Dan gaan we voor het eerst, sinds we in San Siro wonnen, Europees!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hmm stel AZ wordt kampioen en Roda verliest de finale van AZ... wat dan?
Klopt, Roda heeft dit jaar helemaal niks te klagenquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef NoMercy285 het volgende:
thuis tegen Volendam in de kwartfinale..
Voor Roda zal het wel geen makkie worden, maar het was alweer de best mogelijke loting.. we hebben dit jaar écht niks te klagen (WII thuis en 2 keer tegen amateurs)
wer strongskaal va dizze tuup...quote:Op donderdag 29 januari 2009 03:38 schreef blonchi het volgende:
[..]
Klopt, Roda heeft dit jaar helemaal niks te klagen
x2quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:27 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
wer strongskaal va dizze tuup...
In uitwedstrijden, in Kerkrade levert het op de beruchte 1-5 in 1991 na zelden problemen op.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:39 schreef DarkShine het volgende:
Moet zeer zeker te doen zijn, vergeet echter niet dat FC Volendam onze angstgegner is...!
Maar echt makkelijk gaat het ook niet.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:47 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In uitwedstrijden, in Kerkrade levert het op de beruchte 1-5 in 1991 na zelden problemen op.
en kijk hoe dat afliep..quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:34 schreef LeonH het volgende:
[..]
x2
Prima loting al dachten we dat natuurlijk ook van Lienden vorige keer
Precies en in een halve finale geef ik ons zelfs uit altijd wel een kans. Dit elftal is prima in staat om zich voor één wedstrijd op te laden en als een tegenstander denkt het varkentje wel even te wassen kunnen we het iedereen moeilijk maken. Maar goed, eerst Volendam en dan verder denken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:10 schreef planethugo het volgende:
ach zo is er altijd wel wat te verzinnen, is iig de meest ideale loting, nu hopen dat we winnen en thuis loten voor de halve finale en dan kan t toch nog een geslaagd seizoen worden, als we nacompetitie ontlopen![]()
ook met dit matige elftal hoeven we thuis voor niemand bang te zijn
Koom hei, kriesse ing tsóngekoessquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:27 schreef Timmie1983 het volgende:
[..]
wer strongskaal va dizze tuup...
quote:Fans stellen bestuurders Roda aansprakelijk
FINANCIËN ‘Problemen gevolg van wanbeleid’
De West Side Ultra’s en het Fanproject stellen de Raad van Commissarissen, het dagelijks bestuur, de Stichting Roda JC en de Stichting Administratiekantoor Holding Roda JC BV aansprakelijk wegens wanbeleid in geval van een faillissement van Roda JC. Advocaat Bjorn Jegers heeft zijn collega Jay Mookhram (advocaat van de Stichting) daarvan schriftelijk op de hoogte gebracht.
De supportersverenigingen zijn bang dat de Stichting (het hoogste orgaan binnen Roda) te snel instemt met een fusie. „Mijn cliënten willen voorkomen dat de Stichting zich laat overbluffen”, aldus Segers. „Ze verwachten dat de Stuurgroep Topvoetbal Limburg concludeert dat gezien de financiële situatie een fusie de enige optie is. In dat geval wil ik bekijken welke juridische acties we kunnen ondernemen.
Want die slechte financiële situatie is wel veroorzaakt door degenen die er nu zitten.”
Volgens de twee supportersverenigingen kan de club nagenoeg niet meer aan de betalingsverplichtingen voldoen en kan door schuldeisers een faillissement worden aangevraagd.
Ze willen zo snel mogelijk met de Stichting in gesprek over de huidige stand van zaken. „Ik betwist dat Roda in een toestand verkeert dat het ophoudt te betalen”, aldus Mookhram. „Als seizoenkaarthouders zijn de supporters crediteuren. Op basis van de wetgeving kunnen zij bestuurders, die in hun ogen foute beslissingen hebben genomen, aansprakelijk stellen. Maar ik acht de kans op slagen niet groot. Bovendien begrijp ik niet dat de supporters zo ongeduldig zijn. De Stichting wacht op de conclusies van de Stuurgroep.
Dan pas kan ze een besluit nemen, niet eerder. Maar als de supporters met de Stichting willen praten, kan dat altijd.”
Volgens de WSU en het Fanproject zijn de financiële problemen waarmee Roda kampt te wijten aan het ‘wanbeleid dat door diverse geledingen is gevoerd’. Huub Narinx liet gisteren weten de brief nog niet te hebben gezien. „Ik wil er daarom ook niet op reageren”, aldus de algemeen directeur.
Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
quote:Stadionverboden bij Roda
Roda JC heeft twee fans een stadionverbod opgelegd naar aanleiding van de problemen tijdens de wedstrijd tegen FC Groningen in december vorig jaar.
De KNVB heeft de straf overgenomen.
Eén supporter heeft een landelijk verbod gekregen van één jaar, een ander wordt gedurende twee jaar de toegang tot de stadions in Nederland ontzegd.
Een aantal fans probeerde in de tweede helft (zonder succes) de hoofdtribune te bereiken en richtte zijn woede op voorzitter Servé Kuijer.
quote:ADO effectief op Kaalheide
0-2 Vrouwen Roda JC blijven verliezen in eredivisie
Vooraf gaven de voetbalsters van Roda JC zich een kans tegen ADO Den Haag. Immers, eerder in de competitie werd de tegenstander tweemaal op een gelijkspel gehouden. Maar gisteravond had de Haagse opponent aan twee kansen genoeg om de punten binnen te halen: 0-2.
Het verlies van Roda JC was opnieuw onnodig. ADO, de ploeg is aan een sterke reeks bezig in de eredivisie, had slechts twee doelkansen nodig om de Kerkraadse ploeg achter zich te laten. Voor de pauze ging de thuisploeg verdedigend gruwelijk in de fout, toen doelvrouwe Sandra Swinkels een lage voorzet slecht verwerkte. Jill Wilmot, de kleine architect van de Haagse ploeg, was er als de kippen bij om het presentje in het lege doel te tikken.
Op het harde en deels gladde kunstgrasveld kwam Roda JC voor de pauze niet aan aanvallend voetbal toe. Zoals zo vaak werd de bal al in de opbouwfase verspeeld, waardoor de voorwaartsen op een eiland stonden.
In de tweede helft zette Roda de tegenstander onder druk. Een grote kans kreeg Annika Pluijmen, haar omhaal belandde op de lat. Het vele balbezit leverde echter weinig rendament op, al dwong Miranda Valkenburg met afstandschoten de ADO-keepster tot een fraaie save.
In de enige kans na de pauze lieten de gasten zien hoe je effectief met de kansen moet omgaan. Uit een voorzet van Wilmot kopte Grimberg Grimberg geheel vrijstaand achter doelvrouwe Swinkels. Daarmee was de wedstrijd gespeeld. Beide teams hanteerden in de slotfase veelvuldig de lange bal, waardoor het duel als de bekende nachtkaars uitging.
Eredivisie vrouwen
Roda JC 0 ADO Den Haag 2
5. Jill Wilmot 0-1; 70. Lisanne Grimberg 0-2. Scheidsrechter: De Goeij. Toeschouwers: 150.
Roda JC: Swinkels; Plantaz; Vromen (60. Heiligers); Gilissen; Hennen; Schepens (73. Demandt; Valkenberg (82. Aerts); Pluijmen; Harmsen; Kocacinar; De Kort.
Belooft 'gezellig' te worden...quote:
Als we ons nu al defaitistisch gaan gedragen kunnen we ons beter alvast terugtrekken uit de beker.quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:56 schreef planethugo het volgende:
niet overdrijven, dit elftal is tot niet zoveel in staat, en dit seizoen zéker niet in uitwedstrijden
Denk zo rond de 50/60 wat ik vanochtend hoorde. Toch wel handig vrij vervoer. Mooi rond een uurtje of 3 al weg hierquote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:27 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Belooft 'gezellig' te worden...
Komt er trouwens veel man mee?
Tjonge jonge, ik zal er wel een extra voor je drinken of twee of drie of......quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:33 schreef Biertjuhhhh het volgende:
kweet niet of ik vanavond kan komen kijken, aangezien ik moet werken, hopelijk is het niet zo druk waardoor ik iig de 2e helft nog kan komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |