Het bedrijfsmotto van Ordina?quote:Op maandag 5 januari 2009 19:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bovendien kan de boog niet 9 uur achtereen gespannen zijn.
Marco Pastors heeft nog nooit zijn best gedaan. Nou, ja, misschien voor het omdoen van zijn das dan.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:57 schreef Reya het volgende:
Overigens doet Marco Pastors wel zijn best om al zo vroeg een nominatie te verdienen voor meest kansloze politieke actie van het jaar. En dat terwijl LR een paar maanden nog orakelde de echte bruggenbouwers van Rotterdam te zijn...!
Zou hij zijn tanden gebleekt hebben?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Marco Pastors heeft nog nooit zijn best gedaan. Nou, ja, misschien voor het omdoen van zijn das dan.
Daar hoeft hij natuurlijk niet zijn best voor te doen, maar de tandarts met zijn chemicaliën.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zou hij zijn tanden gebleekt hebben?
Hij moet vooral oefenen op z'n prodent lacht...quote:Op maandag 5 januari 2009 20:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar hoeft hij natuurlijk niet zijn best voor te doen, maar de tandarts met zijn chemicaliën.
Ik ben er niet van overtuigd dat ie daarvoor zijn best heeft gedaan.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:07 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hij moet vooral oefenen op z'n prodent lacht...
Godskolere wat word ik eng van dat valse gejank wat uit zijn strot komt.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:19 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De eerste cd van Spinvis is echt goed.
Alleen cd 1 is goed. De rest is too much.quote:Op maandag 5 januari 2009 20:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Godskolere wat word ik eng van dat valse gejank wat uit zijn strot komt.
pandora`s doosquote:Op maandag 5 januari 2009 20:39 schreef Yildiz het volgende:
Waar haal je ze toch vandaan.
Ik dacht ook al wat doet mijn vriezer het beroerd komt vast omdat mijn keuken vrij koud is. Dat klopte dus welquote:
quote:Op maandag 5 januari 2009 14:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ben ik de enige die problemen met opstarten heeft vandaag?
Bedankt voor de tipquote:Op maandag 5 januari 2009 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
tv tip
canvas 2200
The rise and fall of trotski
quote:TV maandag 5 januari Ketnet & Canvas
Trotski, rise and fall of a revolutionary
22:05 - 23:00 Documentaire
Teletekst ondertiteld Breedbeeld
Trotski, rise and fall of a revolutionary
Documentaire over Leo Trotski, de held van de Russische revolutie en de burgeroorlog die later in ongenade viel bij Stalin en uiteindelijk in ballingschap in Mexico werd vermoord door een Sovjet-agent.
Weet je wat ook onfatsoenlijk is...?quote:Op maandag 5 januari 2009
19:07 schreef Picchia het volgende:
En als er iemand onfatsoenlijk is dan is het wel Bluesdude die overal stiekem beledigingen
tussendoor weet te floepen..
quote:'Het woord tegenbeweging is heel snel gekomen. In mijn ingezonden brief schreef ik over de "kwade gedachten" van Wilders. Een paar dagen later noemt De Telegraaf Wilders "Het Kwaad".
Jonge snaakquote:
Op mijn oude Hogeschool. Geen competitie. Gewoon 2 uur ballen. Heb nooit competitie gespeeld, nooit bij een volleybalclub gezeten. Maar vind het wel leuk. Ben niet gebouwd als volleyballer.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
en waar dan wel als ik mag vragen.
Ik mag pas woensdagw eer maar wel gelijk een wedstrijd vrijdag
Wanstaltigheidquote:Op maandag 5 januari 2009 22:07 schreef Nautilus_ het volgende:
Wanstaltig product van de verzorgingsstaat.
Dan heb je een lasapparaat nodig in plaats van lijm.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:12 schreef Aoristus het volgende:
De ijzeren rijstkom is gebarsten, Du_ke
De planeconomie moet terug, maar ja, het is geen 1989 meerquote:Op maandag 5 januari 2009 23:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan heb je een lasapparaat nodig in plaats van lijm.
De vrije economie is inmiddels ook verdeeld. Zelfs overtuigde vrije marktvoorvechters weten het even niet meer.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:26 schreef du_ke het volgende:
Plannen voor de economie zijn tot nu toe niet onfeilbaar gebleken.
Komt dat?quote:Op maandag 5 januari 2009 23:28 schreef du_ke het volgende:
Ik ga dan ook niet pretenderen dat ik het wel weet.
Ik heb 'm onder op de stapel gelegdquote:Op maandag 5 januari 2009 23:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Yup, de voorlopige aanslagterroristen.
Ik ook, maar ik heb er nooit zin in en ben als de dood dat je alles toch verkeerd invult. Stel je voor dat je bonnetjes moet overleggen van 2004, dat zou een ramp zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:54 schreef du_ke het volgende:
moet volgens mij nog voor 5 jaar geld terugvragen.
5 minuten werk en ik kreeg afgelopen jaar 1500 euri terug.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik heb er nooit zin in en ben als de dood dat je alles toch verkeerd invult. Stel je voor dat je bonnetjes moet overleggen van 2004, dat zou een ramp zijn.
Volgens mij moet je een bureaucratische inslag hebben om er echt winst in te zien.
Wow, dat is een hoop euri. Hebbie zoveel beddengoed afgeschreven joh ?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:02 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
5 minuten werk en ik kreeg afgelopen jaar 1500 euri terug.
Weet je hoeveel beddengoed een crimineel gebruikt bij het ontsnappen uit de gevangenis?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wow, dat is een hoop euri. Hebbie zoveel beddengoed afgeschreven joh ?
Het regeerakkoordquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:06 schreef Aoristus het volgende:
Schoften zijn het toch ook, de werktijdsverkorting wordt uit het WW potje gestolen. Vno/ Ncw wil de kredietcrisis nu al inzetten om de verkapte ontslagvergoeding te rechtvaardigen
Kan Donner mooi verzilveren ONDANKS HET REGEERAKKOORD
Een week eerder:quote:CDA-Kamerlid Ger Koopmans toonde zich maandag 'verbaasd' over de plannen voor Leidsche Rijn. "Er wordt net een nieuwe wijk aangelegd en om er dan een snelweg doorheen te plempen, ik weet niet wie dat heeft bedacht."
CDA hypocrieten.quote:'Meer snelwegen bij Utrecht'
Minister Eurlings van Verkeer heeft met bestuurders uit de regio Utrecht opties gepresenteerd voor mogelijke nieuwe snelwegen. Die moeten voorkomen dat het autoverkeer rond Utrecht verder vastloopt.
Ze denken onder meer aan een nieuw stuk snelweg bij Amelisweerd, tussen de A12 bij Bunnik en de A28 bij Zeist.
Voor het westen van Utrecht wordt gedacht aan een snelweg door of om de wijk Leidsche Rijn.
Woedend
Milieu-organisaties hebben direct woedend gereageerd. Ze vinden dat er geen nieuwe wegen mogen komen door wat ze waardevolle groene gebieden noemen.
De Natuur en Milieufederatie Utrecht heeft een website gelanceerd waarop mensen tegen de plannen kunnen protesteren.
In de jaren 70 leidde het doortrekken van de A27 door Ameliswaard tot één van de grootste confrontaties tussen de overheid en de milieubeweging.
Het gaat opschieten als je een huis hebt gekocht. Zeker de eerste waar je allerlei taxaties, notaris- en aktekosten kan aftrekken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:00 schreef du_ke het volgende:
Ach voor 2007 gaat het toch om niet zoveel geld. Dat scheelt weer iets maar moet me er binnenkort maar eens toe zetten.
De PVV heeft wederom een groep mensen met een flink minderwaardigheidscomplex gevonden. Ze mogen trots op zichzelf zijn.quote:Overleg op Aruba alsnog begonnen
Parlementair overleg op Aruba tussen Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba is na zes uur vertraging alsnog begonnen. De Nederlandse delegatie had zich aanvankelijk teruggetrokken nadat de premier van Aruba en enkele ministers toespraken hadden afgezegd.
De afzegging hield vermoedelijk verband met de aanwezigheid van PVV-Kamerlid Brinkman. Hij heeft herhaaldelijk gezegd dat hij de Antillen corrupt vindt.
Brinkman werd gisteren in Oranjestad bedreigd door de chef protocol van het eiland. Die riep dat Aruba niet corrupt is en dat hij zich moest inhouden om Brinkman niet "kapot te slaan".
een fijne opening van een staatsbezoek, Ik moet me inhouden om je niet te slaanquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De PVV heeft wederom een groep mensen met een flink minderwaardigheidscomplex gevonden. Ze mogen trots op zichzelf zijn.
Wittemansmentaliteit. Wie zei dat telkens trouwens, in een debat met verdonk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je schiet er gewoon niks mee op. Het is makkelijk, goedkoop en minderwaardig scoren van Brinkman.
Vraag dat maar aan haatbaard.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een wittemansmentaliteit? Google wil geen uitsluiting geven...
Met plamuurkit?quote:
Engelse ziekte.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Met je uitzichtloze doctoraal studie.
Hoeveel studies heb je ondertussen gedaan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:35 schreef One_of_the_few het volgende:
Ene baantje klaar. Andere baan aangenomen. In principe tot ik weer ga studeren.
1quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoeveel studies heb je ondertussen gedaan?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:50 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Geen internet! Er was gewoon geen internet!
Kredietcrisis?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Schuld van de kredietcrisis.
Aruba is niet corrupt en als je het niet gelooft, dan geef ik je een klap op je smoelquote:Chef protocol Aruba ‘wil Brinkman in elkaar slaan’
Michiel de Hoog
Accent PVV’er vs Antillen
AMSTERDAM De chef protocol van Aruba, Eric Brete, heeft gedreigd het Kamerlid Hero Brinkman in elkaar te slaan.
‘Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan’, zei Brete maandag in Oranjestad tegen Brinkman.
tegen Brinkman.
Regeringsmedewerkers konden de chef protocol in toom houden.
Brinkman is op Aruba voor het halfjaarlijkse parlementair overleg tussen Nederland, de Antillen en Aruba (POK).
Het Kamerlid en de Antillen liggen elkaar niet liggen elkaar niet zo. Een jaar geleden werd het POK-overleg afgelast, nadat Brinkman de Antillen een ‘corrupt boevennest’ had genoemd.
Dit weekend stelde hij voor een beweging op te richten die corruptie op de eilanden bestrijdt.
Het Kamerlid doet geen aangifte van bedreiging door Brete, volgens de PVV’er ‘een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar’. Voor een eventueel gevecht met de chef protocol vreest Brinkman overigens niet. ‘Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.’
politie geweest.’
Ondertussen is het POK-overleg van deze week opgeschort.
De Nederlandse delegatie heeft er moeite mee dat de Arubaanse ministers hun toespraken hebben afgezegd.
Vermoedelijk is de aanwezigheid van Brinkman de reden voor de afzeggingen.
reden voor de afzeggingen.
Minister Rudy Croes van Justitie ontkende dat Brinkman de reden was van zijn afwezigheid.
Hij is op familiebezoek in de VS, en zou de vlucht al hebben geboekt.
‘Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel.’
Klopt dat zal een leuk portie extra vakantiegeld worden straksquote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het gaat opschieten als je een huis hebt gekocht. Zeker de eerste waar je allerlei taxaties, notaris- en aktekosten kan aftrekken.
quote:De Machiavelliprijs 2008 gaat naar Jan Marijnissen. De oud-leider van de SP ontvangt de prijs voor de manier waarop hij ‘jarenlang op authentieke wijze de standpunten van zijn partij’ in de Tweede Kamer heeft verwoord.
De prijs voor goede communicatie wordt eind januari uitgereikt.
De organisatie roemt Marijnissen om zijn ‘authenticiteit’. Op dit moment is deze gewoon Tweede Kamerlid
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Aruba is niet corrupt en als je het niet gelooft, dan geef ik je een klap op je smoel
- Elsevierquote:Vervolgens zei ook Croes dat Brinkman 'een klap op zijn smoel' verdient.
Dat kan nog een interessant gevecht wordenquote:
Dat bedoelde ik.quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wittemansmentaliteit. Wie zei dat telkens trouwens, in een debat met verdonk.
O, ja?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:35 schreef Autodidact het volgende:
Wat te denken van Indiërs, dat zijn pas racisten.
Chinezen maken er een bontje van, dus zo erg is dat dan relatief gezien niet.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Indiërs zijn hondenschoppers.
Ja, en een kut herrie dat ze draaien. Noemen ze dan muziek. En van fatsoen hebben ze ook al niet gehoord.quote:
Indiërs?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ja, en een kut herrie dat ze draaien. Noemen ze dan muziek. En van fatsoen hebben ze ook al niet gehoord.
Mensen uit India.quote:
quote:
Is er geen minderjarig meisje in de buurt om je aan te vergrijpen?quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is er geen minderjarig meisje in de buurt om je aan te vergrijpen?
nee, geen indonesiers. Als is hun muziek niet veel beter. Maar wel uit te houden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen Indonesiërs dus. Okee.
Want dat zijn ahw eilanden, waarop Indiers wonen
In India heb je al snel voldoende geld om je niet in het openbaar vervoer te begeven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, geen indonesiers. Als is hun muziek niet veel beter. Maar wel uit te houden.
Indiërs daarentegen...
Zal niet snel naar India gaan. Trekt me totaal niet. Vast leuk hoor, maar kan zo 10 plekken opnoemen die ook vast leuk zijn en waar ik liever naar toe ga.
Met zijn 30en in een auto met kut herrie, stinkend en met dorst 3 km/h verplaatsend heb ik wel gezien.
Ja, jij hebt al eens riksja gereden?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In India heb je al snel voldoende geld om je niet in het openbaar vervoer te begeven.
Nee, wel in een Tuk tuk.quote:
Riksja met brommermotor.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:54 schreef Ryan3 het volgende:
Nou goed, ik heb wel riksja gereden, was wel tof.
Wtf is een turk turk?
Dit itt het OV in pakweg Gouda, bedeol je?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:15 schreef du_ke het volgende:
OV in het buitenland is vaker allesbehalve veilig.
Is prima te doen. Maar taxi is sneller en goedkoper.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:58 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, lijkt me niet geheel en al ongevaarlijk...
Voor een prikkie zit je in treinen die beter zijn dan de onze en waar ze tijdens de reis nasi goreng met sate ronddelen terwijl je door een fantastisch landschap gaat.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:15 schreef du_ke het volgende:
OV in het buitenland is vaker allesbehalve veilig.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een prikkie zit je in treinen die beter zijn dan de onze en waar ze tijdens de reis nasi goreng met sate ronddelen terwijl je door een fantastisch landschap gaat.
Je moet alleen niet in de trein ofzo gaan zitten die verongelukt, maar dat weet iedereen.
Dat is de schrik van elke volwassenequote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Jochie bij de rijdende rechter![]()
heb een klein stukje gezien voor Pauw en witteman. Volwassen mensen die in een zaal tekeer gaan tegen een jochie van 10. Dat joch kwam nog beter uit zijn woorden dan de meeste volwassenen daar.
Ik zag daarnet ook zoiets, straks even in de herhaling zien wrs.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:
heb een klein stukje gezien voor Pauw en witteman. Volwassen mensen die in een zaal tekeer gaan tegen een jochie van 10. Dat joch kwam nog beter uit zijn woorden dan de meeste volwassenen daar.
"This train will terminate at Mordon"..... in the Tube doen ze het constant.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:07 schreef Yildiz het volgende:
Ik zie het al voor me, "de bestemming van deze trein is de afgrond, als u niet in de trein wilt zitten die gaat verongelukken, dient u nu uit te stappen, goedemiddag"
Youp was er zo enthousiast over dat ik ook maar eens inschakelde; het levert op zijn minst een half uur komedie op.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:02 schreef One_of_the_few het volgende:
Ik heb wel een aantal keer in zeer discutabele bussen gezetenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:23 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor een prikkie zit je in treinen die beter zijn dan de onze en waar ze tijdens de reis nasi goreng met sate ronddelen terwijl je door een fantastisch landschap gaat.
Je moet alleen niet in de trein ofzo gaan zitten die verongelukt, maar dat weet iedereen.
Wat voor landen dan?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb wel een aantal keer in zeer discutabele bussen gezeten.
Bussen in landen Als Marokko, Oekraïne en Spanje waren op z'n tijd vrij discutabelquote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Wat voor landen dan?
tuurlijk, de weg rijstijl en auto/bus is niet altijd zoals hier. Maar soms is het ook beter dan in NL. Vaker is het onveilig. Maar sommige mensen die NL niet uitkomen vinden alles in het buitenland eng, gevaarlijk en bijzonder risicovol. Wat niet altijd zo is of waar je zelf een keuze in kan hebben.
Eerst Gaza bombarderen, daarna de grenzen opengooien. Zullen ze dat aandurven?quote:Frankrijk en Egypte doen voorstel voor Gaza
(Novum/AP) - Egypte en Frankrijk hebben een voorstel voor een staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas. Dat heeft de Franse minister van buitenlandse zaken, Bernard Kouchner, dinsdag gezegd.
Kouchner vertelde de VN-Veiligheidsraad dat volgens het voorstel alle betrokken partijen, waaronder ook de Palestijnse Autoriteit, moeten samenwerken aan een oplossing van het conflict en dat onder andere de beveiliging van Gaza's grenzen in het plan wordt geregeld. Al die grenzen zouden volgens Kouchner wel weer open moeten.
De Palestijnse president Mahmoud Abbas verwelkomde het voorstel. Premier Ehud Olmert van Israël liet bij monde van zijn woordvoerder weten voorlopig nog geen commentaar te hebben op het voorstel van Egypte en Frankrijk.
Bron: Elsevier
Nou. Living on the edge.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bussen in landen Als Marokko, Oekraïne en Spanje waren op z'n tijd vrij discutabel.
Maar ik houd wel van wat risico
Een kut met herrie?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
nee, geen indonesiers. Als is hun muziek niet veel beter. Maar wel uit te houden.
Indiërs daarentegen...
Zal niet snel naar India gaan. Trekt me totaal niet. Vast leuk hoor, maar kan zo 10 plekken opnoemen die ook vast leuk zijn en waar ik liever naar toe ga.
Met zijn 30en in een auto met kut herrie, stinkend en met dorst 3 km/h verplaatsend heb ik wel gezien.
quote:Obama: tekort VS mogelijk 1 biljoen
Aankomend president Obama denkt dat het begrotingstekort van de Verenigde Staten kan oplopen tot een biljoen (duizend miljard) dollar. Hij zei dat na afloop van een vergadering met leden van zijn nieuwe economische team.
In 2008 was het begrotingstekort nog 400 miljard dollar. Volgens Obama zal het tekort nog een aantal jaren op de begroting blijven drukken. Hij denkt dat er rigoureuze bezuinigingen nodig zijn.
Om de economische problemen het hoofd te bieden zijn volgens Obama ook flinke investeringen nodig. Hij wil dat het congres zijn stimuleringsplan van 775 miljard dollar snel goedkeurt.
Kut scheetjes na de seks....quote:
En nu maar wachten tot fans van democraten komen met grafiekjes hoe democratische presidenten altijd tekorten oplossen.quote:
Change!quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En nu maar wachten tot fans van democraten komen met grafiekjes hoe democratische presidenten altijd tekorten oplossen.
quote:Familie snijdt foetus uit dochter
GHAZNI - Een Afghaanse tiener is in ernstige toestand in het ziekenhuis openomen nadat broer en moeder haar buik hadden opengesneden om een vijf maanden oude foetus te verwijderen. Dat meldde de gouverneur van de Afghaanse provincie Bamiyan dinsdag.
De dochter was in verwachting geraakt door een verkrachting en had vervolgens voor haar familie verzwegen dat ze zwanger was. In de primitieve islamitische boerengemeenschap waarin ze leefde is dat een schande en moest met de drieste ingreep kennelijk de familie-eer worden gered.
De moeder en broer hadden het meisje vastgebonden in een stal en haar buik met een groot mes opengesneden.
Nadat ze de foetus hadden verwijderd naaiden ze haar buik dicht met een dikke naald die anders wordt gebruikt om zakken meel te sluiten.
De wond raakte vervolgens ernstig geïnfecteerd waardoor ze naar het ziekenhuis moest. Ze is er slecht aan toe, meldde een ziekenhuisfunctionaris.
Kom kom, het is allemaal goed bedoeld.quote:
Ja, precies. Die dochter wordt behoed van schande. Later zal ze haar familie dankbaar zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:27 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Kom kom, het is allemaal goed bedoeld.
de verwarmingquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
wat is er kapot?
Mijn buren zijn er overduidelijk wel. Ik heb mijn eigen verwarming maar dichtgedraaid want het werd een beetje heet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De onderbuurman is al ongeveer 3 maanden niet meer gesignaleerd, hij zal wel ergens een vriendin hebben opgepikt ofzo. Nu met dit koude weer is de vloer wel echt steen- en steenkoud (en dat voor een houtenvloer).
Het oorspronkelijke pand is zo'n 50 jaar geleden opgesplitst. Ik woon met m'n vriendin op de bovenste 2 verdiepingen. Mijn onderbuurman heeft alleen de beneden verdieping. Bijna alle panden in de straat (op de schipperswoningen na) zijn onderverdeeld in de bovenwoning en een benedenwoning.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mijn buren zijn er overduidelijk wel. Ik heb mijn eigen verwarming maar dichtgedraaid want het werd een beetje heet.![]()
Maar, onderburen? Jij had toch een rijtjeshuis?
http://www.wereldomroep.n(...)se-olie-meer-voor-VSquote:Geen goedkope Venezolaanse olie meer voor VS
Gepubliceerd: woensdag 07 januari 2009 02:37 UTC
Laatst gewijzigd: woensdag 07 januari 2009 03:39 UTC
Washington - Voor meer dan 200.000 Amerikaanse huishoudens is het sprookje van de goedkope Venezolaanse stookolie voorbij. Het Venezolaanse staatsbedrijf Citgo heeft meegedeeld dat het moet stoppen met het verstrekken van goedkope brandstof aan arme Amerikanen.
Sinds 2005 heeft president Hugo Chávez door goedkope stookolie uit te delen tegelijk de Amerikaanse bevolking geholpen en de regering van George Bush geïrriteerd. Het stookolieprogramma werd door Washington als propaganda beschouwd.
Nu de olieprijzen sterk zijn gedaald, kan Caracas hier niet mee doorgaan. De welvaart van Venezuela is grotendeels afhankelijk van de olie-export.
quote:VENEZUELA:
(Copyright: Fidel Márquez/IPS)
Venezuela weet zich geen raad met goedkoopste benzine ter wereld
Humberto Márquez
CARACAS, 2 januari 2009 (IPS) - Een liter benzine kost 2 tot 3 eurocent in Venezuela, en dat is al tien jaar zo. Eigenlijk zou de dramatische terugval van de inkomsten uit de export van olie de Venezolaanse regering ertoe moeten aanzetten de prijs aan de pomp in eigen land op te trekken, maar dat zou electorale zelfmoord betekenen.
“Wat is het probleem?”, vraagt de buschauffeur Alexis Santana. “Als we tarwe of tractoren zouden produceren, waren die hier veel goedkoper. We hebben olie, en dus moet die hier goedkoop zijn.” Venezuela is een van de grootste olieproducten ter wereld, en veel Venezolanen vinden het dus logisch dat ze bijna niets betalen in het tankstation.
Een frisdrankje kost in Venezuela 20 keer meer dan een liter benzine. Chauffeurs geven vaak een grotere fooi aan de pompbediende die hun voorruit schoonmaakt dan wat ze betalen voor de tankbeurt.
Rijke Venezolanen profiteren
De eigenzinnige prijszetting komt vooral de eigenaars van de naar schatting vier miljoen auto’s in Venezuela ten goede. De veel talrijkere arme Venezolanen die het openbaar vervoer gebruiken, zouden veel beter af zijn bij een normale verkoopprijs. Op die manier zou de Venezolaanse staat miljarden euro extra binnenkrijgen die naar investeringen in onderwijs, gezondheidszorg of de landbouw kunnen gaan.
Vorig jaar bedroeg het verschil tussen de reële inkomsten uit de verkoop in eigen land en de internationale waarde van die hoeveelheid brandstof bijvoorbeeld ongeveer 19 miljard euro, schat de econoom Asdrúbal Oliveros van de Venezolaanse onderneming Ecoanalítica.
Maar de politicus die de benzine duurder maakt, kan rekenen op een afstraffing bij de volgende verkiezingen. “Het is waanzinnig benzine zo goedkoop aan de man te brengen, we kunnen hem nog beter cadeau doen”, verklaarde president Hugo Chávez in januari 2007 in een toespraak. Chávez liet toen onderzoeken of de prijs kon worden opgetrokken. Maar tot hiertoe is dat nog niet gebeurd.
Zolang de olieprijs hoog was en het geld dus binnenstroomde, kon Venezuela zich het veroorloven benzine in eigen land bijna weg te geven. Maar nu er op de internationale markt nog maar 31 dollar voor een vat Venezolaanse olie wordt betaalt in plaats van 116 dollar zoals in juli, is dat anders.
Armoedebestrijding
De regeling ontneemt PDVSA, de openbare oliemaatschappij van Venezuela, middelen die het bedrijf hard nodig heeft om zijn schulden af te bouwen en om te investeren, bijvoorbeeld in diversificatie of in het distributiesysteem in eigen land. En het mammoetbedrijf kan ook niet zoveel bijdragen aan sociale programma’s van de overheid als de regering zou willen. In 2007 was dat ongeveer 10 miljard euro, minder dus dan het cadeau dat de Venezolaanse automobilisten kregen. Meer geld voor armoedebestrijding zou welkom zijn: zowat 40 procent van de Venezolanen leeft in armoede.
Nu de aardolieprijs is teruggevallen tot een vierde van de prijs van de voorbije zomer, krijgt Venezuela het zelfs moeilijk om de huidige inspanningen in de strijd tegen de armoede vol te houden. “De inkomsten kunnen zo sterk terugvallen dat de regering maatregelen moet nemen: de munt devalueren, de belastingen verhogen of de benzineprijs verhogen”, zegt de econoom Emeterio Gómez. “Wat ze zeker niet zal doen is snijden in de uitgaven.”
Riskante operatie
Door de brandstofprijzen op te trekken, zou de Venezolaanse regering meer kunnen bereiken dan alleen een begroting die er beter uitziet. Ook de snelle aangroei van het aantal auto’s op de wegen zou worden afgeremd, en de massale smokkel van goedkope benzine naar de buurlanden zou worden ontmoedigd.
Maar Venezuela moet wel de inflatie onder controle krijgen. Het land doet nu al een jaarlijks inflatiepercentage van ongeveer 35 procent optekenen. Levensmiddelen worden gemiddeld zelfs 50 procent per jaar duurder. Veel voedsel wordt via de weg vervoerd, waardoor die prijzen bij hogere brandstofkosten nog sterker zouden toenemen. Voor de arme Venezolanen zou dat catastrofaal zijn.
Venezolanse politici weten dat ze een groot risico zouden nemen door aan de brandstofprijzen te morrelen. In 1989 zorgde een stijging van de benzineprijzen voor sociaal protest en rellen waarbij honderden doden vielen.
De voorbije jaren leefde de Venezolaanse politiek bovendien in een bijna permanente verkiezingskoorts, met bijna elk jaar belangrijke stembusslagen. Impopulaire maatregelen liggen daardoor nog moeilijker. Het is mogelijk dat de Venezolanen in de lente van 2009 alweer naar de stembus moeten.
IPS(PD, JG)
Tof een essay schrijven van 1600 woorden over risk management/analyse.quote:Een corporatie mag uitsluitend actief zijn op het gebied van de volkshuisvesting. Voor alle activiteiten
geldt dat die altijd moeten bijdragen aan het vervullen van de kerntaken zoals omschreven in het
BBSH: het verhuren van woningen aan de primaire doelgroep, het bevorderen van de leefbaarheid in
buurten en wijken, het betrekken van bewoners en huurders bij het beleid en beheer, het
instandhouden van de kwaliteit van het bezit en het zorgdragen voor de financiële continuïteit van het
bedrijf, de leefbaarheid van de woonomgeving en wonen en zorg.
Jat gewoon een verhandeling, dat deed Einstein ook.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tof een essay schrijven van 1600 woorden over risk management/analyse.
Op het gebied van woningbouwcorporaties.
Echter
- Weet ik de opbouw van essays niet meer
- krijg geen stelling verzonnen
- Heb geen idee waar te beginnen
- Mijn duim is te klein om 1600 woorden te verzinnen over 1 onderwerp.
Eigenlijk alleen een paar kleine dingetjes (bevestiging van een raam, doucheputje en nog wat klein grut) maar ik zou nog een keer een monteur langs krijgen om de hele boel eens goed na te kijken. Maar goed hij was te laat en had geen tijd meer dus heb ik maar het doucheputje laten vervangen en zeg ik het abonnement waarvan het eerste jaar gratis was heel binnenkort opquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
wat is er kapot?
Ze doen gewoon niet aan risk management omdat de overheid toch wel inspringt als het echt mis gaatquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Tof een essay schrijven van 1600 woorden over risk management/analyse.
Op het gebied van woningbouwcorporaties.
Echter
- Weet ik de opbouw van essays niet meer
- krijg geen stelling verzonnen
- Heb geen idee waar te beginnen
- Mijn duim is te klein om 1600 woorden te verzinnen over 1 onderwerp.
Bij ons hebben ze een hele fijne plagiaatscannerquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:52 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
Jat gewoon een verhandeling, dat deed Einstein ook.
quote:3 jaar Wet op de Uitgebreide Identificatieplicht (WUID) 2005 t/m 2007
10 december 2007
Over 3 weken is het 3 jaar geleden dat de WUID werd ingevoerd. Deze episode van de geschiedenis heeft duidelijk gemaakt dat de Uitgebreide Identificatieplicht geen positieve bijdrage heeft geleverd aan de samenleving. Er is geen enkele criminele daad door opgelost of voorkomen, en al helemaal geen terreur daad.
De wet heeft wel veel negatieve gevolgen gehad.
- Hij heeft er voor gezorgd dat duizenden mensen oneigenlijk beboet en/of gearresteerd werden.
- Het vertrouwen van de burger in de regering is erdoor geschaad.
- Het vertrouwen in een adequaat rechtsysteem is erdoor afgenomen.
- Het heeft ervoor gezorgd dat de politie ernstig aan gezag heeft ingeboet.
De praktijk leerde dat de wet willekeurig en tegen de eigen voorschriften in is toegepast.
Na drie jaar zou de omstreden wet geëvalueerd worden, zo was bij de invoering bepaald, maar de minister van Justitie heeft lak aan die afspraken.
Het parlement worden de toegezegde onderzoeksresultaten naar de uitvoering van de wet onthouden en kreeg te horen dat de minister de evaluatie minstens een jaar wilde uitstellen.
In weerwil van het feit dat de minister een evaluatie van de wet traineert, bleek op 23 november 2007 dat de ministerraad intussen wél een uitbreiding van de omstreden identificatieplicht heeft voorgekookt.
Die uitbreiding zou inhouden dat er voortaan geen reden meer zou hoeven te zijn om mensen te identificeren, zodat van iedereen voortaan zonder enige aanleiding geëist kan worden dat hij of zij aantoont wie men is. Ook wil de regering dat het op zich een strafbaar feit wordt als iemand niet aan dit nieuwe identificatiestelsel wil meewerken. Van iedereen die niet onmiddellijk de vereiste documenten toont, zouden ter plekke foto’s en vingerafdrukken moeten worden gemaakt en direct in de digitale politie en justitieregisters worden opgeslagen. Bovendien wil het kabinet dat de identificatie uitbreiding ook gepaard gaat met een nieuw soort persoonsregistratiesysteem. Iedereen die niet meewerkt, zou onmiddellijk een strafdossiernummer krijgen.
Ja leuke stelling alleen gaat mijn leraar dan zeiken dat dat niet meer geldt na de bruteringsoperatie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze doen gewoon niet aan risk management omdat de overheid toch wel inspringt als het echt mis gaat.
Verzin anders wat om de andere commerciële taken die de corporaties hebben opgepakt. Ze spelen vaak voor projectontwikkelaar, VVE organisator, zorgverlener, makelaar en klussenbedrijf tegelijk. En dan verhuren ze ook nog eens gewoon woningenquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja leuke stelling alleen gaat mijn leraar dan zeiken dat dat niet meer geldt na de bruteringsoperatie.
(ik ben het met je eens hoor, de ss rotterdam spookte dan ook al door mijn hoofd).
Maar om daar 1600 woorden aan vuil te maken (plus het mist relevantie met de verplichte literatuur waarvan ik er ook nog een soort samenvatting van moet brouwen in mijn essay)
Identificatieplicht mijn reet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze een hele fijne plagiaatscanner![]()
Maar dat is het ergste niet ik krijg ook geen voorbeelden gevonden om te kopieren of inspiratie uit te putten.
overigens![]()
[..]
Those wacky Europeans with their fifth column.quote:Anti-Jewish violence in Europe
PARIS: Signs are mounting that the conflict in Gaza is starting to spill over into violence in Europe's towns and cities, with assaults against Jews and arson attacks on Jewish congregations in France, Sweden and Britain.
Assailants rammed a burning car into the gates of a synagogue in Toulouse, in southwest France, on Monday night.
A Jewish congregation in Helsingborg, in southern Sweden, also was attacked Monday night by someone who "broke a window and threw in something that was burning," said a police spokesman, Leif Nilsson. Neighbors alerted rescue services before the fire took hold.
Someone also started a blaze outside the premises last week. And on Sunday slogans including "murderers ... you broke the cease-fire" and "don't subject Palestine to ethnic cleansing" were daubed on the Israel Embassy in Stockholm.
In Denmark, a 27-year-old Dane born in Lebanon of Palestinian parents is alleged to have wounded two young Israelis last week by opening fire with a handgun in a shooting that the police suspect could be linked to the Gaza crisis.
France has Western Europe's largest Jewish and Muslim communities and a history of anti-Semitic violence when tensions in the Middle East are high. In 2002, about 2,300 Jews left France for Israel because they felt unsafe.
President Nicolas Sarkozy warned in a statement Tuesday that France would not tolerate violence linked to the Gaza crisis.
A day earlier, his interior minister, Michèle Alliot-Marie, said she was concerned and met with the heads of the two main Muslim and Jewish groups and police officials to stress the need to "preserve national unity."
Damage to the synagogue in Toulouse was limited to a blackened gate, and there were no injuries even though a rabbi had been giving a course to adults inside, the authorities said. They added that unlighted gasoline bombs had been found in a car nearby and in the synagogue's yard. A local Jewish leader, Armand Partouche, said he believed the assailants had planned to torch the synagogue but fled when the building's alarm went off.
"It could have been very, very serious," Partouche said in a telephone interview. "There were people inside; there could have been deaths."
He said Jewish leaders are asking Toulouse authorities for reinforced security for the city's synagogues.
"We really fear that anti-Semitism will spring up again and that the current conflict will be transposed to our beautiful French republic," he said.
In Britain, the Community Security Trust, a Jewish defense group, said it had seen a rise in anti-Semitic incidents since the start of Israel's offensive against Gaza on Dec. 27. The group said it had recorded 20 to 25 incidents across the country in the past week that it believed were connected with Gaza, including an arson attempt on a synagogue in north London on Sunday.
The London police are investigating the attack, in which suspects splashed flammable liquid on the door and set it on fire.
A spokesman for Community Security Trust, Mark Gardner, said that in another incident last week a gang of 15 to 20 youths walked along the main street in Golders Green, a largely Jewish neighborhood in north London, shouting "Jew" and "Free Palestine" at passers-by.
"It could get worse," Gardner said. "We tend to see these things happen in waves."
The Belgian government ordered the police in Antwerp and Brussels on Tuesday to be on increased alert after recent pro-Palestinian protests ended in violence and dozens of arrests. The police said burning rags were shoved through the mailbox of a Jewish home in Antwerp last weekend. Damage was limited and no arrests were made.
In the Danish shooting, one Israeli man was shot in the arm and another in the leg as they were selling hair care products in a shopping mall. Eli Ruvio, who owns the company that operated the stands, said his employees had been harassed by Muslim youths since they set up three kiosks in the shopping center in August.
"They kept cursing and shouting at us," Ruvio said. He added that the Muslim youths also threw mud and firecrackers at the employees and spat at them.
Ruvio recalled an episode Dec. 27 when some of the youths shouted "slaughter all the Jews."
"I told my employees not to speak in Hebrew and lie about where they come from, they should say there were from Spain or somewhere else," he said. "If people ask you where you are from, never say you're from Israel."
Source: IHT
Diep treurigquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:07 schreef Picchia het volgende:
[..]
Those wacky Europeans with their fifth column.
goed idee nu nog een leuke stelling en ik ga aan de slag, mijn probleem is echter dat ik een zeer efficiente beta ben en dus in schema`s denk en zo min mogelijk woorden vuil wil maken aan gezever daarom worden die 1600 woorden ook zo`n crimequote:Op woensdag 7 januari 2009 18:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Verzin anders wat om de andere commerciële taken die de corporaties hebben opgepakt. Ze spelen vaak voor projectontwikkelaar, VVE organisator, zorgverlener, makelaar en klussenbedrijf tegelijk. En dan verhuren ze ook nog eens gewoon woningen.
In al die zaken zitten natuurlijk risico's verborgen die zomaar eens de kerntaak van de corporatie (sociale woningen bouwen, verhuren en onderhouden) wegen de extra inkomsten en mogelijkheden wel op tegen die risico's?
Daarover moet je evt wel 4 kantjes vol kunnen lullen
Ja, het is slechts een kras op de voorbumper. De ingang is nogal stijl met een erg scherpe insteek. Maar het is wel weer balen. Ik heb constant dingen met die auto. Dit is ondertussen incident 6 waarvan er 4 niet mijn schuld waren...quote:
Dat zou wel een beetje dat ene issue tackelen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Mits ik hem over het weekend heen weet te tillen.
Arme toerist. Moet je ook met CTM reizen he en niet met een of andere particuliere gast.quote:Op woensdag 7 januari 2009 00:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bussen in landen Als Marokko, Oekraïne en Spanje waren op z'n tijd vrij discutabel.
Maar ik houd wel van wat risico
Wat voor auto heb je?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja, het is slechts een kras op de voorbumper. De ingang is nogal stijl met een erg scherpe insteek. Maar het is wel weer balen. Ik heb constant dingen met die auto. Dit is ondertussen incident 6 waarvan er 4 niet mijn schuld waren...
fiat multiplaquote:
quote:
Veel degelijker dan Toyota krijg je ze niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Toyota Corolla, t is een voorloop auto.
Nee ik zou eerst alleen een auto rijden voor duur van het project. Maar dat is omgezet naar een vaste lease auto. Ik heb m'n honda begin oktober besteld en in maart hoop ik dat hij afgeleverd wordt...quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:57 schreef MrX1982 het volgende:
Een auto met een slecht karma.
Wacht je al zolang op je Honda dat je al 8 maanden in die Toyota rijdt?
Stellingen zijn vrij eenvoudig in elkaar te draaien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
goed idee nu nog een leuke stelling en ik ga aan de slag, mijn probleem is echter dat ik een zeer efficiente beta ben en dus in schema`s denk en zo min mogelijk woorden vuil wil maken aan gezever daarom worden die 1600 woorden ook zo`n crime
het lijkt erop dat het wachten is todat Obama aantreedt als nieuwe president, de 3 uur durende gevechtspauze nu per dag schijnt ook onder Amerikaanse druk tot stand zijn gekomenquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Diep treurig![]()
Misschien dat mensen over die dit conflict volgen een keer gaan inzien dat je moet streven naar Vrede. En dat wat Hamas, Israel en landen die 1 van beide groepen steunen aan het doen zijn juist alleen maar vrede verder weg brengt. En daardoor problemen veroorzaken over de hele wereld.
Maar goed, zelfs onze regering is blind.
http://www.metimes.com/In(...)inian_conflict/3894/quote:Final Stages of the Palestinian Conflict?
By CLAUDE SALHANI (Editor, Middle East Times)
Published: October 14, 2008
Every decade of so the dynamics of the Israeli-Palestinian conflict undergo serious transformation as the result of changing conditions on the ground. The changes, however, have not always been for the better.
Consider the following shifts in direction from the late 1940s with the creation of the State of Israel and the declaration of war by all its neighbors in 1948. Almost 10 years later, Israel goes to war against Egypt during the Suez crisis (1956). Then 11 years later Israel launches the Six-Day War, capturing large swathes of Arab lands.
It took six years for the Arabs to regroup and rearm and start the October War, in 1973. Nine years later, in June 1982, Israel invaded Lebanon and evicted the Palestine Liberation Organization (PLO). But in doing so a new enemy was created, Hezbollah.
Five years after the invasion of Lebanon, the first intifada erupts in 1987, followed by the second intifada in 2000.
The timing is just about right – eight years since the second intifada - for another repositioning in the region.
Recent developments in the Palestinian territories and in Israel suggest that we are on the threshold of another major shift in the 60-year-old conflict.
Consider two tectonic policy shifts that have taken place in recent weeks in the Middle East conflict. The first comes from Israel's Prime Minister Ehud Olmert and the second and more recent statement comes from the prime minister of the Palestinian Authority, Salam Fayyad.
Speaking to the Hebrew language daily newspaper, Haaretz last week Olmert ventured where no other Israeli prime minister had gone before him, saying that the time had come for Israel to recognize the reality that its occupation of Arab land had to stop and the only resolution to the conflict with the Palestinians was to recognize the need for a two-state solution.
"If the day comes when the two-state solution collapses, and we face a South African-style struggle for equal voting rights (also for the Palestinians in the territories), then, as soon as that happens, the State of Israel is finished," Olmert was quoted as saying by the Israeli daily.
The second astonishing statement comes from Fayyad and was made Sunday night in Washington in front of about 600 prominent Palestinian Americans, journalists and diplomats attending the third annual black tie gala hosted by the American Task Force on Palestine, where Fayyad was the keynote speaker.
The Palestinian prime minister stated that the future Palestinian state wanted more than just peace: "We don't just seek peace. We seek a meaningful and lasting peace with Israel. We seek strong ties with Israel. We seek strong economic ties between the independent states of Israel and Palestine. We seek warm relations with Israel. We do not want to get to the point where we just accept each other."
Fayyad, a Texas educated economist, said the Palestinians did not want to erect walls, but build bridges.
His statement is probably the most direct outreach from the Palestinian leadership toward Israel since the PLO recognized the existence of the State of Israel.
Olmert said Israel now had a "partner" in Palestinian President Mahmoud Abbas.
Fayyad said Sunday night that Israel would have "a Palestinian partner in ending the occupation, but not "for improving the quality of occupation."
"We do not want to close Israelis out of our lives," said Fayyad. "We want to live with the Israelis as our neighbors."
Regretfully, the timing for this historic rapprochement of view on both the Israeli and Palestinian outlook to the crisis comes at a bad moment, with the United States and Israeli leadership in transition.
The U.S. presidential election is now only 21 days away, rendering the current American president incapable of pushing through any major policy issues in the final three weeks of his mandate, a la Clinton.
And Olmert, too, is something of a lame duck as he prepares to step down in the wake of an alleged financial scandal.
If one fact emerged from this 30-year debacle in the Levant it is the realization that as tectonic as individual initiatives might be, without the active participation of the White House, chances of any breakthrough in the Middle East conflict stand at nil.
"Ultimately," said the Palestinian prime minister, "the only way forward is with the United States leading the way."
And that will have to wait until the new administration is settled.
"We are at a crossroads," Fayyad said Sunday night.
Hopefully, the next administration will waste no time in trying to bring together both two sides at the crossroads and get traffic moving in a positive direction.
Je kan je ook afvragen waarom ze überhaupt nevenactiviteiten hebben. Geeft meer kwantiteit een lager risico tegen een goede kwaliteit. Of, als je je alleen richt op woningen: Geeft dat niet hoge kwaliteit tegen een relatief laag risico?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Stellingen zijn vrij eenvoudig in elkaar te draaien.
Woningcorporaties moeten stoppen met hun commerciële nevenactiviteiten omdat deze de kernactiviteiten bedreigen.
Of andersom natuurlijk. Door de risico's van de totale onderneming te spreiden over verschillende vakgebieden kunnen corporaties hun kernactiviteiten nog beter uitvoeren.
Of nog wat concreter: Door risicovolle activiteiten in commercieel vastgoed bedreigen de corporaties hun eigen voortbestaan.
Dit is een thema waarop vele variaties te bedenken zijn.
Ach en voor een verhaaltje in elkaar te draaien is het handig als je een chaotische gamma bent.
Ze hebben nevenactiviteiten om de pik van de directeur groter te laten lijkenquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan je ook afvragen waarom ze überhaupt nevenactiviteiten hebben. Geeft meer kwantiteit een lager risico tegen een goede kwaliteit. Of, als je je alleen richt op woningen: Geeft dat niet hoge kwaliteit tegen een relatief laag risico?
Ik hoop het.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het lijkt erop dat het wachten is todat Obama aantreedt als nieuwe president, de 3 uur durende gevechtspauze nu per dag schijnt ook onder Amerikaanse druk tot stand zijn gekomen
[..]
http://www.metimes.com/In(...)inian_conflict/3894/
maar daar is toch een reden voor, dat ze meer als projectontwikkelaar zijn gaan optreden? Alleen de pik van de directeur? Zijn er ook financiële prikkels? Of praktisch belang?quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben nevenactiviteiten om de pik van de directeur groter te laten lijken.
En het beleid was de corporaties veel meer vrijheden te geven waardoor ze veel meer als projectontwikkelaar op zijn gaan treden en veel minder als volkshuisvester.
tja er is een hele reeks van redenen, ze zeggen er geld mee te kunnen verdienen om de onrendabele top van sociale nieuwbouw te compenseren. Door strategische grondposities te verwerven staan ze sterker bij de politiek.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
maar daar is toch een reden voor, dat ze meer als projectontwikkelaar zijn gaan optreden? Alleen de pik van de directeur? Zijn er ook financiële prikkels? Of praktisch belang?
Dus als een vrouw aan de leiding staat dan moet die wel lesbo zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
tja er is een hele reeks van redenen, ze zeggen er geld mee te kunnen verdienen om de onrendabele top van sociale nieuwbouw te compenseren. Door strategische grondposities te verwerven staan ze sterker bij de politiek.
en zo kan je nog wel even doorgaan.
Maar ik houdt het op de pik van de baas.
Ja of ze heeft d'r man flink onder de plakquote:Op woensdag 7 januari 2009 23:07 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dus als een vrouw aan de leiding staat dan moet die wel lesbo zijn?
Ach. Het is een typisch gereformeerd achter de ellebogen mentaliteit wat balkenende laat zien.quote:Op woensdag 7 januari 2009 23:56 schreef MrX1982 het volgende:
De politieke symboliek van een bellende Balkenende naar Olmert. Welk nut dient dat? Het is complete onzin.
Ik zou de voicemail erop zetten als ik Olmert was. Al die onbetekende landjes die ineens gaan bellen.
Of de PvdA nu iets roept of niet. Ook daarbij vraag ik me af welk nut het heeft. Nederland uit de mond van de regering kan iets vinden maar dan heb je ook Europa nog. Wat vindt Europa als ze uberhaupt al een mening hebben. Dat is ook altijd maar weer even wachten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:16 schreef One_of_the_few het volgende:
Ach. Het is een typisch gereformeerd achter de ellebogen mentaliteit wat balkenende laat zien.
Wat ik ook niet snap is waar de PvdA blijft? Je kan het toch goddome niet eens zijn met wat er gebeurt? En dan bedoel ik niet alleen israel wat fout is, maar de palestijnen net zo hard.
Balkendene zou zeggen dat je je constructief moet opstellen. Maar wat nederland nu doet zal de hele wereld een zorg zijn. Het gaat toch niet anders. Ook niet als je als nederland zegt dat je Vrede wil. Maar dan laat je tenminste echt zien wat je wil en kan je de hoop hebben dat anderen volgen. als er geen verschilm is tussen positie a en b terwijl je bij b wel zegt wat je echt wil. Waarom dan niet b.
Of Balkenende is er te laf voor. Of ze steunen echt alleen israel en zien niks in vrede op dit moment. Mocht het de 2e keuze zijn dan mag je zijn van de bak in gooien.
Het verbaal steunen van Israël heeft ook geen nut. Dat schetste je zelf al. als beide geen nut hebben, waarom dan niet voor vrede gaan? Van het CDA en CU verwacht ik niks, die zullen het met Balkenende eens zijn. PvdA zou ze toch scherp moeten houden. Er zitten niet voor niks oud pacifisten in.quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Of de PvdA nu iets roept of niet. Ook daarbij vraag ik me af welk nut het heeft. Nederland uit de mond van de regering kan iets vinden maar dan heb je ook Europa nog. Wat vindt Europa als ze uberhaupt al een mening hebben. Dat is ook altijd maar weer even wachten.
Wat is de logica van het steunen van Israël?quote:Het lijkt me logisch dat Nederland Israël steunt waarbij men oproept tot een staakt het vuren en internationale hulporganisaties toegang verlenen tot de Gazastrook.
Als blijkt dat de ene methode van laat maar waaien grote nadelen heeft is het dan zo vreemd en gek om te praten over mogelijke alternatieven?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:31 schreef Boze_Appel het volgende:
New world: values, development and regulation
Praten over meer regulatie als een van de grootste oorzaken regulatie was, is wel gek ja.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als blijkt dat de ene methode van laat maar waaien grote nadelen heeft is het dan zo vreemd en gek om te praten over mogelijke alternatieven?
Een van de andere grootste oorzaken was juist gebrek aan controle en regulatie. Zo is er een hele serie oorzaken en dan is het goed om het bestaande systeem goed te evalueren voor blind voor een alternatief te kiezen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Praten over meer regulatie als een van de grootste oorzaken regulatie was, is wel gek ja.
Community Reinvestment Act. Eerst geldverstrekkers dwingen zeer twijfelachtige leningen uit te geven onder het mom dat iedereen moet kunnen lenen en een huis moet kunnen kopen en als dat dan fout gaat zeggen dat er gebruik aan controle en regulatie was en de schuld geven aan de geldverstrekkers (en uiteraard het nare kapitalisme).quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een van de andere grootste oorzaken was juist gebrek aan controle en regulatie. Zo is er een hele serie oorzaken en dan is het goed om het bestaande systeem goed te evalueren voor blind voor een alternatief te kiezen.
Overigens is je conclusie dat een van de grootste oorzaken de regulatie was nogal omstreden en gezien de ontwikkelingen het afgelopen jaar niet al te sterk.
alweer een conferentie? het begint haast op een paleiseconomie te lijken zoquote:Op donderdag 8 januari 2009 08:31 schreef Boze_Appel het volgende:
New world: values, development and regulation
Zou het een kontenknijper zijn?quote:EO-presentator Andries Knevel (56) is na een enquête door de VARA Gids uitgeroepen tot de meest vrouwonvriendelijke talkshowpresentator van Nederland. Vooral mannen zouden de zwaargelovige Knevel vrouwonvriendelijk vinden. Matthijs van Nieuwkerk werd gekozen tot populairste presentator
dat en omdat ze opeens een grote zak met geld kregen 10 jaar geleden waarmee ze de leningen niet mee af konden lossen omdat die een langere looptijd hadden, zodoende zijn ze maar gaan beleggen, verder zijn ze verplicht wanneer ze te veel geld hebben deze in volkshuisvesting of iets dergelijks te stekenquote:Op woensdag 7 januari 2009 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hebben nevenactiviteiten om de pik van de directeur groter te laten lijken.
En het beleid was de corporaties veel meer vrijheden te geven waardoor ze veel meer als projectontwikkelaar op zijn gaan treden en veel minder als volkshuisvester.
Niet discrimineren. Kneuzen zijn van alle religies thuis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
Knevel is dan ook een Gristelijke kneus.
Oh en banken en hypotheekverstrekkers die hun medewerkers vervolgens een bonus geven om zoveel mogelijk van die leningen te verkopen. Of daarna die schulden in volstrekt onbegrijpelijke constructies doorverkopen hebben totaal geen schuld?quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Community Reinvestment Act. Eerst geldverstrekkers dwingen zeer twijfelachtige leningen uit te geven onder het mom dat iedereen moet kunnen lenen en een huis moet kunnen kopen en als dat dan fout gaat zeggen dat er gebruik aan controle en regulatie was en de schuld geven aan de geldverstrekkers (en uiteraard het nare kapitalisme).
Hij gaat ook voorbij aan de ware moraal.quote:
quote:Reformatorische meisjes dragen rok, koud of niet
Deel dit artikel
Printversie
Anja Sligter
gepubliceerd op 08 januari 2009 06:50, bijgewerkt op 8 januari 2009 06:55
ARNHEM - Ondanks de bittere kou mogen meisjes van sommige reformatorische scholen geen broek aan, zelfs niet op de fiets. Maar de middelbare school Pieter Zandt in Kampen knijpt een oogje dicht.
Daar gelden de kledingvoorschriften pas vanaf het schoolplein. Er zijn speciale kleedhokjes in het fietsenhok waar de vrouwelijke leerlingen hun broek kunnen verwisselen voor een rok, zegt locatiedirecteur Jan Kettelarij.
De helft van de 1.700 leerlingen van de middelbare school komt op de fiets, de andere helft met het openbaar vervoer. Hoe de meiden er op de fiets uitzien, is voor de school geen onderwerp.
De Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in Apeldoorn is strenger in de leer. Op deze reformatorische school geldt de regel dat vrouwen zich met hun kleding moeten onderscheiden van mannen – zowel in de school als langs Gods wegen.
Leerlingen klaagden gisterochtend voor de poort van de school tegen een verslaggeefster van Omroep Gelderland over de ijskou en dunne panty’s. Hoe vaak zij ook hebben geageerd tegen de verantwoordelijke teamleiders, hun protest tegen het broekverbod had tot nu toe niets uitgehaald.
De schoolleiding wil de regels helder houden en geen uitzondering maken voor ‘pubers’ die als vanzelfsprekend tegen de regels aanschuren, reageerde de bestuursvoorzitter. Op deze streng gereformeerde school is hooguit een regenbroek toegestaan, als onderdeel van regenkleding.
De meiden meldden dat ze – ongemerkt – ook met een dikke skibroek of legging op school komen of naar huis gaan. Zij trekken deze beenwarmhouders stiekem onder hun rok of regenbroek aan of uit in het fietsenhok.
Juistquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:19 schreef Picchia het volgende:
[ afbeelding ]
Regels zijn regels.
En nu hoge hakken zodat je me kan aankijken als ik tegen je praat.
ik zie het probleem niet zo tegenwoordig wordt een rok toch een stuk geiler bevonden dan een broekquote:Op donderdag 8 januari 2009 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist.
Alleen bij die scholen moet de rok verplicht tot onder de knie
doe dan naakt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:28 schreef Aoristus het volgende:
als ze maar niet in broekrok gaan lopen
Naja, het hoofd kan er mee door. de restquote:Op donderdag 8 januari 2009 19:38 schreef Reya het volgende:
Met die modellen erbij valt het leed nog wel mee.
De rokken zijn te hoog voor het schooluniform in Apeldoorn.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:34 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]
100% incontinent of sexloos
Bijzonder.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Catholic High School Girls in Trouble (NWS)
Apart.quote:Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Catholic High School Girls in Trouble (NWS)
Die biep heb ik ooit bij een SP-tour. (quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef 0100 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Weet niet precies waar ik het kwijt moest in politiek
Maar wat zijn onze regeringsgebouwen tocht mooi![]()
Ik stem voor dat de tweede kamer ook weer gaat regeren in zo'n mooi oud pand
Dat had ik ook opgevangen, maar ik dacht dat het om een grap ging.quote:Op donderdag 8 januari 2009 20:59 schreef Yildiz het volgende:
Classic dat ook de porno-industrie om een bail-out heeft gevraagd. Dat brengt de nodige relativering.
Oh dan nog even wat meer uitwijden over 1 of 2 deelonderwerpen en het slot wat uitgebreider en je zit zo op voldoende lengte.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Apart.
het gaat trouwens goed met het essay al 700 woorden
Hmm, ik dacht dat ik die bovenste ruimte herkende. Maar die ziet er al heel lang heel anders uit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:32 schreef 0100 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Weet niet precies waar ik het kwijt moest in politiek
Maar wat zijn onze regeringsgebouwen tocht mooi![]()
Ik stem voor dat de tweede kamer ook weer gaat regeren in zo'n mooi oud pand
Ik dacht dat die bail-out van die banken in het begin ook een grap was.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat had ik ook opgevangen, maar ik dacht dat het om een grap ging.
sterker nog ik moet nog 2 deelonderwerpen behandelenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh dan nog even wat meer uitwijden over 1 of 2 deelonderwerpen en het slot wat uitgebreider en je zit zo op voldoende lengte.
Jij ook al, een klasgenoot van mij had/heeft een vader die in de eerste kamer zat/zit.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die biep heb ik ooit bij een SP-tour. () in rondgelopen. Geweldig. Zo'n ding wil ik ook in m'n huis!
Kijk dat is het type praat dat ze graag willen horenquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
sterker nog ik moet nog 2 deelonderwerpen behandelen![]()
een heus huzaren stukje wordt het
Het doet me denken aan yoghurtproducten waar lucht in is gepompt en je vervolgens meer geld voor moet betalen.quote:
is het ook wat ik er tot nu toe van begrepen heb is risicomanagement noodzakelijk bij bouwprojecten maar is het vooral nattevingerwerk omdat er zelden concrete overeenkomsten zijn tussen de risico`s van bouwprojecten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:51 schreef Reya het volgende:
[..]
Het doet me denken aan yoghurtproducten waar lucht in is gepompt en je vervolgens meer geld voor moet betalen.
Waarom niet? Het is toch je eigen mening? Als je die kan onderbouwen zal de docent daar niet zo'n probleem mee hebben. Aangezien het ook gewoon natte vinger werk en luchtfietserij is.quote:Op donderdag 8 januari 2009 21:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
is het ook wat ik er tot nu toe van begrepen heb is risicomanagement noodzakelijk bij bouwprojecten maar is het vooral nattevingerwerk omdat er zelden concrete overeenkomsten zijn tussen de risico`s van bouwprojecten.
Maar die mening ga ik maar niet verkondigen
Mandarijn zonder vel is toch gewoon sap?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef Aoristus het volgende:
hm, mandarijnpartjes zonder velletje, nu bij de keuringsdienst van waarde
Nee, het gaat over die partjes die je wel eens op taarten ziet, dat is een ontblood mandarijnenlijfje. Doen ze met loog, een soort caustic soda (gootsteenontstopper), hoor ik net.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mandarijn zonder vel is toch gewoon sap?
Die smaken inderdaad nergens naar. Sowieso zijn volgens mij die 'taartjes' die uit fruit bestaan absoluut een stuk ongezonder dan een slagroomtaart.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, het gaat over die partjes die je wel eens op taarten ziet, dat is een ontblood mandarijnenlijfje. Doen ze met loog, een soort caustic soda (gootsteenontstopper), hoor ik net.
Kijk zelf maar, het ruikt na een half uur naar natte schoenen die op de kachel hebben gelegen, daarna wordt het geneutraliseerd met 37 % zoutzuur. Ik denk dat je alle vitaminen wel hebt verbrand, maar wie eet er nu taart om gezondheidsredenenquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:26 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die smaken inderdaad nergens naar. Sowieso zijn volgens mij die 'taartjes' die uit fruit bestaan absoluut een stuk ongezonder dan een slagroomtaart.
quote:De Dienstlift (VPRO)
23:45 - 00:25 Film
De Dienstlift
Korte film. Met: Kees van Kooten en Wim de Bie. Eenakter over de onderlinge verdraagzaamheid van de huurmoordenaars Guus en Ben, die in een onbekende ruimte op een nieuwe opdracht zitten te wachten. Script: Harold Pinter/Barbara van Kooten (hertaling in het plat-Haags). Bron: Gebaseerd op het stuk van Harold Pinter.
Te laat ingeschakeld maar is een aardig programmaquote:Op donderdag 8 januari 2009 22:11 schreef Aoristus het volgende:
hm, mandarijnpartjes zonder velletje, nu bij de keuringsdienst van waarde
*Meetlint te voorschijn paktquote:Op donderdag 8 januari 2009 21:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens bestaat FOK! dit jaar 10 jaar
En ben ik vorig jaar mijn 5de online verjaardag vergeten te vieren.
(Met nog steeds het zelfde webicoon)
Statistieken
Laatste bezoek: 0 seconden geleden.
Aantal posts: 18.730 (gemiddeld 10 per dag)
quote:statistieken
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 22.655 (gemiddeld 10 per dag)
Mits de dienst het toeliet, toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:42 schreef sizzler het volgende:
Buitenlandse Zaken was trouwens dicht vanmiddag. Alle ambtenaren hadden "ijsvrij".
Alsof ambtenaren niet genoeg vrij hebben.
Ja, mits ze iets beters te doen hadden.quote:
BuZa staat zelfs voor een ministerie nog bekend om haar...eigenaardige interne cultuur.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:42 schreef sizzler het volgende:
Buitenlandse Zaken was trouwens dicht vanmiddag. Alle ambtenaren hadden "ijsvrij".
Alsof ambtenaren niet genoeg vrij hebben.
quote:Christelijke homo’s
De omstreden christelijke stichting Onze Weg verliest alsnog een subsidie omdat ze zou pogen homo’s van hun seksuele voorkeur af te helpen. Dat schrijft minister Plasterk (Emancipatie) aan de Tweede Kamer.
Het gaat om 50.000 euro per jaar.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Doen ze eens een keer iets nuttigs met het geld, is het weer niet goed
Het zit diep he.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:59 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Doen ze eens een keer iets nuttigs met het geld, is het weer niet goed
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:22 schreef Reya het volgende:
Ik ga voor vijftijgduizend euro kikkers van hun kleur afhelpen.
De Slotervaartstrategie.quote:Communisten denken aan nieuwe naam
De communisten in Reiderland onderzoeken of ze onder een nieuwe naam meedoen aan de gemeenteraadsverkiezingen voor de nieuwe gemeente Oldambt. Die ontstaat in 2010 door samenvoeging van de gemeenten Reiderland, Scheemda en Winschoten.
Het idee voor een brede linkse partij is ontstaan nu een samenwerking van de Nieuwe Communistische Partij Nederland (NCPN) in Reiderland en de Verenigde Communistische Partij (VCP) in Scheemda op niets is uitgelopen. "Wat mij betreft is het nu over en uit en gaan we op zoek naar andere belangen- en politieke groeperingen om tot een brede, echt linkse beweging te komen", zegt voormalig NCPN wethouder Hans Heres. Als werknaam voor een nieuwe partij heeft de NCPN Progressieve Lijst Oldambt (PLO) gekozen.
tja beide kanten zijn te onderbouwen alleen heb ik in de praktijk wel gemerkt dat het voor projectontwikkeling niet echt zinnig is om met kansen kwadranten en dergelijke te gaan werken, het opsommen van de risico`s is natuurlijk wel altijd makkelijk, het is niet helemaal onnodig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is toch je eigen mening? Als je die kan onderbouwen zal de docent daar niet zo'n probleem mee hebben. Aangezien het ook gewoon natte vinger werk en luchtfietserij is.
Overigens doen niet alleen de corporaties daaraan er gaan een paar grote vastgoedjongens nog een leuke uitdaging krijgen de komende jaren/maanden (zoals Heijmans en AM) en ook de grote Twentse bouwers zullen een lekkere tik krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |