Online?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:13 schreef Poeke het volgende:
ik heb een handleiding voor je..
Dat heeft me moeder ook gedaan bij het voeden. in het begin. Later met speciale flesjes.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:26 schreef NouMooiNiet het volgende:
ooh wat lief!
je kunt het ook met een klein spuitje proberen, vullen met die melk en in t bekje spuiten.. succes!!
Ik ben wel een realist wat dat betreft hoor, gelukkig zijn ze met zn 4tjes en het lijkt er op dat ze niet uitgehongerd zijn. Mn eigen kat vind het allemaal reuze interessant, helaas een mannetje, dus geen kans om surrogaat-mama te wordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 00:14 schreef Poeke het volgende:
Geen probleem, de rest van de info volgt nog.
Ik hoop dat ze het redden maar voel je vooral niet schuldig als het niet lukt; aan je foto te zien zijn ze niet ouder dan een week of wat en zulke kleintjes hebben een mamapoes nodig. Daar kan geen superlief-adoptiemens tegenop.
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asielquote:Op woensdag 7 januari 2009 03:35 schreef Dipkip het volgende:
Is er geen kans een echte adoptiemoeder te vinden via bijv. de dierenarts? Een poes die maar twee kittens heeft of wiens kittens dood zijn gegaan?
Ze slapen in mn reiskennel, die is donker genoeg. Daarbij slapen ze alweer bijna 2 uurtjesquote:Op woensdag 7 januari 2009 05:01 schreef sig000 het volgende:
Als ze nog zo jong zijn moet je ze ook regelmatig in een donkere kast stoppen zodat ze gaan slapen.
Ja omdat ze verdronken wordenquote:Op woensdag 7 januari 2009 04:54 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asiel
Da's wel de truc, veel eten en slapen dan worden ze wel groot.quote:Op woensdag 7 januari 2009 05:05 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ze slapen in mn reiskennel, die is donker genoeg. Daarbij slapen ze alweer bijna 2 uurtjes
Over 2 uur krijgen ze weer eten
Geregeld toch?quote:Op woensdag 7 januari 2009 06:56 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik heb ze net weer gevoed (2 uur 's nachts) en ze zijn zo zielig aan het huilen als ze wakker zijn.. steeds op zoek naar de tepel van mama...
Echt drinken willen ze niet, dus straks toch maar even kijken of ik met pipetjes wat op de tongetjes kan spuiten ofzo...
Ja ik heb echt goeie tips gehad van haarquote:Op woensdag 7 januari 2009 09:10 schreef Cat22 het volgende:
Poeke heeft je vast dezelfde tips gegeven die ik je wilde geven.Doe je ook het kontje met een nat watje afvegen als ze hebben gedronken? Dat imiteert de tong van mama en wekt de ontlasting op.
Als je een surrogaat mamma vindt is dat helemaal perfect, maar ook dan gaat het niet altijd goed. Ik heb hier een kleintje gehad van een dag oud die ik bij moederpoes met kittens van 3 dagen oud heb gelegd. Moeder accepteerde het meteen en het ging de de eerste twee weken perfect. Maar daarna bleek ze de melk niet goed meer te verdragen. Gelukkig heeft iemand anders haar er met veel kunst- en vliegwerk (en kunstmelk) doorheen gesleept.
Je doet goed werk! Hopelijk redden ze het!
Oh, heb je een lekker zachte knuffel die je erbij kunt leggen? Dan kunnen ze daar tegenaan kruipen.
Misschien een klein kruikje? Je hebt wel knuffels waar je een kruikje in doet...quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:49 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Een knuffeltje hebben ze wel, maar ze liggen liever op een hoopje tegen elkaar aan
Het is hier al 30 graden, ze moeten het ook niet te warm krijgenquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:04 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Misschien een klein kruikje? Je hebt wel knuffels waar je een kruikje in doet...
Oh ja, ik vergeet steeds dat jij niet in nederland zitquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:19 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Het is hier al 30 graden, ze moeten het ook niet te warm krijgen
vast een asiel-virus dat ook te verkrijgen is in spuitvorm.... ben ik bang...quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:08 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
En vanochtend was ik bij het asiel, ze hadden bijna geen poezen meer, allemaal gestorven door een mysterieus virus...![]()
Ik ben niet binnen geweest, bewust nietquote:Op woensdag 7 januari 2009 20:49 schreef Poeke het volgende:
virus = kattenziekte waarschijnlijk. HEEL ERG BESMETTELIJK en 99% dodelijkPas op dat je alles goed schoon maakt als je daar bent geweest, ook schoenen enzo.
Wat voor soort pasta heb je meegekregen?
Volgens de dierenarts tussen de 2 en 3 weken. Gelukkig geen maand lang slapeloze nachten dusquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:10 schreef Poeke het volgende:
Ow, ze hebben oogjes al open? Dan zijn ze wel iets ouder al. Lopen ze al of kruipen ze nog zeg maar?
Heb je ze toevallig al gewogen?
Wat een droppies... ik wil die rode wel![]()
Weet je al of het poesjes en/of katertjes zijn? Die rode is zeker een katertje denk ik
Toch weer leuk om mijn eigen topic door te lezen. Als ze de oogjes open hebben, zijn ze inderdaad een week of 2-3. En als ze tot die tijd moedermelk hebben gedronken hebben ze al heel veel meegekregen van moeders. Nu maar hopen dat ze het zo goed blijven doen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:17 schreef Ole het volgende:
cat22 heeft al gepost zie ik!
maar hier het topic Gastgezin Redcat: Cat's 2e nestje - Weer zwartwitjes! Plus nog één!
Ha ha, ja dat is waar, als ze wat ouder en voller zijn zijn ze eigenlijk op zijn cutestquote:Op donderdag 8 januari 2009 04:49 schreef HighLander het volgende:
begrijp me niet verkeerd...
ik vind kittens echt briljant, vooral als zo'n konijnepootje met uitstekels in die kolenschoppen van mij in het niets verdwijnt...
maar het zijn in dit stadium soms wel een stel enorm lelijke ratjes
wel cute hoor, daar niet van....
Ik heb hier ook nog wel plek voor eentjequote:Op donderdag 8 januari 2009 09:08 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Toch weer leuk om mijn eigen topic door te lezen. Als ze de oogjes open hebben, zijn ze inderdaad een week of 2-3. En als ze tot die tijd moedermelk hebben gedronken hebben ze al heel veel meegekregen van moeders. Nu maar hopen dat ze het zo goed blijven doen.![]()
Oh, en kun je er eentje inpakken en opsturen naar me? *smelt*
De rode is indeed een katertjequote:Op woensdag 7 januari 2009 23:10 schreef Poeke het volgende:
Weet je al of het poesjes en/of katertjes zijn? Die rode is zeker een katertje denk ik
Lievvvvquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:41 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Zat ik de eerste avond nog met tranen in mn ogen omdat ze niks wilden eten... zonet zat ik met een grote glimlach
Ze dronken net voor het eerst allevier uit het flesjelekker gulzig met draaiende pootjes op mn hand
Allemaal lekker volle ronde buikies en nu gaan ze met zn vieren de eland doodknuffelen
Het lijkt er op na weinig overleg dat lief er ook wel 2 wil houdenquote:Op donderdag 8 januari 2009 13:44 schreef Harajuku. het volgende:
Wat ga je straks trouwens met ze doen?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:41 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Zat ik de eerste avond nog met tranen in mn ogen omdat ze niks wilden eten... zonet zat ik met een grote glimlach
Ze dronken net voor het eerst allevier uit het flesjelekker gulzig met draaiende pootjes op mn hand
Allemaal lekker volle ronde buikies en nu gaan ze met zn vieren de eland doodknuffelen
Ik zal het mn vriend effe vragen vanmiddagquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:18 schreef Cat22 het volgende:
En ik wil foto's van drinkende katjes.Filmpje mag ook.
Ik heb wel een goed flesje gekregen van de DA en ze zuigen helemaal zelf. Dus knijpen is sowieso niet nodig danquote:Op donderdag 8 januari 2009 15:08 schreef ferrari_rood het volgende:
Knap van je hoor. Wat ik je nog als tip mee kan geven is. Al zijn die van jouw wat ouder als onze Amber die we vanaf het begin met de hand gevoed hebben. Is om niet te hard in het flesje te knijpen .1 druppel melk die verkeerd valt kan al voor longontsteking zorgen. Daar is onze Amber na bijna 14dagen aan overleden.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:30 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik heb wel een goed flesje gekregen van de DA en ze zuigen helemaal zelf. Dus knijpen is sowieso niet nodig dan
Nog 2 foto's dan
De grijs-gestreepte zit lekker op mn vinger te kauwen steeds. Kan het zijn omdat ie last heeft van tandjes die doorkomen? Ik voel al wel de hoektandjes doorkomen.
[ afbeelding ]
Het hele stel:
[ afbeelding ]
Zijn allemaal tijgertjesquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:06 schreef Cat22 het volgende:
[..]
verse foto's!
![]()
Het is net als met baby's, als de tandjes doorkomen moet er geknaagd worden. Mijn kittens knaagden de papieren zijkant van hun doos helemaal aan gort.
Wat ik nog wilde vragen: zijn die donkere allemaal tijgertjes of zit er ook eenschildpadje
bij? Ik meende namelijk wat rood te zien op één van de foto's.
En waar blijven die drinkfoto's?![]()
Oh, en slapen ze altijd in die witte handdoek constructie? Misschien moet je dat wat kleiner maken, is wat knusser voor ze.![]()
Vergeet honden niet. Onze Anoek was een heel lieve adoptiemamapoes toen ik een klein katje hier had dat ik met de fles moest voeden. Je kunt knoeien met vochtige watjes tot je een ons weegt maar niks is zo effectief om de darmen op gang te brengen als een natte kledderige mamatong.quote:Op woensdag 7 januari 2009 04:54 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik ga morgen het asiel bellen, maar weinig kans, er zijn hier niet zoveel katten in het asiel
We hebben een bungalowtje op een park hier en honden zijn niet echt gewenst. Bovendien heerst er Parvo tijdens het regenseizoen en mogen er geen honden uit het asiel mee genomen worden momenteel. Dus dat blijft gewoon knoeien met watjesquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vergeet honden niet. Onze Anoek was een heel lieve adoptiemamapoes toen ik een klein katje hier had dat ik met de fles moest voeden. Je kunt knoeien met vochtige watjes tot je een ons weegt maar niks is zo effectief om de darmen op gang te brengen als een natte kledderige mamatong.
Succes met de kleintjes.
Jammer. Een van de buren heeft dus ook niet stiekem toch een hond die als kontenlikker kan fungeren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:29 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
We hebben een bungalowtje op een park hier en honden zijn niet echt gewenst. Bovendien heerst er Parvo tijdens het regenseizoen en mogen er geen honden uit het asiel mee genomen worden momenteel. Dus dat blijft gewoon knoeien met watjes
De buren wonen op hetzelfde park, dus neequote:Op donderdag 8 januari 2009 20:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Jammer. Een van de buren heeft dus ook niet stiekem toch een hond die als kontenlikker kan fungeren?
Té erg hčquote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:27 schreef MissBliss het volgende:
En ElisaB wat doe je me aan!![]()
Die foto's
Owwwww..... Smeltquote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:40 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nieuwe plaatjes, bij het drinken hadden we erg weinig licht, vandaar de korrelige foto![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*valt om*quote:Op vrijdag 9 januari 2009 03:40 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nieuwe plaatjes, bij het drinken hadden we erg weinig licht, vandaar de korrelige foto![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het 's nachts opstaan best wel heavy hoor, ik slaap heel vast en moet mezelf echt uit bed slepenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:40 schreef Cat22 het volgende:
ElisaB, jouw foto's... wat doe je me aan!?!?! Ik wil Redkittens! Nu! (al zou Siets mij wat aandoen als ik daar weer mee begin)
Ik bleef gewoon wakkerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:58 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Ik vind het 's nachts opstaan best wel heavy hoor, ik slaap heel vast en moet mezelf echt uit bed slepen
Maar als dan die smoeltjes om het flesje hangen..![]()
![]()
Nee, ik sliep van 's morgens 8:00 tot een uurtje of 13:00 's middagsquote:
Ik heb een oppaskindje dus dat kan ik niet doen helaasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nee, ik sliep van 's morgens 8:00 tot een uurtje of 13:00 's middags
Maar wel hartstikke goed dat je ze zo goed verzorgd! Zeker respect dat je zoveel moeite voor ze doet!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:45 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik heb een oppaskindje dus dat kan ik niet doen helaas
Ga om 10/11 uur slapen, 2 uur eruit en 6 uur. Dan staat mn vriend ook op dus dan is het wel ok.
Maar ik ben wel de hele dag een beetje brak, alsof ik een nacht ben wezen stappen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be water my friend
Mission accomplished!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:57 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
Nog meer foto's om het ooh en aah gehalte op pijl te houden
Als ik even niet kijk, klimt deze dondersteen gewoon uit de bench (trouw gevolgd door zn broertje)Gelukkig zit normaal het "deksel" er op
[ afbeelding ]
"Meeeeeeeeeeh hongerrrrrrrrrrr!!!"
[ afbeelding ]
Rondjes achter elkaar aan lopen is goed tijdverdrijf als je wacht tot de melk warm is![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:17 schreef SHE het volgende:
Omg, BABS..je bent een lieverd. Laf joe.
Wat een zegen voor die poesies dat die jongen ze bij jou heeft gedropt en wat zijn ze aan het groeien!
*pinkt traantje weg*
fantastisch.
Had ik al gezegd dat ik je laf?
Meteen ervan uitgaan dat het een man wasquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:17 schreef SHE het volgende:
Omg, BABS..je bent een lieverd. Laf joe.
Wat een zegen voor die poesies dat die jongen ze bij jou heeft gedropt en wat zijn ze aan het groeien!
*pinkt traantje weg*
fantastisch.
Had ik al gezegd dat ik je laf?
Het was ook een man, mn vriend heeft ze gebrachtquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:39 schreef supkaa het volgende:
[..]
Meteen ervan uitgaan dat het een man was
Tja, tegen die redenering kan ik niet opquote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:50 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Het was ook een man, mn vriend heeft ze gebracht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |