abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2009 @ 19:58:07 #151
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64700475
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef rakotto het volgende:
Men snapt het wel, maar men moet ook haar verdedigers verdedigen. Israel zelf is ook niet echt ethisch bezig en schendt zelf veel regels zoals bijvoorbeeld de Elektriciteit en het water afsluiten in Gaza in de afgelopen 2/3 dagen.
Zie bovenstaande. Burgerdoelen zijn terechte militaire doelwitten geworden met dank aan Hamas.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_64700527
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Zie bovenstaande. Burgerdoelen zijn terechte militaire doelwitten geworden met dank aan Hamas.
yep . zo meteen mogen RK en UN hun werk niet meer doen ..met dank aan Hamas
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_64700574
Het is allemaal de schuld van Hamas.

Wat is de wereld toch zo mooi en simpel voor sommigen.
pi_64700599
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:47 schreef buachaille het volgende:

[..]

Echt fanatiek pro-israel ben ik ook weer niet maar ik zie het liefst al die baardapen in het MO in de stront zakken. Verder kan ik 500 gram hash smokkelen in mijn voorhuid.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Waarom? Waarom zie jij het liefst al die "baardapen" ( ) in de stront zakken?

Waar komt al die woede toch vandaan?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64700662
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:58 schreef B4CO het volgende:

[..]

Ik ga niet want ik heb nergens gezegd dat ik acher Israel sta..
Ik zeg wel dat ik begrijp dat ze t doen...

Maar hoi
"nehenehnehnehneh.."

wat een kinderachtige reacties zeg.

"ikk hepp nerrugunz gewzewgutt datt ikkuh errruguns achterw sta. lekker puh. "

- edit -

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2009 21:08:48 (Doe normaal) ]
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64700707

Indukwekkend met verslagenheid
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:03:43 #157
165802 Reki
no comment.
pi_64700776
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:53 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat het met de afkomst van de "journalist" te maken heeft.
Zal Iran leuk vinden
zie ondertitel :)
  maandag 5 januari 2009 @ 20:13:04 #158
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64701262
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:02 schreef Meki het volgende:

Indukwekkend met verslagenheid
Indrukwekkende beelden, mooie propaganda
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_64701412
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:13 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Indrukwekkende beelden, mooie propaganda
Alles wat tegen Israel is propoganda
  maandag 5 januari 2009 @ 20:17:45 #160
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64701511
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Israël maakt daar net zo zeer gebruik van. Jij blijft echter al de hele dag filmpjes posten om er maar op te blijven hameren dat Israël zo slecht is en Hamas in een slachtofferrol te plaatsen.

Je krijgt mensen zelfs zover dat ze meer begrip krijgen voor de Israelische aanvallen.
pi_64701703
70,000 Iran suicide bombers ready to fight Israel

More than 70,000 Iranian student volunteers have registered to carry out suicide bombings against Israel because of Israel's assault on the Gaza Strip.

According to the official IRNA news agency, hardline student leader Esmaeil Ahmadi says the students want to fight Israel in support of Hamas - Gaza's Islamic militant rulers. Five hard-line student groups and a conservative clerical group launched a registration drive last week to ask the government to allow them to stage the suicide attacks. (AP

www.ynetnews.com

mijn haat richting Iran stijgt per seconde
The war is going on.
pi_64701780
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:17 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Israël maakt daar net zo zeer gebruik van. Jij blijft echter al de hele dag filmpjes posten om er maar op te blijven hameren dat Israël zo slecht is en Hamas in een slachtofferrol te plaatsen.

Je krijgt mensen zelfs zover dat ze meer begrip krijgen voor de Israelische aanvallen.
Nee hoor, ik maak een onderscheid tussen propoganda en gewoon Al Jazeera nieuwsitems.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:26:39 #163
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64701998
Hier staat een goed stuk over de vraag wanneer je van aanvallen op burgers kunt spreken.

Zijn alle mensen die ooit Hamas gestemd hebben plots een legitiem doelwit; nee natuurlijk niet. Dat zou een oorlogsmisdaad van jewelste zijn. Hamas strijders dan? Zeker, het staat Israel vrij die te doden. Maar wat dan met Hamas bestuurders, of brandweermannen, etc.

En wat te denken van de bommen op een plechtige bijeenkomst om nieuwe politieagenten in te zweren. Daarbij vielen er veertig doden terwijl die mensen opgeleid waren om eerste hulp te verlenen en de orde te handhaven.

Lees boventaand stuk en vorm je eigen oordeel.
Here we are now, entertain us.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:28:16 #164
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64702089
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:22 schreef Meki het volgende:
Nee hoor, ik maak een onderscheid tussen propoganda en gewoon Al Jazeera nieuwsitems.
Ben jij echt zo naief, Meki?
  maandag 5 januari 2009 @ 20:33:38 #165
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64702413
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ben jij echt zo naief, Meki?
Meki is een stuk minder naief dan 90% van de pro-Israël supporters hier imho
Dasvidanja
pi_64702470
quote:

[..]

En dat Qassam Brigade filmpje is geen propaganda?
Laat me niet lachen

Ach laat ze nog maar maanden raketten schieten, en Israeli soldaten ontvoeren, maar hou dan wel rekening met zo'n 1000+ doden aan Palastijnse kant.

Is dat het allemaal waard Meki?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:37:02 #167
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64702617
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:17 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Inderdaad. Stop eens met die onzin Meki. Mutant heeft je dat al een keer eerder gezegd.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:37:23 #168
232678 John.Milton
pi_64702635
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:33 schreef Verluste het volgende:

[..]

Meki is een stuk minder naief dan 90% van de pro-Israël supporters hier imho
Iedereen die in zijn ogen de goede bedoelingen van Hamas in twijfel trekt is pro-Israël.
De basis waar ik vanuit ga is dat beide partijen op bepaalde gebieden fouten maken, maar zodra je een kanttekening plaats bij de bedoelingen van Hamas wordt je in de pro-Israël hoek geduwd.

Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat Meki blijft ontkennen dat de raketten van Hamas schade kunnen doen, door ze steeds maar de bestempelen als simpele vuurpijlen of speelgoedraketten.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:39:31 #169
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_64702742
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:58 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Toch ben ik daar niet mee eens. Niet alle ambulances bevatten Hamas-strijders, dat dit een keer of twee gebeurd geeft de Israelieten geen recht om ambulances te beschieten.
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:55 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is een net standpunt. Ook in Israel zijn er veel mensen die de aanval op Gaza geen goede manier vinden om te komen tot een oplossing.
Helaas komen de vrede supporters van beide kanten nooit in beeld.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  maandag 5 januari 2009 @ 20:40:33 #170
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64702798
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:16 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik geloof best wel dat de mensen in Gaza het niet makkelijk hebben, ik vind dat net zo erg als jij, ook al verschil ik van mening over de werkelijke schuldige. De beelden die vanuit Israël gemaakt zijn laten een volledig duistere stad zien. Dat is omdat Israël het stroom afzet tijdens de grondacties, niet omdat Palestijnen het licht massaal uitdoen.
Toch klopt er duidelijk iets niet aan de beelden. Ten eerste kunnen ze op elk moment gemaakt zijn, ten tweede klopt de manier waarop de mensen met zwaargewonde slachtoffers slepen gewoon niet. Als je echt een ledemaat kwijt bent of je hebt een grote wond moet je stil blijven liggen en op een brancard vervoerd worden. Als je gaat rennen of half-verticaal versleept wordt (zoals op de ziekenhuisbeelden te zien) spuit het bloed echt alle kanten op en ben je binnen minuten dood.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  maandag 5 januari 2009 @ 20:42:08 #171
137562 rakotto
pi_64702885
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:34 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]
Is dat het allemaal waard Meki?
Voor veel mensen is vrede/overwinning veel waard.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:45:54 #172
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64703112
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:37 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Iedereen die in zijn ogen de goede bedoelingen van Hamas in twijfel trekt is pro-Israël.
De basis waar ik vanuit ga is dat beide partijen op bepaalde gebieden fouten maken, maar zodra je een kanttekening plaats bij de bedoelingen van Hamas wordt je in de pro-Israël hoek geduwd.

Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat Meki blijft ontkennen dat de raketten van Hamas schade kunnen doen, door ze steeds maar de bestempelen als simpele vuurpijlen of speelgoedraketten.
Ik merk dat het eerder andersom is in de media (dus ook op internet). Als je kanttekeningen plaats bij Israël dan wordt je al gezien als nazi en halve jodenhater, en gebombardeerd met dogmatische stellingen zoals: ''genoeg is genoeg'' m.b.t. de raketbeschietingen van hamas op Israël, om maar niet te zwijgen van alle kortzichtige one-liners die gebruikt worden in zo'n oneindig gecompliceerd conflict als dit. Veel mensen zouden er goed aan doen hoogstaande lectuur te lezen over dit conflict. Het merendeel heeft dat nooit gedaan en kletst uit hun nek, zoals gewoonlijk.

En militair gezien zijn de raketten van hamas ook speelgoedraketten, Ze worden amateuristisch gemaakt en afgeschoten. Ze brengen naar verhouding minieme schade aan. Militair gezien brengen ze ook geen schade toe. Het feit dat Hamas die raketten gebruikt getuigd van een grote wanhoop en achterstand op militair, economisch en politiek gebied. Dat mensen Meki aanvallen op 'dat ze geen schade doen' zijn puur uit op flamen en trollen. Met wat nadenken kunnen ze zelf ook wel weten dat die raketten geen deuk in een pakje boter slaan. Ja, zelfs met de 4 Israëlische burgerdoden, naar verhouding is dit helemaal niks, nada noppes.
Dasvidanja
  maandag 5 januari 2009 @ 20:47:23 #173
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64703195
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:45 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ik merk dat het eerder andersom is in de media (dus ook op internet). Als je kanttekeningen plaats bij Israël dan wordt je al gezien als nazi en halve jodenhater, en gebombardeerd met dogmatische stellingen zoals: ''genoeg is genoeg'' m.b.t. de raketbeschietingen van hamas op Israël, om maar niet te zwijgen van alle kortzichtige one-liners die gebruikt worden in zo'n oneindig gecompliceerd conflict als dit. Veel mensen zouden er goed aan doen hoogstaande lectuur te lezen over dit conflict. Het merendeel heeft dat nooit gedaan en kletst uit hun nek, zoals gewoonlijk.

En militair gezien zijn de rakatten van hamas ook speelgoedraketten, Ze worden amateuristisch gemaakt en afgeschoten. Ze brengen naar verhouding minieme schade aan. Militair gezien brengen ze ook geen schade toe. Het feit dat Hamas die raketten gebruikt getuigd van een grote wanhoop en achterstand op militair, economisch en politiek gebied.
Perfect de onwetendheid van sommige mensen weergegeven!
  maandag 5 januari 2009 @ 20:48:54 #174
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64703278
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef IHVK het volgende:
Het is allemaal de schuld van Hamas.

Wat is de wereld toch zo mooi en simpel voor sommigen.
Jammer dat linkse zeiksnorren dit nooit kunnen accepteren.
Nowadays Clancy can't even sing.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:49:49 #175
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64703331
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:48 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Jammer dat linkse zeiksnorren dit nooit kunnen accepteren.
Lees de post van Verluste eens. Het gaat over jou.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:52:16 #176
232678 John.Milton
pi_64703461
quote:

[..]

En militair gezien zijn de rakatten van hamas ook speelgoedraketten, Ze worden amateuristisch gemaakt en afgeschoten. Ze brengen naar verhouding minieme schade aan. Militair gezien brengen ze ook geen schade toe. Het feit dat Hamas die raketten gebruikt getuigd van een grote wanhoop en achterstand op militair, economisch en politiek gebied.
In dit topic zie je het van beide kanten gebeuren terwijl lang niet iedereen meegaat in het extremistisch gedachtegoed van de betrokken partijen. Ik veroordeel ook de acties van beide kampen. Daarnaast heb je volkomen gelijk dat dit conflict zo gecompliceerd is dat het onmogelijk heel snel op te lossen is.

Wat betreft de raketten, op technologisch gebied zijn ze inderdaad inferieur en worden ze vrij amateuristisch ingezet. Hamas is zich hier ook wel terdege van bewust en ziet als belangrijkste effect ook de angst en onzekerheid die voortvloeit uit de beschietingen. In mijn ogen gebruiken ze deze wapens niet uit pure wanhoop, Hamas is heel volhardend en zal alles in het werk stellen om zich (in hun ogen) te verdedigen.
pi_64703516
quote:

[..]

Alle berichtgeving omtrent dit conflict is in een bepaalde mate propaganda, mijn beste Meki. Het probleem met TV-beelden is dat je niet weet wat je niet ziet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:55:13 #178
165802 Reki
no comment.
pi_64703602
quote:
21:34 Electricity to Gaza Strip completely cut off (Channel 2)
Dus ook geen stroom meer in ziekenhuizen... dit is een humanitaire ramp, totale chaos.
quote:
21:33 Iranian firms told to cut ties to Israeli firms (Reuters)
Deed Iran zaken met Israel?
zie ondertitel :)
  maandag 5 januari 2009 @ 20:56:14 #179
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64703663
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Lees de post van Verluste eens. Het gaat over jou.
Ik heb zoveel boeken gelezen en ben zo vaak ik Israël geweest
  maandag 5 januari 2009 @ 20:58:56 #180
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64703798
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:52 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Wat betreft de raketten, op technologisch gebied zijn ze inderdaad inferieur en worden ze vrij amateuristisch ingezet. Hamas is zich hier ook wel terdege van bewust en ziet als belangrijkste effect ook de angst en onzekerheid die voortvloeit uit de beschietingen. In mijn ogen gebruiken ze deze wapens niet uit pure wanhoop, Hamas is heel volhardend en zal alles in het werk stellen om zich (in hun ogen) te verdedigen.
Volgens mij is Hamas het stadium van wanhoop al lang geleden gepasseerd toen ze Palestijnen op een zelfmoord missie stuurden met bomgordels om. Nu de Gazastrook hermetisch is afgesloten, en Israël alles in het werk heeft gesteld om bomaanslagen te voorkomen is dit niet effectief meer, en grijpen ze naar een nog wanhopiger methode; namelijk lukraak waardeloze raketten afschieten op een onzichtbaar gebied dat de 'vijand' voorstelt.

Het is alsnog beter dan niks doen, want met niks doen luistert niemand naar ze (zelfs de Arabische landen niet), helemaal sinds de dialoog waardeloos is gebleken in het verleden met gematigder partijen zoals Fatah en de linksere Israëlische regeringen.
Dasvidanja
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:23 #181
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64703826
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:56 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Gedraag je dan daar ook naar s'il vous plait.
Dasvidanja
pi_64703832
quote:

[..]

En militair gezien zijn de raketten van hamas ook speelgoedraketten, Ze worden amateuristisch gemaakt en afgeschoten. Ze brengen naar verhouding minieme schade aan. Militair gezien brengen ze ook geen schade toe. Het feit dat Hamas die raketten gebruikt getuigd van een grote wanhoop en achterstand op militair, economisch en politiek gebied. Dat mensen Meki aanvallen op 'dat ze geen schade doen' zijn puur uit op flamen en trollen. Met wat nadenken kunnen ze zelf ook wel weten dat die raketten geen deuk in een pakje boter slaan. Ja, zelfs met de 4 Israëlische burgerdoden, naar verhouding is dit helemaal niks, nada noppes.
Je vergeet waarom ze geen doden opleveren, namelijk schuilkelders!
Vandaag ook weer een (speelgoed) raket op een kleuterschool, hij was leeg, maar wat als hij wel vol zat?

Dat de Israeli beter voorbereid zijn doet niets af aan die raket, ik hoop voor je dat je hem nooit op je huis krijgt, je zal nog raar opkijken van de schade.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:59:52 #183
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64703852
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:55 schreef Reki het volgende:

[..]

Dus ook geen stroom meer in ziekenhuizen... dit is een humanitaire ramp, totale chaos.
[..]

Deed Iran zaken met Israel?
Ziekenhuizen hebben altijd noodstroom, zelfs in Gaza (hebben ze van ons gekregen).
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64703878
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:26 schreef voyeur het volgende:
Zijn alle mensen die ooit Hamas gestemd hebben plots een legitiem doelwit; nee natuurlijk niet. Dat zou een oorlogsmisdaad van jewelste zijn. Hamas strijders dan? Zeker, het staat Israel vrij die te doden. Maar wat dan met Hamas bestuurders, of brandweermannen, etc.
Ja natuurlijk wel. Als in Nederland bij de waterschapsverkiezingen iedereen op de Partij voor d Dieren gaat stemmen die zo opkomen voor de muskusrat dan moeten we hier ook niet zeuren als de dijken doorbreken. Als ik als één van de weinigen VVD heb gestemd dan is dat lullig voor mij, maar dan woon ik nou eenmaal tussen een zooitje imbecielen.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:00:34 #185
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64703881
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Ziekenhuizen hebben altijd noodstroom, zelfs in Gaza (hebben ze van ons gekregen).
Ja, maar slechts zolang de generatoren het volhouden.
Dasvidanja
pi_64703886
quote:

[..]

Dat blijft nog steeds een eenzijdig verhaal als je nooit naar de moslimwereld bent geweest.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:01:35 #187
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64703941
quote:

[..]

Ik heb het niet over de Jip en Janneke boeken die je ooit eens gelezen hebt. En dat je in Israel bent geweest zegt niets. Ben je ook in Gaza geweest? Je komt iniedergeval over als iemand die er totaal geen verstand van heeft.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:02:00 #188
137562 rakotto
pi_64703954
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Dat gaat niet voor een eeuwigheid mee. Israel schendt hiermee de regels.

Dit zijn de acties dat mij doen geloven dat ze niet alleen achter Hamas zitten.
pi_64703955
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:42 schreef rakotto het volgende:

[..]

Voor veel mensen is vrede/overwinning veel waard.
Spam al die topics dan ook niet vol met slachtoffer filmpjes, dat is immers het gevolg!
pi_64704006
quote:

[..]

Het is dus niet het een of het ander maar beide. Als je kanttekeningen plaatst bij wat Israel doet vinden sommigen je een terrorist, als je kanttekeningen plaatst bij wat Hamas doet ben je een zionist.
quote:
Oorlogen gaan derhalve ook niet om 'verhoudingen'. Het gaat erom dat er een groepering in Gaza verblijft die actief Israeliers probeert te vermoorden en daarin zo nu en dan (vaak door puur geluk) in slaagt. En weet je wat? Als ik in een dergelijk gebied woon zou ik ook verwachten dat mijn regering daar wat aan doet. 'In verhouding' zou zijn dat Israel voor elke dode israelier een Hamas-lid ombrengt. Naast dat dit totaal niks oplost zal het ook maar een raar idee zijn. Liever zie ik de regering die lui voor eens en altijd te laten zien dat als je Israelische burgers op een dergelijke manier lastig valt (ik spreek niet uit ervaring maar raketaanvallen, amateuristisch of niet, zijn knap vervelend) je dit zal berouwen.

Met andere woorden; Israel doet niks wat mij verbaast.

Hamas kan ik al wat slechter begrijpen als je lukraak in nederzettingen raketten gaat schieten waarvan je 100% zeker weet dat je alleen maar burgers kan raken, als je al wat raakt. Schuilen achter dezelfde bevolking wie je heeft verkozen is nog zoiets. Wees dan zo heldhaftig en ga ten strijde tegen het IDF op een slagveld, zijn we binnen 1 dag van deze onzin af. Aan de andere kant natuurlijk ook begrijpelijk dat je als Hamas met weinig middelen moet roeien met de riemen die je hebt om je ultieme doel te bereiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:03:26 #191
137562 rakotto
pi_64704039
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:02 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Spam al die topics dan ook niet vol met slachtoffer filmpjes, dat is immers het gevolg!
Topics? Voor zover ik het weet heb ik maar een posts gemaakt in één topic met zulke beelden, en daarmee wou ik sommige dingen duidelijk maken.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:03:59 #192
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64704070
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:59 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Je vergeet waarom ze geen doden opleveren, namelijk schuilkelders!
Vandaag ook weer een (speelgoed) raket op een kleuterschool, hij was leeg, maar wat als hij wel vol zat?

Dat de Israeli beter voorbereid zijn doet niets af aan die raket, ik hoop voor je dat je hem nooit op je huis krijgt, je zal nog raar opkijken van de schade.
Ik zou zelf ook niet gaan wonen op gebied dat niet van mijn staat is en ik daar geen goedkeuring voor heb gekregen van de andere staat.

Maar stel, de raketten maken meer slachtoffers, waaronder een paar kinderen. Natuurlijk is dit verschrikkelijk, maar alsnog stellen die raketten niks voor. Het is wat de media en de politiek ervan maken om het volk tevreden te stellen zoniet te mennen.
Dasvidanja
  maandag 5 januari 2009 @ 21:04:04 #193
232678 John.Milton
pi_64704073
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:58 schreef Verluste het volgende:

[..]

Volgens mij is Hamas het stadium van wanhoop al lang geleden gepasseerd toen ze Palestijnen op een zelfmoord missie stuurden met bomgordels om. Nu de Gazastrook hermetisch is afgesloten, en Israël alles in het werk heeft gesteld om bomaanslagen te voorkomen is dit niet effectief meer, en grijpen ze naar een nog wanhopiger methode; namelijk lukraak waardeloze raketten afschieten op een onzichtbaar gebied dat de 'vijand' voorstelt.

Het is alsnog beter dan niks doen, want met niks doen luistert niemand naar ze (zelfs de Arabische landen niet), helemaal sinds de dialoog waardeloos is gebleken in het verleden met gematigder partijen zoals Fatah en de linksere Israëlische regeringen.
Volgens mij worden dergelijke raketten als sinds 2001 afgeschoten op verschillende doelen in Israel, het is daarom ook niets nieuws, maar gewoon een voortzetting van eerder "beleid". De schade die gedaan wordt is natuurlijk niet in proportie met de raketaanvallen van Israel, maar in oorlog liggen de verhoudingen vrijwel nooit gelijk.

Mijn oordeel over de zelfmoordaanslagen is dat deze echt niet uit wanhoop gedaan worden, maar juist door de vastberadenheid van deze mensen. Pas als de leiders van Hamas zichzelf op gaan blazen zijn ze wanhopig. Nu zetten ze "militairen" voor deze aanvallen en in de ogen van Hamas is het doen van een zelfmoordaanslag niet iets wanhopig, maar iets wat heel erg dapper is en waarvoor men beloond zal worden in het hiernamaals.

In mijn ogen is Israël gewoon fout met het offensief waarmee ze nu bezig zijn, maar ik kan wel begrijpen waarom ze tot deze acties over gegaan zijn.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:04:20 #194
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_64704088
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:00 schreef Triggershot het volgende:
Dat blijft nog steeds een eenzijdig verhaal als je nooit naar de moslimwereld bent geweest.
Kunnen we misschien naar dit conflict kijken zonder de discussie te vervuilen met religie?
pi_64704124
quote:
Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef venomsnake het volgende:

Je hebt mijn vraag niet beantwoord.
Waarom? Waarom zie jij het liefst al die "baardapen" ( ) in de stront zakken?

Waar komt al die woede toch vandaan?
Dat komt omdat ik er van overtuigd ben dat de "waarden" waarvoor die baardapen staan omgekeerd evenredig zijn met hetgeen ik voor sta. Vrijheid van meningsuiting, vrijheid van religie, naar de muziek luisteren die ik wil, vrouwen+tieten op strand, gemengd in het zwembad, een wijntje drinken wanneer ik wil, etc. etc. Ik denk dat wanneer de islam israel in de middellandse zee heeft gedreven de volgende aan de beurt zijn (Andalusie).
  maandag 5 januari 2009 @ 21:05:20 #196
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64704143
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:00 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik was er toen Gaza met raketten ging gooien twee maanden terug, toen wist ik genoeg midden in woonwijken, zo mij niks verbazen als er DODEN waren maar Israël dit niet wil erkennen.

Ook heb ik de Gaza huilie verhalen gehoord 50 jaar terug pikte hun land en nu mogen wij ongestraft ropeen dat alle Jooden moeten, eikels dat zijn het.
pi_64704157
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef DustPuppy het volgende:

Kunnen we misschien naar dit conflict kijken zonder de discussie te vervuilen met religie?
Onmogelijk, het spijt me.
  maandag 5 januari 2009 @ 21:06:04 #198
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64704181
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:03 schreef rakotto het volgende:

[..]

Topics? Voor zover ik het weet heb ik maar een posts gemaakt in één topic met zulke beelden, en daarmee wou ik sommige dingen duidelijk maken.
ze verwarren je met meki, die heeft dezelfde avatar, erg nauwkeurig is men over het algemeen niet zo
Dasvidanja
pi_64704186
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:04 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Als jij je bij het spreken over de moslimwereld alleen hebt over religie omdat je referentiekader beperkt is, dan moet je vooral niet de discussies vervuilen idd.
pi_64704263
quote:
Op maandag 5 januari 2009 21:05 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Ik was er toen Gaza met raketten ging gooien twee maanden terug, toen wist ik genoeg midden in woonwijken, zo mij niks verbazen als er DODEN waren maar Israël dit niet wil erkennen.

Ook heb ik de Gaza huilie verhalen gehoord 50 jaar terug pikte hun land en nu mogen wij ongestraft ropeen dat alle Jooden moeten, eikels dat zijn het.
Wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')