]()
Het is net als met baby's, als de tandjes doorkomen moet er geknaagd worden. Mijn kittens knaagden de papieren zijkant van hun doos helemaal aan gort.
Wat ik nog wilde vragen: zijn die donkere allemaal tijgertjes of zit er ook eenschildpadje
bij? Ik meende namelijk wat rood te zien op één van de foto's.
En waar blijven die drinkfoto's?![]()
Oh, en slapen ze altijd in die witte handdoek constructie? Misschien moet je dat wat kleiner maken, is wat knusser voor ze.![]()
Vergeet honden niet. Onze Anoek was een heel lieve adoptiemamapoes toen ik een klein katje hier had dat ik met de fles moest voeden. Je kunt knoeien met vochtige watjes tot je een ons weegt maar niks is zo effectief om de darmen op gang te brengen als een natte kledderige mamatong.quote:Op woensdag 7 januari 2009 04:54 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asiel
We hebben een bungalowtje op een park hier en honden zijn niet echt gewenst. Bovendien heerst er Parvo tijdens het regenseizoen en mogen er geen honden uit het asiel mee genomen worden momenteel. Dus dat blijft gewoon knoeien met watjesquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vergeet honden niet. Onze Anoek was een heel lieve adoptiemamapoes toen ik een klein katje hier had dat ik met de fles moest voeden. Je kunt knoeien met vochtige watjes tot je een ons weegt maar niks is zo effectief om de darmen op gang te brengen als een natte kledderige mamatong.
Succes met de kleintjes.
Jammer. Een van de buren heeft dus ook niet stiekem toch een hond die als kontenlikker kan fungeren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:29 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
We hebben een bungalowtje op een park hier en honden zijn niet echt gewenst. Bovendien heerst er Parvo tijdens het regenseizoen en mogen er geen honden uit het asiel mee genomen worden momenteel. Dus dat blijft gewoon knoeien met watjes
De buren wonen op hetzelfde park, dus neequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jammer. Een van de buren heeft dus ook niet stiekem toch een hond die als kontenlikker kan fungeren?
Té erg hèquote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:27 schreef MissBliss het volgende:
En ElisaB wat doe je me aan!![]()
Die foto's
Owwwww..... Smeltquote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:40 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nieuwe plaatjes, bij het drinken hadden we erg weinig licht, vandaar de korrelige foto![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*valt om*quote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:40 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nieuwe plaatjes, bij het drinken hadden we erg weinig licht, vandaar de korrelige foto![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het 's nachts opstaan best wel heavy hoor, ik slaap heel vast en moet mezelf echt uit bed slepenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:40 schreef Cat22 het volgende:
ElisaB, jouw foto's... wat doe je me aan!?!?! Ik wil Redkittens! Nu! (al zou Siets mij wat aandoen als ik daar weer mee begin)
Ik bleef gewoon wakkerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:58 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik vind het 's nachts opstaan best wel heavy hoor, ik slaap heel vast en moet mezelf echt uit bed slepen
Maar als dan die smoeltjes om het flesje hangen..![]()
![]()
Nee, ik sliep van 's morgens 8:00 tot een uurtje of 13:00 's middagsquote:
Ik heb een oppaskindje dus dat kan ik niet doen helaasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, ik sliep van 's morgens 8:00 tot een uurtje of 13:00 's middags
Maar wel hartstikke goed dat je ze zo goed verzorgd! Zeker respect dat je zoveel moeite voor ze doet!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik heb een oppaskindje dus dat kan ik niet doen helaas
Ga om 10/11 uur slapen, 2 uur eruit en 6 uur. Dan staat mn vriend ook op dus dan is het wel ok.
Maar ik ben wel de hele dag een beetje brak, alsof ik een nacht ben wezen stappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be water my friend
Mission accomplished!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:57 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nog meer foto's om het ooh en aah gehalte op pijl te houden
Als ik even niet kijk, klimt deze dondersteen gewoon uit de bench (trouw gevolgd door zn broertje)Gelukkig zit normaal het "deksel" er op
[ afbeelding ]
"Meeeeeeeeeeh hongerrrrrrrrrrr!!!"
[ afbeelding ]
Rondjes achter elkaar aan lopen is goed tijdverdrijf als je wacht tot de melk warm is![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:17 schreef SHE het volgende:
Omg, BABS..je bent een lieverd. Laf joe.
Wat een zegen voor die poesies dat die jongen ze bij jou heeft gedropt en wat zijn ze aan het groeien!
*pinkt traantje weg*
fantastisch.
Had ik al gezegd dat ik je laf?
Meteen ervan uitgaan dat het een man wasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:17 schreef SHE het volgende:
Omg, BABS..je bent een lieverd. Laf joe.
Wat een zegen voor die poesies dat die jongen ze bij jou heeft gedropt en wat zijn ze aan het groeien!
*pinkt traantje weg*
fantastisch.
Had ik al gezegd dat ik je laf?
Het was ook een man, mn vriend heeft ze gebrachtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:39 schreef supkaa het volgende:
[..]
Meteen ervan uitgaan dat het een man was
Tja, tegen die redenering kan ik niet opquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:50 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Het was ook een man, mn vriend heeft ze gebracht
Acht wat cute!!!!!!!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:17 schreef ElisaB het volgende:
Ow, zoe-oetttt!
Even een foto van melkmuiltjes. Gewoon, omdat het zo zoet is:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1. ze zijn pas 2 weken oud, dan zijn de pootjes nog vrij dun.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[ afbeelding ]
Wat me opvalt zijn die vreselijk dunne pootjes? Zijn ze nu te mager of, zit er iets van een Siamees in?
Ze vertelde volgens mij dat een jongen ze bij haar had gebracht in de doos, die ze gevonden had langs de weg?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:39 schreef supkaa het volgende:
[..]
Meteen ervan uitgaan dat het een man was
Die rooie heet Azraelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:18 schreef Cat22 het volgende:
Wat een kittige dingen worden ze al!![]()
Heb je tussen het melk warm maken, voeden en kontjes afvegen al tijd gehad om na te denken over namen?
Ja maar ik ben een kittenkenster enne die van mij hadden nooit zulke dunne pootjes hoor..dus flink voeren die arme stakkers!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:59 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
1. ze zijn pas 2 weken oud, dan zijn de pootjes nog vrij dun.
2. er zit bijna geen haar op, dan valt het al gelijk meer op
3. ze zijn idd ook wat te mager, ze zullen wel 1 dag of wat niet tot nauwelijks gegeten hebben voor ze hier kwamen.
Ja dat klinkt als een heuse kennerquote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 00:53 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ja dat klinkt als een heuse kenner
Poeke en Cat22 hebben me al zoveel advies gegeven, ik ben meer dan verzadigd, waarvoor dank ladies!
Was vast een grapje. Moet je maar eens in OUD lezen, al die mamma's met slagroomtieten.quote:
Allemaal geleerd door de uitgebreide handleiding van Poekequote:Op zondag 11 januari 2009 21:50 schreef Cat22 het volgende:
Wat heerlijk dat ze het zo goed doen! En je voedt ze ook perfect: zelf het flesje (of je vingers, auw!) laten pakken en hen vooral niet op de rug leggen zoals een mensenbaby. Poesjes drinken bij de mamma immers ook op de buik.![]()
Bolle kitten buikjes
Als echte poezenmamma moet je dat eigenlijk oplikken.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:15 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Allemaal geleerd door de uitgebreide handleiding van Poeke
Ik was compleet clueless, nu weet ik zo'n beetje alles wat er te weten valt
Ze zijn ook al minstens 30 gram per stuk aangekomen in de afgelopen 3 dagen
Enige nadeel is dat ze de hele bench er onder poepen, daar hebben ze dan ineens geen hulp meer bij nodigdus ik blijf schoonmaken
Alle credits naar Stichting RedCat natuurlijk.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als echte poezenmamma moet je dat eigenlijk oplikken.![]()
Dat was wel grappig toen mijn kits een week of 4 waren. Dan zijn ze mobieler, poepen ze meer en kan mamma het dus allemaal niet meer bijhouden. Maar ze zijn met 4 weken vaak nog net te jong voor de kattebak. Dus dat was een weekje regelmatig handdoeken verschonen.![]()
Maar![]()
voor zelfstandige poepjes! Goed hoor!
Let wel op plotselinge kleurveranderingen en zo. Ach.,.. staat vast allemaal in Poekes handleiding.
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:25 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Als echte poezenmamma moet je dat eigenlijk oplikken.![]()
Tuurlijk hou ik volquote:Op zondag 11 januari 2009 23:57 schreef ElisaB het volgende:
Hulde voor BABS
Hou vol; het gaat goe-oedd!!!
Niet te min; ik weet hoe zwaar het is, dus respect!quote:Op maandag 12 januari 2009 02:51 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Tuurlijk hou ik vol
Het motiveert ook wel ontzettend om ze zo vooruit te zien gaan, makes it all worthwile
Ok ik heb 7 nieuwe foto's, wel geresized en als mijn Curacaose verbinding het aankan, dan die van iedereenquote:Op maandag 12 januari 2009 11:02 schreef ElisaB het volgende:
Vergeet vooral niet ons op de hoogte te houden met beeldmateriaal. Véééél beeldmateriaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 12 januari 2009 17:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ok ik heb 7 nieuwe foto's, wel geresized en als mijn Curacaose verbinding het aankan, dan die van iedereen
Ochtendgymnastiek, Azrael doet voor, de rest doet na
[ afbeelding ]
"Ik durf gewoon in de camera te kijken"
[ afbeelding ]
*kruipkruip*
[ afbeelding ]
Het welbekende rondjes rennen
[ afbeelding ]
Een doos vol mini-tijgertjes
[ afbeelding ]
Close-up
[ afbeelding ]
ADHD mittins
[ afbeelding ]
Nee. Ik was namelijk eerstest.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:20 schreef Skaai het volgende:
Kan je er niet 2 in een doosje (mét gaatjes natuurlijk) naar Almere sturen ofzo?
!
en ik tweest!quote:
Nee, hij was de grootste, maar maakt momenteel de minste vooruitgang. Ik denk dat ie teveel energie verbruikt, het lijkt wel of ie adhd heeftquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:29 schreef Ole het volgende:
Is Azrael nu de grootste?
Nee, Azrael is een van de mannetjes, de 2 donkere zijn het zwaarst nuquote:Op dinsdag 13 januari 2009 15:59 schreef ferrari_rood het volgende:
De zwaarste zijn ook de mannetjes?
Leuk Lotti!quote:
4 Kittens, handvoeding JOEPIE HET GAAT GOE-OEDDDD!!!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:19 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Leuk Lotti!
Nu moet eik de topictitel veranderd worden in iets positievers
Ik heb geen idee; onze oudste is maar 13 dagen oud geworden, dus zover kwamen ze helemaal nietquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:00 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik voel nu ook echt tandjes
Cat22/Poeke/ElisaB: Mogen ze dan al wat vast voedsel eten? Ik heb wel van die zakjes natvoer speciaal voor kittens, of mogen ze eerst alleen brokjes geweekt in melk? Het lijkt wel of ze de melk zat zijn, ze houden echt hun bekjes stijf dicht als ik ze het flesje voor houd
Thaaaaaanks!quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:17 schreef Cat22 het volgende:
*meldt*
Hoe oud zijn ze nu? Vanaf een week of vier mogen ze met vast voer beginnen. Op een schoteltje, daar eten ze het makkelijkste van. Brokjes kun je weken in kittenmelk (geen gewone melk, je zou de flesjesmelk kunnen gebruiken) maar die zakjes kitten natvoer zijn ook prima. Eventueel kun je ze helpen door wat op je vinger te doen en ze zo naar het schoteltje te leiden. En bereid je voor op smerige pootjes en vachtjes, want zo'n schoteltje is perfect om doorheen te banjeren.![]()
Geen paniek als ze het niet meteen eten, de één heeft het sneller door dan de ander. En de één begint sneller aan brokjes en de ander aan natvoer. Ik heb hier een kitten gehad die het natvoer helemaal heeft overgeslagen en met 4 1/2 week voorzichtig brokjes begon te knabbelen. Moederloze kittens gaan in het algemeen iets sneller over, je moet gewoon kijken hoe het gaat en intussen de melk aan blijven bieden.
En de gewichtjes in de gaten houden, zodat je kunt zien wie er te weinig binnen krijgt.
Hopelijk is het een beetje te volgen, ik heb de tips opgeschreven zoals ze bij me op kwamen.
PS: brokjes = kittenbrokjes uiteraard. Ze mogen alleen dingen waar 'kitten' op staat.
Ik heb mijn topics ook weer eens doorgelezen. En filmpjes kijken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:56 schreef nokwanda het volgende:
Door dit topic moest ik mijn oude kittentopics weer eens doorspitten. We hebben even lekker zitten zwijmelenWaren ook min of meer hetzelfde qua samenstelling. Zowel qua kleur als verdeling der geslachten.
Word helemaal melancholisch dankzij dit topic.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:00 schreef Harajuku. het volgende:
En mijn prachtige door slechte cam gefilmde filmpjes
Dat vertel ik nog altijd vol trotsquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En het eerste meisje dat naar jou vernoemd werd (en natuurlijk nooit een andere naam heeft gekregen)
Ben nog altijd gelukkig met ze, hoewel ik van rooie karel af en toe wel sate wil maken.
Het mag in ieder geval niks zijn wat gaat klonteren, nou zit ik weer te zoeken waar ik las dat klei-vulling goed was, teveel sites, teveel infoquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:39 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat vertel ik nog altijd vol trots![]()
Dacht dat je voor kittens beter houtkorrels kon gebruiken omdat ze t opeten ed, of zo
Ik heb een plastic doos gebruikt waarin je die vochtige Swiffer dweiltjes kunt kopen. Wellicht is er zoiets ook bij jou te vinden? Of Tupperware oid? Als het maar breed en laag is. En anders kun je een opstapje fabriceren met stenen, tegels oid. Heb ik ook gedaan toen ze toe waren aan de grote kattebak maar er nog niet goed in konden klimmen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:12 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ze lopen al aardig snel! Ze hebben een eigen kamer, daar laat ik ze 's middags lekker rondwandelen en als ze moe zijn kruipen ze zelf weer in de kennel. Kattenbak met lage instap vind ik hier dus nergens![]()
Curacao is niet bepaald een diervriendelijk eiland en de eigenaar van de dierenwinkel waar ik meestal kom vindt me al idioot dat ik dit doe
Iemand tips voor een eigen geknutseld kattenbakje? een doos met een buts kranten onderin en daaroverheen klei korrels?
Ik heb ook geen idee hoor, meen t ergens gelezen te hebbenquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:42 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Het mag in ieder geval niks zijn wat gaat klonteren, nou zit ik weer te zoeken waar ik las dat klei-vulling goed was, teveel sites, teveel info
Een tupperware doosje heb ik wel, dus dat komt goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 19:43 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik heb een plastic doos gebruikt waarin je die vochtige Swiffer dweiltjes kunt kopen. Wellicht is er zoiets ook bij jou te vinden? Of Tupperware oid? Als het maar breed en laag is. En anders kun je een opstapje fabriceren met stenen, tegels oid. Heb ik ook gedaan toen ze toe waren aan de grote kattebak maar er nog niet goed in konden klimmen.
Ik zou geen papieren doos pakken in ieder geval, dat gaat ruiken en een plastic zak of kranten erin werkt niet als kittens een weg naar China willen gaan graven. En dat gaan ze doen!
Wat kattebakkorels betreft: let erop dat je niet klontvormende korrels pakt. Want kittens eten graag kattebakkorrels en dan wil je niet dat er klompjes in hun maagjes ontstaan. Ik weet niet in hoeverre kleikorrels geschikt zijn. Houtkorrels zou evt. ook kunnen. Je wist het al!![]()
Het is wel jammer, maar ik wist natuurlijk van tevoren ook al dat ik ze niet allemaal ging houdenquote:Op vrijdag 16 januari 2009 15:58 schreef FokPorum het volgende:
Is het niet erg om afstand van die twee andere te doen als ze wat ouder worden?
Ik heb trouwens het idee dat dat ene donkere kitten op de foto+s van vorige pagina´s steeds buiten de boot valt, wat betreft het opzoeken van een ´knuffelobject´
Nu moeten ze alleen nog allemaal van het vlees gaan eten, zodat ik eindelijk kan stoppen met de flesquote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:31 schreef Cat22 het volgende:
AWWWWWW!!!!!!![]()
![]()
Ik denk dat ik je nu officiëel kan feliciteren, je hebt ze er doorheen gesleept!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De nachtelijke voedingen zullen nu ook wel tot het verleden behoren, schat ik? Hopelijk wel, want ziek zijn en om de paar uur opstaan = niet leuk. Beterschap!
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:31 schreef Ole het volgende:
Die rooie is echt van de melkboer, ik weet het zeker
Ik sta er 's nachts voor op, dus zo voelt het wel jaquote:
Ow.....quote:Op zondag 18 januari 2009 00:55 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Het gaat niet goed met em, hij is heel lusteloos
quote:Diarree
- De omschakeling op vaste voeding kan diarree veroorzaken.Voert u dan de vleesvoeding niet te snel op. Zijn de kittens al 5 weken oud, geef dan voorlopig geen melk meer. Geef de kitten licht verteerbaar voedsel. Kip, vis, bouillon, rijst, rijstewater en beschuit zijn lichtverteerbaar. Meng bv. wat fijngemalen kip, rijst, rijstewater en beschuit door elkaar. Kittens vinden dit erg smakelijk.
Rijstebloem is stoppend, bambix is laxerend. Dus voor kittens die nog aan het flesje zitten, kan evt. rijstebloem door de verdunde melk gemengd worden.
Als het alleen diarree was zou ik me geen zorgen maken, dat is niet zo gek op deze leeftijd.quote:Op zondag 18 januari 2009 01:39 schreef Greys het volgende:
Had Azrael ook al van het vaste voer gegeten dat je weet?
Want ik vond dat kittens vaak diarree kunnen krijgen bij de overgang op vast voedsel:
[..]
Goed zo!quote:Op zondag 18 januari 2009 04:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Net (23:00) bij de DA geweest
Jezus.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:02 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik ben bang dat ik helaas geen goed nieuws op heb![]()
Azrael is vannacht om 3 uur overleden. We hebben het nog geprobeerd met glucosewater, maar zn lijfje wilde echt niet meerGod wat heb ik gejankt (en nu weer)
![]()
Ik weet verder even niks meer te zeggen, behalve dat de rest het heel goed doet, een kleine troost..
Ach lieve, lieve babs!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:02 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik ben bang dat ik helaas geen goed nieuws op heb![]()
Azrael is vannacht om 3 uur overleden. We hebben het nog geprobeerd met glucosewater, maar zn lijfje wilde echt niet meerGod wat heb ik gejankt (en nu weer)
![]()
Ik weet verder even niks meer te zeggen, behalve dat de rest het heel goed doet, een kleine troost..
Neh, nog steeds hondsberoerdquote:Op zondag 18 januari 2009 17:52 schreef Greys het volgende:
... en hoe gaat het met jou zelf eigenlijk met de knokkelkoorts?
Voel je je al iets beter?
Niets aan toe te voegenquote:Op zondag 18 januari 2009 18:22 schreef Poeke het volgende:
Shit zegArme Azrael. Gelukkig is hem langer lijden bespaart gebleven.
Je doet het super BABS... beterschap...
Ik lig in bed, al meer dan 24 uur ofzoquote:Op maandag 19 januari 2009 13:43 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met BABS? En met de overgebleven drie musketiers?
He bah, wat naar zeg.quote:Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik lig in bed, al meer dan 24 uur ofzohet wordt nog niet echt beter
Met de andere 3 gaat het goed, al moet ik eentje nog steeds flessen, die wil maar niet begrijpen hoe een schoteltje werkt
*liefhebber meldtquote:Op woensdag 21 januari 2009 15:28 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Update!
Inmiddels ben ik zelf wat beter, geen koorts en knallende koppijn meer
Met de overige 3 kleintjes gaat het heel goed! Ze eten allemaal zelf vlees, flessen is niet meer nodig en ze komen gestaag aan. Zal deze week weer even foto's maken voor de liefhebbers
Wat Ole zegt!quote:
De dierenarts heeft ze de eerste keer meteen al ontwormd, met 3 weken dus al.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:35 schreef Cat22 het volgende:
Uhm... dikke buikjes kunnen ook komen van wormen.En men gaat er bij Redcat vanuit dat ieder zwerfkatje wormen heeft, krijgen ze via de moeder. Met vier weken mag je ze ontwormen, heb je dat al gedaan?
Trap! Open deur: Wel erop letten dat het een kitten vriendelijk middeltje is natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
De dierenarts heeft ze de eerste keer meteen al ontwormd, met 3 weken dus al.
In verhouding hebben ze ook van die grote voeten, zo lijkt het!quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:59 schreef ilsepielse het volgende:
Wat een grote koppies hebben ze!Nog niet helemaal in proportie. Wel schattig
Een hoop werk, een stel van die kleintjes in huis.
Dat viel mij ook al opquote:Op woensdag 21 januari 2009 @ 18:42 schreef Greys het volgende:
[..]
In verhouding hebben ze ook van die grote voeten, zo lijkt het!![]()
Whaha wat een dikzakquote:Op woensdag 21 januari 2009 16:22 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Net maar even foto's gemaakt
*bluuurgh* teveel gegeten
[ afbeelding ]
quote:
Echt, ik schiet spontaan volquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:33 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Even een fotootje van etenstijd, de ravage valt hier nog mee, het staat er net
[ afbeelding ]
je ziet geen wit voetje hoorquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:47 schreef Cat22 het volgende:
Maar da's ook een heerlijk wandel- en kledderparadijs!
Wat zien ze er goed uit, zo lekker op de pootjes.![]()
![]()
Ik zie een
wit voetje!
![]()
Krijgen ze ook al harde brokjes? Da's het voordeel van kittens met moederpoes. moeder krijgt alleen kittenbrokjes zodat ze lekker veel voedingsstoffen binnenkrijgt voor zwangerschap en daarna het zogen. En zodra de kittens eraan toe zijn schuiven ze gezellig mee aan.
Niet?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 16:16 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
je ziet geen wit voetje hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |