quote:Op zondag 4 januari 2009 20:58 schreef B4CO het volgende:
Complimenten aan Israel voor het zorgvuldig opereren in een dicht bevolkt gebied. Welk ander land in de wereld wacht 8 jaar voordat het ingrijpt tegen dagelijkse bommen op haar bevolking? Welk ander land waarschuwt per telefoon de bewoners van elk gebouw wat wordt misbruikt voor het laf verschuilen van terroristen en wapens voor het wordt opgeblazen? Minder dan 20% burger-slachtoffers in het dichts bevolkte gebied van de wereld bewijst wederom dat er maar een vredelievend volk is in het Midden-Oosten: Israel.
Wat zou jij doen als je land constant bedreigd wordt door die idioten? Zet je de koffie klaar en wacht je lekker af tot ze geen zin meer hebben in zelfmoordaanslagen en raketbeschietingen?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:23 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wel ander land onderdrukt al jaren lang op brute wijze een hele bevolkingsgroep?
Juist, Israel.
Je kunt niet eenzijdig naar dit conflict kijken.
WTF, ik wou dat ik niet had geklikt en ben blij dat ik niet net heb gegeten.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:40 schreef rakotto het volgende:
Zeer schokkende plaatjes met veel gore, klikken op eigen risico.
Klik
klik
klik
Onschuldig kind dat het geweest is.Hij is zeker een Hamas-lid.
Zal wel meer plaatjes posten als ik ze vind, nogmaals ze zijn zeer schokkend.
Het is wel one huge cameltoe!quote:Op zondag 4 januari 2009 21:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
![]()
Ik had gelijk ontslag genomen, of ze heeft het niet door dat kan ook.
Ik hoor de Israël-supporters anders steeds weer zeggen dat Palestina geen land is. Sowieso: ga je niet wat kort door de bocht door Hamas maar meteen "Palestina" te noemen?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:26 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Er zijn maar 2 landen op de hele wereld die de vernietiging van een ander land in de handvesten van hun beleid hebben staan. 1 daarvan is Palestina, de andere is Iran.
Ja....heel schokkend en goh...wat raar he...dat het kan in een oorlogsgebied....quote:Op zondag 4 januari 2009 21:40 schreef rakotto het volgende:
In ieder geval niet de hele boel plat bombarderen, en een grondoorlog erachter aan gooien. Hamas roei je op die manier toch niet uit, het enige wat je bereikt is een hoop slachtoffers en nog meer haat tegen Israel in het hele Midden Oosten. De enige die hier baat bij heeft zijn uiteindelijk groepen als Hamas etc. Ik had het gelaten bij het vermoorden van top Hamas mensen en gerichte bombardementen op Hamas strijders die een raket aan het afvuren zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je land constant bedreigd wordt door die idioten? Zet je de koffie klaar en wacht je lekker af tot ze geen zin meer hebben in zelfmoordaanslagen en raketbeschietingen?
Hoe denk je dat slachtoffers van zelfmoordaanslagen en raketbeschietingen er bij liggen? De Israëli's zijn alleen niet zo respectloos en ziek dat ze dit soort expliciete foto's van slachtoffers gebruiken voor propaganda.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:40 schreef rakotto het volgende:
Klik
klik
klik
quote:Op zondag 4 januari 2009 21:45 schreef Rokossovski het volgende:
[..]
Ja....heel schokkend en goh...wat raar he...dat het kan in een oorlogsgebied....Hoe denk je dat vrouwen, mannen en kinderen er in Dresden, Rotterdan, Berlijn, London, Warschau, Bremen, Coventry, etc, etc, etc...er uit hebben gezien nadat ze onder het puin vandaan werden getrokken... ?
Wat wil je nou eigenlijk bereiken met het posten van dit soort crap...
En jij denkt dat Israël daar nog nooit aan gedacht heeftquote:Op zondag 4 januari 2009 21:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
In ieder geval niet de hele boel plat bombarderen, en een grondoorlog erachter aan gooien. Hamas roei je op die manier toch niet uit, het enige wat je bereikt is een hoop slachtoffers en nog meer haat tegen Israel in het hele Midden Oosten. De enige die hier baat bij heeft zijn uiteindelijk groepen als Hamas etc. Ik had het gelaten bij het vermoorden van top Hamas mensen en gerichte bombardementen op Hamas strijders die een raket aan het afvuren zijn.
Hoe gek het ook klinkt, maar ik denk dat de beste oplossing zou zijn het volledig terugtrekken uit ALLE bezette gebieden en nederzettingen (ook geen nieuwe meer bouwen), de grenzen weer open en de Palestijnen een staat geven. Dat dat in het begin ook tot ongelukken zal leiden moet je als grootmacht dan maar eens op de koop toenemen, maar wat men nu doet gaat never nooit werken, je maakt het probleem alleen maar groter. Uiteindelijk roei je Hamas alleen uit als er weer hoop is voor mensen, als ze zien dat het steunen van Hamas geen enkele zin heeft. Hamas leeft op de haat tegen Israel, elke dode door Israel nu is een extra Hamas lid. Er is namelijk geen Palestijn die gelooft dat na deze oorlog er wel even vrede gaat komen.
En ja, ik twijfel aan de intensies van Isreal, ik geloof ook niet dat Israel van plan is de komende 100 jaar alle nederzettingen te willen verlaten, of de checkpoints op te geven etc.
Dat dus.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe denk je dat slachtoffers van zelfmoordaanslagen en raketbeschietingen er bij liggen? De Israëli's zijn alleen niet zo respectloos en ziek dat ze dit soort expliciete foto's van slachtoffers gebruiken voor propaganda.
Dat vind ik ook best wel ziek ja, waarom zou je hier een foto van gaan maken?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hoe denk je dat slachtoffers van zelfmoordaanslagen en raketbeschietingen er bij liggen? De Israëli's zijn alleen niet zo respectloos en ziek dat ze dit soort expliciete foto's van slachtoffers gebruiken voor propaganda.
Maar door de boel te blijven onderdrukken, en door wederom een hele zooi slachtoffers te maken hou je Hamas in leven. Het werkt dus averechts in mijn ogen. Of misschien is dat juist precies wat men voorlopig wil in Israel.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
En jij denkt dat Israël daar nog nooit aan gedacht heeft? Hamas is geen reactie op de IDF, maar op de staat Israël.
Ja, en:quote:Op zondag 4 januari 2009 21:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
In ieder geval niet de hele boel plat bombarderen, en een grondoorlog erachter aan gooien. Hamas roei je op die manier toch niet uit...
Hoe gek het ook klinkt, maar ik denk dat de beste oplossing zou zijn het volledig terugtrekken uit ALLE bezette gebieden en nederzettingen (ook geen nieuwe meer bouwen), de grenzen weer open en de Palestijnen een staat geven...
En ja, ik twijfel aan de intensies van Isreal...
http://wonkroom.thinkprog(...)-strengthened-hamas/quote:A number of writers have noted the possibility of Hamas being politically strengthened by Israel’s bombing of Gaza, just as Hezbollah were strengthened by Israel’s 2006 bombing of Lebanon. This would obviously be a bad outcome, but it’s important to understand that it would not be the worst. A much worse outcome would be that the bombings weaken Hamas while strengthening Salafist elements in Gaza, who consider Hamas a bunch of timid, half-stepping sellouts.
Salafism is a strict, puritanical interpretation of Islam, of which Osama bin Laden and Al Qaeda are extreme exponents. One of the many tragic consequences of the Iraq war is that, not only did it contribute to the rising popularity of this radical doctrine in the Middle East, it provided an environment for radicalized Muslims to come and train alongside their radical brethren in the latest guerrilla tactics against the world’s best military. They took very seriously President Bush’s invitation to “bring it on,” managing to turn Iraq into a killing field for several years before their Iraqi allies turned against them.
Many of these fighters are now filtering back into the region, bringing their hardened ideology and training with them. Michael Scheuer, the CIA’s former point man on bin Laden, has been examining the penetration of the Levant by extremist factions facilitated by the war in Iraq. Scheuer recently reported that “the bleed-through from Iraq also is having some impact in the Palestinian territories — especially Gaza — and in Israel.”
Het lijkt me in ieder geval lastig te verdedigen dat dit laat zien hoe "vredelievend" en "geciviliseerd" Israël wel niet is.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef John.Milton het volgende:
[..]Hij wil door middel van zulke gruwelijke afbeeldingen laten zien hoe slecht Israël wel niet is.
Lijkt niet eens echt. Jammer dat zijn gezicht niet in beeld is, maar zijn armspieren werken nog gewoon, knap hoor, als je hersens eruit liggen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:40 schreef rakotto het volgende:
Klik
klik
klik
Omdat ze zo symphatie winnen van mensen die alleen zulke plaatjes zien.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:49 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat vind ik ook best wel ziek ja, waarom zou je hier een foto van gaan maken?
Goede vader.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:53 schreef opinionr het volgende:
[..]
Omdat ze zo symphatie winnen van mensen die alleen zulke plaatjes zien.
Ze misbruiken hun dode kinderen nog voor deze doeleinden.
Maargoed, wat achtergrond info:
Het betreft de kinderen van de afgelopen week geliquideerde Hamas baas, die weigerde zijn huis te verlaten nadat hij zelfs door zijn eigen mensen was gewaarschuwd. Nee, hij bleef zitten en omringde zich met 4 van zijn vrouwen. (Polygammy?) en 20 van zijn kinderen en bleef thuis zitten wachten op de bom.
De zelfde vent heeft overigens in 2001 een eigen zoon naar Israël gestuurd om zichzelf daar op te blazen.
Dat is ook niet zo slim om gewoon te blijven zitten, relaxte pa heb je dan.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:53 schreef opinionr het volgende:
[..]
Omdat ze zo symphatie winnen van mensen die alleen zulke plaatjes zien.
Ze misbruiken hun dode kinderen nog voor deze doeleinden.
Maargoed, wat achtergrond info:
Het betreft de kinderen van de afgelopen week geliquideerde Hamas baas, die weigerde zijn huis te verlaten nadat hij zelfs door zijn eigen mensen was gewaarschuwd. Nee, hij bleef zitten en omringde zich met 4 van zijn vrouwen. (Polygammy?) en 20 van zijn kinderen en bleef thuis zitten wachten op de bom.
De zelfde vent heeft overigens in 2001 een eigen zoon naar Israël gestuurd om zichzelf daar op te blazen.
Dit lijkt me een beetje verkeerd opgevat.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:54 schreef poemojn het volgende:
/edit
volgens de vorige poster dus een jongetje dat dit ook vooral aan z'n eigen ouders/vader te 'danken' heeft..
Evengoed triest voor die kinderen natuurlijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:57 schreef Pupp3t het volgende:
Hij was zelf door Israël gewaarschuwd dat ie moest nokken. Tja..als je dan blijft zitten moet je ook de gevolgen maar aanvaarden.
Wij als Nederlandse forum-users gaan iig het verschil niet maken.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:59 schreef consultant het volgende:
Maar wie komt er nou met een oplossing?
Neej doen ze ook niet bij de bij de meeste Arabische zenders (98% van de zenders dus). Zulke schokkende beelden worden niet zomaar op TV uitgezonden, en hoezo is dit propaganda? Dit is toch iets wat er gebeurd is de afgelopen week? Een slachtoffer in een militaire locatie of beter gezegd terroristische locatie, waar alleen terroristen als doelwit waren.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik een grotere denker ben dan Netanyahu, Livni en de Mossad-top. Ik vind het frappant dat een aantal Nederlandse internetters zo makkelijk denkt te kunnen oordelen over het omgaan met een probleem waarmee Israël al meer dan 60 jaar moet dealen. En op basis van wat? Op basis van wat een aantal Europese journalisten en demonstranten (al dan niet uit zeer foute hoek) hen voorschotelen.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:51 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar door de boel te blijven onderdrukken, en door wederom een hele zooi slachtoffers te maken hou je Hamas in leven. Het werkt dus averechts in mijn ogen. Of misschien is dat juist precies wat men voorlopig wil in Israel.
Ja vervelend voor ze dat ze dood zijn.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:59 schreef mrcool het volgende:
[..]
Evengoed triest voor die kinderen natuurlijk.
Wij ook niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 22:02 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb niet de illusie dat ik een grotere denker ben dan Netanyahu, Livni en de Mossad-top.
Vind jij van niet dan?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ja vervelend voor ze dat ze dood zijn.
Nee, ik wil laten zien waarom Hamas door blijft gaan met aanvallen terwijl de Israelieten gewoon beweren dat er alleen terroristische doelen zijn en dat Livni ook nog doodmooi zegt van dat er helemaal geen humanitaire catastrofe is in Gaza.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef John.Milton het volgende:
[..]Hij wil door middel van zulke gruwelijke afbeeldingen laten zien hoe slecht Israël wel niet is.
Lijkt inderdaad niet echt nee, is even snel gefotosoept.quote:Op zondag 4 januari 2009 21:53 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Lijkt niet eens echt. Jammer dat zijn gezicht niet in beeld is, maar zijn armspieren werken nog gewoon, knap hoor, als je hersens eruit liggen.
Deze?quote:Op zondag 4 januari 2009 22:01 schreef RAVW het volgende:
helaas kan ik dat filmpje van een paar jaar geleden niet meer vinden van een bus aanslag waar op internet toen heel veel ophef over geweest is.
Dit was een journalist die vlak na een aanslag door hamas de gruwelijke plek op de film heeft gezet.
het duurde ongeveer een kwartier.
Maar de beelden die ik toen heb gezien zijn me altijd wel bij gebleven..... want je zag daad werkelijk de lijken en stukken mensen gewoon nog zitten in de bus.
Als iemand nog een link weet naar dat stukje die ik bedoel ...
Nou het is meer zo dat ik het zinnetje "Evengoed triest voor die kinderen natuurlijk" veruit de meest achterlijk reactie vond die je zou kunnen bedenken als reactie op de dood van een kind. Volgens mij heb je niet helemaal benul van wat je zegt.quote:
Ik quote iemand maar dat was je vast ontgaan!quote:Op zondag 4 januari 2009 22:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nou het is meer zo dat ik het zinnetje "Evengoed triest voor die kinderen natuurlijk" veruit de meest achterlijk reactie vond die je zou kunnen bedenken als reactie op de dood van een kind. Volgens mij heb je niet helemaal benul van wat je zegt.
quote:Op zondag 4 januari 2009 22:07 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Chaos in ziekenhuizen Gazastrook
http://www.telegraaf.nl/b(...)nhuizen__.html?p=2,1
GAZA-STAD - In de ziekenhuizen in de Gazastrook heerst chaos. Artsen en verplegers kunnen de stroom gewonden amper aan, zo zeiden ooggetuigen tegen de nieuwszender al-Jazeera.
De voorraden medicijnen raken op. In grote delen van Gaza is de elektriciteit uitgevallen en zijn er geen onderdelen beschikbaar om kapotte generatoren te repareren.
Kinderen en bejaarden en de rest van de bevolking voelen zich nergens meer veilig. „Ik heb zoiets nooit eerder gezien”, aldus een gepensioneerde arts telefonisch vanuit een ziekenhuis in de Gazastrook.
quote:Op zondag 4 januari 2009 22:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Moeten ze maar niet tussen de zieken bommen naar Israel gooien...
Schande dat als jood-zijnde dit ook zegtquote:Op zondag 4 januari 2009 22:11 schreef B4CO het volgende:
[..]
Moeten ze maar niet tussen de zieken bommen naar Israel gooien...
ja dat is hem alleen wel kort ik me herinneren dat hij langer was ....quote:Op zondag 4 januari 2009 22:07 schreef opinionr het volgende:
[..]
Deze?
http://www.liveleak.com/view?i=769_1172223623
Denk niet dat het dan echt goed komt, denk dat geen omliggende land zich wil mengen in deze oorlog want dan ben je zo 60 jaar zoet er meequote:Op zondag 4 januari 2009 22:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Waarom helpen de Arabische landen Palestijn niet.
quote:Hamas moves on Fatah 'collaborators'
The Hamas government has placed dozens of Fatah members under house arrest out of fear that they might exploit the current IDF operation to regain control of the Gaza Strip.
Fatah Hamas clashes. ...
The move came amid reports that the Fatah leadership in the West Bank has instructed its followers to be ready to assume power over the Gaza Strip when and if Israel's military operation results in the removal of Hamas rule.
Fatah officials in Ramallah told The Jerusalem Post that Hamas militiamen had been assaulting many Fatah activists since the beginning of the operation last Saturday. They said at least 75 activists were shot in the legs while others had their hands broken.
Wisam Abu Jalhoum, a Fatah activist from the Jabalya refugee camp, was shot in the legs by Hamas militiamen for allegedly expressing joy over the IDF air strikes on Hamas targets.
"Hamas is very nervous, because they feel that their end is nearing," a senior Fatah official said. "They have been waging a brutal campaign against Fatah members in the Gaza Strip."
Meanwhile, sources close to Hamas revealed over the weekend that the movement had "executed" more than 35 Palestinians who were suspected of collaborating with Israel and were being held in various Hamas security installations.
The sources quoted Hamas officials as saying that the decision to kill the suspected collaborators was taken out of fear that Israel might try to rescue them during a ground offensive. The officials claimed that at least half of the victims were killed by relatives of Palestinian militiamen who were killed as a result of information passed on to Israel by the "collaborators."
Justifying the latest crackdown on Fatah, a Hamas official in Gaza City said that his government had received information according to which Palestinian Authority President Mahmoud Abbas had instructed his loyalists in the Strip to start moving toward undermining Hamas.
"We will kill them all if they try to help Israel bring down our government," the official said. "We will hang Mahmoud Abbas and [former Fatah security chief] Muhammad Dahlan in the public square if they try to enter the Gaza Strip aboard Israeli tanks."
The Hamas official said that his security forces had launched a massive "preemptive" campaign aimed at thwarting Fatah's attempts to "spread anarchy and chaos." He confirmed that many Fatah operatives had been shot in the legs over the past few days by Hamas "to make sure that they don't help Israel."
Fahmi Za'arir, a Fatah spokesman in the West Bank, accused Hamas of "executing" a number of Fatah detainees. He said the Fatah leadership knew of at least two Fatah men who were shot dead by Hamas after being released from prison. He named them as Nasser Muhana and Saher al-Silawi.
Za'arir said that several Fatah members who attended funerals of victims of the IAF strikes were severely beaten by Hamas militiamen who accused them of collaboration with Israel.
It was "shameful" that Hamas was directing its weapons and energies against its own people instead of fighting against Israel, the spokesman said.
The decision to place Fatah operatives under house arrest was issued by the much-feared "Internal Security Apparatus," which reports to the Hamas-controlled Interior Ministry in Gaza.
The order, which was delivered to the Fatah activists on Thursday, reads: "You are forbidden from leaving your home for 48 hours unless you want to attend Friday prayers. Anyone who violates the order will be punished."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |