Dat moeten zijn vrienden of familieleden maar doen. Als iemand in staat is boodschappen te doen, dan kan diegene ook eenvoudige werkzaamheden op de werkvloer verrichten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus volgens jou, moet dan iemand maar 24/7 uur thuisblijven? een soort van huisarrest.
het is al erg genoeg dat je ziek bent,laat staan dat iemand dan nog even gaat bepalen dat je je huis niet uit mag! ga jij dan boodschappen voor je collega doen?
Ik heb het zelf gedaan, omdat de werkgever geen aangepast werk had, maar als ik ziek ben, ga ik echt niet mijn vrije tijds pleziertjes ontzeggen, ligt er natuurlijk ook aan, wat voor ziekte, ik spreek van langdurig en niet van kortdurige ziekte (minder dan 2 weken).quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je kunt toch in overleg afspreken om 2 uurtjes per dag te werken en als het niet meer gaat naar huis te gaan? Dat gaat bij 95% van de werkgevers toch ook gewoon? Maar wat je vaak ziet is dat mensen niet het gesprek willen aangaan en toch gaan stappen. Je moet hierbij onderscheid maken tussen niet willen werken en niet kunnen werken.
Nee. Maar iemand die voortdurend niet in staat is om te werken en in geval van aanwezigheid voortdurend grote fouten maakt, is gewoon niet geschikt voor de desbetreffende job.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:08 schreef maok het volgende:
[..]
En jij denkt dat er 100% perfecte mensen bestaan?
Goed dat ik het weet, dan hoef je bij mij niet te solliciteren. Jij zult vrienden maken bij je collega's!quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gedaan, omdat de werkgever geen aangepast werk had, maar als ik ziek ben, ga ik echt niet mijn vrije tijds pleziertjes ontzeggen, ligt er natuurlijk ook aan, wat voor ziekte, ik spreek van langdurig en niet van kortdurige ziekte (minder dan 2 weken).
dat is een onderbuikgevoel, van hij hoeft niet te werken en ik wel, huillie, huillie!quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je hebt ook een verplichting naar je werkgever toe. Ik kan me prima voorstellen dat je je niet populair maakt bij collega´s als je maanden thuis zit met een "burnout", maar intussen wel op vakantie gaat, voetbal speelt en het beest uithangt in de kroeg.
OK, mooi geweest, ik ga slapen. Er moet morgen weer gewerkt worden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een onderbuikgevoel, van hij hoeft niet te werken en ik wel, huillie, huillie!
jaloers, dat ik ben!
bij de meeste werkgevers is het juist geen normaal gesprek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Leuk zo'n hypothetische situatie maar dit is gewoon een normaal gesprek hoor.
Dit is nu de mentaliteit waar mensen op kotsen. De zogenaamde collega´s die op de werkvloer constant aan het zeiken, zeuren, kuchen en puffen zijn, met vanalles bezig zijn behalve met het werk en de zogenaamde collega´s wiens rotzooi je constant op kunt ruimen, maar tegelijkertijd de zogenaamde collega die wel gewoon gezellig naar de kroeg kan gaan zonder te zeiken, kuchen en zeuren, kan voetballen, kan paardrijden, etc....quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik heb het zelf gedaan, omdat de werkgever geen aangepast werk had, maar als ik ziek ben, ga ik echt niet mijn vrije tijds pleziertjes ontzeggen, ligt er natuurlijk ook aan, wat voor ziekte, ik spreek van langdurig en niet van kortdurige ziekte (minder dan 2 weken).
Nee, dat heet de rotzooi van iemand anders opruimen, terwijl diegene elders wel inspanningen kan leveren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een onderbuikgevoel, van hij hoeft niet te werken en ik wel, huillie, huillie!
jaloers, dat ik ben!
Dat was de hele insteek van dit topic, lees de OPquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef maok het volgende:
[..]
1, arboarts is hij volgens mij gewoon heen geweest en ook van plan weer heen te gaan, en ts geeft aan mee te gaan naar het geprek. Welk gesprek wordt er geweigerd?
Ik weet ook niet wat er ana de hand is, en we zouden daar ook niet over moeten speculeren. Maar als het meer was dan alleen een bloedend oor dan had dat ook in het topic gestaan, aangezien TS toch bevriend is met deze werknemer. Je gaat toch ook niet zeggen dat je opa in het ziekenhuis ligt vanwege een kuchje terwijl ie eigenlijk longkanker heeft. Nee, dan zeg je gewoon "Mijn opa ligt in het ziekenhuis vanwege longkanker" .quote:2, dat is niet relevant bij een nieuwe ziekmelding aangezien deze van hele andere aard is. Daarbij vind ik een bloedend oor behoorlijk ernstig. Ik behoorlijk wat oorproblemen gehad in het verleden en een bloedend oor lijkt me niet even een simpel oorontstekinkje en van een oorontsteking zit je ook zo een week thuis met helse pijnen.
Klopt. Jammergenoeg is de medische wetenschap geen exacte wetenschap. En inderdaad, ze hebben dezelfde belangen. Zo is het nou eenmaal geregeld en daar doe je niets aan.quote:3, Ze hebben iig dezelfde belangen, onder een hoedje spelen dan misschien wat overdreven, maar er zijn meer gevallen bekend waarbij de arboarts en de huisarts andere adviezen gaven en dat lijkt me nooit goed.
Welke regels en fatsoensnormen zijn er overtreden dan? Er wordt netjes een afspraak gemaakt om te overleggen. Dat lijkt me toch heel fatsoenlijk.quote:4, Dat is nog geen reden om als bedrijf je niet aan de regels en normale fatsoens normen te houden.
Ik heb een baan. Een goede baan ook trouwens. Jij vast niet, want je kon er je CDA-lidmaatschap niet eens meer van betalen en je bent er ook niet mee aan de vrouw gekomenquote:
wij ben jij om te bepalen, dat zijn familieleden/vrienden dan maar boodschappen moeten doen, die moeten zelf zeker niet werken?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat moeten zijn vrienden of familieleden maar doen. Als iemand in staat is boodschappen te doen, dan kan diegene ook eenvoudige werkzaamheden op de werkvloer verrichten.
Als iemand voortdurend ziek thuis zit, dan is diegene gewoon niet geschikt voor zijn vak. Gevolg moet dan gewoon ontslag zijn.
Het is te triest voor woorden dat dit soort zaken te pas en te onpas worden afgewenteld op de werkgevers en de collega´s en dat die er ook nog eens voor op moeten draaien.
En is dat een reden om het bij voorbaat al te weigeren?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij de meeste werkgevers is het juist geen normaal gesprek.
Heeft niks met collega's te maken, ik heb een contract met de werkgever, niet met mijn collega's. in mijn vrije tijd bepaal ik wat ik doe, niet mijn werkgever of collega's!quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:10 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Goed dat ik het weet, dan hoef je bij mij niet te solliciteren. Jij zult vrienden maken bij je collega's!
Waarom zou de collega behalve de rotzooi opruimen van de zogenaamde collega ook nog eens de boodschappen moeten doen?quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wij ben jij om te bepalen, dat zijn familieleden/vrienden dan maar boodschappen moeten doen, die moeten zelf zeker niet werken?
Als iemand steeds ziek is,moet hij/zij idd een andere baan krijgen bij hetzelfde bedrijf, ontslaan lost voor de betreffende werknemer niks op, dan raakt men nog verder in de put!
Fout, werkgevers wentelen het af op collega's/werknemers, dat is juist de oorlogvoering die zij willen bewerkstelligen, dat de hele groep die werknemer niet meer moet.
Ik ben absoluut geen voorstander van oorlog, in een oorlog zijn alleen maar verliezers geen winnaars!quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef hooibaal het volgende:
[..]
OK, mooi geweest, ik ga slapen. Er moet morgen weer gewerkt worden.
Met jou winnen we de oorlog wel.
Onder werktijd bepaalt de werkgever dat en als jij in je vrije tijd inspanningen kunt leveren, dan kun je dat ook prima op de werkvloer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Heeft niks met collega's te maken, ik heb een contract met de werkgever, niet met mijn collega's. in mijn vrije tijd bepaal ik wat ik doe, niet mijn werkgever of collega's!
nee, met mijn chronische ziekte kan ik geen enkele sport meer beoefenen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is nu de mentaliteit waar mensen op kotsen. De zogenaamde collega´s die op de werkvloer constant aan het zeiken, zeuren, kuchen en puffen zijn, met vanalles bezig zijn behalve met het werk en de zogenaamde collega´s wiens rotzooi je constant op kunt ruimen, maar tegelijkertijd de zogenaamde collega die wel gewoon gezellig naar de kroeg kan gaan zonder te zeiken, kuchen en zeuren, kan voetballen, kan paardrijden, etc....
In je dromenquote:Op donderdag 8 januari 2009 01:15 schreef Halcon het volgende:
Ik heb een baan. Een goede baan ook trouwens.
Je kunt wel de hele avond en nacht berichten posten op een internetforum. Dan kun je ook best werken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, met mijn chronische ziekte kan ik geen enkele sport meer beoefenen.
ik denk dat je iedereen over 1 kam scheert, je weet niet waar je over praat, want je kent me niet en al helemaal niet mijn medisch dossier.
Jij bent zeker zo'n stoker, die als een collega ziek is, anderen loopt op te stoken, achter zijn rug om en in zijn gezicht durf je niks te zeggen.
Als jij de rotzooi van je collega moet opruimen, ligt dat aan je manager/leidinggevende en niet aan die collega!quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou de collega behalve de rotzooi opruimen van de zogenaamde collega ook nog eens de boodschappen moeten doen?
Ontslaan lost wel degelijk wat op. Bij ons op kantoor hebben we ook vaak genoeg van dat figuren gehad. Vaak weigeren ze ook doodleuk een andere baan binnen hetzelfde kantoor.
Nee, dat is niet zo. Er zijn gewoon budgetten per afdeling. Met een bepaald aantal FTE moet je de klus klaren. Als dan bepaalde mensen structureel verzaken, levert dat irritatie op. Net zoals spelers van een voetbalelftal ook niet blij zijn met de linksback als die elke week in eigen goal schiet.
Doe niet zo ontzettend dom. Alsof er geen verschil in 'inspanningen' en in context bestaat.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:19 schreef Halcon het volgende:
Onder werktijd bepaalt de werkgever dat en als jij in je vrije tijd inspanningen kunt leveren, dan kun je dat ook prima op de werkvloer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |