Das best wel een droom wereld, in de praktijk gaat het zo niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Productiemedewerkers met een burnout komt niet zo vaak voor, tenzij er sprake is van zware persoonlijke problemen. Die zijn dan vaak meteen ook van die aard, dat werken er niet meer in zit.
Verder ben je als werkgever en als werknemer verplicht actief mee te werken aan reïntegratie. Dus als er mogelijkheden zijn, dan moeten die worden benut. Je bent als werkgever wel gek als je thuiszitten van je personeelsmanager prefereert boven functieverlichting. Je zou er als werkgever ook verstandig aan doen om nog eens te kijken hoe zwaar zo'n functie eigenlijk wel niet is, en of er bijvoorbeeld niet gewoon een HR Officer of administratieve kracht bij moet bijvoorbeeld.
En zo zijn er wel meer dingen te verzinnen.
Zieke mensen heb ik alle begrip voor. Zodra je je echter dient te wenden tot allerhande niet of nauwelijks aan te tonen ziektebeelden om onder het werk uit te komen; dan ben je een grote klaploper en mogen ze van mij je kinderen, indien afwezig, afpakken. Anders wordt dat ook maar opgevoed als werkschuw tuig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
De enige die een respectloze houding heeft, ben jezelf. we moeten jou zeker een lintje geven omdat je ook eens een keer werk hebt?
Geen begrip voor zieke mensen hebben, dat behoor je tot de asociale!
Als je een burnout hebt, ben je ziek.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:27 schreef Halcon het volgende:
Ja, wat is er mis met gewoon gaan werken?
Tel jouw sociale leven bij dat van je vrienden op en dan kom je misschien tot de helft van mijn sociale contacten. En daarmee wil ik nog niet eens beweren dat mijn sociale leven dúsdanig spectaculair isquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Das wat jij goed kan, he! op je eigen borst trommelen, zo van, ooh, ik ben zo goed en geef mijn leven voor mijn werk. De meeste zijn niet zo stom en willen naast werken ook nog een sociaal/prive leven hebben. dat jij er geen 1 hebt, hoef je het nog niet voor anderen te verpesten!
Ik quote kastanovaquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:28 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is eenvoudig hoor. 40 uur per week ben je op je werk en dan moet je gewoon werken. Heb je daarnaast nog tijd genoeg over voor een sociaal leven.
Kennelijk niet. Want jij schijnt te willen (en kunnen!) bepalen of ziek ziek is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef kastanova het volgende:
Zieke mensen heb ik alle begrip voor.
Klopt, het is wat utopisch. Zelf streef ik er wel naar. Aan de andere kant is mijn ervaring ook dat er vaak wel degelijk iets anders speelt dan overspannenheid. Vaak ligt er een conflict of ontevredenheid onder waardoor er kwaadheid is ontstaan. En dan ga je als werkgever ook anders met zo'n ziektegeval om.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Das best wel een droom wereld, in de praktijk gaat het zo niet.
Nee, je doet alsof mensen op de werkvloer het maar rustig aan moeten doen, zodat ze nog wat energie over hebben voor hun zogenaamde leven.quote:
Als ze werkschuw tuig waren, dan waren ze nooit begonnen met werken, verder stel ik het absoluut niet op prijs, dat je met sexuele voorkeuren gaat smijten, in een scheldwoord!quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zieke mensen heb ik alle begrip voor. Zodra je je echter dient te wenden tot allerhande niet of nauwelijks aan te tonen ziektebeelden om onder het werk uit te komen; dan ben je een grote klaploper en mogen ze van mij je kinderen, indien afwezig, afpakken. Anders wordt dat ook maar opgevoed als werkschuw tuig.
Hetzelfde geldt overigens voor de broodhomo's die langer dan 2 dagen thuis blijven met een zere voet, griepje of zeer oor.
Nee, want jij bent klein en zij zijn groot en iedereen is gemeen... En ze pesten je en zijn stom...quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Das best wel een droom wereld, in de praktijk gaat het zo niet.
Zullen we anders even samen naar het ziekenhuis gaan om te vragen of een bloedend oor een ziekte is?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:32 schreef r_one het volgende:
Kennelijk niet. Want jij schijnt te willen (en kunnen!) bepalen of ziek ziek is.
Nee hoor, hoe kom je daarbij, kastanova was iets van 80 a 85 uur met zijn werk kwijt, belachelijk,maar dat heeft ie zichzelf aangedaan. dat moet je niet van collega's verwachten/verlangen, als ze een 40 uurige contract hebben getekend.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Nee, je doet alsof mensen op de werkvloer het maar rustig aan moeten doen, zodat ze nog wat energie over hebben voor hun zogenaamde leven.
Dit is niet helemaal waar. Het moet zijn:quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je een burnout hebt, ben je ziek.
Als je ziek bent, kun je niet werken.
Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Zin 1 of zin 2?
Waarschijnlijk geeft hij dat aan om aan te geven dat mensen wel erg snel zeuren en om aan te geven dat 36 uur per week peanuts is voor een mens, omdat een mens best heel wat meer kan werken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kom je daarbij, kastanova was iets van 80 a 85 uur met zijn werk kwijt, belachelijk,maar dat heeft ie zichzelf aangedaan. dat moet je niet van collega's verwachten/verlangen, als ze een 40 uurige contract hebben getekend.
Als je die gasten op hun bek slaat, wordt je zeker ontslagen, een manager moet waken voor een goede werksfeer in de groep, als er iemand gepest of getreiterd wordt en die wordt dan ziek, dan snij je jezelf in de vingers, want jij en collega's moeten dat werk opvangen, dan is de cirkel weer mooi rondquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:34 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nee, want jij bent klein en zij zijn groot en iedereen is gemeen... En ze pesten je en zijn stom...
En hoppa, daar hebben we weer een burn-out.
Om in de ziektewet te komen, moet je natuurlijk wel eerst gewerkt hebben, zó slim zijn ze dan weer wel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als ze werkschuw tuig waren, dan waren ze nooit begonnen met werken, verder stel ik het absoluut niet op prijs, dat je met sexuele voorkeuren gaat smijten, in een scheldwoord!
Hoe kom je erbij dan dat ze nepziek zijn? heb je ze door een andere arts laten onderzoeken, of ben je ze gewoon aan het zwart maken? hier rellen en trollen!
Had je het maar over dat ene geval.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:36 schreef kastanova het volgende:
Zullen we anders even samen naar het ziekenhuis gaan om te vragen of een bloedend oor een ziekte is?.
Grappig om te zien eigenlijk... Dat de grootste voorstanders van de burn-out-huilies er ook direct het minste verstand van blijken te hebben. Het is immers al jaren bekend dat een burn-out geen ziekte is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Als je een burnout hebt, ben je ziek.
Als je ziek bent, kun je niet werken.
Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? Zin 1 of zin 2?
Ach, heus niet iedereen hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:40 schreef krakkemieke het volgende:
Ik heb het wel gezien hier.
Iedereen die hard oordeelt over anderen: Ik hoop dat jullie en je naasten nooit een burn-out meemaken. Het is de hel.
Ik wéét dat ik dat niet van ze kan verwachten en deed het dan ook niet. Als zíj echter wel ziek thuis zouden blijven vanwege de werkdruk of het aantal uren, dan zou ik zorgen dat ze er niet lang meer zouden werken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Nee hoor, hoe kom je daarbij, kastanova was iets van 80 a 85 uur met zijn werk kwijt, belachelijk,maar dat heeft ie zichzelf aangedaan. dat moet je niet van collega's verwachten/verlangen, als ze een 40 uurige contract hebben getekend.
En de juiste actie is om die gasten dan maar te ontslaan, omdat jij die visie hebt, als de manager er anders over denkt, sta je nergens.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geeft hij dat aan om aan te geven dat mensen wel erg snel zeuren en om aan te geven dat 36 uur per week peanuts is voor een mens, omdat een mens best heel wat meer kan werken.
Vaak komen die extra uren ook doordat andere collega´s er de kantjes vanaf lopen.
Dank voor je correctie. Hoewel 'arbeidsongeschikt' in de volksmond gewoon 'ziek' genoemd wordt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:38 schreef djenneke het volgende:
Dit is niet helemaal waar. Het moet zijn:
Als je een burnout hebt, ben je arbeidsongeschikt.
Als je arbeidsongeschikt bent, kun je niet werken.
Of er word een lichtere functie voor gesteld of part-time werk.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:45 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik wéét dat ik dat niet van ze kan verwachten en deed het dan ook niet. Als zíj echter wel ziek thuis zouden blijven vanwege de werkdruk of het aantal uren, dan zou ik zorgen dat ze er niet lang meer zouden werken.
Ik wacht niet af tot mensen gepest worden. Als ze hun werk niet naar behoren doen ontsla ik ze al vrij vlot.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Als je die gasten op hun bek slaat, wordt je zeker ontslagen, een manager moet waken voor een goede werksfeer in de groep, als er iemand gepest of getreiterd wordt en die wordt dan ziek, dan snij je jezelf in de vingers, want jij en collega's moeten dat werk opvangen, dan is de cirkel weer mooi rond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |