The boy in the striped pyjamas!
Die titel kwam me zo bekend voor... ik wiki'en en nu blijkt dat boek op mijn keukentafel te liggen. Het boek was ook fantastisch.. die film moet ik kijken!
Zelf gezien:
Bangkok Dangerous![]()
Ik ben zelf niet zo dol op Nicholas Cage, maar veel van de films waar hij in speelt vind ik wel prima voor een avond op te bank tot zeer sterk. Dus, deze ook maar eens aangezet. Daarnaast twee keer in Thailand geweest en was benieuwd of ik bekende dingen zou zien. Dat laatste was het geval, wat de film al een beetje leuk maakte. Verder was de film niet saai, en soms zelfs spannend. Maar over het algemeen was het verhaal niet zo sterk. Cage is een huurmoordenaar die (natuurlijk) geen vrienden heeft, (natuurlijk) door niemand bij naam gekend wordt, en (natuurlijk) tien paspoorten heeft om de wereld over te kunnen reizen. Ik snap sowieso niet echt waarom het huurmoordenaarschap zo interessant lijkt te zijn om een film over te maken. Terug op het verhaal: Cage krijgt een opdracht in Bangkok, leert een doofstom meisje kennen én zijn boodschapper, beide raken hem ineens en voor hij het weet wordt hij een eitje met alle gevolgen van dien. Sterkste punt van de film: het einde (dat vertel ik dus lekker niet). Cage was weer wat overdramatisch a la Cage, maar het meisje was echt

en de scenes waar ze samen zijn vond ik dat de acteerprestaties meteen een stuk beter werden.
Beetje onsamenhangend verhaal, samengevat: aardige en niet saaie film, verhaallijn had beter gemogen.
6,5 (IMDB: 5,4)
Step Brothers![]()
Als de film begint zit je met gekromde tenen te wachten op de clichefilm die je verwacht, maar het viel mij alles mee. Nou, eigenlijk viel het me niet mee, maar heb ik wel erg veel en hard gelachen. Will Ferrell en John C Reilly wonen beide nog bij hun vader dan wel moeder terwijl ze al 39 dan wel 40 zijn. De vader/moeder komen bij elkaar en dus worden Ferrel en Reilly ineens stiefbroers. Ze gedragen zich echt alsof ze 12 zijn en de houding van de moeder verbetert dat niet, terwijl de vader zijn zoon(s) ineens wil opvoeden. Sommige delen van de film waren echt heel erg, maar van ergheid ook weer lachwekkend (dan moet je de film wel met iemand anders kijken om samen lekker te kunnen zeiken), maar vooral het deel waarin ze gaan solliciteren was echt hilarisch.
Ach, als je Ferrell de beste acteur van de wereld vindt is het een toppertje, haat je hem kijk dan deze film absoluut niet, en als je hem soms grappig vindt kijk deze film dan na een avond stappen met een afscheidsbiertje.
6+ (IMDB: 6,8)