abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:40:48 #76
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64749949
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:32 schreef 9christensen het volgende:

[..]

hoe kom je daarbij?
Dat kwam ergens voorbij, dat Munsterman zei dat Twente nog niet had getekend maar hij (Robbie W.) wel.
Geen idee waar precies, heb inmiddels tig berichten gelezen.
-
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:46:01 #77
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64750226
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:40 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat kwam ergens voorbij, dat Munsterman zei dat Twente nog niet had getekend maar hij (Robbie W.) wel.
Geen idee waar precies, heb inmiddels tig berichten gelezen.
Munsterman zegt dat er nog geen contract is getekend. Ik neem aan door beide partijen dan.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_64750236
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 20:41 schreef BB-boy het volgende:
Twente 12
Ajax 6

9 miljoen is dus een mooi compromis.
Niet helemaal lekker om daar 9 voor neer te tellen!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 22:49:02 #79
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64750399
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Niet helemaal lekker om daar 9 voor neer te tellen!
kwaliteit is wat waard. je kan ook met Leonardo verder
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:14:21 #80
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_64751653
quote:
Twente betwist transfer van Wielaert
Door EDDY VAN DER LEY & MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - De transfer van Robbie Wielaert naar Ajax lijkt op een juridisch steekspel uit te draaien. FC Twente betwist de rechtsgeldigheid van het contract mét gelimiteerde afkoopsom dat de 30-jarige verdediger op 19 december tekende.
afbeelding vergroten Rob Wielaert. FOTO ANP
Wielaert heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Ajax, maar net als bij een eerdere poging, in augustus, weigert FC Twente hem zonder slag of stoot te laten vertrekken.

In het nieuwe en verbeterde contract tot 2012, dat de aanvoerder in december ondertekende, is weliswaar een gelimiteerde afkoopsom van drie miljoen euro opgenomen, maar ontbreekt de handtekening van voorzitter Joop Munsterman.

,,En dus is er geen contract,’’ zegt de preses van FC Twente. ,,Het is vreemd dat Ajax een speler bij ons weg wil halen op grond van een bepaling waaraan ik mijn goedkeuring nog niet heb gegeven.’’

Een pikante opmerking, omdat FC Twente de contractverlenging van Wielaert op 19 december zélf wereldkundig maakte. Op grond daarvan denkt zaakwaarnemer Kees Ploegsma een sterke zaak te hebben. ,,Het klopt dat de handtekening van de voorzitter ontbreekt,’’ beaamt hij.

,,Maar we hebben een mondelinge overeenkomst met FC Twente. We zouden het contract rond de kerst officieel ondertekenen, maar dat is er door de drukte niet van gekomen.’’ Het heeft er alle schijn van dat FC Twente teleurgesteld is over de handelwijze van Wielaert, die nog geen drie weken na de opstelling van het nieuwe contract al gebruik wil maken van de mogelijkheid weg te komen.

Die opstelling wordt bij de club uit Enschede ‘onethisch’ en ‘immoreel’ genoemd.

Munsterman is bovendien ‘not amused’ met de uitspraken van Ploegsma. ,,Hij roept allerlei inhoudelijke bepalingen over het contract. Dat doe je niet in de openbaarheid. Wat Ploegsma doet, kan niet.’’

De zaakwaarnemer zegt ‘wel te zien hoe het verder gaat.’ ,,Feit is dat Robbie een goed gevoel bij FC Twente heeft, maar zich bij Ajax sportief en financieel behoorlijk kan verbeteren.’’

Ajax ziet in Wielaert een verdediger met kwaliteiten als opbouwer en organisator. Trainer Marco van Basten was in de eerste seizoenhelft lang niet altijd te spreken over het spel van zijn elftal van achteruit.

Ajax meldde Twente een week geleden dat het opnieuw aan Wielaert dacht. ,,We hebben ons keurig bij de club gemeld en daarna bij de speler die ons heeft ingelicht over de transferclausules in zijn contract,’’ stelt Ajax-manager Danny Blind.

Ondertussen heeft Twente een tweede bod van Ajax op Eljero Elia afgewezen. Namens de Amsterdammers bood Blind een afkoopsom van 6,5 miljoen euro, maar de club uit Enschede verlangt het dubbele voor de rappe buitenspeler.
Erg trieste actie van Wielaert. Het enige wat nog ontbreekt is een arbitragezaak, jammer.
pi_64751851
quote:
als wielaert zo graag naar die kut club wil laat hem dan aub opdonderen wordt niet goed van al dat gezeik. kan hij daar naar 4 wedstrijden in de basis lekker op de bank gaan zitten en over een jaar weer terug naar nec

opzouten met die verwende etterbakken altijd maar mooi praten richting de supporters maar als het erop aan komt gaat het om de centen

zeg dan gewoon ik wil persee naar ajax en maak je trouwe fans niets wijs

ik zeg 3,5 miljoen strik erom en nooit weer terug komen

p.s. munsterman een tip van de meester de vogende keer als je weer met 1 van die verwende snotapen praat over contract verlenging goed salaris langdurige overeenkomst en absoluut geen gelimiteerde som in het contract en anders wegwezen en nooit meer terug komen bij de mooiste clu van nl

makkelijk toch
Kon deze reactie jullie toch niet onthouden

On-topic: Hopelijk loopt dit maar goed af, aan een ongemotiveerde speler heb je ook niet veel
pi_64751991
Niet zozeer van Wielaert maar meer van zijn zaakwaarnemer
Pokerkoning Kurt C. : Its okay to eat fish cause they dont have any feelings
pi_64752060
munsterman
lollig
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:23:38 #84
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64752092
quote:
Sportjurist Frank ter Huurne heeft geen idee welke kant het op gaat mocht het tot een arbitragezaak komen tussen FC Twente en Robbie Wielaert. Ter Huurne noemt het een gecompliceerde zaak. 'Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig, maar bewijs maar eens dat die er is. Als er nog niets is getekend, geldt het oude contract (dat in 2010 afloopt, red.) nog steedsen daarin staat niets over een gelimiteerde transfersom. Dat zou dus betekenen dat Twente een sterke zaak heeft'. 'Aan de andere kant kan ik het me haast niet voorstellen dat Twente geen conceptcontract heeft opgesteld, dat vervolgens is goedgekeurd door de partij Wielaert. Als dat zo is, is er in principe sprake van een overeenkomst'. Een ding is wel zeker volgens Ter Huurne: 'Het bericht op de eigen website van Twente dat beide partijen rond zijn, wordt niet gezien als wettelijk bewijs'
[b]Enschede![/b]
pi_64752283
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Erg trieste actie van Wielaert. Het enige wat nog ontbreekt is een arbitragezaak, jammer.
Een contract niet ondertekenen om eventuele clubs te dwarsbomen getuigd natuurlijk wel van klasse
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:28:23 #86
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64752291
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 22:46 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Munsterman zegt dat er nog geen contract is getekend. Ik neem aan door beide partijen dan.
quote:
De transfer van Robbie Wielaert naar Ajax lijkt op een juridisch steekspel uit te draaien. FC Twente betwist de rechtsgeldigheid van het contract mét gelimiteerde afkoopsom dat de 30-jarige verdediger op 19 december tekende.

Wielaert heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Ajax, maar net als bij een eerdere poging, in augustus, weigert FC Twente hem zonder slag of stoot te laten vertrekken.

In het nieuwe en verbeterde contract tot 2012, dat de aanvoerder in december ondertekende, is weliswaar een gelimiteerde afkoopsom van drie miljoen euro opgenomen, maar ontbreekt de handtekening van voorzitter Joop Munsterman.
Wielaert heeft dus z'n krabbel al gezet, alleen Jopie niet.
Ga er maar van uit dat de rechter hieruit concludeert dat er een mondelinge overeenkomst was, er is immers al een heel contract opgesteld. Dat doe je niet als je er mondeling niet uit bent.
-
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:29:59 #87
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64752364
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:14 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Wielaert met Munsterman. Een contract niet tekenen zodat je dit soort truukjes uit kan halen is echt van een ongekend triest niveau.
-
pi_64752494
Als Twente er echt een zaak van gaat maken, dan loopt het imago van de club een enorme deuk op denk ik. Ik denk niet dat spelers, eventuele toekomstige spelers en zaakwaarnemers graag op zo'n manier zaken doen. Joop valt in dat geval totaal niet meer serieus te nemen, al doe ik dat al een tijdje niet meer.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:34:52 #89
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64752598
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:33 schreef Blawh het volgende:
Als Twente er echt een zaak van gaat maken, dan loopt het imago van de club een enorme deuk op denk ik. Ik denk niet dat spelers, eventuele toekomstige spelers en zaakwaarnemers graag op zo'n manier zaken doen. Joop valt in dat geval totaal niet meer serieus te nemen.
Dat valt ie nu al niet meer als hij het echt zo wil spelen. Je naait je eigen spelers hier echt zo ongekend hard mee.
-
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:37:05 #90
123545 DatMeenJeNiet
pi_64752697
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Volgens mij verwar je Wielaert met Munsterman. Een contract niet tekenen zodat je dit soort truukjes uit kan halen is echt van een ongekend triest niveau.
Nee, een contract tekenen en daarmee de indruk wekken dat je in ieder geval nog een halfjaar blijft of meer. Om er vervolgens 3 weken later gelijk van te profiteren. Dan ben je pas een man.

Het contract is niet ondertekend omdat Munstermann er nog niet de tijd voor heeft gehad las ik eerder, en nu komt Ajax zich ineens melden omdat Wielaert een vies spelletje speelt. Hopelijk breekt ie zijn beide benen binnenkort. Ik begin schijtziek te worden van dit soort zielige spelletjes. Als Wielaert zo nodig weg wilt kan ie dat makkelijk bereiken, zeker met zijn eerdere contract tot 2010.

Munstermann is ook niet serieus te nemen nee, zeker na eerdere transfersoaps. Maar ik kan het begrijpen dat hij op het moment not amused is met het spelletje van Wielaert.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:38:07 #91
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64752750
quote:
,,Maar we hebben een mondelinge overeenkomst met FC Twente. We zouden het contract rond de kerst officieel ondertekenen, maar dat is er door de drukte niet van gekomen.’’ Het heeft er alle schijn van dat FC Twente teleurgesteld is over de handelwijze van Wielaert, die nog geen drie weken na de opstelling van het nieuwe contract al gebruik wil maken van de mogelijkheid weg te komen.
er is dus door beide partijen nog niet getekend
[b]Enschede![/b]
pi_64752803
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Nee, een contract tekenen en daarmee de indruk wekken dat je in ieder geval nog een halfjaar blijft of meer. Om er vervolgens 3 weken later gelijk van te profiteren. Dan ben je pas een man.

Het contract is niet ondertekend omdat Munstermann er nog niet de tijd voor heeft gehad las ik eerder, en nu komt Ajax zich ineens melden omdat Wielaert een vies spelletje speelt. Hopelijk breekt ie zijn beide benen binnenkort. Ik begin schijtziek te worden van dit soort zielige spelletjes. Als Wielaert zo nodig weg wilt kan ie dat makkelijk bereiken, zeker met zijn eerdere contract tot 2010.

Munstermann is ook niet serieus te nemen nee, zeker na eerdere transfersoaps. Maar ik kan het begrijpen dat hij op het moment not amused is met het spelletje van Wielaert.
Nog niet de tijd voor heeft gehad !
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_64752819
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:37 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]
Hopelijk breekt ie zijn beide benen binnenkort.
pi_64752826
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:38 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Maakt de soap alleen maar interessanter.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:40:29 #95
123545 DatMeenJeNiet
pi_64752849
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:39 schreef _Mike_ het volgende:

[..]

Of weet jij het beter?
pi_64752861
quote:

[..]

Hij heeft nogal een ingewikkelde handtekening
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:41:53 #97
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64752913
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:38 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Wordt met "we" niet het bestuur bedoeld?
Er staat toch echt dat ie op 19 dec getekend heeft.. .
-
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:42:32 #98
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_64752936
quote:

[..]

geen handtekening = geen contract
[b]Enschede![/b]
pi_64752952
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:42 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Dan heeft Joop trouwens gelogen ten opzichte van de supporters, een contractverlenging vermelden op de site voordat het definitief rond is. Valt dit ook weer onder het argument 'een goede voorzitter liegt en bedriegt' om de club te beschermen?

Ook al blijft Wielaert, Twente is de verliezer in de zaak. De club valt niet serieus meer te nemen als men echt de zaak op deze voet afmaakt. Gaat Wielaert, dan verliest Twente midden in het seizoen de aanvoerder, ook een verlies.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 23:43:58 #100
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_64752990
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:42 schreef 9christensen het volgende:

[..]

Juridisch ligt dat gelukkig anders. Een mondelinge overeenkomst is, mits er bewijs is, net zo rechtsgeldig. .
Ik neem aan dat de zaakwaarnemer een kopie van het opgestelde contract heeft, ergo bewijs voor een mondelinge overeenkomst.
Wielaert wordt gewoon Ajacied.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')