abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2009 @ 23:58:19 #101
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65130302
heéel mooi MB!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 17 januari 2009 @ 00:50:55 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65131797
MB

+ Wauw!! Wat een prachtplaat!! Sexy en mooie toning en een zeer fraaie compositie en belichting.
- Jammer dat de twee flessen linksboven geen 'profiel' meer hebben maar alleen een etiket en dop.

Mijne

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:49:53 #103
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65141738
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef MissBliss het volgende:
- Ik zie er niet echt een onderwerp in.
imo hoeft niet elke foto een onderwerp te hebben, vooral de abstracte.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_65143040
@ ElizabethR

+ Mooie dof.
- Sffertje, doet me denken aan een rouwkaart. Maareh, dat hoeft dus niet per definitie negatief te zijn.

Ik heb mn nichtje mogen mishandelen!

"Do or do not, there is no try!"
Kick my ass!
Xblog360
[url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 22:58:09 #105
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65156664
idee is leuk, belichting is super. persoonlijk vind ik het jammer dat ik haar gezichtje niet zie op de rechter foto. en ik vraag me af of de muur er interessanter uit zou zien als hij wit was op de foto. Maar op zich kan je mijn opmerkingen makkelijk negeren. Ik verwacht dat de vrouwen onder ons dat toch al doen

molenviergang Aarlanderveen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Shark.Bait op 18-01-2009 11:59:07 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 18 januari 2009 @ 00:09:36 #106
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_65159046
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 @ 14:49 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

imo hoeft niet elke foto een onderwerp te hebben, vooral de abstracte.
Mja, maar ik moest toch een negatief punt posten he?

Dank je wel, Pinquit en ElizabethR!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  zondag 18 januari 2009 @ 11:58:14 #107
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65165607
quote:
Op zondag 18 januari 2009 00:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Mja, maar ik moest toch een negatief punt posten he?
Nope, je moet een verbeterpunt neerzetten! Dat is heel iets anders dan een negatief punt! (zie de OP)
pi_65166374

[ Bericht 100% gewijzigd door Peet64 op 18-01-2009 16:44:48 ]
  zondag 18 januari 2009 @ 12:37:55 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65166615
ik zie m niet peet!

wauw wat een mooie foto!!
  zondag 18 januari 2009 @ 12:42:32 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65166755
Wel een leuke foto!
Ik vind 'm wel wat donker en weinig contrastrijk. En blauw! Ik zou er sowieso wat meer contrast ingooien en misschien dus wat minder blauw maken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 18 januari 2009 @ 14:27:11 #111
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65170446
quote:
Op zondag 18 januari 2009 12:29 schreef Peet64 het volgende:
- beetje grauw en donkere plaat waar door de ruimte lijkt te verdwijnen
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:58 schreef Shark.Bait het volgende:
Nope, je moet een verbeterpunt neerzetten! Dat is heel iets anders dan een negatief punt! (zie de OP)
pi_65176511
Dank je, dat was net het laatste zetje.
Heb het gehad met de neatieve manier waarop men hier met elkaar lijkt om te moeten gaan.

Wens jullie veel plezier verder.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 18 januari 2009 @ 16:52:44 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65176706
wat ontzettend jammer peet!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65177978
Sharkbait

+ Wauw wat een mooie foto, mooie setting/verhouding
- kan niet echt iets bedenken, ...

Mijn fretjes in diepe slaap, jammer dat ie niet 100% scherp is, picasa geleidelijke tint erover gebruikt.

pi_65178927
quote:
Op zondag 18 januari 2009 17:24 schreef Logician het volgende:
Sharkbait

+ Wauw wat een mooie foto, mooie setting/verhouding
- kan niet echt iets bedenken, ...

Mijn fretjes in diepe slaap, jammer dat ie niet 100% scherp is, picasa geleidelijke tint erover gebruikt.

[ afbeelding ]
+Aaibaarheidsfactor, slapende dieren
-Vreemd standpunt waardoor niet duidelijk is wat je ziet (tot ik je commentaar las)

Achtergrond is niet egaal, maar dat laat ik zo. Commentaar verder?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 18 januari 2009 @ 20:02:51 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65183405
@ Chicolate:

+ bijna abstract beeld, is leuk!
+ kleuren en contrast (witte bollen, donkere achtergrond, levert mooi evenwichtig totaalplaatje op)
- ik zou de volgende keer nét wat meer de abstractie opzoeken, door nog closer te gaan of een stapje naar links of rechts te doen. Dan krijg je misschien nog meer een vervreemdend effect.

Die van mij:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65189044

@sugar: lekker leeg en mooie blauwe lucht (polarisatiefilter gebruikt? Leuk perspectief, niks mis mee!

Niet mijn mooiste foto want teveel fiets, scooter en mens. Begin wel een idee te krijgen voor een fotoserie over wasserettes in Amsterdam. Daar zijn er (nog steeds!) best veel van...
Never try to outstubborn a cat.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:18:09 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65198203
quote:
Op zondag 18 januari 2009 16:48 schreef Peet64 het volgende:
Dank je, dat was net het laatste zetje.
Heb het gehad met de neatieve manier waarop men hier met elkaar lijkt om te moeten gaan.

Wens jullie veel plezier verder.
+ je hebt een eigen mening en je komt er voor uit
- het is misschien handig om je lange tenen te beschermen met stalen neuzen. Jammer dat je het feit dat jij de OP niet (goed) leest schuift in mijn schoenen. En mijn opmerking heb ik direct gequote van de opmerking naar MB toe, en die ken ik persoonlijk/irl, en dat was allerminst negatief.

so be it.
  maandag 19 januari 2009 @ 09:19:42 #119
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65198234
quote:
Op zondag 18 januari 2009 20:02 schreef Sugar het volgende:
@ Chicolate:
Die van mij:
[ afbeelding ]
Daar kan je een leuk optisch grapje mee uithalen. Het gras horizontaal fotograferen, lijkt de toren scheef.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:36:09 #120
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65261948
Ja, dat ga ik nog 'ns doen, inderdaad. Zag het zelf ook.

@ grif:
+ sferisch plaatje, met die scooter, die 'ouderwetse' wasserette en dat blauwe licht!
- de fiets inderdaad (had 'm ff weggehaald! ) en ik vind er net wat te veel voorgrond op staan in verhouding met de bovenkant.

Mijn foto van vandaag:
pi_65269681
+ Een kip die zon tegemoed kijkt :-)
- de achtergrond.... volgende keer iets lager gaan zitten zodat het iets vlakker wordt en je meer diepte krijgt in de foto.

Vandaag (voor het eerst) met mijn nieuwe camera en objectief door de stad en metro gestruind. Deze foto is genomen op het metro station Mundet waar ik eigenlijk normaal nooit kom, maar ik kwam een foto tegen van dit metro station dus wilde ik even gaan kijken.
Tevens is dit de eerste foto die ik geheel in Photoshop bewerkt heb en niet in Lightroom. Ik ben tevreden met het resultaat, maar toch zit er nog wat ruis in, maar met ISO1000 en het licht in de metro is het niet anders.

woensdag 21 januari 2009 @ 09:09:06 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65272382
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:00 schreef firewirecable het volgende:
- de achtergrond.... volgende keer iets lager gaan zitten zodat het iets vlakker wordt en je meer diepte krijgt in de foto.
Ja, snap wat je zegt. Maar ik heb dat deze keer juist expres niet gedaan, dan had ik namelijk ook groen en andere kippen erop gehad. Nu alleen zand, vond ik rustiger.
pi_65323218
+ mooie symmetrie
+ Mooie "klinische" kleuren
- Iet ste symmetrisch, wachtend persoon achter in links of rechts had hem voor mij afgemaakt...

Calvin and Hobbes:
This one's tricky. You have to use imaginary numbers, like eleventeen...
Foto's:
http://www.flickr.com/photos/toondevries/
  donderdag 22 januari 2009 @ 17:20:42 #124
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65323356
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 01:00 schreef firewirecable het volgende:
+ Een kip die zon tegemoed kijkt :-)

Vandaag (voor het eerst) met mijn nieuwe camera en objectief door de stad en metro gestruind. Deze foto is genomen op het metro station Mundet waar ik eigenlijk normaal nooit kom, maar ik kwam een foto tegen van dit metro station dus wilde ik even gaan kijken.
Tevens is dit de eerste foto die ik geheel in Photoshop bewerkt heb en niet in Lightroom. Ik ben tevreden met het resultaat, maar toch zit er nog wat ruis in, maar met ISO1000 en het licht in de metro is het niet anders.

[ link | afbeelding ]
pi_65325445
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 17:16 schreef maizmeel het volgende:
wachtend persoon achter in links of rechts had hem voor mij afgemaakt...
Je kunt nog net een knietje zien links achter in (grote verzie dan)

+ De crop van versie 2 vind ik beter dan die van versie 1 (op je Flickr dan hé), en verder is het een mooi sfeer plaatje

- Ik denk dat er meer uit te halen valt, maar dan niet uit deze foto, maar uit een nieuw geschoten foto.
Er zit erg veel ruis in de wolken en ik heb het idee dat de witbalans niet helemaal goed staat omdat de foto erg rood over komt. Tevens denk ik dat wanneer je een langere belichting gebruikt er iets meer detail in komt waardoor het interessanter wordt.

Ik check net de EXIF data en ik zie dat je ISO1600 hebt gebruikt. Probeer bij nachtopnames altijd een zo laag mogelijke ISO te gebruiken om ruis tegen te gaan. Bijvoorbeeld ISO100 met een diafragma van f8-f10 en dan een aantal seconden dat je zelf prettig vind wat betreft de verlichting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, omdat dit hele mooie nachtopnames kunnen worden mits de juiste instellingen gebruikt.

Hier nog eentje van gisteren middag:

Hotel Diagonal met een stukje Torre Agbar

[ Bericht 2% gewijzigd door firewirecable op 22-01-2009 18:29:28 ]
pi_65329704
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 18:23 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Je kunt nog net een knietje zien links achter in (grote verzie dan)

+ De crop van versie 2 vind ik beter dan die van versie 1 (op je Flickr dan hé), en verder is het een mooi sfeer plaatje

- Ik denk dat er meer uit te halen valt, maar dan niet uit deze foto, maar uit een nieuw geschoten foto.
Er zit erg veel ruis in de wolken en ik heb het idee dat de witbalans niet helemaal goed staat omdat de foto erg rood over komt. Tevens denk ik dat wanneer je een langere belichting gebruikt er iets meer detail in komt waardoor het interessanter wordt.

Ik check net de EXIF data en ik zie dat je ISO1600 hebt gebruikt. Probeer bij nachtopnames altijd een zo laag mogelijke ISO te gebruiken om ruis tegen te gaan. Bijvoorbeeld ISO100 met een diafragma van f8-f10 en dan een aantal seconden dat je zelf prettig vind wat betreft de verlichting.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, omdat dit hele mooie nachtopnames kunnen worden mits de juiste instellingen gebruikt.

Hier nog eentje van gisteren middag:

[ link | afbeelding ]
Wauw, wat een plaatje
+ erg strak en moderne foto om het zo te noemen
+ lekker scherp, geen beweging
- had toch íets meer van de omgeving willen gezien

mijn bijdrage:
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65331267
quote:

[ link | afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk, was ik ook al van plan maar moet even op beter weer wachten, was alleen te ongeduldig om het goed te gaan doen... :-(
Calvin and Hobbes:
Foto's:
pi_65333703
Gewoon nogmaals proberen, en wolken kunnen ook heel mooi zijn 's-avonds

pi_65342916
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef firewirecable het volgende:

[ link | afbeelding ]
+ en - ?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65343117
is volgens mij vooral een poging om zijn punt te maken naar mij toe over nachtfoto's met wolken... :-)
Calvin and Hobbes:
Foto's:
pi_65345109
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef firewirecable het volgende:

[ link | afbeelding ]
+ Inderdaad vind ik de wolken ontzettend mooi
- Ik kan op dit moment niets vinden wat een minpunt kan zijn..

1 van mijn eerste omgeving foto's..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:40:00 #132
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345376
Tally
+ De kleuren geven het wintergevoel goed weer, hoewel ik ze enigszins onnatuurlijk vind overkomen
- Ik vind de foto wat rommelig, takken links, takken boven die de wieken van de molen bedekken, nog net een randje huis aan de rechterkant. Misschien volgende keer toch proberen een ander standpunt in te nemen, of de foto beter croppen?? Als je voor die struik aan de linkerkant was gaan staan had je een hoop rommel minder op de foto gehad misschien?

Mijne, een voetbruggetje in the middle of nowhere

pi_65345415
Zou leuk zijn als iedereens + en -punten werden opgenoemd... is al de zoveelste keer dat mijn foto niet bekritiseerd wordt...
Cuz I'm Mr. Brightside
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:46:50 #134
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345617
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zou leuk zijn als iedereens + en -punten werden opgenoemd... is al de zoveelste keer dat mijn foto niet bekritiseerd wordt...
Ik wil er wel wat over zeggen hoor. Ik vind de foto erg onduidelijk, veel te donker en onscherp aan de onderkant, ik zie geen echt onderwerp en voornamelijk een in verschillende gradaties verlopend blauw vlak aan de bovenkant. Ik ben er niet kapot van. Misschien kun je hem in photoshop aan de onderkant wat oplichten en er een heel stuk van de lucht afcroppen? Misschien wordt dan je onderwerp duidelijk?
  vrijdag 23 januari 2009 @ 14:50:35 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65345755
quote:

[ link | afbeelding ]
Kanonnuh!!
Had je ze gevraagd om eerst de ramen te lappen?/ Wat een megaplaat zeg!!!
  FOK!fotograaf vrijdag 23 januari 2009 @ 16:41:35 #136
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_65349023
Even in navolging van de opmerking van Neo-Mullen:

Laten we bij het posten direct aan beoordelen van de voorganger denken. ElizabethR is nu zo vriendelijk geweest om even bij te springen. En uiteraard mag er altijd extra commentaar komen. Maar posters van foto's wordt dringend verzocht daar toch even aan te denken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_65350856
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 13:28 schreef maizmeel het volgende:
is volgens mij vooral een poging om zijn punt te maken naar mij toe over nachtfoto's met wolken... :-)
Inderdaad, ik heb ook bewust een kleine foto geplaatst
  vrijdag 23 januari 2009 @ 19:12:58 #138
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65352952
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:32 schreef Tally het volgende:

[..]

+ Inderdaad vind ik de wolken ontzettend mooi
- Ik kan op dit moment niets vinden wat een minpunt kan zijn..

[ afbeelding ]
1 van mijn eerste omgeving foto's..
waar is dit eigenlijk? (als ik vragen mag)
pi_65353812
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 19:12 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

waar is dit eigenlijk? (als ik vragen mag)
IJsselstein in Utrecht
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 20:54:57 #140
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65366661
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 14:40 schreef ElizabethR het volgende:
Tally
+ De kleuren geven het wintergevoel goed weer, hoewel ik ze enigszins onnatuurlijk vind overkomen
- Ik vind de foto wat rommelig, takken links, takken boven die de wieken van de molen bedekken, nog net een randje huis aan de rechterkant. Misschien volgende keer toch proberen een ander standpunt in te nemen, of de foto beter croppen?? Als je voor die struik aan de linkerkant was gaan staan had je een hoop rommel minder op de foto gehad misschien?

Mijne, een voetbruggetje in the middle of nowhere

[ afbeelding ]
+mooi scherp en mooie compo
-het is dat je zegt dat er een bruggetje staat anders had ik hem niet gezien

zaterdag 24 januari 2009 @ 21:25:02 #141
56471 pinquit
oh my lama!
pi_65367840
Wow erasmo!! jammer alleen dat de wieken (?) er niet helemaal op staan.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:34:18 #142
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65368205
+Heerlijke kleuren, waanzinnig onderwerp, mooie lucht die door de propellor door elkaar geroerd lijkt te worden. Compo vind ik ook fijn
- Ietsjes krap wellicht ik had de props er graag helemaal op gehad. Ook had het denk ik mooier geweest als de propellors recht hadden gestaan. Ben ik trouwens niet zeker over, misschien haalt dat de dynamiek er juist uit... Maar ik vind het een erg mooie plaat hoor, ik moest echt zoeken naar een minpunt.

Mijnes:
laatst geplaatst in het FOT spel topic van Ynske.
Water

[ Bericht 0% gewijzigd door tonja op 24-01-2009 21:40:13 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_65371180
@Tonja;
+ Helder, sprankelend
- Raar formaat, jammer dat de onderwerpen (druppels en dingetje ) er niet helemaal opstaan/afgesneden zijn.

Mijn foto:
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 25 januari 2009 @ 00:15:22 #144
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_65373702
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:52 schreef Roi het volgende:
@Tonja;
+ Helder, sprankelend
- Raar formaat, jammer dat de onderwerpen (druppels en dingetje ) er niet helemaal opstaan/afgesneden zijn.

Mijn foto:
[ afbeelding ]
Ik snap niet wat je met 'raar formaat bedoeld'

Mooie foto. Het helder verlichte is niet overbelicht, en mooie dof.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 25 januari 2009 @ 00:24:21 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65373942
Roi
Lekkere sfeer en mooi scherp, het lichte is niet overbelicht alleen vind ik de kleuren niet zo lekker overkomen, denk dat zwart/wit prettiger kijkt.

Vandaag deze dame in de studio gehad, ze wilde echt glossy foto's.

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 januari 2009 @ 01:46:54 #146
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65375463
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:24 schreef snakelady het volgende:
Vandaag deze dame in de studio gehad, ze wilde echt glossy foto's.

[ afbeelding ]
+ Lekkere schreeuwkleurtjes
- Die dubbele schaduw van die wang geeft het portret iets engs. Verlichting had wat minder symmetrisch gemogen

Roodrugpelikaan

Met de EOS30D en Tokina 2.8/135mm
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 25 januari 2009 @ 07:18:33 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65377413
@ Ouwesok:
+ scherpte!
+ kleuren, mooi sober
- had het mooier gevonden als dat dakje rechts er af zou zijn. Net anders kaderen zou ik dus doen.

Mjn foto:
pi_65378518
+ :
- : Geen mindpunten, maar opbouwende kritiek. De compositie is erg centraal waardoor er geen 'spanning' in de foto zit. Tevens is de foto niet echt scherp, en is er weinig kleur te vinden in de foto.
Probeer de foto eens in z/w, dit pakt meestal goed uit bij straatfotografie.

zondag 25 januari 2009 @ 11:37:18 #149
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65379463
Oh, gosh, is ie echt niet scherp? Ik had geen idee, sorry. Maar ik krijg over een dikke week lenzen, dat zal schelen.

Geen pluspunt vind ik trouwens wel erg euhm... géén pluspunt.
pi_65379560
Ik weet niet zo goed wat ik daar op moet antwoorden omdat het gewoon niet zo'n hele boeiende foto is in deze uitvoering.... sorry

Vandaar mijn opbouwende kritiek zodat je er wat aan hebt
  zondag 25 januari 2009 @ 12:02:50 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65380049
Is ook oké, hoor. Ik zal je punten meenemen! En die lenzen gaan hopelijk wonderen doen!
  zondag 25 januari 2009 @ 12:09:38 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_65380213
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:37 schreef Sugar het volgende:
Oh, gosh, is ie echt niet scherp? Ik had geen idee, sorry. Maar ik krijg over een dikke week lenzen, dat zal schelen.

Geen pluspunt vind ik trouwens wel erg euhm... géén pluspunt.
Het licht niet perse aan je lens hoor, de kitlens die jij hebt is juist een van de beste die er is Wat er denk ik meer de schuldige is is het feit dat je op 55mm met een sluitertijd van 1/20e hebt gewerkt, zelfs met SR zit je dan eigenlijk boven het maximale van wat je redelijk uit de hand kan schieten.
  zondag 25 januari 2009 @ 12:10:34 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65380233
Oh nee, ik bedoelde contactlenzen! Sorry voor de verwarring!
pi_65382986
Ach... klein detail. Haha
pi_65383707
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:45 schreef firewirecable het volgende:
+ :
- : Geen mindpunten, maar opbouwende kritiek. De compositie is erg centraal waardoor er geen 'spanning' in de foto zit. Tevens is de foto niet echt scherp, en is er weinig kleur te vinden in de foto.
Probeer de foto eens in z/w, dit pakt meestal goed uit bij straatfotografie.

[ link | afbeelding ]
+ erg mooi en scherp, de lucht lijkt hier net een rivier
- je moet me vertellen waar je deze gemaakt hebt, ik kan verder geen -punt bedenken, sorry

Mijn bijdrage van vandaag: (het mooie Zuid-Limburg )

Een vraagje erbij: moet ik het wolkje wegwerken of laten staan?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65383877
Het wolkje irriteert mij niet.
Maar alleen al dat jij erover twijfelt betekent al dat jij je er wel aan irriteert..
Dus dan zou ik hem weghalen
  zondag 25 januari 2009 @ 14:14:02 #157
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65384076
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:10 schreef Sugar het volgende:
Oh nee, ik bedoelde contactlenzen! Sorry voor de verwarring!

Snakelady, ik vind het portret helemaal niet glossy. Die mevrouw heeft duivelswenkbrauwen in deze pose. Waarom laat je haar naar boven kijken en benadruk je dit zo nog extra? Ik vind het niet bepaald een aantrekkelijk portret.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:15:53 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65384141
Ja, ik moet er ook nog om lachen. Ik blijk gewoon +3.25 te hebben rechts!
pi_65384156
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:03 schreef Neo-Mullen het volgende:
- je moet me vertellen waar je deze gemaakt hebt, ik kan verder geen -punt bedenken, sorry
Om precies te zijn hier (Google Maps link)
pi_65385071
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:07 schreef Maerten het volgende:
Het wolkje irriteert mij niet.
Maar alleen al dat jij erover twijfelt betekent al dat jij je er wel aan irriteert..
Dus dan zou ik hem weghalen [ afbeelding ]
Nou, ik ben een beginner wat betreft foto's schieten. En meestal voordat de betere fotografen iets uploaden, bewerken ze de foto en halen ze de kleine oneffenheden eruit. Ik weet niet of ik zo'n wolkje moet zien als iets natuurlijks dat er goed in past, of dat het de blauwe lucht uit evenwicht haalt
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:16 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Om precies te zijn hier (Google Maps link)
Barca
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 januari 2009 @ 18:07:20 #161
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_65392606
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:03 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Mijn bijdrage van vandaag: (het mooie Zuid-Limburg )
[ afbeelding ]

Een vraagje erbij: moet ik het wolkje wegwerken of laten staan?
+ Kleuren
+ Takken in het midden van de foto
- wolkje zou wegkunnen.. al stoort het mij ook niet echt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Duinen van het strand Rockanje
  zondag 25 januari 2009 @ 18:49:58 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_65393925
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:14 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Snakelady, ik vind het portret helemaal niet glossy. Die mevrouw heeft duivelswenkbrauwen in deze pose. Waarom laat je haar naar boven kijken en benadruk je dit zo nog extra? Ik vind het niet bepaald een aantrekkelijk portret.
dit meisje heeft egwoonweg zulke wenkbrouwen en zo'n uitdrukking, in iedere pose.

Ik heb voor oa deze pose gekozen omdat ze een meid is met een maatje meer en als je een voller model op deze wijze fotografeerd lijken ze vaak wat slanker, je ziet bv haar onderkin en dergelijke nu niet zo goed en dat wilde ze graag.

dat was mijn idee erachter.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 januari 2009 @ 18:54:58 #163
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65394131
quote:
Op zondag 25 januari 2009 18:07 schreef DrD00m het volgende:

[..]

+ Kleuren
+ Takken in het midden van de foto
- wolkje zou wegkunnen.. al stoort het mij ook niet echt

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ link | afbeelding ]

Duinen van het strand Rockanje
+ strand , je ziet bijna het helmgras meebewegen in de wind
- k vind m een beetje saai

vandaag in de dierentuin een "Pussy" tegengekomen
aangezien ik zat te klooien met de instellingen van mn camera (testen enzo) is hij in bw

waar ik dit keer echt mee zat, dat hij zo in het midden komt. krapper rechts raak je een stuk lichaam kwijt, dat wilde ik niet, krapper links werd te krap, breder links was ook niets want ontoevoegende ruimte die niets bijdraagt aan de foto. overigens vond ik het stukje blad bij zn hoofd irri, maar t lukte niet om m kwijt te raken
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 25 januari 2009 @ 19:05:52 #164
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_65394461
+ Mooi beest natuurlijk, goed op de plaat gekregen, intense blik.
- Ik vind hem wat grauw, denk dat er wel wat meer contrast in mag. Dat ie in het midden zit vind ik niet eens zo storend hier

Vandaag wat foto's van de nieuwe auto gemaakt. Nee niet een heel spannend onderwerp maar was toch wel tevreden

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 januari 2009 @ 19:07:31 #165
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65394510
nog meer contrast? die zit er hier behoorlijk in...
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 25 januari 2009 @ 19:09:29 #166
52229 Chanty
pi_65394568
Hmmm hier niet, nogal een grauwe waas over de gehele foto en ik ga er vanuit dat mijn scherm in orde is aangezien het nieuw en gekalibereerd is Maar goed is ook een kwestie van smaak, ik hou nogal van contrast
  zondag 25 januari 2009 @ 19:12:45 #167
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65394677
@Ynske, misschien eens spelen met je Curves in photoshop? het zwart is nu niet zwart en het wit is niet wit...
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 25 januari 2009 @ 19:13:27 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65394691
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:12 schreef kvdv het volgende:
@Ynske, misschien eens spelen met je Curves in photoshop? het zwart is nu niet zwart en het wit is niet wit...
dat heb ik dus gedaan, en bij mij is t wel zwart en wit en ook pas gecalibreerd
snap er geen hol van

euh iets met verkeerd doen bij opslaan zo beter?
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 25 januari 2009 @ 19:18:07 #169
52229 Chanty
pi_65394868
Vreemd ja, maar idd wat kvdv zegt, niet zwart en niet wit Anders es elders op een scherm kijken als dat kan?
  zondag 25 januari 2009 @ 19:19:52 #170
52229 Chanty
pi_65394922
LOL Ja dat is een heel stuk beter
Dan maar een mierenneukerig minpuntje nu: dat blaadje dat bijna voor zijn oog hangt, stoort me. Maarja daar is ook zo weinig aan te doen Geslaagde foto verder dus
  zondag 25 januari 2009 @ 20:48:21 #171
147091 janeway
live long and prosper
pi_65398060
chanty
Tja ik vind het maar een foto van een auto..Misschien moet je het kenteken wegshoppen?
-Dat de auto niet op het midden van de wegstaat, ik denk dat dat mooier was geweest..
+De kleuren en het licht kruipt mooi om de auto heen.
De mijne de opdracht voor mijn cursus was, onderweg of waarheen in een foto.. Ik heb dit er van gemaakt..

flickr groter

[ Bericht 10% gewijzigd door janeway op 25-01-2009 23:08:08 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 januari 2009 @ 20:48:49 #172
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65398075
quote:
Op zondag 25 januari 2009 19:05 schreef Chanty het volgende:
Vandaag wat foto's van de nieuwe auto gemaakt. Nee niet een heel spannend onderwerp maar was toch wel tevreden

[ afbeelding ]
+ Kleurtjes, contrast wolkjes en zo
- Hoewel als onderwerp misschien niet spannend had je wel kunnen proberen hem nog wat spannender in beeld te krijgen

Ik gooi er even een van gisteren in de herkansing, want
quote:
Op zondag 25 januari 2009 07:18 schreef Sugar het volgende:
@ Ouwesok:
+ scherpte!
+ kleuren, mooi sober
- had het mooier gevonden als dat dakje rechts er af zou zijn. Net anders kaderen zou ik dus doen.

Zo beter

met diezelfde EOS en diezelfde Tokina 2.8/135mm
  zondag 25 januari 2009 @ 22:28:27 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65401776
Sokkie

+ Mooi, mooie details en lekker scherp en prachtig van kleur. Mooi gekaderd ook
- Zonde dat ie geringd is, anders zou je nog wel eens kunnen denken dat je dit in het wild hebt geschoten

Mijnes, het was vandaag echt een sprookjesachtig mooie dag. Superwindstil en een fraaie, zeer laagstaande winterzon. Ik denk trouwens dat als je even de grote foto bekijkt, het een stuk beter overkomt.

zondag 25 januari 2009 @ 22:44:01 #174
147091 janeway
live long and prosper
pi_65402390
psst er staat nog een foto tussen.....
Wel weer ernstig mooi deze
  zondag 25 januari 2009 @ 22:48:48 #175
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65402589
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef janeway het volgende:
Wel weer ernstig mooi deze
Oeps! Excuseer Janeway!! Die heb ik per ongeluk over het hoofd gezien, en dat is knap stom want het is een mooie foto hoor!

Heel leuke invalshoek zo schuin. Mooi dat de avondlucht weerspiegelt in de ramen van de flat links. Leuke lichtjes. Volgens mij heb je precies op het goede tijdstip van de dag geschoten. Een minpuntje is moeilijk, maar ik denk dat ik had gekozen voor nóg meer weg op de foto, dus in de overtreffende trap, minder lucht, meer weg.

Zo, nu heb ik niks meer vergeten geloof ik
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 25 januari 2009 @ 22:49:22 #176
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_65402617
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:44 schreef janeway het volgende:

Eigenlijk had ik die moeten beplusminnen, posts stammen uit dezelfde minuut

Toch maar even dan:
+ Je hebt lichtstrepen en een apart schemersfeertje
- Om er meer schwung in te krijgen zou je de perspectief iets steiler kunnen nemen, in dit geval had dat betekend dat je de camera nog iets voorover had gekanteld. Ook het tijdstip van de opname is even schipperen, het kan in dat kleine stukje schemering per minuut verschillen. Ik heb de indruk dat je hier voor het beste effect nét iets te vroeg bent geweest.
pi_65402811
Even een vraagje tussendoor wat de foto van janeway betreft.
Hoe krijg je zo'n langer sluitertijd voor mekaar zonder de foto te overbelichten terwijl er toch zoveel licht is?
De enige manier die ik me kan bedenken is een donkere lens erop zetten
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 januari 2009 @ 23:06:24 #178
147091 janeway
live long and prosper
pi_65403302
Nee diafragma klein.. Langesluitertijd, (statief dus gebruiken) en rond de schemer zitten qua licht..
Verder ben ik sneller afgehaakt dan mijn planning was want ik stond op een plek waar toch wel wat vage types langs kwamen.. Toen er eentje met een ketting tegen de reling van de brug stond te meppen ben ik afgehaakt..
Goede tip die van het schuinkantelen.. Ga ik onthouden.
even een link naar de grotere foto erbij gezet.
pi_65403584
quote:
Op zondag 25 januari 2009 23:06 schreef janeway het volgende:
Nee diafragma klein.. Langesluitertijd, (statief dus gebruiken) en rond de schemer zitten qua licht..
Verder ben ik sneller afgehaakt dan mijn planning was want ik stond op een plek waar toch wel wat vage types langs kwamen.. Toen er eentje met een ketting tegen de reling van de brug stond te meppen ben ik afgehaakt..
Goede tip die van het schuinkantelen.. Ga ik onthouden.
even een link naar de grotere foto erbij gezet.
(Sorry, hierna ga ik weer OT!)
Even in simpele taal. Klein diafragma... is dat een of ander iets dat met 'F' te maken heeft? Ik heb een simpele digitale camera en merk wel dat als ik met dat F ding speel, dat ik donkere of lichtere foto's krijg.
Ik weet trouwens dat ik niet mijn een simepele digi. cam. zo'n foto's kan klaarspelen Maar wil het even weten voor on de toekomst
Cuz I'm Mr. Brightside
  zondag 25 januari 2009 @ 23:29:19 #180
147091 janeway
live long and prosper
pi_65404196
diafragma is het gaatje waardoor het licht binnen komt. Dus klein betekend weinig licht, maar... het heeft een hoog getal, dus bv f22 betekend een klein gaatje, met veel dingen scherp op de foto.
Een groot diafragma bv 2,5 betekend een groot gat met veel licht maar.. weinig dingen scherp op je foto.. Bv bij macro foto's oid. Je moet dan als spelend met je diafragma wel je sluitertijd aanpassen.. Want hoe minder licht hoe langer belicht moet worden.. Sommige digicammen (compacts) maken geweldige foto's
  zondag 25 januari 2009 @ 23:36:58 #181
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_65404465
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:28 schreef ElizabethR het volgende:
Sokkie

+ Mooi, mooie details en lekker scherp en prachtig van kleur. Mooi gekaderd ook
- Zonde dat ie geringd is, anders zou je nog wel eens kunnen denken dat je dit in het wild hebt geschoten

Mijnes, het was vandaag echt een sprookjesachtig mooie dag. Superwindstil en een fraaie, zeer laagstaande winterzon. Ik denk trouwens dat als je even de grote foto bekijkt, het een stuk beter overkomt.

[ link | afbeelding ]
mooie lucht en weerspiegeling in het water, eigenlijk zo niks op aan te merken

Gisteren dagje zeeland geweest om een fotoprinter te halen en uiteraard wat plaatjes te schieten.
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
pi_65429678
@x-tremed,
+ Mooie kleuren,
- Te donker, vooral het landschap tussen de bomen stoort.

Mijn foto van vandaag:

All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_65430244
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:13 schreef Roi het volgende:
@x-tremed,
+ Mooie kleuren,
- Te donker, vooral het landschap tussen de bomen stoort.

Mijn foto van vandaag:

[ afbeelding ]
Ik ben er niet bekend maar is dit Schiphol? Ben er jaaaaaaaren geleden 1 keer geweest (was toen 7) en ik meen me dit stukje te herinneren

+ erg strak en ook wel abstracte vormgeving
+ zwart/wit doe je hier goed aan
- ik vind hem desondanks toch een beetje saai, had meer 'actie' in mogen zitten

Mijn tuin 's nachts (linker palm is door de extreme kou deze winter kapot gegaan )

Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65433685
@ Roi: mooie foto! (had ik ook al op Flickr gezegd...)

Neo-Mullen:

+ Leuk effect met het licht.
- Tja, wat wil je nu eigenlijk laten zien met die foto? Ik zie nu enkel twee palmen en de rest zwart. Beter had je 1 palm genomen en die als onderwerp gebruikt. Tevens 'hangt' er een stukje palm rechts onderin zonder functie.

Hier begin en eindig ik elke werkdag.
pi_65434086
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:59 schreef firewirecable het volgende:
@ Roi: mooie foto! (had ik ook al op Flickr gezegd...)

Neo-Mullen:

+ Leuk effect met het licht.
- Tja, wat wil je nu eigenlijk laten zien met die foto? Ik zie nu enkel twee palmen en de rest zwart. Beter had je 1 palm genomen en die als onderwerp gebruikt. Tevens 'hangt' er een stukje palm rechts onderin zonder functie.

Hier begin en eindig ik elke werkdag.
[ link | afbeelding ]
rechtsonderin is de weerspiegeling in de vijver
Ik vond het effect wel mooi en wou weten wat jullie ervan vinden
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 26 januari 2009 @ 21:19:23 #186
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65434582
Feijurweijurkeebel
+ Je bent wel into symmetrie nietwaar? Maar het gaat je erg goed af hoor. Weer een keurige plaat. B/W is een prima keuze, en de mensjes erop breken net dat stukje saaiheid wat vaak ontstaat bij een superstrakke symmetrische plaat
- Ik had de deur links weggekloond, die vind ik de symmetrie het ergste verstoren

Mijnes.
We blijven even op Inishmacatreer. Gewoon, omdat het daar zo mooi was.
Als je op de grote versie kijkt zie je in de verte de Connemara Mountains en daar lag op de toppen nog sneeuw.

pi_65434984
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef ElizabethR het volgende:
- Ik had de deur links weggekloond, die vind ik de symmetrie het ergste verstoren
Verrek, die had ik nog niet eens gezien....

Wat betreft jouw foto: Ik vind het zeker een mooie natuur foto, echter heb ik het idee dat er een 'doffe grijze waas' over zit. Als ik het blauw in de lucht ziet, dan moet het van het scherm af 'knallen', zeker met die witte wolken er voor.

Ik heb de foto even door Lightroom heen gehaald, met het volgende resultaat. Ik ben benieuwd wat je er van vind, en of je ook snapt wat ik bedoel met het 'doffe grijze waas'.

(als je bezwaar hebt tegen deze foto laat het weten, dan haal ik hem weer weg)

[ Bericht 43% gewijzigd door firewirecable op 26-01-2009 21:38:33 ]
  maandag 26 januari 2009 @ 21:32:28 #188
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65435175
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:28 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Verrek, die had ik nog niet eens gezien....
Geen dank, en ook bedankt voor je compliment over mijn foto

pi_65435555
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:32 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Geen dank, en ook bedankt voor je compliment over mijn foto

Compliment, en een puntje van kritiek (helaas)
pi_65435681
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:19 schreef ElizabethR het volgende:
Feijurweijurkeebel
+ Je bent wel into symmetrie nietwaar? Maar het gaat je erg goed af hoor. Weer een keurige plaat. B/W is een prima keuze, en de mensjes erop breken net dat stukje saaiheid wat vaak ontstaat bij een superstrakke symmetrische plaat

Mijnes.
We blijven even op Inishmacatreer. Gewoon, omdat het daar zo mooi was.
Als je op de grote versie kijkt zie je in de verte de Connemara Mountains en daar lag op de toppen nog sneeuw.

[ link | afbeelding ]
Mooi uitzicht, heerlijk rustiek en heel goed hoe je diepte in de foto brengt door de verschillende "lagen" van stenen / land / bergen. De reflectie van de wolk in het onderste water-gedeelte is ook niet afgekapt. Expres gedaan?

De lucht had misschien wat blauwer aan gezet kunnen worden, dat vind ik persoonlijk altijd wel wat hebben. Maar dat is een kwestie van smaak. En gevoelsmatig gaat de horizon net iets te veel naar het midden toe maar dat is wel een beetje muggenziften.

Edit: ik zie dat iemand me al enigszins voor is geweest met het blauw! Maar dat dus.

Stiekem niet helemaal van vandaag...

Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:48:50 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65435951
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:39 schreef firewirecable het volgende:

[..]

Compliment, en een puntje van kritiek (helaas)
Fantastisch!! Wat is dat? Lightroom? Ken ik dat kopen ergens, en hoe doe je dat??
pi_65436659
Lightroom is een programma van Adobe, en het is een foto management systeem met een uitgebreide fotobewerking module voor bijvoorbeeld RAW formaat.

http://www.adobe.com/products/photoshoplightroom/

Lightroom kun je gewoon in de winkel kopen voor +/-¤200 (of via de online webshops )

Ik heb een aantal basis instellingen gebruikt, die de foto al snel wat 'frisser' doet lijken. Doe je dit met een RAW bestand, dan wordt het nog beter
  FOK!fotograaf dinsdag 27 januari 2009 @ 07:05:44 #193
13368 NiGeLaToR
pi_65444271
@P_B:

+ abstract
+ scherp
+ shot op het juiste moment
+ zou bij sommige mensen niet misstaan aan de muur bijvoorbeeld

- geen vast punt om me op te richten, ik merk dat ik over het plaatje zoek.. naar iets om naar te kijken
- moeilijk te herkennen wat het is, sluit beetje aan bij punt hierboven

Mijn 'inzending' :

dinsdag 27 januari 2009 @ 11:23:59 #194
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65449097
Nigelator
+ Nice! Mooie sfeer door de sepiaomzetting. Compositie klopt ook helemaal, auto rijdt echt de plaat uit.
- Jammer dat de lucht niet wat meer tekening heeft.

Mijne, zwaantjes. Wat maken die beesten toch een geluid als ze vliegen, echt zo van swoosh, swoosh, en dat blijf je heeeeeeel lang horen.

dinsdag 27 januari 2009 @ 20:47:00 #195
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_65468969
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 11:23 schreef ElizabethR het volgende:
Nigelator
+ Nice! Mooie sfeer door de sepiaomzetting. Compositie klopt ook helemaal, auto rijdt echt de plaat uit.
- Jammer dat de lucht niet wat meer tekening heeft.

Mijne, zwaantjes. Wat maken die beesten toch een geluid als ze vliegen, echt zo van swoosh, swoosh, en dat blijf je heeeeeeel lang horen.

[ link | afbeelding ]
+ mooie foto met de vliegruimte kijkt lekker weg. (ja wat een geluid he, t verbaast mij ook keer op keer!)
- Ik blijf dat moeilijk vinden.. Vind de lucht wat saai, zou je dat kunnen opfleuren met een pola filter of achteraf ofzo.

Sinds kort een macrolens, vandaag even vlug een fotootje gemaakt.
Het is de gekte van de verslaving.
pi_65539254
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 20:47 schreef Anneloortje het volgende:

[..]

+ mooie foto met de vliegruimte kijkt lekker weg. (ja wat een geluid he, t verbaast mij ook keer op keer!)
- Ik blijf dat moeilijk vinden.. Vind de lucht wat saai, zou je dat kunnen opfleuren met een pola filter of achteraf ofzo.
[ afbeelding ]
Sinds kort een macrolens, vandaag even vlug een fotootje gemaakt.
+ Erg mooie kleuren!!!
Ik weet niet echt een -. Misschien dat de onderste wel scherp is. Had je misschien beter 1 roos(?) er op kunnen zetten. Maar alsnog mooie foto.

Zelfportret:
PS4 online: micro_nl
  donderdag 29 januari 2009 @ 19:00:38 #197
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65539488
Iemand nog een leuke foto van de Maan+Venus vanavond?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 00:35:51 #198
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_65552980
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:53 schreef guitarist het volgende:

[..]

Zelfportret:
[ afbeelding ]
+Leuk idee, zie je niet vaak. Ook is het netjes donker.
-Helaas leid de lamp me enorm af. Zou ik weg gezet hebben of gedraaid.

Mijn foto:

vrijdag 30 januari 2009 @ 02:42:02 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65554382
+ Het spijt me heel erg, maar voor de eerste keer in de geschiedenis van dit topic kan ik werkelijk geen pluspunt aan deze foto ontdekken
- De lucht is zwaar overbelicht (uitgebeten) en de grond, dus de onderste helft van de foto, is zwaar onderbelicht (zwart dichtgelopen) . Je onderwerp is neem ik aan de boom? Die staat erg in het midden van de compositie, en dat maakt de foto niet echt spannend. Bovendien is wat ik ervan kan zien niet scherp.

Sorry.

Mijne, Rockchicks .... errrrr, sheep

vrijdag 30 januari 2009 @ 02:46:28 #200
181312 kvdv
<=50mm Baby!
pi_65554399
@ElizabethR over het commentaar op de vorige foto: vooral bij iedere foto gulde snede toepassen, dat maakt je foto's spannend... niet dus. Er zijn talloze voorbeelden van foto's waarbij het onderwerp zo centraal is als het maar zijn kan en dat kan vaak prima werken naar mijn smaak.

@Emmertje: Ondanks dat hij me niet echt aanspreekt vind ik de onscherpte het enige minpunt aan de foto.

@ElizabethR:
+ Schaapjes..
- Inmens groot blauw vlak dat weinig boeiends bevat (geen wolkje aan de lucht...). Ik vind daarnaast de kleurtjes een beetje "vies" maar wat me vooral opvalt is dat ik bijna altijd dit soort foto's van je zie... das natuurlijk geen probleem want je moet vooral vastleggen wat je zelf leuk vind maar ik persoonlijk raak er een beetje op uitgekeken. Wat ik eigelijk bedoel te zeggen daarmee is dat ik juist benieuwd ben naar hoe jij bijvoorbeeld een model vast zou leggen, of een gebeurtenis zoals een evenement oid. Experimenteer je wel eens? Naar mijn idee (puur baserende op wat ik hier van je zie) blijf je een beetje hetzelfde truukje uitvoeren. Hetzelfde onderwerp kan natuurlijk prima, maar ik zie weinig variatie in de manier waarop jij je onderwerp vastlegt.

Maar nogmaals, ieder moet zelf natuurlijk weten wat en hoe hij/zij fotografeert...

Laat ik ook eens iets posten:

[ Bericht 29% gewijzigd door kvdv op 30-01-2009 02:54:55 ]
Crack open the cranium, and let awareness begin...
&gt; Zoekt kamer in Utrecht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')