abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65115182
Tsjah, ik had begin vorige week de brief van de arbo al binnen..

Waar ik overigens niet al te vrolijk meteen mijn werkgever over heb aangesproken dat ze dat fijn nog maar een tijdje uitstellen..

Half jaar niets van die lui gehoord en dan nu moet het opeens in een paar dagen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 januari 2009 @ 17:13:30 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_65115308
Nou ja, ik kan me voorstellen dat ze eens met je willen bespreken wat er aan de hand is en hoe ze je kunnen helpen. Maar dat hoeft niet op stel en sprong, en gezien de omstandigheden zouden ze dat zelf ook wel kunnen bedenken...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_65115580
Njah, ik ga straks eerst nog een revalidatie traject in, dat is blijven staan maar wordt nu even bekeken nog hoe en wat.. ik sta overigens nog een maand of anderhalf op de wachtlijst voordat het zover is sowieso.

Eerst maar eens kijken hoe het gaat met revalideren, dan krijg ik wel eens zicht op reintegreren dunkt me.
pi_65129858
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:51 schreef MarMar het volgende:
En dan ben je twee weken verder, heeft iedereen zijn gezicht inmiddels wel laten zien en komen de eerste "gaat het nu weer?" vragen al om de hoek...

Zo snel gaat alles alweer door en gelukkig maar aan de ene kant. Het gaat mij alleen stiekem wel een beetje te snel allemaal.
MarMar; Mensen "horen niet" iets te denken of het nu alweer een beetje gaat, na zoiets heftigs en zeker niet na zo'n korte tijd. Ik hoop dat je goed de tijd voor jezelf neemt!
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:02 schreef maffemuts het volgende:
*maffe weer n beetje bijgekomen is*
Na alle hectiek van alles wat bij de bevalling en uitvaart n beetje n plaatsje gegeven te hebben, weer n beetje bijgeslapen te hebben is maffe weer n beetje terug in de running.
Wel gelezen hier op t forum hoor, maar kon de kracht even niet opbrengen om te posten
Ik was even behoorlijk de draad kwijt, denk dat dat komt omdat je in zo'n periode meer geleefd wordt dan dat je zelf leeft en dus als ware in een roes zit. Ik hoop dat ik nu langzamerhand de dingen van alle dag weer een beetje kan oppakken en weer kan leren genieten van de kleine dingen.
Maffemuts; goed dat je de tijd genomen hebt om even bij te tanken na zo'n zware tijd. ik hoop met je mee dat je weer beetje bij beetje de dingen op kunt pakken. Ik vind je al die tijd zo sterk klinken
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 00:15:41 #255
7074 moussy
kuttekop
pi_65130887
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 16:51 schreef MarMar het volgende:
En dan ben je twee weken verder, heeft iedereen zijn gezicht inmiddels wel laten zien en komen de eerste "gaat het nu weer?" vragen al om de hoek...

Zo snel gaat alles alweer door en gelukkig maar aan de ene kant. Het gaat mij alleen stiekem wel een beetje te snel allemaal.
Aan de andere kant, beter zo dan dat ze je behandelen alsof je lepra hebt en je links laten liggen, toch?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_65140196
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 00:15 schreef moussy het volgende:

[..]

Aan de andere kant, beter zo dan dat ze je behandelen alsof je lepra hebt en je links laten liggen, toch?
Oh ja, das de andere helft idd...

Niets bijzonders, mensen vinden het gewoon moeilijk om met mensen om te gaan die niet vrolijk in het gareel lopen, dat is geen nieuws voor me.
Net als dooddoeners die beginnen met beter zo dan dat.... Hoe lief bedoeld ook..
  maandag 19 januari 2009 @ 15:01:50 #257
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_65209375
@Marmar

Toch, als ik ik me verplaats in de anderen... ik weet zelf ook niet goed hoe ik moet reageren. Botte reacties heb ik ook gekregen, maar ik ga er vanuit dat het een beetje onmacht is. Veel mensen zijn nu eenmaal onbeholpen in dit soort situaties,maar wat ze ook zeggen, het kan altijd verkeerd vallen.

Als men vraagt 'gaat het weer een beetje', kan het lijken alsof ze voorbijlopen aan je gevoelens.
Als men je mijdt, lijken ze ongeïnteresseerd.
Als men zegt: 'ik kan me zó voorstellen hoe je je voelt', walsen ze over je persoonlijkheid heen.
Als men zegt: 'ik heb geen idee hoe je je moet voelen', hebben ze gebrek aan inlevingsvermogen.
Als men hulp aanbiedt kan het lijken of ze dat maar doen zodat ze het niet over gevoelens hoeven te hebben.
Als men geen hulp aanbiedt, voel je je in de steek gelaten.

Ik vind het niet gek dat omstanders geen flauw benul hebben hoe ze moeten reageren. Ik ga er maar vanuit dat wat ze ook doen, met de beste bedoelingen gebeurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 16:29:07 #258
13151 crew  Rewimo
pi_65213031
Tan, wat vind/vond jij zelf fijne reacties? Zijn er dingen waar je echt iets aan hebt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 16:56:21 #259
7074 moussy
kuttekop
pi_65213995
Ik ben Tan niet, maar een praatje pot vond ik héérlijk, gewoon een lulpraatje over niets. Maar een ander kan dat weer verschrikkelijk vinden.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:03:01 #260
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_65214245
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:29 schreef Rewimo het volgende:
Tan, wat vind/vond jij zelf fijne reacties? Zijn er dingen waar je echt iets aan hebt?
quote:
Op maandag 19 januari 2009 16:56 schreef moussy het volgende:
Ik ben Tan niet, maar een praatje pot vond ik héérlijk, gewoon een lulpraatje over niets. Maar een ander kan dat weer verschrikkelijk vinden.
Wat Moussy zegt ja.

Ik had altijd zoiets van doe maar lekker gewoon. Even over iets anders praten vond ik inderdaad heerlijk. Maar het hing ook een beetje van de persoon af. Ik heb vriendinnen bij wie ik rustig tranen met tuiten huil als het moet en ik heb mensen om mij heen met wie een gewoon babbelpraatje even heerlijk bevrijdend is.

Overigens heb ik het meest heel ontroerende reacties gekregen. Gedichtjes, een kort verhaaltje, een anekdote, een bosje bloemen, jullie geldinzamelactie... het deed me zó goed dat er mensen aan Ayden en aan ons dachten. Het maakte mij echt niet uit dat reacties soms onbeholpen waren.
  maandag 19 januari 2009 @ 17:05:53 #261
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_65214347
Overigens, wat ik net opsomde in de reactie van 15:01 uur geldt niet voor mijzelf hoor. Ik noemde het alleen als voorbeelden, omdat het zo moeilijk is om te reageren op dusdanige wijze dat de betrokkene zich niet gepasseerd voelt.
  Moderator maandag 19 januari 2009 @ 17:12:53 #262
5428 crew  miss_sly
pi_65214545
quote:
Op maandag 19 januari 2009 17:05 schreef Tan het volgende:
Overigens, wat ik net opsomde in de reactie van 15:01 uur geldt niet voor mijzelf hoor. Ik noemde het alleen als voorbeelden, omdat het zo moeilijk is om te reageren op dusdanige wijze dat de betrokkene zich niet gepasseerd voelt.
Het is ook zo vreselijk persoonlijk. Wat voor de een dan weer wel een goede reactie is, is dat voor de ander niet.

Ik weet wel dat ik hier regelmatig lees, maa rniet veel reageer, gewoonweg omdat ik niet weet wat te zeggen. Ik lees soms reacties van anderen en dan denk ik: ja, dat zou ik ook wel hebben willen zeggen. Het zijn alleen geen dingen die ik bedenk. Ik kom niet verder dan: wat vreselijk, heel veel sterkte, ik denk aan je

En, eerlijk is eerlijk, het is net zo oprecht gemeend, ook al is het simpel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2009 @ 17:51:52 #263
13151 crew  Rewimo
pi_65215906
Er is natuurlijk ook geen standaardreactie mogelijk. En ik kan me wel een beetje voorstellen dat het fijn kan zijn om er juist even van afgeleid te worden door over iets heel anders te praten. Hangt ook van je eigen stemming af denk ik
  maandag 19 januari 2009 @ 22:41:49 #264
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65227818
Ik heb zo eens de laatste reacties zitten overdenken....
Ik merk aan mezelf ook dat ik nu niet zo goed meer weet wat te zeggen. Het 'gewone leven' gaat weer door, de dagen gaan verder. Ik denk niet meer dagelijks aan Jeff, Youri en Ayden. Voor jullie, moeders/ouders van de Engeltjes, voelt dat natuurlijk heel anders.
Het is niet zo dat de belangstelling en het medeleven verdwijnen, zeker niet, maar, tja, hoe moet ik het zeggen, het is (voor mijn als meelever aan de zijkant) wat meer naar de achtergrond geraakt.
Wellicht ook heel logisch.
Maar niet ongeinteresseerd bedoeld.

dan maar, bij gebrek aan betere woorden...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_65232780
Ik kan me nog herinneren dat, kort na Max dood, een
praatprogramma van Catherine keyl als thema "ouders van een overleden kind" had.
Ik kijken natuurlijk......

Ik heb me dus gewoon de pestpokke geërgerd aan 1 vrouw die erbij zat.
Die zat echt alleen maar te klagen over wat zij allemaal foute reacties had gevonden.
Ik werd gewoon kwaad op die zeikerd, want echt niemand kon goed doen in haar ogen.
En ik kon alleen maar denken, "mens prijs je gelukkig dat mensen überhaupt op je af stappen".
Ik hoor tien keer liever de meest goed bedoelde k*tste k*t opmerking, dan dat mensen me ontlopen.
Ik heb één keer een bekende een andere route in het winkelcentrum zien nemen om mij.
En das pas echt auw.
Die vrouw, op tv stoorde zich er zelfs aan als mensen haar vroegen: "hoe gaat het met je?"
"ja, hoe denk je verdomme dat het met me gaat!? " sneerde ze op het podium.
Ik dacht "hoe moeten ze dàn openen mens, hoe?!" En dat vertelde dus niet natuurlijk he!
Zelfs ik, in dezelfde situatie, had geen idee hoe je een gesprek opent met iemand die zo`n trauma heeft opgelopen.
Nog steeds geéééén idee trouwens!
Hoe anders kun je beginnen dan met: "hoe gaat het met je?" toch?
The waves you made will always be
  dinsdag 20 januari 2009 @ 08:47:12 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65234817
Lijkt me idd ook niet met de bedoeling dat je beging met 'Hallo, het gaat vandaag zeker weer goed k*t met je?'.
Ik kan me de frustratie wel voorstellen, maar wat moet je idd anders zeggen.

Ik heb dat trouwens ook wel met het 'dit wil je nooit meer horen-topic' hier. Daar zie je mensen aan de ene kant dingen neerzetten die voor hun blijkbaar kwetsend zijn, maar aan de andere kant walsen ze met het grootste gemak over andermans pijnpunten heen. Dat soort dingen zijn zo persoonlijk, er is gewoon geen right or wrong.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 11:13:12 #267
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_65237999
Nee, ik denk ook dat zoiets niet in te vullen is voor een ander. Zoals ik al eerder zei... ik voel me zelf ook onbeholpen. Weet het soms echt niet hoe ik moet reageren.

Een vriendin van me heeft een half jaar na mij een jong kindje verloren. Ze stond onlangs met een maxicosi (dat was haar nichtje, vertelde ze later) in haar armen, dus ik zeg heel onnozel: 'goh die is niet van jou'. Een fractie later realiseerde ik me hoe pijnlijk dat was. Hoe kón ik?? Tsja... floepte eruit. Gelukkig is zij net zo nuchter als ik, ze nam het me totaal niet kwalijk, kon er zelfs om lachen... Maar toch ik had er een ander vreselijk mee kunnen kwetsen.
pi_65239789
Ik moet ook toegeven dat het de ene keer beter valt dan de andere keer hoor, soms kan ik alles makkelijk hebben, soms een stuk minder.

Waarom ik het van mijn werkgever niet kon hebben is omdat hij in het telefoontje zei "Tsjah, ik ken je niet zo goed dus ik hou het maar zakelijk"
Kijk, dit kan ik me prima voorstellen als je in een commercieel bedrijf oid werkt.. maar ik werk notabene bij het GGZ...
Nu weet ik dat het in de praktijk altijd anders is, maar toch vind ik dat je van iemand die al zn halve leven bij het GGZ werkt iets meer empathie zou moeten kunnen verwachten

Gewoon open vraag met hoe is het is prima, en gewoon vragen of het alweer gaat is ook niet zo erg.
Het doorgaan echter als ik te kennen geef dat ik het nog niet zo heel goed vind gaan met opsommen van kleine dingetjes die toch wel alweer beter gaan volgens hun irriteert me dan wel, zeker als dat dan ook nog eens sterk overdreven wordt.

Vast heel lief en bemoedigend bedoeld, dat geloof ik best en ik reageer dan ook altijd maar netjes (hier reageer ik wel ff af )
Het hoeft niet erger gemaakt dan het is, maar gebagetelliseer hou ik ook echt niet van.

Ook is het nog eens zo dat het niet eens per se om de bewoording gaat, maar om de echtheid ervan, inderdaad dus ook een soort van "doe maar gewoon" en niet gemaakt meelevend of gemaakt helpend met adviezen...

Nah jah, niet zomaar in wat woorden te vangen, dat is dan weer het nadeel van een forum, taal is maar een heel klein percentage van communicatie.
Toch denk ik dat jullie wel een beetje snappen wat ik bedoel.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:22:15 #269
7074 moussy
kuttekop
pi_65240130
Eigenlijk vind ik het wel gepast dat iemand het zakelijk houdt als diegene je niet zo goed kent, vooral als het ook nog aangegeven wordt. Vaak is dat dan om juist iemand niet te kwetsen met opmerkingen.

Ook al zou je willen, je kan niet met iedereen je verdriet delen, dat gaat gewoon niet. Zoals Moonah al zegt, en terecht, voor buitenstaanders gaat het naar de achtergrond, alleen jij zal er mee moeten leren leven en dat duurt gewoon, bij de ene gaat het sneller en makkelijker dan bij de andere.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:31:02 #270
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65240384
MarMar in mijn ogen is het volkomen logisch dat degene die jou niet zo goed kent het persoonlijk houdt. Waarom omdat hij niet het reilen en zeilen van jouw gevoelens, verwerkingswijze enz. enz. kent. En ja dat je bij de GGZ werkt doet daar denk ik niets aan af maar goed zo denk ik er persoonlijk over.
pi_65240406
Even stukje uit de mail dan...
Overigens is het niet zo dat hij mijn naam alleen van papier kent ofzo. maar soit, dit is zijn beleving blijkbaar..

Wellicht verklaart het toch een heleboel van je ziektegeschiedenis die je tot nu toe gehad hebt.

Ik zou in de komende tijd wel eens met je willen spreken over de stand van zaken, hoe je die zelf ziet etc. Zodat wij op een rijtje krijgen wat mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Eerst zal **** **** de arbo arts je een oproep sturen voor een gesprek.

Dan vertel ik er nog even bij dat dit een reactie is op de mail waar ongeveer hetzelfde verhaal in stond als mijn eerste post in dit topic plus dat ik gedurende mijn ziekzijn de hele tijd contact heb gehad met een meerdere die wat dichterbij stond en dat deze reactie van hem dus ook nog eens volkomen uit de lucht gevallen is en hij officieel niet eens mijn contactpersoon was. Hij heeft dit ook buiten medeweten van haar om gedaan.

Daarbij heb je als je voor het GGZ werkt wel een beetje ervaring met mensen die dingen meemaken waar jij je niet altijd in kan inleven, maar waar je wel rekening met gevoelens houdt van die persoon...

Hopelijk kan ik dat nog over 20 of 30 jaar, ik ga er iig wel mijn best voor doen om daar bewust van te blijven.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 12:36:35 #272
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_65240508
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg zakelijk over vind komen maar gewoon op een normaal niveau tussen werkgever en werknemer. Maar goed ik sta dan ook niet in jouw schoenen en ken jullie geschiedenis verder niet.

Kun je hem niet terugverwijzen naar de meerdere waar jij wel contact mee hebt gehad en die meerdere ook op de hoogte stellen dat je nu van twee kanten bestookt wordt en dat dat nog teveel van het goede is?
pi_65240592
Da's al geregeld Mibos.

Ze nam zelf contact met me op en wilde zich volledig distantieren van zijn reactie..

Ik blijf het belachelijk kort door de bocht vinden, zeker gezien ik koud 2 dagen thuis was uit het ziekenhuis.
  † In Memoriam † dinsdag 20 januari 2009 @ 12:39:39 #274
7074 moussy
kuttekop
pi_65240599
Ik kan niks vreselijks opmaken uit je mailtje, maar dat zal dan allemaal wel aan mij liggen. Maar goed Is dit niet meer iets voor [WGR] ik snap wel dat het één met het ander te maken heeft, maar bij jou loopt het natuurlijk ook al lang met het ziek zijn en zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 januari 2009 @ 19:22:11 #275
13151 crew  Rewimo
pi_65256404
Ik vind dat eerste zinnetje wel gek eigenlijk (het hele mailtje vind ik ook niet heel vervelend maar hoe zoiets valt ligt natuurlijk ook aan je "relatie" met die persoon). Alsof hij denkt dat je klachten door een onverwachte zwangerschap komen of zo
  woensdag 28 januari 2009 @ 14:49:05 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_65493162
MarMar, hoe is het met je?
KuikenGuppy
pi_65508057
Dat vind ik een moeilijke vraag Burdie.
Bij vlagen lijkt het alsof het maar een droom was, bij vlagen komt het juist heel hard binnen.
Langzaam aan begint "het leven" weer een beetje minder ver van mn bed en minder wazig te worden.

Door alles heen is het misschien wel nog intenser geworden om te ervaren watvoor schatten van kids en lieve man in heb, daar ben ik ontzettend dankbaar voor.

Gister zijn de hangertjes met as van Jeff gebracht, voor ons een sterretje van goud en voor de kids eentje van zilver. Voelt goed om iets bij me te kunnen dragen van Jeff, iets wat niet iedereen meteen ziet voor wat het is, maar wat altijd heel dicht bij me is.

Hoe we er als gezin mee omgaan, samen met familie en vrienden om ons heen voelt ook heel goed en bijzonder in a way.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 18:48:03 #278
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65575321
Jeroen heeft in de afgelopen weken een grote kast gebouwd in één van de kamers boven. Een aantal schappen zijn bestemd voor Danyel's kleertjes, die nog steeds in de verhuisverpakking op zolder lagen. Ik kon niet van alle kleertjes afscheid nemen, maar vond het ook rot dat ze daar maar "zo" op zolder lagen.

Vandaag heb ik alles uitgezocht. Bij ongeveer een kwart van de kleertjes had ik weinig tot geen herinneringen, die heb ik dan ook vrij moeiteloos weggedaan. Maar er bleef nog zoveel over; rompertjes, pyama's, sokjes, petjes, broekjes, t-shirts en truien. Uiteindelijk toch nog 8 stapeltjes, waar ik echt (nog) geen afscheid van kan nemen. Ik vraag me eigenlijk af of dat wel gezond is... het is tenslotte al bijna 3 jaar geleden!

Halverwege het sorteren kwamen de tranen, er kwamen zoveel herinneringen boven. Ik heb er wel even aan toegegeven, maar niet te lang, ik wilde er niet in blijven hangen.

Gek is dat, afgelopen nacht had ik een hele fijne droom van Danyel. Ik droom vaak dat ik, terwijl hij dus eigenlijk wel uit ons leven is, ik hem zomaar opeens ergens tegenkom. En altijd is er dan van zijn kant uit dan een enorm blijde herkenning (hij is dan nog steeds 1,5 jaar).
Het komt niet zo heel vaak voor dat ik van Danyel droom, maar de timing was wel weer bijzonder goed gekozen, zo vlak voor de opruimklus van vandaag.

Zo, dat moest ik gewoon even kwijt. Het is fijn af en toe een paar keer zijn naam te kunnen typen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_65575767
Lieve Phluphy....bijzonder dat Danyel zo dicht bij je was !
ik weet niet zo goed hoe te schrijven, maar wil zoveel zeggen...

liefs Stout
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:19:59 #280
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65576270
Phluphy,fijn dat je de kleertjes nu hebt kunnen uitzoeken en dat je daarin werd gesteund door de droom over Danyel.

Net zoals Stout blijf ik het moeilijk vinden om te reageren. Ik schrijf nu wel fijn, maar ik begrijp wel dat dat een hele verkeerde omschrijving moet zijn voor hoe jij deze dag ervaren hebt. Maar zo komt het uiteindelijk uit jouw bericht toch bij mij naar voren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 19:30:26 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65576589
Ik moet glimachen om je laatste paragraaf. Je beschrijft het heel mooi.

En over die 3 jaar... er staat geen termijn voor. Als die kleertjes er over 10 jaar nog liggen, prima toch? Er is toch al zo weinig tastbaars dat er over is van de korte tijd die hij hier was.
pi_65577141
Be, dat is nu wat ik bedoel te zeggen, tijd is zo iets persoonlijks...
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:01:24 #283
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65577523
Het is in tijd inderdaad 3 jaar, maar het was voor het eerst dat ik alle kleertjes (als in stuk voor stuk in de handen gehad) gezien heb. Maar het was alsof ik ze gisteren voor het laatst zag, dat is wat me echt verbaasde. Het was nog helemaal eigen en bekend. En zó aan Danyel "verbonden" dat ik inderdaad denk dat ik ze over 10, 20 , 40 jaar nog steeds zal hebben.

Stout en Livelink, dat mensen die het moeilijk vinden om te reageren, toch schrijven omdat ze denken daar de ander een plezier mee te doen, vind ik iets heel moois en warms. Een soort onbaatzuchtigheid. Dat soort dingen maken de wereld mooi(er)!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:02:12 #284
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65577542
Phluphy, ik begrijp heel goed dat je de kleertjes wil bewaren. Het is soms al zo gek om kleertjes weg te doen van je kindje omdat ze niet meer passen, laat staan hoe dat voor jou moet zijn.
Ik vind dat jullie een mooie oplossing bedacht hebben zo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:11:52 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_65577849
PM, ik dacht precies hetzelfde. Ik vind het al moeilijk om te kleine kleertjes weg te doen...
Phluphke.... Mooi dat er een plekje in de kast is voor de kleren van Danyel.
En wat knap dat je 'even' kunt toegeven aan je tranen. Het lijkt me zo verleidelijk om er helemaal in weg te zakken. Maar wellicht heb je de ervaring dat het je niet vooruit helpt. Je krijgt er je ventje immers niet mee terug.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 januari 2009 @ 20:11:58 #286
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65577852
Wat fijn dat je zo met de spulletjes van Danyel bezig hebt kunnen zijn. Het maakt niet uit hoe lang iets in tijd geleden is, dit is de weg die je gevoel aangeeft te volgen, dus dan is het goed. Je manneke is niet geweest, hij is er nog altijd, en zal er altijd blijven in gedachten van heel veel mensen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65577953
Wat lijken die "gewone dingen", zoals het opruimen van kleertjes en speelgoed me vreselijk moeilijk
Ik denk dat het inderdaad ook niet uitmaakt hoe lang geleden het is. Het is de emotie die het doet denk ik.

Maffemuts hoe gaat het met jou?
  Jubileum moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 20:31:14 #288
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_65578528
Het is nog maar 3 jaar geleden, niet al. Danyel heeft zoveel harten geraakt in zijn korte leventje, ik vind het een geweldig idee dat je nog kleertjes hebt waarbij je zoveel herinneringen hebt.
En jouw dromen zijn ook prachtig
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_65578722
Fluf, er zijn zoveel mensen die nog kleine kleertjes hebben liggen. Paar maanden terug kreeg ik zelfs nog babykleertjes van mezelf. Helemaal met Danyel is zo heel anders. Ik vind het zo goed voor je dat je dit hebt gedaan.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:45:43 #290
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65579037
Fluf, wat ben jij toch een dappere! Heb je dat van je zoon ofzo?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:46:59 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65579062
Ik heb ooit de gedachte gehad om van alle kleertjes een stukje uit te knippen en daar een lappendeken van te maken. Een mooie gedachte, maar ik denk niet dat ik 'm echt zou gaan gebruiken.
Dat ze een eigen plekje hebben gekregen, wat altijd "hun" plekje zal zijn, vind ik echt superfijn.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 30 januari 2009 @ 20:48:38 #292
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_65579112
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:45 schreef Sugar het volgende:
Fluf, wat ben jij toch een dappere! Heb je dat van je zoon ofzo?
Niet zo heel dapper, als je bedenkt dat ik deze aktie bijna 3 jaar voor me uit geschoven heb.
Deels natuurlijk omdat we toch nog aan het heen-en-weer verhuizen waren, maar deels ook omdat ik het gewoon eng vond.
Maar o.k., als er dan toch wat dapperheid in me schuilt, dan wil ik inderdaad graag denken dat ik dat van mijn zoon heb! Dank je wel voor deze mooie gedachte!
... ♥ ik mis je ♥
pi_65579565
ik vind 't ook een heel mooi idee, die 8 stapeltjes die een eigen plekje in jullie kast hebben nu. hoef je ze ook niet te verknippen, dat lijkt me erg moeilijk nl.
pi_65589981
Phluphy, danyel blijft toch altijd op een of andere manier bij jullie, in je hart in je herinnering in je dromen.
Dan mogen zijn kleertjes toch ook best bij jullie blijven zodat je af en toe nog iets kan vastpakken als je dat wilt.

Mooi dat jullie dat zo gedaan hebben!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:58:26 #295
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65591553
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 20:15 schreef mrien het volgende:
Wat lijken die "gewone dingen", zoals het opruimen van kleertjes en speelgoed me vreselijk moeilijk
Ik denk dat het inderdaad ook niet uitmaakt hoe lang geleden het is. Het is de emotie die het doet denk ik.

Maffemuts hoe gaat het met jou?
Niet echt geweldig, slapeloosheid en 100en vragen.. maar we slaan ons er (vast) wel doorheen

Phluphy er staat geen houdbaarheidsdatum op verdriet hoor neem gewoon je tijd, en geef jezelf de kans om af en toe te huilen, het lucht echt op
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  zaterdag 31 januari 2009 @ 12:06:03 #296
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_65591705
Wanneer krijgen jullie uitslag van de onderzoeken, Maffemuts?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 19:34:23 #297
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_65603565
1e gesprek is geweest 4 februari het vervolg gesprek met een arts die gespecialiseerd is in erfelijke aandoeningen.
Ben benieuwd wat die ons te vertellen heeft en wat het in de (mogelijke) toekomst voor gevolgen heeft.
Je krijgt zoveel informatie in zo'n gesprek en volgende week krijgen we dus dan ook n kopie van alles mee zodat we het ook nog rustig doorkunnen lezen en googlen etc.
Maar het is in iedergeval iets erfelijks daardoor moeten wij nog verder onderzocht worden wie van ons de drager is en of ons dochtertje al dan niet drager is.
Spannende tijden
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_65603807
dat is wel schrikken dat het erfelijk is, maffemuts. Zeker ook met het oog op je dochtertje.
nou hoop ik voor je dat ze er misschien wel iets aan kunnen doen...
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:11:50 #299
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_65905266
@maffemuts, hoe ging het gesprek 4 feb. en wanneer krijg je uitslagen van evt. vervolgonderzoeken?

@pluphy, ik kan me zó voorstellen dat je dat hebt uitgesteld, ook ik vind het dapper dat je er aan bent begonnen. Ik ben erg aanhanger van de uitspraak: 'alles op zijn tijd', als je dingen forceert voelt het alleen maar moeilijker.
Kan me ook goed voorstellen dat je geen afscheid kunt nemen van die kleertjes.

Ik heb zelf te weinig om een kast te vullen, alles zit nog in de plastik bewaarbox/doos van het kraampakket maar ik zoek nog steeds de perfecte doos of kist om het in te bewaren (een beetje in kinderkamerstijl of zo). Ik heb al wel leuke manden gezien, maar het moet wel bestand zijn tegen vocht en motten enzo.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:25:01 #300
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_65905642
Phluphy, wat ik wil zeggen deed BE al voor mij.
Ik vind het dapper.

Tan, van die blikken van Rice (volgens mij hou je daarvan toch?) is dat niet iets.
Ik kan geen linkje vinden...
Nouja, je komt vast iets heel moois tegen.

[ Bericht 33% gewijzigd door Lishe op 10-02-2009 10:33:40 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')