De afgelopen dagen gezien:
Frost/NixonNa jarenlang als toneelstuk te zijn opgevoerd op West End en Broadway is er nu een film over de beroemde televisie interviews die David Frost hield met oud-president Richard Nixon over de Watergate affaire, met Ron Howard op de regisseursstoel. Hij heeft ons de afgelopen jaren nou niet bepaald de meest interessante films geserveerd. Gelukkig slaagt hij daar nou iets beter in. De film is tamelijk interessant en (vooral tegen het einde wanneer de interviews zelf eindelijk aan bod komen) spannend.
Het is duidelijk dat deze film z`n oorsprong heeft in een toneelstuk. De manier waarop het gefilmd is, de manier waarop de dialogen gebracht worden. Niet dat dat slecht is, maar écht spannend wordt het niet. De echte climax, de echte "klap" op het einde blijft uit.
Wel is het acteerwerk erg goed, vooral Frank Langella als Nixon is geweldig.
Goede, maar vooal degelijke film.
IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
Prison Break - Seizoen 3Na het geweldige tweede seizoen was het bijna onmogelijk dat dit seizoen nog beter zou zijn. Dat is dan ook niet het geval. Maar zeer vermakelijk en verslavend was het zeker.
Heerlijke serie!
Mijn Cijfer: 8,0/10
The Boy In The Striped PyamasPrachtige film over de onmogelijke vriendschap tussen het zoontje van een Duitse leger commandant en een joods jongetje dat gevangen zit in een concentratiekamp.
Gefilmd zonder overdreven drang naar actie en vals senitiment, is de film heel ingetogen en rustig opgebouwd naar een climax die echt heel hard aankomt en die nog lang na zal dreunen. Dat komt voor een groot door de sterke acteerprestaties van de twee jonge hoofdspelertjes: werkelijk briljant!
Zeker een aanrader.
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
Mean CreekWie wilde vroeger nou niet eens een keertje de grootste etterbak van de klas terug pakken voor al die nare dingen die hij je aandeed? Dat is precies wat Sam gaat doen, met hulp van z`n broer en diens vrienden. Maar dat loopt toch net wat anders dan verwacht...
Het idee opzich is goed maar de uitwerking schiet op punten te kort. Om te beginnen is de film veel te moralistisch en te drammerig in het overbrengen van de boodschap, die sowieso al overduidelijk is.
Daarnaast pakt het gebruik van de handheld camera verkeerd uit: het wekt meer irritatie op dan dat het de film ten goede komt. De camera beweegt te veel op momenten waar dat niet nodig is. Het leidt alleen maar de aandacht af. Ook het einde is wel erg klef.
Een film waar zeker een goede bedoeling in schuil gaat, maar het is jammer dat die er niet volledig uit komt.
IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 6,8/10