Voor mijn gevoel staat dat zo raar, een punt na een smilie. Ik zet ze dus gewoon na de punt.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik gebruik mijn eigen regel en die luidt dat ik de punt na de smiley zet.
Maar soms ook niet. Na een uitroepteken bijvoorbeeld. Dan pak ik de volgende regel!

En sinds wanneer ben jij overgestapt op stofzuigen ipv bezemen en dweilen?

soms ook geen punt ertussen, ligt een beetje aan je bedoelingquote:Op maandag 5 januari 2009 15:45 schreef Talitha het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel staat dat zo raar, een punt na een smilie. Ik zet ze dus gewoon na de punt.

.
  . 

Het is toch gewoon zo?quote:Op maandag 5 januari 2009 15:49 schreef Copycat het volgende:
In mijn beleving is de smiley onderdeel van de zin. Vandaar de punt erachter.
Maar dat is een eigen wet. En geen van Meden en Perzen.

?
 ? 

?
 ?

Dus toch. En ik begrijp dat die kou vooral geldt voor plaatsen waar sneeuw ligt. Zoals hier.quote:05 januari 2009 - De komende nachten koelt het sterk af. Lokaal is zeer strenge vorst van meer dan 15 graden onder nul mogelijk. Deze week blijft het volop winter Door de sterke wind in combinatie met de vorst is het overdag ook voor het gevoel heel koud (windchill).

Een emoicon is een emotie, heeft dus niets met de zin zelf te maken.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:49 schreef Copycat het volgende:
In mijn beleving is de smiley onderdeel van de zin. Vandaar de punt erachter.
Maar dat is een eigen wet. En geen van Meden en Perzen.

hoezo niet? Met een emoticon verander je, of verduidelijk je vaak de bedoeling van hetgeen je met de zin zegt. Die kun je dus niet zomaar los van elkaar zien.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:53 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Een emoicon is een emotie, heeft dus niets met de zin zelf te maken.

Tuurlijk wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:53 schreef HiDiHo het volgende:
Een emoicon is een emotie, heeft dus niets met de zin zelf te maken.
 .
  . 

Ik wil weer vakantie.
  Ik wil weer vakantie.  

Mijn leven...! Wat doe je?quote:Op maandag 5 januari 2009 15:55 schreef Copycat het volgende:
Wat boeit het ook, it's only ze interweb!

quote:Op maandag 5 januari 2009 15:54 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
hoezo niet? Met een emoticon verander je, of verduidelijk je vaak de bedoeling van hetgeen je met de zin zegt. Die kun je dus niet zomaar los van elkaar zien.
 Soms gebruik je hem ook voor een hele alinea of post, wat dan? na de punt dan?

Ga ik ook zo doen: nuttige dingen! Misschien dan...quote:Op maandag 5 januari 2009 15:55 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik maak er geen punt van waar de emoticon staat.
The Proclaimers vinnik haske leuk en dat liedje romantisch.
En nu ga ik weer verder met nuttige dingen.Ik wil weer vakantie.

Daarvoor zijn PI's.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:58 schreef HiDiHo het volgende:

Op een nieuwe regel?quote:Op maandag 5 januari 2009 15:58 schreef HiDiHo het volgende:
[..]

FOK is nog niet spraakgestuurd Cc. Beter even een edit doen, als je die 'maar' weg wilt hebben.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:56 schreef Copycat het volgende:
En hoezo staat die 'Maar' in mijn tweede zin in mijn laatste post??? Die moest weg! Weg!

quote:Op maandag 5 januari 2009 15:58 schreef Talitha het volgende:
[..]
Ga ik ook zo doen: nuttige dingen! Misschien dan...
Buuf! Wie is de mol begint weer zie ik net! Maar dat wist jij natuurlijk allang.

Donderdag
 Donderdag   

quote:

= ik kan wel janken om mezelf. ofzo.

quote:

En als je nou 2 alinea's hebt, die elk hun eigen smilie nodig hebben?quote:

quote:Op maandag 5 januari 2009 16:02 schreef dieenebart het volgende:
ff voor de duidelijkheid: ik heb bij het zien van die zielige boys met brillen al vrij snel geconcludeerd dat dit niet de goeie waren. En dus het origineel opgesnord
Verder merk ik dat de discussie over "emoticons en interpunctie" veel los maakt (want we hebben natuurlijk allemaal geen leven). Ik zag een paar mensen commentaren dat een emoticon het einde van een zin aangeeft, en dus de punt vervangt. Ben ik het mee eens
Moet je me alleen ff uitleggen wat je dan met een vervangen komma doet
Soms is een emoticon natuurlijk een hele zin.

Dan zet je na iedere aliea de betreffende smiley neer, op een eigen regel.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:02 schreef Talitha het volgende:
[..]
En als je nou 2 alinea's hebt, die elk hun eigen smilie nodig hebben?
Ach, who cares! Ik stel voor dat iedereen ze gewoon ergens neerplempt. Maken we er zelf wel iets van.

quote:Op maandag 5 januari 2009 16:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]

Donderdag

Daar kan ik nou echt blij van worden.

De collega die net in mijn deuropening stond, is wel weg. Dus ergens helpt het wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:59 schreef Talitha het volgende:
FOK is nog niet spraakgestuurd Cc. Beter even een edit doen, als je die 'maar' weg wilt hebben.

Pas echt sneu wordt het als je IRL emoticons gaat denken.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:02 schreef dieenebart het volgende:
ff voor de duidelijkheid: ik heb bij het zien van die zielige boys met brillen al vrij snel geconcludeerd dat dit niet de goeie waren. En dus het origineel opgesnord
Verder merk ik dat de discussie over "emoticons en interpunctie" veel los maakt (want we hebben natuurlijk allemaal geen leven). Ik zag een paar mensen commentaren dat een emoticon het einde van een zin aangeeft, en dus de punt vervangt. Ben ik het mee eens
Moet je me alleen ff uitleggen wat je dan met een vervangen komma doet
Soms is een emoticon natuurlijk een hele zin.

Kun jij zo kijken?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Pas echt sneu wordt het als je IRL emoticons gaat denken.

Ja doe!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef Talitha het volgende:
[..]
Misschien ga ik het deze keer ook weer eens volgen.

Sinds de botox niet meer nee.quote:

Ik dacht dat jij nog vrij van werk was.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:05 schreef dieenebart het volgende:
Maar ik vroég het aan Cc. Leuk dat jullie allemaal je er mee gaan bemoeien, maar dan wil ik vingers zien ook. Steek je hand maar in de lucht als je vindt dat we dit Fok!breed moeten aanpakken

Hahaha! LOL!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
De collega die net in mijn deuropening stond, is wel weg. Dus ergens helpt het wel.
Of zou het komen doordat ik vanochtend een garp maakte die alleen ik leuk vond?
Hij: Gelukkig nieuwjaar. Ik heb een virus, dus kan je niet zoenen.
Ik: Oh, heb je AIDS gekregen voor Kerst? Leuk voor je!
Hij:
Ik

quote:Op maandag 5 januari 2009 16:05 schreef dieenebart het volgende:
Maar ik vroég het aan Cc. Leuk dat jullie allemaal je er mee gaan bemoeien, maar dan wil ik vingers zien ook. Steek je hand maar in de lucht als je vindt dat we dit Fok!breed moeten aanpakken

Ik steek altijd me tong uit IRLquote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]

Moet wel een achterban hebbenquote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij nog vrij van werk was.

Een duim is ook een vinger.quote:

quote:

Tegen kinderen die zich staan te vervelen in een winkel waar hun moeder met een vriendin staat te beppen.quote:
 Vinden ze leuk, die kids
  Vinden ze leuk, die kids  

You rebelquote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef Copycat het volgende:
Ik blijf mijn emoticons gewoon voor een punt zetten. And now what?

Nu ben je super rrraaaaaarrrr!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef Copycat het volgende:
Ik blijf mijn emoticons gewoon voor een punt zetten. And now what?

Misschien zat hij nog teveel in de kerstsfeer.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
De collega die net in mijn deuropening stond, is wel weg. Dus ergens helpt het wel.
Of zou het komen doordat ik vanochtend een garp maakte die alleen ik leuk vond?
Hij: Gelukkig nieuwjaar. Ik heb een virus, dus kan je niet zoenen.
Ik: Oh, heb je AIDS gekregen voor Kerst? Leuk voor je!
Hij:
Ik

Niet dat ik zo hard om mezelf moet lachen dus.
 Niet dat ik zo hard om mezelf moet lachen dus.

Mamma, mamma, gaan we nou?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:10 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Tegen kinderen die zich staan te vervelen in een winkel waar hun moeder met een vriendin staat te beppen.Vinden ze leuk, die kids

Ik vind voor de quote.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:11 schreef Talitha het volgende:
Misschien zat hij nog teveel in de kerstsfeer.
NB Ook zo'n vraag die ik mezelf vaak stel! Geldt de PI bij dit postje nu voor de quote (zoals ik het hier bedoel) of voor de inhoud van mijn eigen postje.Niet dat ik zo hard om mezelf moet lachen dus.

Of ze in je sollicitatiebrieven gaat gebruiken.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:04 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]

Met een Gooische R ook nog eens.quote:

Volgens mij zit jij met je schaatsen aan op de bank en zeg je straks na een middag Fokken, 'zo dat was een stevige tocht'.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:11 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Sla d'r maar eens op met een hamer - het doet bij allemaal even veel pijn.

Mag dat niet dan?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef Talitha het volgende:
[..]
Of ze in je sollicitatiebrieven gaat gebruiken.

Hoe kun jij nou zien of ik mijn hand opsteek?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:05 schreef dieenebart het volgende:

Ik deed dat per ongeluk in m'n CV, dat al ergens heen gestuurd was. te laat...quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef Talitha het volgende:
[..]

Dat heb ik wel eens gedaan!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef Talitha het volgende:
[..]

Er wordt vandaag ook niet geschaatstquote:Op maandag 5 januari 2009 16:14 schreef Coos het volgende:
[..]
Volgens mij zit jij met je schaatsen aan op de bank en zeg je straks na een middag Fokken, 'zo dat was een stevige tocht'.
Maar het is nu smerig guur door de wind.

.
  .

Watjequote:Op maandag 5 januari 2009 16:15 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Er wordt vandaag ook niet geschaatst

Serieus?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:15 schreef dieenebart het volgende:
Ik deed dat per ongeluk in m'n CV, dat al ergens heen gestuurd was. te laat...
 bij Winnaar van BB1?
  bij Winnaar van BB1?

Dat voel ikquote:Op maandag 5 januari 2009 16:14 schreef Talitha het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou zien of ik mijn hand opsteek?

Dat is toch iets om trots op te zijn?quote:

Ja, dat is wel een aanbeveling.quote:

Deze dan?quote:

quote:Op maandag 5 januari 2009 16:14 schreef Talitha het volgende:
[..]
Hoe kun jij nou zien of ik mijn hand opsteek?

quote:

Heel gek, maar ik krijg zomaar het idee dat je stiekem een beetje jaloers bent op Dieene.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:17 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat is toch iets om trots op te zijn?
Vooral de nasleep en dat hij nog leeft na al die schnabbels is een wonder.

Hmm eens zien, nee sorry.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:19 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Heel gek, maar ik krijg zomaar het idee dat je stiekem een beetje jaloers bent op Dieene.

Ik heb mooie jonge snijbonen gehaald die snij ik in stukjes van 1,5 cm.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:18 schreef dieenebart het volgende:
[..]

Ja, wel zoiets geloof ik
Iemand nog een kooktip? Eigenlijk wil ik patat gaan halen, wordt wel tijd ervoor

Heb je er al een topic voor geopend?quote:

spinazie.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:18 schreef dieenebart het volgende:
[..]

Ja, wel zoiets geloof ik
Iemand nog een kooktip? Eigenlijk wil ik patat gaan halen, wordt wel tijd ervoor

Chimpanzees of heb je ergens een goedkoop adresjequote:Op maandag 5 januari 2009 16:20 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik heb mooie jonge snijbonen gehaald die snij ik in stukjes van 1,5 cm.
Gebakken apies bij en een biefstuk.

Scherp, Donnie.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:21 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Heb je er al een topic voor geopend?

Is dat er nog vers dan?quote:

uit de diepvries, lekker makkelijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:22 schreef Coos het volgende:
[..]
Is dat er nog vers dan?
In kas spinazie zit heul veuk nitraat

Daar word je toch groot en sterk van?quote:

Ik moet ook wel om jou lachen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind voor de quote.
En ik moet best vaak heel hard om mezelf lachen.
Hier en IRL.

Ik eet eigenlijk nooit uit diepvries, blik of pot!quote:

Prima, maar ik blijf wel baas over m'n eigen smilies hoor. Niet dat ik straks in één of andere FOK-sekte belandt!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef dieenebart het volgende:
[..]
Dat voel ik
Ik kan je er bij schrijven?

Kippesoepquote:Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk nooit uit diepvries, blik of pot!
Zit nog te verzinnen wat voor soep ik morgen zal maken.
En nee, geen erwtensoep want dat heb ik deze winter al twee keer gegeten.

.
 .

Indiase pompoensoep?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:28 schreef Coos het volgende:
[..]
Ik eet eigenlijk nooit uit diepvries, blik of pot!
Zit nog te verzinnen wat voor soep ik morgen zal maken.
En nee, geen erwtensoep want dat heb ik deze winter al twee keer gegeten.

quote:Op maandag 5 januari 2009 16:31 schreef dieenebart het volgende:
Interpunctie en emoticons - geschikte partners?

Of iets vanquote:Op maandag 5 januari 2009 16:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Indiase pompoensoep?
http://eten-en-drinken.in(...)icy-pompoensoep.html

Heb net spicy pompoensoep op, en het was te nassen!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Indiase pompoensoep?
http://eten-en-drinken.in(...)icy-pompoensoep.html

Beter dan wónen in een gat.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:39 schreef Copycat het volgende:
Ik hoor op de radio iets over een vodka klysma.
Zullen ze vreemd opkijken in de kroeg als je je vodka anaal of vaginaal inbrengt?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |