quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik juich geen burgers de dood in, dit in tegenstelling tot o.a. jou en velen hier.
ja, ik heb ook een zwak voor de underdog. daarom ben ik ook voor israel.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:41 schreef ouderejongere het volgende:
Laat je niet provoceren Meki!
Ik heb daar de afgelopen dagen anders weinig van gemerkt. En je maakt mij niet wijs dat je met enkel infanteristen niet dit soort mobiele eenheden uit kunt schakelen. Nee, het lijkt erop dat het juist de bedoeling is om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te maken. Waarom zou je anders gaan bombarderen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
![]()
dat kunnen ze wel, maar het zijn mensen. die willen niet dat iedereen doodgaat zoals moslims wel willen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:45 schreef opinionr het volgende:
Meki, als je nu CNN kijkt zie je een mooi voorbeeldje propaganda. Beelden van een gewonde waar zo'n 50 medici omheen lopen te rennen in chaos. (waarschijnlijk nog een hamas strijder ook)
Maar het panniekerige rennen om een gewonde heen schokeerd en dat zijn dan ook de enige beelden die wij vanuit gaza krijgen op dit moment.
Och, het zijn allemaal meningen van mensen die door hun geloof of afkomst of politieke overtuiging sterk overtuigd zijn van hun eigen gelijk. Lijkt me nooit een goed plan om met die mensen te discussiëren. Maar wie ben ik? Nuance is vies immersquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
de meesten daarvan geven tenminste nog argumenten in tegenstelling tot die varken
Ze zijn iig beter dan de argumenten van de nietsontziende onwetende doldwaze pro-Israël aanhangers.quote:
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef Meki het volgende:
[..]
Het is een chaos daar in Gaza. een chaos en een ramp
Zal ik jou via PM video's laten zien, ik weet 100 % zeker dat jij aan de kant staat van de burgers.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
en als Israëlieten die parasieten wegvagen gaan ze huilen omdat ze schoten voor een school
Met tig atoombommen in je bezit ben je niet echt een underdogquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja, ik heb ook een zwak voor de underdog. daarom ben ik ook voor israel.
Beide partijen zitten foutquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat komt me zeer bekend voor, van wie heb je zulke dingen geleerd om mensen te negeren die voor Palestijnen zijn.
Israel negeert ook de buitenwereld die zit te protesteren tegen deze misdaden vandaar !!.
Typisch inderdaad. Vaak genoeg in Islamitische landen geweest en daar kom je hele redelijke mensen tegen. Sommige moesten zelfs niets hebben van dictatoriale Islamitische regimes en dronken alcohol. Maar zo gauw als het woord Israel viel, was er sprake van schizofrenie.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou ok, ik ken er een paar, maar niet als het onderwerp israel aan de orde komt.
Wat een makkelijke manier van discuseren toch weerquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ze zijn iig beter dan de argumenten van de nietsontziende onwetende doldwaze pro-Israël aanhangers.
ik had het niet over Meki he dat hij met argumenten komtquote:
Tuurlijk johquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ze zijn iig beter dan de argumenten van de nietsontziende onwetende doldwaze pro-Israël aanhangers.
quote:Ik juich geen burgers de dood in, dit in tegenstelling tot o.a. jou en velen hier.
quote:nu maar hopen dat er vele Israeliers sterven Hamas _0_
edit : niet doen aubquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:51 schreef Andyy het volgende:
[..]
ik had het niet over Meki he dat hij met argumenten komt
ja ik ken er genoeg. heel apart. ik denk dat het komt door de heilige en allesvernietigende quoran.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Vaak genoeg in Islamitische landen geweest en daar kom je hele redelijke mensen tegen. Sommige moesten zelfs niets hebben van dictatoriale Islamitische regimes en dronken alcohol. Maar zo gauw als het woord Israel viel, was er sprake van schizofrenie.
Da's niet zo raar natuurlijk. Het enige niet-Islamitische land in de regio is ook het enige land dat de regio feitelijk gegijzeld houdt met een overmacht aan wapens. Dan moet je geen populariteitsprijs verwachten dunkt me.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Typisch inderdaad. Vaak genoeg in Islamitische landen geweest en daar kom je hele redelijke mensen tegen. Sommige moesten zelfs niets hebben van dictatoriale Islamitische regimes en dronken alcohol. Maar zo gauw als het woord Israel viel, was er sprake van schizofrenie.
Chuck is pro-Israel, gegarandeerd...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:48 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ook op het werk veranderen gematigde Moslims opeens in fundamentalistisch gedrag als Israel ter sprake komt. Het zal inderdaad wel iets te maken hebben met hun boekje waar wat hoofdstukjes instaan die een niet nader te noemen in Oostenrijk geboren auteur heeft gebruikt als inspiratiebron.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja ik ken er geoneg. heel apart. ik denk dat het komt door de heilige en allesvernietigende quoran.
Chuck zou de zionisten een lesje leren jaquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Chuck is pro-Israel, gegarandeerd...
daar hebben de moslims toch echt zelf voor gezorgd. of was je in het gemak de oorlogen tegen israel vergeten?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's niet zo raar natuurlijk. Het enige niet-Islamitische land in de regio is ook het enige land dat de regio feitelijk gegijzeld houdt met een overmacht aan wapens. Dan moet je geen populariteitsprijs verwachten dunkt me.
Het enige geindustrialiseerde en ontwikkelde land heeft die wapens nodig om zich te kunnen verdedigen aangezien ze ingeklemd zitten tussen Islamitische staten die alleen maar bloed willen zien vloeien.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Da's niet zo raar natuurlijk. Het enige niet-Islamitische land in de regio is ook het enige land dat de regio feitelijk gegijzeld houdt met een overmacht aan wapens. Dan moet je geen populariteitsprijs verwachten dunkt me.
Heb jij nog andere nicknames gehad eigenlijk? Heb het idee dat ik niet meer weet wie iedereen is. Volgens mij loop ik hier het langst rond in NWS en POLquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:53 schreef Verluste het volgende:
Wat doen argumenten ertoe als jullie toch een bord voor je kop hebben en blind zijn voor enig argument? Het is altijd al zo geweest op Fok.
Argumenten als "Israël dood onschuldige burgers en Hamas vecht voor de bevrijding van de Palestijnen" zijn dan ook niet echt serieus te nemen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:53 schreef Verluste het volgende:
Wat doen argumenten ertoe als jullie toch een bord voor je kop hebben en blind zijn voor enig argument? Het is altijd al zo geweest op Fok.
Dat zijn ze sowieso niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Argumenten als "Israël dood onschuldige burgers en Hamas vecht voor de bevrijding van de Palestijnen" zijn dan ook niet echt serieus te nemen.
quote:Op 24 september jl kreeg de Iraanse president Ahmadinejad opnieuw de gelegenheid de VN toe te spreken. Hij richtte zich tot de hele wereld, maar de westerse media schonken er weinig aandacht aan.
Verbijsterend is dat Ahmadinejad zei dat de wederkomst van Jezus Christus en het wereldwijd zegevieren van de islam aanstaande zijn.
Ahmadinejads toespraak was een explosief mengsel van politiek en religie, en van veroordelingen, dreigementen en messiaanse verwachting. Zijn woorden kunnen niet los gezien worden van de ambities van het Iraanse moellahregime om kernwapens te verwerven, Israël te vernietigen en de toekomst van de wereld te bepalen.
Vernietiging Israel noodzakelijk
Dat de Joodse staat van de kaart moet en ook zal worden geveegd, werd dertig jaar geleden al geopperd door de grondlegger van de Islamitische Republiek Iran, ayatollah Khomeini. Maar pas sinds het aantreden van Ahmadinejad, in 2004, wordt de ondergang van Israël officieel en expliciet door Teheran in een apocalyptische context geplaatst. De dood van Israël is daarin een essentiële voorwaarde voor de verlossing van de wereld.
Het was de tweede keer dat de Iraanse president zich, vanaf het spreekgestoelte van de VN, in apocalyptische bewoordingen tot de wereld richtte. Iets vergelijkbaars deed hij in september 2005. Desondanks zijn de ideologische achtergronden daarvan in het Westen vrijwel onbelicht gebleven.
Veel Westerse waarnemers beperken zich tot analyses van Ahmadinejads dreigementen aan het adres van Israël, zonder die van een deugdelijke context te voorzien. Daarbij wordt de Iraanse president veelal afgeschilderd als louter een politieke extremist die niet bij machte is zijn woorden kracht bij te zetten. Hij zou daarvoor niet de formele machtspositie hebben en in eigen land ook niet over voldoende politieke steun beschikken.
Dat verklaart dan echter niet waarom Ahmadinejad al bijna vier jaar van het Iraanse religieuze establishment de vrije hand krijgt om voortdurend boude uitspraken te doen over de Iraanse nucleaire ambities en de noodzaak dat Israël vernietigd moet worden. Met die uitspraken heeft hij immers zijn eigen land in economisch en militair opzicht in de risicozone gebracht.
Militaire sancties
De internationale gemeenschap heeft een wurgend sanctiebeleid tegen Iran ingesteld en vanuit Israël klinken steeds hardere geluiden over de noodzaak de Iraanse nucleaire ambities met militaire middelen te eliminenen. Een dergelijke operatie kan alleen slagen als de Iraanse defensie een verwoestende klap wordt toegediend en de represaillemogelijkheden beperkt worden.
Bij dat laatste moet onder andere worden gedacht aan de vernietiging van de Iraanse marine, zodat die de oliedoorvoer in de Perzische Golf niet kan blokkeren. Ook het rakettenarsenaal van de door Teheran gecontroleerde Libanese Hezbollahbeweging staat evident op het Israëlische lijstje met nevendoelwitten.
Bekeringsoproep
Terug nu, naar de VN-toespraak van Ahmadinejad. Het eerste deel daarvan bestaat uit een vrome lofuiting op de Schepper en Zijn bedoeling met de schepping in het algemeen en met de mens in het bijzonder. Het tweede deel is een lange tirade tegen de Verenigde Staten, de staat Israël en de ’kleine zionistische (lees Joodse) minderheid’ die overal aan de touwtjes trekt en de door Allah beoogde wereldorde verstoort. Het derde deel is apocalyptisch en voorspellend van aard en bevat een oproep tot bekering tot de islam.
De belangrijkste passages
„En nu enkele woorden tegen de expansionistische regeringen die de internationale betrekkingen controleren. Wees u ervan bewust dat het ook in uw belang is om gehoorzaam aan Allah te leven, Zijn opdrachten uit te voeren, mededogen met mensen te hebben en te streven naar het vestigen van gerechtigheid. Ik nodig u uit om terug te keren naar het pad van Allah, de profeten (...) en dat van de waarheid en gerechtigheid. (...) Het Iraanse volk is bereid, met andere naties, om u uit uw huidige situatie te redden en vrede en welvaart te vestigen (...). Met de zegen van de Almachtige God zijn de bestaande pilaren van het onderdrukkende systeem aan het verpulveren. Geweldige ontwikkelingen staan de mensheid te wachten. (...)”
„Binnenkort zal de wereldgemeenschap worden vervuld met gerechtigheid, vriendschap, broederschap en welvaart. Die gemeenschap zal het pad van schoonheid en liefde betreden onder leiding van het rechtvaardige en perfecte menselijke wezen: de Ene, die door alle goddelijke profeten werd aangekondigd, de Ene, die de waarachtige liefhebber van de mensheid is. Dat is een gemeenschap die vrij is van iedere angst, wanhoop en ontbering. Dat is een gemeenschap die binnenkort de onze zal zijn. Die gemeenschap, die beloofd werd door de grote goddelijke profeten Noach, Abraham, Mozes, Jezus Christus en Mohammed (vrede zij met hem), staat op het punt zich te materialiseren.”
„Laat ons hand in hand de geestelijke strijd aanbinden met het kwaad en met de minderheid van hen die het slechte wensen. Laat ons gezamenlijk steun verlenen aan het goede en aan de meerderheid van de mensen die goed zijn, en aan de verpersoonlijking van het goede: dat is de Tijdloze Imam. Dat is de aangekondigde uitverkorene, die samen met Jezus Christus zal verschijnen, die de rechtvaardige en humanistische mechanismes zal implementeren voor constructieve relaties tussen naties en regeringen.”
„Oh, almachtige God, breng ons de redder van de mensheid en verspreid gerechtigheid, schoonheid en liefde. Vrienden, laten wij alles een passende rol spelen bij het vestigen van dat verlichte en beloofde goddelijke tijdperk.” Tot zover Ahmadinejad.
Wereldwijde genocide
De aangekondigde ’Tijdloze Imam’ is de messias van de sji’itische moslims en wordt ook wel Mahdi (Gids) genoemd. Ahmadinejad heeft zichzelf een soort Johannes de Doper-rol toebedeeld, als wegbereider. De Mahdi is de reïncarnatie van de twaalfde imam, die in 874 AD in het Iraanse plaatsje Jamkaram in een waterput verdween. De beoogde moslimleider, een afstammeling van islamstichter Mohammed, was toen pas vijf jaar oud.
Volgens de sji’itische traditie is de ’verdwenen’ imam echter niet dood, maar is hij in ’occulte staat’ gaan leven. Op een zekere dag, als de wereld in een staat van volstrekte chaos verkeert, zal hij als volwassen man terugkeren om samen met Jezus (in de islam een erkend profeet, maar met een lagere status dan Mohammed) de wereld van alle kwaad te zuiveren. Samen zullen zij oorlog voeren tegen de Dajjal, de antichrist, die over een Joods leger van zeventigduizend man beschikt. In die dagen zal een derde van de wereldbevolking door de Mahdi worden omgebracht en een derde door ziekte en ontberingen omkomen. De overige mensen zullen zich tot de islam bekeren.
Een islamitische bron daarover: “Als de mensen zouden weten wat de Mahdi gaat doen, zal het merendeel van hen hem zeer zeker niet willen zien. Want hij zal tallozen doden. En velen zullen zeggen dat hij niet van de familie van (islamstichter) Mohammed kan zijn. Als dat namelijk wel het geval was zou hij mededogen met mensen hebben”.
Toen Ahmadinejad nog burgemeester van Teheran was, heeft hij een speciale weg laten aanleggen tussen Jamkaram en de Iraanse hoofdstad, zodat de Mahdi op passende wijze door het Iraanse volk zou kunnen worden ingehaald. Eenmaal president van Iran (2004) gaf Ahmadinejad opdracht de moskee van Jamkaram, gebouwd op de plaats van de waterput van de verdwenen imam, te restaureren.
Het jaar daarop verklaarde de president het bevorderen van de terugkeer van de verdwenen imam als de belangrijkste missie van de Islamitische Republiek. In dat verband is de veronderstelling gerechtvaardigd dat Ahmadinejad er niet voor zal terugdeinzen de voor de messiaanse terugkeer benodigde chaos te veroorzaken, zelfs als dat Iran in een oorlog stort.
Ali Khamenei
Veel waarnemers hebben erop gewezen dat niet Ahmadinejad de machtigste Iraanse leider is, maar de opvolger van ayatollah Khomeini: ayatollah Ali Khamenei (70). Deze combineert de functie van geestelijk leider met die van opperbevelhebber van de strijdkrachten en hij bepaalt tevens het algemene politieke beleid van de Islamitische Republiek.
Ook Khamenei behoort echter tot de mystieke school die denkt dat de wederkomst van de ’Tijdloze Verborgen Imam’ aanstaande is. De opperste Iraanse leider zou zelfs geregeld boodschappers van de nog in occulte staat verkerende Mahdi ontmoeten en aanwijzingen van hen ontvangen. In verband daarmee zou Khamenei hoge functionarissen hebben verzekerd dat Iran door de Mahdi beschermd wordt.
2009 spannend jaar
Het belooft een spannend jaar te worden, niet alleen vanwege de reele mogelijkheid van een militaire confrontatie tussen Israël en Iran. Op 1 april 2009 bestaat de Islamitische Republiek dertig jaar en op 12 juni zijn er presidentsverkiezingen. Naar verwachting zal Mahmoud Ahmadinejad proberen voor een tweede termijn te worden verkozen, maar of dat zal lukken is bepaald niet zeker. De vraag is of daarom of hij het risico wil nemen om als ambteloos burger te worden weggezet voordat de Mahdi zich heeft aangediend.
heul nietquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:54 schreef Verluste het volgende:
[..]
Chuck zou de zionisten een lesje leren ja
Toen alle arabieren in '48 de oorlog verklaarden hadden zij een overmacht aan wapens, in '67 ook.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
De laatste oorlog waarin Israël niet de aanvaller was dateert toch alweer van zo'n 35 jaar geleden. Volgens mij was 99% van Fok toen nog niet eens geboren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daar hebben de moslims toch echt zelf voor gezorgd. of was je in het gemak de oorlogen tegen israel vergeten?
Ja, helaas wel. Maar gelukkig zijn de burgers niet het doelwit van hun bommen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ooit heeft Israël wel onschuldige Palestijnse burgers gedood?
egnie, ik ben de enige fokker zonder kloonquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heb jij nog andere nicknames gehad eigenlijk? Heb het idee dat ik niet meer weet wie iedereen is. Volgens mij loop ik hier het langst rond in NWS en POL
Wat een onzin. Het Anti- Israël gehalte is hier minstens even groot.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:00 schreef Meki het volgende:
Hier in deze topic reeds wordt je genadeloos afgemaakt als je kant kiest van de Palestijnen
Als je voor Israel bent, wordt je hier met open handen ontvangen
Sommige mensen hebben zich wel verdiept in de geschiedenis en hetgeen wat zich allemaal op deze aardbol heeft afgespeeld.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef beantherio het volgende:
[..]
De laatste oorlog waarin Israël niet de aanvaller was dateert toch alweer van zo'n 35 jaar geleden. Volgens mij was 99% van Fok toen nog niet eens geboren.
JUIST!!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:41 schreef beantherio het volgende:
Toch jammer dat het Israëlische leger nu een door henzelf ingericht concentratiekamp in moet om orde op zaken te stellen. De enige "superpower" van de regio kan niet eens een paar partizanen met simpele raketjes aanpakken.
Thanks!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben zich wel verdiept in de geschiedenis en hetgeen wat zich allemaal op deze aardbol heeft afgespeeld.
Bijkomende schade dus. Verzachtende vertaling voor 'onze bommen zijn gewoon zo onbetrouwbaar als de pest'.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Maar gelukkig zijn de burgers niet het doelwit van hun bommen.
Minder dan de Pro-Israelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:02 schreef opinionr het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het Anti- Israël gehalte is hier minstens even groot.
En ja, ik zeg expres anti-Israël en niet Pro-Palestina
Op cnn zie je het nu behoorlijk fikken, zou kunnen ja.quote:
Mossad mischienquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:03 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Hoe weet het israelische leger nou zo precies waar al die honderden wapenopslagplaatsen van hamas zich bevinden ?
Mooie plaatjes zie ik keer op keer voorbijkomen , bijna hetzelfde als die vage beelden die powel in de VN liet zien om de aanval op irak te legitimeren.
Ah jij hebt ook een lange grijze baardquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
egnie, ik ben de enige fokker zonder kloon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |