Wat vinden jullie van de verassing dat De graafschap het talentje Ben Sahar voor een half jaartje huurt van Chelsea?quote:Ben Sahar (Holon, 10 augustus 1989) is een Israëlisch voetballer die momenteel onder contract staat bij Chelsea FC. Vanaf januari 2009 is hij voor een periode van een half jaar verhuurd aan De Graafschap. Hij wordt beschouwd als één van de grootste talenten van Israël. Op basis van zijn afkomst bezit hij ook de Poolse nationaliteit.
Was? Hij is dat nog steeds, alleen word hij vaak uitgeleend omdat hij toch niet vaak aan spelen toe komt bij Chelsea (wat verwacht jij van een speler van 19, dat hij direct daar in de basis staat?), hij was vorig jaar aan QPR uitgeleend volgens mij.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:43 schreef zizou20040014 het volgende:
ik vind hem persoonlijk een aanwinst, paar jaar geleden was hij een wonderkind bij chelsea, alleen heeft hij niet zoveel spelminuten gehad, en dat kan hij nu krijgen bij de graafschap hopelijk worden dat mooie prestaties
Alleen is voetbal niet altijd in statistieken uit te drukken.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:51 schreef Dos37 het volgende:
Ik moet het nog zien, vind zijn statistieken niet geweldig.
Nog zien of hij ‘de top’ haalt? Of dat hij toegevoegde waarde voor fucking De Graafschap heeft?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:51 schreef Dos37 het volgende:
Ik moet het nog zien, vind zijn statistieken niet geweldig.
Niet zo minderwaardig over The SuperFarmersquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog zien of hij ‘de top’ haalt? Of dat hij toegevoegde waarde voor fucking De Graafschap heeft?
Ik wilde nog “met alle respect” toevoegen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:54 schreef sjimz het volgende:
[..]
Niet zo minderwaardig over The SuperFarmers
Ja en nee. Die goede huurspelers zijn voor de korte termijn perfect, op de lange termijn heb je er niet zo heel veel aan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Hoe heeft De Graafschap 'm eigenlijk kunnen halen?
Toch wel knap, NEC had een paar jaar terug een speler van Manchester United, De Graafschap nu één van Chelsea. Word je als club alleen maar beter van lijkt me.
Maargoed, vechtend tegen degradatie is de korte termijn eigenlijk alleen relevant. Overleven is het credo...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:56 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja en nee. Die goede huurspelers zijn voor de korte termijn perfect, op de lange termijn heb je er niet zo heel veel aan.
Ben alleen bang dat hij eigenlijk alleen maar tegen kan vallen, de verwachtingen zullen erg hoog zijn.
Denk dat Chelsea rondgevraagd heeft in Nederland. Dit was alweer de derde club hier die met hem in verband gebracht werd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Toch wel knap, NEC had een paar jaar terug een speler van Manchester United, De Graafschap nu één van Chelsea. Word je als club alleen maar beter van lijkt me.
Dat laatste ook, Rajkovic is ook van Chelsea en is geen toegevoegde waarde aan Twente en PSV niet elke huurling van een topclub hoeft een topvoetballer te zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nog zien of hij ‘de top’ haalt? Of dat hij toegevoegde waarde voor fucking De Graafschap heeft?
Al is het wel een verschil tussen De Graafschap en FC Twente/PSV.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:07 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat laatste ook, Rajkovic is ook van Chelsea en is geen toegevoegde waarde aan Twente en PSV niet elke huurling van een topclub hoeft een topvoetballer te zijn.
Hiddink is daar adviseur hè.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:55 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Eagles zit nu bij Burnley. Laatst Chelsea+Arsenal uitgeschakeld in de League Cup.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:13 schreef De_Hypotheker het volgende:
(Gek genoeg heeft die Eagles nog wel een paar keer mee mogen doen met Man U, en zit Jones nu geloof ik op de bank bij Derby County.)
Christopher Wreh toch?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef sjimz het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat FC Den Bosch een speler van Arsenal huurde.
Wat een succes was dat zeg
Op basis van de wedstrijden die hij voor PSV gespeeld heeft, had ik hem er nu graag bij gehad.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:07 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat laatste ook, Rajkovic is ook van Chelsea en is geen toegevoegde waarde aan Twente en PSV niet elke huurling van een topclub hoeft een topvoetballer te zijn.
Bij het nationale elftal is hij al regelmatig opgevallen; 3 doelpunten in 12 optredens. Bij Chelsea en Portsmouth is dat natuurlijk moeilijker.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik moet het nog maar zien.. heeft nooit echt indruk gemaakt in de wedstrijden waarin ik hem heb zien spelen. Wel een speler om in de gaten te houden.
Ja, wie was dat eigenlijk? Ik weet nog wel te herinneren dat volgens mij Heracles jaren geleden iemand uit Engeland huurde of was het Twente? Die speler deed het aardig.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef sjimz het volgende:
Hij mist wel ritme maar ik denk als ie die schorsing niet had gehad dat ie niemand van dit team uit de basis had gespeeld. Ze haalden niet voor niets op de valreep voor 2,5 miljoen Ronnie Stam.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Al is het wel een verschil tussen De Graafschap en FC Twente/PSV.
Is het met Rajkovic ook niet zo dat hij op dit moment gewoon nog te weinig wedstrijdritme heeft door de schorsing die hij had?
Wrehquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef sjimz het volgende:
Huntelaar + De Graafschap was toen geen gelukkige combinatie.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:57 schreef zizou20040014 het volgende:
misschien een tijdelijke huntelaar wie weet
Huntelaar is wel een ander type spits volgens mij. Van wat ik me van Sahar kan herinneren van op het WKu20 is dat toch meer de lopende, snelle jongen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:57 schreef sjimz het volgende:
[..]
Huntelaar + De Graafschap was toen geen gelukkige combinatie.
Ze hebben Geert al, Ben Sahar zit op de bankquote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:59 schreef zizou20040014 het volgende:
Misschien kan hij daar verandering in brengen, een nieuwe goalgetter voor de graafschap
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ze hebben Geert al, Ben Sahar zit op de bank
Denk het ook wel ja. Ook al omdat Utrecht afhaakte toen ze de voorwaarden van Chelsea hoorden. Waarschijnlijk was De Graafschap het daar wel mee eens. Geen idee wat die eisen waren, maar Utrecht vond die te lastig. Misschien speeltijdgarantie?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:00 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Denk dat Chelsea rondgevraagd heeft in Nederland. Dit was alweer de derde club hier die met hem in verband gebracht werd.
Was het niet zo dat Utrecht een optie tot koop erbij wilde of zuig ik dat nu compleet uit mijn duim?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:32 schreef methodmich het volgende:
[..]
Denk het ook wel ja. Ook al omdat Utrecht afhaakte toen ze de voorwaarden van Chelsea hoorden. Waarschijnlijk was De Graafschap het daar wel mee eens. Geen idee wat die eisen waren, maar Utrecht vond die te lastig. Misschien speeltijdgarantie?
Dat stond ook wel ergens vermeld, maar ze vonden er vooral "teveel haken en ogen" aan zitten.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:33 schreef sjimz het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Utrecht een optie tot koop erbij wilde of zuig ik dat nu compleet uit mijn duim?
Maar het was wel het neefje van George Weah!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef sjimz het volgende:
Dat zegt niks. Iedere Liberiaan is familie van Weah of heeft minstens één keer met hem gevoetbald, als je ze moet geloven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:40 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Maar het was wel het neefje van George Weah!
Dat was ook de reden dat hij niet naar NEC kwam begin van dit seizoen. Niemand weet wat die haken en ogen nou precies zijn (financieel, sportief of qua regeltjes).quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:36 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat stond ook wel ergens vermeld, maar ze vonden er vooral "teveel haken en ogen" aan zitten.
Chelsea is aan het voetballen op het moment, iedereen is vast aan het kijkenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:33 schreef xJapser het volgende:
Site van Chelsea vindt het niet het vermelden waard geloof ik, kan niks erover vinden op hun site
Ze geven anders geregeld een update op de website hoe de loans het doen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 17:44 schreef Sensation89 het volgende:
Tuurlijk staat het daar niet op, niemand kent De Graafschap daar. En Ben Sahar valt daar echt niet op tussen al die miljonairs.
Hebben ze dan toch nog best goed voorelkaarquote:Wedstrijden De Graafschap live in Israël
De komst van Ben Sahar naar Doetinchem legt De Graafschap bepaald geen windeieren. De Israëlische spits, gehuurd van Chelsea, levert de Superboeren commercieel een gunstige uitgangspositie op.
Zo worden de wedstrijden van De Graafschap binnenkort live op de Israëlische televisie uitgezonden en hebben bedrijven uit het geboorteland van Sahar al geïnformeerd naar de voorwaarden om te adverteren. "Ze hebben me al gevraagd wat het kost om reclameborden bij ons te plaatsen", zegt commercieel directeur Henk Bloemers van De Graafschap in De Gelderlander.
"Ik heb al een prijsopgaaf gedaan en wacht het nu maar af. Het geeft ons nieuwe kansen en dat komt omdat Sahar in Israël een echte vedette is. Ik ben blij dat we hem hebben kunnen huren. Kopen was voor ons geen optie. Hij is te duur voor ons", aldus Bloemers.
De negentienjarige Sahar, eigendom van Chelsea, speelt de komende maanden voor De Graafschap. FC Utrecht was ook geïnteresseerd in zijn diensten, maar haakte af op de voorwaarden.
Kijk en oordeelquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:57 schreef Suijk het volgende:
Heb hem eigenlijk nooit in actie gezien. Leuk voor de Graafschap als het een revelatie blijkt te zijn!
Spelers van Chelsea B die niet zijn geslaagd bij Portsmouth en QPR zijn gewoon niet goed genoeg voor Feyenoord 1. Snap niet dat jij hem in het shirt van Feyenoord wil zien, maar het zal wel door de naam Chelsea komen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Toch stom dat Feyenoord hem niet huurt
quote:Op maandag 12 januari 2009 22:54 schreef iRobin het volgende:
Een jood in een Feyenoord shirt, hypocriet zooitje
Israëli is niet altijd jood.quote:Op maandag 12 januari 2009 22:54 schreef iRobin het volgende:
Een jood in een Feyenoord shirt, hypocriet zooitje
Beter kun je niet beginnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 21:39 schreef The_Verve het volgende:
Een prachtig debuut natuurlijk. Meteen de matchwinner.
Wederom?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:50 schreef R4m0n_46 het volgende:
vandaag iig schitterend doelpunt van Sahar
Zo, vandaag ook al?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:50 schreef R4m0n_46 het volgende:
vandaag iig schitterend doelpunt van Sahar
ja, sorry, was ff beetje verward, zag net namelijk nog de wedstrijd op tvquote:Op zondag 18 januari 2009 16:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zo, vandaag ook al?
Zat er inderdaad lekker in.
Dat heet (My) Active Topics. Echt een meesterlijke uitvinding!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:51 schreef R4m0n_46 het volgende:
offtopic: niemand reageert in de afgelopen paar uur en na mijn bericht, ineens 2![]()
We ruilen hem met Drogbaquote:Op zondag 18 januari 2009 16:55 schreef jimmyrodgers het volgende:
Hij is volgend seizoen idd geval niet meer bij de superboeren.
quote:In de ban van Ben Sahar
Door MARCEL VAN DER KRAAN
DOETINCHEM - De fans van De Graafschap zijn een paar dagen na het debuut van de Israëlische international Ben Sahar de verwondering nog niet te boven. Als de wonderschone treffer van de Chelsea-huurling tegen Willem II een voorbode is van meer vuurwerk op de Vijverberg, hebben de Superboeren een goudvink in huis.
Hoe kan een kleine club als De Graafschap vissen in de vijver van Roman Abramovich en waarom hebben FC Utrecht, NEC en andere eredivisieclubs Sahar niet kunnen halen? Ruim voordat De Graafschaps nieuwe technisch directeur Leen Looyen en trainer Henk van Stee om de tafel konden gaan met Sahar, was de speler al in beeld bij Looyens oude club NEC én bij FC Utrecht.
Mario Been had vorig jaar al drie gesprekken met de Israëlische aanvaller, die bij Chelsea na een stormachtig begin werd verhuurd aan een serie eerste divisieclubs in Engeland. Financieel kwam Sahar er met zijn zaakwaarnemer en Chelsea niet uit. De verhuizing naar Nederland was van de baan.
Dit seizoen waren de strenge voorwaarden van een verhuurperiode door Chelsea ook het struikelblok voor FC Utrecht. Voorzitter JanWillem van Dop onthulde deze week dat Chelsea had geëist dat Sahar altijd wordt opgesteld. ,,Als we hem niet zouden opstellen, moesten we een boete betalen,’’ aldus Van Dop. Die boete zou 15.000 euro per niet gespeelde wedstrijd bedragen.
Bovendien zat het de leiding van FC Utrecht dwars dat er geen optie tot koop kon worden afgedwongen als Sahar een succesvolle periode onder Van Hanegem tegemoet zou gaan. ,,Alles bij elkaar zou Sahar vier ton kosten voor een half jaar. We willen best investeren in een speler die een meerwaarde heeft voor de toekomst. Maar niet als hij nooit van ons kan worden.’’
Toen Leen Looyen hoorde dat er een streep werd gehaald door het avontuur met FC Utrecht, sprong hij meteen op de trein. De Graafschap- coach Henk van Stee erkent dat Frank Arnesen namens Chelsea aanvankelijk niet zo enthousiast was. ,,De Graafschap was te laag geklasseerd,’’ zegt Van Stee. ,,Maar wij boden hem wel de kans om in de eredivisie uit te komen, we eisten geen optie tot koop en de kans dat hij elke week zou spelen was heel groot.’’
Daarop besloot Arnesen Ben Sahar voor een kennismakingsbezoek naar de Achterhoek te sturen. De speler kwam er tot verrassing van de clubleiding binnen met zijn moeder, Batya Sahar. Hij is waarschijnlijk de enige topvoetballer in Europa die zich door zijn moeder laat begeleiden.
Sahar werd bij Chelsea binnengehaald door Pini Zahavi, die bekend staat als de grootste voetbalmakelaar ter wereld. Maar ruim een jaar geleden hadden de speler en zijn moeder Batya genoeg van het contract met hun landgenoot. Ze braken abrupt alle banden, lieten zich adviseren door een kleiner Engels kantoor en moeder Batya ging vanaf dat moment zelf de boer op met haar zoon.
,,Pini is een geweldige makelaar, maar tot onze spijt is het een one-man-show. Er zijn fouten gemaakt in de begeleiding van mijn zoon, omdat hij zich niet bekommerde om de dagelijkse zaken.’’
Pini Zahavi had er zijn eigen kijk op. ,,Ik wil best de agent van Ben Sahar zijn, maar niet van zijn moeder. Hij kan best een topper worden, maar niet met zo’n moeder,’’ zei hij vorig jaar in de Jewish Chronicle.
Frank Arnesen denkt nog steeds dat Sahar een Europese ster kan worden. ,,Hij maakte drie jaar geleden al indruk bij de A-jeugd van Chelsea, stootte door naar het tweede elftal en het eerste team. Hij moet nu vooral spelen op het hoogste niveau. Ik heb zijn eerste goal voor De Graafschap gezien. Die was fantastisch. Dát is Ben Sahar,’’ laat het hoofd jeugdscouting van Chelsea vanuit Londen weten.
De vingers van Henk van Stee jeuken, zeker na zondag. ,,Nederland is bij uitstek een ontwikkelingsland voor jonge spelers. Toen ik Sahar bij dat eerste bezoek vertelde dat ik ook Kalou en Van Persie heb getraind, zocht hij meteen contact met Salomon in Londen. Hij voelt zich helemaal op z’n gemak hier en hij is een warm mens. We boffen bij De Graafschap dat we hem hebben.’’
Hij scoorde bij z'n debuut wel 2 keer dacht ikquote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:58 schreef sjimz het volgende:
Drogba wil je echt niet, die gozer is nauwlijks te motiveren manquote:
Net alsof je een gemotiveerde Drogba nodig hebt bij De Graafschap. Die loopt ze er slapend nog in dan.quote:Op donderdag 22 januari 2009 13:01 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Drogba wil je echt niet, die gozer is nauwlijks te motiveren man
Aan de ene kant heb je wel gelijk maar aan de andere kant: Hier krijgt hij tenminste wat beter verdedigende weerstand dan in de Eerste divisie.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag weer een goaltje. Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat hij aan een club als de Graafschap is verhuurd. Daar krijgt ie als ie geluk heeft 1.5 kans. Ze hadden hem of bij betere club moeten stallen of in bij een topclub in de eerste divisie. Daar leer je als spits meer dan bij een degradatieklant.
Was je er nog bij vanavond Terror? Ik neem aan dat je, je favoriete team wel bent nagevolgd?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 23:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag weer een goaltje. Ik vind het overigens onbegrijpelijk dat hij aan een club als de Graafschap is verhuurd. Daar krijgt ie als ie geluk heeft 1.5 kans. Ze hadden hem of bij betere club moeten stallen of in bij een topclub in de eerste divisie. Daar leer je als spits meer dan bij een degradatieklant.
quote:Ben Sahar 'serieuze optie' voor Vitesse
Door Mike Boeschoten
Vrijdag, 01 mei 2009, 20:35
Vitesse hoopt Ben Sahar na dit seizoen toe te voegen aan haar selectie. De Arnhemmers houden de verrichtingen van de Israëlische aanvaller nauwlettend in de gaten.
Ben Sahar, eigendom van Chelsea, speelt momenteel op huurbasis voor De Graafschap. Van zijn Londense werkgever, waar hij nog een contract tot 2011 heeft, hoorde hij tot dusver nog niets met betrekking tot zijn toekomst.
"Wij volgen Ben Sahar", erkent Vitesse-trainer Theo Bos tegenover Omroep Gelderland. "Hij is een serieuze optie. Ik weet niet hoe ver we daarmee zijn." Sahar: "Na tien mei wordt er meer duidelijk. Nu concentreer ik mij op het behoud van De Graafschap. Maar ik weet dat meerdere clubs mij volgen."
Naar verluidt zouden ook NEC en Borussia Dortmund interesse hebben.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:05 schreef De_Hypotheker het volgende:
Laat maar komen, alleen dan niet gehuurd.
Sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 10 mei 2009 19:44 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Gast komt idd gewoon te kort voor een niveau hoger dan de Graafschap.
Hij heeft wel potentie. Ik denk dat hij bij een betere club echt belangrijk kan worden.quote:Op zondag 10 mei 2009 18:32 schreef Chadi het volgende:
Vind hem ook niet echt geweldig spelen.
Is wel als een verschil als je tegen Waterman of Verhoeven staatquote:Op zondag 10 mei 2009 18:32 schreef Chadi het volgende:
Vind hem ook niet echt geweldig spelen. DIe van Wolfswinkel was weer zeer koel in het afmaken
Dat weet ik niet.. Hij heeft best potentie..quote:Op zondag 10 mei 2009 19:44 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Gast komt idd gewoon te kort voor een niveau hoger dan de Graafschap.
quote:Vitesse maakt interesse in Sahar concreet
Geschreven op zondag, 17 mei om 15:24
Vitesse maakt serieus werk van de komst van Ben Sahar. De aanvaller van Chelsea, die dit seizoen op huurbasis bij De Graafschap speelt, heeft reeds gesproken met de clubleiding van de Gelderse club. Volgens Omroep Gelderland is Vitesse nu in onderhandeling met Chelsea.
Sahar heeft nog een eenjarig contract in Londen en Vitesse zal dus met een transfersom moeten komen. Dit zou nog wel eens problemen kunnen meebrengen, aangezien de club eigenlijk geen geld in de clubkas heeft zitten. Vitesse zal eerst spelers moeten verkopen om nieuwe krachten te kunnen aantrekken.
De kans is groot dat Ricky van Wolfswinkel een van de spelers is die zal vertrekken. De jonge aanvaller staat in de belangstelling van FC Utrecht en heeft wel oor naar een transfer. Mocht Van Wolfswinkel vertrekken, dan moet Sahar de spits vervangen. Bij Chelsea kwam de Israëliër niet verder dan drie optredens in de Premier League en bij De Graafschap staat de teller op zestien wedstrijden en vijf treffers.
Maar ja, je hebt hem eigenlijk alleen bij De Graafschap in actie gezien neem ik aan?quote:Op zondag 1 maart 2009 14:25 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Heb 'het' nog steeds niet in hem gezien. Veelbelovende schot en acties soms maar mis bij hem vooral de rust en de intelligentie.
In een half jaar bij de Graafschap heeft Sahar 5 goals gemaakt, dat is gewoon goed in zo'n verdedigend team.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:59 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Wel grappig het minst scorende spitsenduo van de eredivisie wordt verkocht voor 4 miljoen euro.
Gast hoeveel wedstrijden heb jij gezien?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:00 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
In een half jaar bij de Graafschap heeft Sahar 5 goals gemaakt, dat is gewoon goed in zo'n verdedigend team.
Perfecte vervanger van Leonardo toch? Alleen is Leo iets beter, maar dat kan een kwestie van tijd zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ze hem kopen hebben ze bij Ajax wel weer een dwerg bij
quote:Hoofdrol Sahar in Espanyols première van stadion
Espanyol heeft zondagavond haar officieuze debuut in het Estadio Cornellá-El Prat, de nieuwe thuishaven, opgeluisterd met een klinkende overwinning op Liverpool: 3-0. Ben Sahar was met twee doelpunten een van de van de uitblinkers in de zege van de ploeg van Mauro Pochettino.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |