Petje af voor Brinkman. Niet voor zijn Engels want dat is zwaar beroerd maar om zijn uitspraken. Hij heeft gelijk, Aruba/De Antillen is een broeinest van corruptie.quote:Brinkman bedreigd met in elkaar slaan
Uitgegeven: 5 januari 2009 19:38
Holloway revisited .....![]()
ORANJESTAD - De chef protocol van Aruba, Eric Brete, heeft maandag gedreigd PVV-Kamerlid Hero Brinkman in elkaar te slaan.
''Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan'', zei Brete voor het gebouw van het Bestuurskantoor in Oranjestad.
Brinkman was op dat moment in aanwezigheid van onder anderen de Kamerleden Jan Schinkelshoek, John Leerdam en Ineke van Gent. Regeringsmedewerkers moesten de razende Arubaan in toom houden.
Kind
Brinkman, die op Aruba is voor het halfjaarlijkse parlementair overleg tussen Nederland, de Antillen en Aruba, voelt zich bedreigd, maar doet geen aangifte van bedreiging.
''Het gaat om een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar'', aldus de PVV-politicus. ''Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.''
Beveiligingspersoneel
Opvallend is dat er op de publieke tribune van het Arubaanse parlement geen beveiligingspersoneel aanwezig is. Brinkman denkt dat het incident een reactie is op zijn uitspraken op tv dat Aruba ''corrupt as hell'' is. ''Ik verdiep me nu ook uitvoerig in de Holloway-zaak. Het is een blamagezaak die nog dertig jaar blijft doorgaan, als er niets gebeurt'', stelt de PVV-politicus.
Het Tweede Kamerlid heeft zondag op Aruba voor de tweede keer met de Amerikaanse zender FoxNews gesproken over de zaak.
Opgeschort
Het overleg op Aruba tussen de parlementen van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba is tot nader order opgeschort. De Nederlandse delegatie onder leiding van Willibrord van Beek heeft er moeite mee dat de Arubaanse premier en ministers hun toespraken hebben afgezegd.
Dat hebben de Antilliaanse Arubaanse delegatieleiders maandag gemeld. De vier Arubaanse bewindsmannen zouden een toespraak houden op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) dat halfjaarlijks plaatsheeft.
Uitlatingen
Vermoedelijk heeft de aanwezigheid van PVV-Kamerlid Hero Brinkman geleid tot afzeggingen. Vorig jaar ging een POK-bijeenkomst op Curaçao niet door vanwege uitlatingen van Brinkman.
De Arubaanse premier en de ministers van Aruba hebben geen officiële reden opgegeven voor hun afwezigheid. Minister Rudy Croes van Justitie heeft wel gemeld dat hij op familiebezoek is in de VS. ''Ik had de vlucht al geboekt'', aldus de bewindsman. ''De afzegging komt niet door de komst van Brinkman. Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel.''
De PVV ontpopt zich steeds meer als de Partij tegen het Bedrijfsleven.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:45 schreef ES57 het volgende:
Petje af voor Brinkman. Niet voor zijn Engels want dat is zwaar beroerd maar om zijn uitspraken. Hij heeft gelijk, Aruba/De Antillen is een broeinest van corruptie.
http://www.elsevier.nl/we(...)kman-met-klappen.htmquote:Arubaanse politici bedreigen Brinkman met klappen
maandag 5 januari 2009 20:16
Arubaanse regeringsmedewerkers hebben weten te voorkomen dat de chef protocol van Aruba, Eric Brete, PVV-Kamerlid Hero Brinkman is aangevlogen. ‘Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan,’ riep de ziedende Brete Brinkman toe.
Het opstootje had plaats voor het gebouw van het bestuurskantoor in Oranjestad waar Brinkman met verschillende Kamerleden aanwezig was voor het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK), met de Antillen en Aruba.
Geen aangifte
Brinkman zegt zich bedreigd te voelen, maar zal geen aangifte doen. ‘Het gaat om een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar,’ zegt hij. ‘Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.’
Het PVV-Kamerlid vermoedt dat de agressie een reactie is op zijn uitspraak bij FOX News dat Aruba ‘corrupt as hell’ is. Zondag sprak Brinkman voor de tweede keer op de Amerikaanse televisiezender over de zaak Natalee Holloway. ‘Het is een blamagezaak die nog dertig jaar blijft doorgaan als er niets gebeurt,’ aldus Brinkman.
Klap op zijn smoel
Het overleg is tot nader order opgeschort, maar dat heeft niet zozeer met de aanval van Brete te maken. Het is de Nederlandse delegatie een doorn in het oog dat de Arubaanse ministers hebben afgezegd, vermoedelijk vanwege de aanwezigheid van Brinkman.
‘De afzegging komt niet door de komst van Brinkman. Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel,’ aldus de Arubaanse minister Rudy Croes van Justitie, die niet aanwezig is vanwege familiebezoek in Amerika.
Vorig jaar ging een POK-bijeenkomst ook al niet door vanwege uitspraken van Brinkman, die slecht vielen bij de politici op de Antillen en Aruba. Toen zei de PVV'er dat de Antillen 'grotendeels een corrupt boevennest' zijn
Door Luc van Kemenade
Typisch kansenvolk dat zich weer van hun beste kant laat kennen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)kman-met-klappen.htm
gezellig...
Aruba is een klerezooi, dat moet gezegd worden.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
Had deze pauper maar volledig in mekaar gerost. Dat is blijkbaar de enige taal die hij verstaat. Wie met modder gaat gooien mag stenen terugverwachten.
Beetje op kosten van de belastingbetaler een snoepreis naar Aruba maken en, eenmaal aangekomen, de gastheer voor rotte vis uitmaken. Wat voor een onbeschofte kleiboer ben je dan.
C'est le ton qui fait la musique. Moge deze held der heikneuters hard in zijn kruis worden getrapt.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:15 schreef ES57 het volgende:
[..]
Aruba is een klerezooi, dat moet gezegd worden.
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:12 schreef Ringo het volgende:
Had deze pauper maar volledig in mekaar gerost. Dat is blijkbaar de enige taal die hij verstaat. Wie met modder gaat gooien mag stenen terugverwachten.
Beetje op kosten van de belastingbetaler een snoepreis naar Aruba maken en, eenmaal aangekomen, de gastheer voor rotte vis uitmaken. Wat voor een onbeschofte kleiboer ben je dan.
Tja, fysiek geweld gebruiken tegen woorden is toch wel erg Neanderthal-achtig, vind je niet? Als ik daar was geweest als Nederlandse parlementariër had ik gezegd dat ik mij schaam dat dit armoedige zooitje mag bestaan in het Koninkrijk der Nederlanden en dat die negers eens op moeten houden met hun slavenverleden te misbruiken tegen Nederland.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
C'est le ton qui fait la musique. Moge deze held der heikneuters hard in zijn kruis worden getrapt.
Maar je moet dan wel met bewijzen komen dat er sprake is van strafbare feiten en dat doet hij dus niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?
Of moet je hypocriet je mond houden omdat je te gast bent?
Hij is 23 jaar bij de politie geweest. Hij weet heus wel wat hij zegt.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:21 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Maar je moet dan wel met bewijzen komen dat er sprake is van strafbare feiten en dat doet hij dus niet.
Hij roept van alles zonder enige bewijsvoering.
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:18 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als het zo is dat ze corrupt zijn mag hij dat toch zeggen?
Of moet je hypocriet je mond houden omdat je te gast bent?
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.
Dat is misschien een tikje cru, maar dat de Antillen een bodemloze geldput zijn ben ik het wel mee eens. Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef Lemmeb het volgende:
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.
Dat dus..quote:Op maandag 5 januari 2009 21:27 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, da's in dit geval helemaal niet nodig, aangezien die lui daar fulltime aan onze subsidietiet liggen en dus volledig afhankelijk van ons zijn. Ze hebben dus alles maar gewoon te slikken.
Ik denk niet dat je iemand voor corruptie veroordeeld krijgt als je enige bewijs is dat je zelf 23 jaar wijkagent bent geweest. Sorry, maar ook voor PVV-kamerleden geldt dat ze zich gewoon aan de wet moeten houden en dat betekent dat als je iemand van strafbare feiten beschuldigt je met harde bewijzen dient te komen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:22 schreef ES57 het volgende:
Hij is 23 jaar bij de politie geweest. Hij weet heus wel wat hij zegt.
Prima, maar de kwalificaties die Brinkman gebruikt komen er op neer dat het Antilliaanse bestuur en bedrijfsleven crimineel zijn. Nogmaals: bewijzen graag.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:30 schreef Hukkie het volgende:
Dus enige eisen mogen er wel gesteld worden, en kwalificaties gegeven.
En als die er niet komen, wat dan? Ga je dan huilen?quote:
Ook interessant.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:38 schreef nwsmeki het volgende:
free Palestina ... free Palestina
En wanneer wordt het ze dan gezegd? Als ze hier zijn zeker? Alsof daar ooit naar diplomatie geluisterd is.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat doe je. Of je leert jezelf de beginselen der diplomatie aan. Gewoon een kwestie van beschaving hoor, gelijk of niet.
Er ligt helemaal niets open en bloot op tafel want Brinkman is nog nooit met enig bewijs gekomen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:39 schreef Lemmeb het volgende:
De reden dat vrijwel iedereen in Nederland deze uitspraken van Brinkman zonder bewijzen accepteert, is omdat iedereen allang weet dat het gewoon waar is. Tot nu toe was die kennis een soort publiek, onuitgesproken geheim, nu ligt het open en bloot op tafel.
Jawel, de kennis dat de Aruba "corrupt as hell" is. Dat wat tot nu toe nooit uitgesproken werd maar iedereen al wist.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:43 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Er ligt helemaal niets open en bloot op tafel
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels.
Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele Antilliaanse problematiek maar wel bijzonder gevoelig ligt bij het SBS-kijkende luiervolk. Een brok persoonlijke frustratie naar aanleiding van een op zichzelf staand media-event, als publieke zaak verkocht. Over corrupt gesproken. Deze man verdient een groots pak slaag.
Je bedoelt dat verwende snotapen uit de betere wijken van NL maar beter niet met Amerikaanse snolletjes kunnen omgaan?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:46 schreef ES57 het volgende:
[..]
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.
Gaat het wel goed met je? Je komt hier weer zo wanhopig over. Alsof je alle controle kwijt bent.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels.
Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele Antilliaanse problematiek maar wel bijzonder gevoelig ligt bij het SBS-kijkende luiervolk. Een brok persoonlijke frustratie naar aanleiding van een op zichzelf staand media-event, als publieke zaak verkocht. Over corrupt gesproken. Deze man verdient een groots pak slaag.
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee mis maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen. Ik denk niet dat iemand als hij bij Shell snel op directieniveau terecht komt. Als Wilders ooit wil gaan regeren zal hij toch met een ander niveau dan Brinkman, Fritsma of Agema op de proppen moeten komen. Anders wordt het echt lachen, brullen, gieren.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens spreekt de gemiddelde achterbuurt-Arubaan beter Nederlands dan deze seigneur Engels. Een grove schande dat zo'n ongeletterde beer zich als parlementslid mag uitlaten over een zaak die niets te maken heeft met de actuele.
Heeft hij dan inmiddels wel bewijzen?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:46 schreef ES57 het volgende:
Tja, je kan wel zo lopen gillen maar Brinkman heeft toch helemaal gelijk hoor.
Ik denk niet dat hij nu nog steeds wijkagent is hoor. Zoals Marcouch dat ook niet meer is en Aboutaleb ook niet meer achter de werkbank staat.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee is maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen.
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Gaat het wel goed met je? Je komt hier weer zo wanhopig over. Alsof je alle controle kwijt bent.
dat is nu het hele punt bij corruptie.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:33 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Prima, maar de kwalificaties die Brinkman gebruikt komen er op neer dat het Antilliaanse bestuur en bedrijfsleven crimineel zijn. Nogmaals: bewijzen graag.
Kijk, als hij vindt dat de Antillen slecht met geld om gaan dan mag hij dat zeggen, maar mensen gaan beschuldigen van crimineel gedrag zonder enige bewijsvoering kan echt niet.
Precies, net als dat iedereen weet dat Brinkman graag aan ranzige plassex doet en Wilders in het geheim een boek aan het schrijven is over zijn strijd en een plan in voorbereiding heeft om elke moslim te deporteren naar concentratiekampen.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:45 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jawel, de kennis dat de Aruba "corrupt as hell" is. Dat wat tot nu toe nooit uitgesproken werd maar iedereen al wist.
Weer zo'n wanhopig hakpostje op de man. Komop zeg, raap jezelf weer bij elkaar en ga weer nadenken!quote:Op maandag 5 januari 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.
Naar Marokko toch?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:56 schreef gelly het volgende:
Wilders in het geheim een boek aan het schrijven is over zijn strijd en een plan in voorbereiding heeft om elke moslim te deporteren naar concentratiekampen.
Het zit je blijkbaar hoog.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Weer zo'n wanhopig hakpostje op de man. Komop zeg, raap jezelf weer bij elkaar en ga weer nadenken!
Zou ook raar zijn als Brinkman, die al het hele jaar over het corrupte systeem daar rept, nu ineens zijn mond zou houden. Wellicht voor zijn geloofwaardigheid?quote:Op maandag 5 januari 2009 21:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat jij het goed voor mekaar hebt daar in die oud-Hollandse plaggenhut van je. En waarschijnlijk ben je zo afgestompt dat een emotie als verontwaardiging je nogal vreemd en oneigentijds aandoet. Geeft verder niks hoor.
Ik maak me inderdaad wel zorgen om je.quote:
Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:49 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat man is wijkagent en heeft de ontwikkeling van een wijkagent. Dat is een keurig beroep, niks mee mis maar je vraagt je wel af wat mensen van zijn niveau in de Tweede Kamer doen. Ik denk niet dat iemand als hij bij Shell snel op directieniveau terecht komt. Als Wilders ooit wil gaan regeren zal hij toch met een ander niveau dan Brinkman, Fritsma of Agema op de proppen moeten komen. Anders wordt het echt lachen, brullen, gieren.
Nee, hij is nu kamerlid maar wel zonder enige bijscholing van zijn wijkagent-niveau. Voor Marcouch geldt hetzelfde, maar die beperkt zich ook tot voorzitter van een of andere deelraad in Amsterdam en dat is een baan van een heel ander niveau. Om de vergelijking met Shell door te trekken: baas van een productieteam is een andere baan dan divisie-directeur.quote:Op maandag 5 januari 2009 21:53 schreef Lemmeb het volgende:
Ik denk niet dat hij nu nog steeds wijkagent is hoor. Zoals Marcouch dat ook niet meer is en Aboutaleb ook niet meer achter de werkbank staat.
Een teken van emotie!quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik maak me inderdaad wel zorgen om je.
Ja, laten we de banken gaan laten runnen door VMBO'ers.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:00 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja want de mensen met een goede opleiding doen het zo veel beter.![]()
Die snappen vaak niet eens wat er speelt..
Gebeurt dat al niet dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Ja, laten we de banken gaan laten runnen door VMBO'ers.
Ik neem aan dat in jouw opvattingen Aruba opzeker een bananenrepubliek is?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef gelly het volgende:
Bewijs en nuance zijn immers toch maar iets voor zwakke linkse figuren, Brinkman zegt tenminste wat iedereen weet. En dan is het ook gewoon zo. Veroordelingen zonder bewijs zijn ook een hoogtepunt van onze superieure cultuur en maatschappij, daarmee onderscheiden we ons van bananenrepublieken waar politici nog tact in acht nemen en waar we personen pas veroordelen na het bewijs beoordeeld te hebben.
Dit soort denken bewijst inderdaad weer eens hoe gevaarlijk partijen als de PVV zijn: ze hebben volledig lak aan ieder rechtssysteem en pleiten voor de macht aan het gepeupel. Als partijen als PVV en ToN gaan regeren is het met de democratie en de rechtsstaat in Nederland vrees ik snel afgelopen. En later zal hun aanhang dan zeggen: dat hebben we niet geweten, ze hadden toch ook goede ideeen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:02 schreef gelly het volgende:
Bewijs en nuance zijn immers toch maar iets voor zwakke linkse figuren,...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |