abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64673721
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef duikkie het volgende:
voor onze kalpoe's verdediger :

als deepak onschuldig is , laat hem dan eens vertellen wat er allemaal is besproken in dat telefoongesprek van 2:25 dacht ik tussen joran en deepak toen joran op een schoen naar huis liep.
deepak zegt hier helemaal niets over !!!!
heel dat telefoon gesprek kan ik niet plaatsen maar dat heb ik wel eens meer geschreven
in 8 minuten kan je heel wat zeggen

kortom deepak wist gelijk wat er speelde, hij en zijn broer hebben bewust voor gekozen om te liegen en te zwijgen, wat gewoon geen slimme zet is als je onschuldig ben.

onschuldige mensen gedragen zich niet zoals deepak en satisch, en echte dikke vrienden waren joran en deepak niet, dus waarom zou je mee liegen en in de nor gaan zitten, voor zo'n misbaksel genaamd joran ???
nee deepak heeft iets geregeld, alleen wij mogen niet weten wat, maar dat het geen zuivere koffie is , lijkt mij duidelijk
Klopt helemaal Duikkie
Ik zal dat geheim opgenomen gesprek proberen op te zoeken
Toen kwamen ze net uit de KIA
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_64675901
Brinkman work for anticorruptiebeweging Antilles

audio link
http://asp.readspeaker.net/cgi-bin/bdu_skrsone?customerid=1004715

http://www.scherpenzeelse(...)beweging.304643.news
----------------------------------------

Brinkman ten strijde tegen 'maffiamaatschappij'
http://www.debeurs.nl/bin(...)fiamaatschappij.html
------------------------------------------
Brinkman wil Antilliaanse anti-corruptiebeweging

http://www.elsevier.nl/we(...)orruptiebeweging.htm
"I lied and that's the truth"--Joran Van Der Sloot--
pi_64676358
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:17 schreef duikkie het volgende:
voor onze kalpoe's verdediger :

als deepak onschuldig is , laat hem dan eens vertellen wat er allemaal is besproken in dat telefoongesprek van 2:25 dacht ik tussen joran en deepak toen joran op een schoen naar huis liep.
deepak zegt hier helemaal niets over !!!!
heel dat telefoon gesprek kan ik niet plaatsen maar dat heb ik wel eens meer geschreven
in 8 minuten kan je heel wat zeggen

kortom deepak wist gelijk wat er speelde, hij en zijn broer hebben bewust voor gekozen om te liegen en te zwijgen, wat gewoon geen slimme zet is als je onschuldig ben.

onschuldige mensen gedragen zich niet zoals deepak en satisch, en echte dikke vrienden waren joran en deepak niet, dus waarom zou je mee liegen en in de nor gaan zitten, voor zo'n misbaksel genaamd joran ???
nee deepak heeft iets geregeld, alleen wij mogen niet weten wat, maar dat het geen zuivere koffie is , lijkt mij duidelijk
Ik heb je al eerder verteld dat Deepak Joran ervan moest overtuigen dat hij op het strand was.

Er bestaan ook mensen die snel ergens intrappen, zie je hier op het forum ook.
pi_64676434
Maar gaan jullie maar verder, ik heb genoeg van die persoonlijke aanvallen, ik stop.

Hebben Observer en Johan555: toch hun zin.

Geen zin in discussies mensen die totaal niet weten hoe het werkt in de wereld van drugs, pubers en jonge jongens (en dus zo sneu zijn dat ze alles aan elkaar vastplakken, drugs door elkaar halen en niet weten wat schudden en epilepsie is).

Persoonlijk aanvallen (die overigens nergens op gebaseerd zijn) zijn gewoon niet pretiig.

En dat Duikkie mij nu ook al Kalpoe verdediger noemt zin me ook niet.

Ik lees de verklaringen, en zie dat er iets anders te voorschijn komt als de Kalpoe wegvallen.

Het gaat mij niet om de Kalpoe's: maar omdat ik het anders zie, ben ik meteen een Kalpoe verdediger.

Zoek het maar uit verder.

Kijk maar eens naar waarom Beth Holloway zo aan het liegen is geslagen de laatste jaren.
Men heeft haar niet voor niets laten vallen.

[ Bericht 9% gewijzigd door yyentle op 05-01-2009 09:24:59 ]
  maandag 5 januari 2009 @ 09:17:06 #130
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_64676465
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:15 schreef yyentle het volgende:
Maar gaan jullie maar verder, ik heb genoeg van die persoonlijke aanvallen, ik stop.

Hebben Observe en Johan555: de grote leeghoofden, toch hun zin.

Als er iets belangrijks is te vertellen kom ik wel weer terug. Geen zin in dat domme geklets van mensen die totaal niet weten hoe het werkt in de wereld van drugs, pubers en jonge jongens en die persoonlijk aanvallen (die overigens nergens op gebaseerd zijn) zijn gewoon niet pretiig.
Pas op met de reacties die je op deze post gaat geven, mensen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_64681618
quote:

Geen zin in discussies mensen die totaal niet weten hoe het werkt in de wereld van drugs, pubers en jonge jongens (en dus zo sneu zijn dat ze alles aan elkaar vastplakken, drugs door elkaar halen en niet weten wat schudden en epilepsie is).

Persoonlijk aanvallen (die overigens nergens op gebaseerd zijn) zijn gewoon niet pretiig.

Ik lees de verklaringen, en zie dat er iets anders te voorschijn komt als de Kalpoe wegvallen.

Het gaat mij niet om de Kalpoe's: maar omdat ik het anders zie, ben ik meteen een Kalpoe verdediger.

Kijk maar eens naar waarom Beth Holloway zo aan het liegen is geslagen de laatste jaren.
wat is er nu zo verkeerd om je verdediger te noemen, je neemt het toch op voor deepak en satisch

tja dat andere wat te voorschijn komt komen zie ik niet zo, maar zal aan mij liggen

ik vraag me alleen dingen af, die 6 a 8 minuten is niet alleen : van waar ben je joran en wat ben je aan het doen wat die jongeren standaard vragen. en deepak zwijgt hierover wat hij besproken heeft. dat is toch vreemd ??
joran belde deepak en joran zal heus wel hebben uitgelegd wat er mis is gegaan, of wat ik eerder denk een update gegeven van hoe de zaken er nu voor stonden. er was wat gebeurt in de auto, iets is er verkeerd gegaan. joran heeft waarschijnlijk iets gezegd van dat regel ik wel verder en belde deepak dus op hoe het verder was geregelt, anders ga je niet bellen als je nog niet thuis ben en je dat wel zo hebt afgesproken om 1:50 bij afzetten.

maar goed je moet geloven in het verhaal van afzetten bij strand, echter niemand kan dat bevestigen noch ontkennen.

getuigen verklaringen van drie jongens die elkaar eerder alles doorgesproken hebben , heb je niet zoveel aan, ik geef er helemaal niets voor dat dat de waarheid is.

maar wat er na 3:30 die nacht allemaal gebeurt is weten we ook niet. wel dat de kalpoe's zich verslapen de volgende dag zeker voor satisch is dat raar die ging toch gelijk naar bed ??
pi_64682047
quote:
Op maandag 5 januari 2009 09:11 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik heb je al eerder verteld dat Deepak Joran ervan moest overtuigen dat hij op het strand was.

Er bestaan ook mensen die snel ergens intrappen, zie je hier op het forum ook.
schrijf je dat nu niet verkeerd op ???
deepak hoeft joran toch niet te overtuigen ???

volgens strand versie : deepak en satisch zetten joran en natalee af om 1:50, joran zegt ik kom wel thuis. waarom je dan als deepak om 2:00 gaat wachten op joran is mij al een raadsel maar goed het kan afgesproken zijn, maar hoelang dacht deepak dan te moeten wachten ???

dan belt joran om 2:25 ofzo heel vreemd 8 minuten half onderweg, waarom ???

kortom zouden ze wel op strand afgezet zijn en waarom bleef deepak op ??? , joran was beter bevriend met satisch dan met deepak, maar satisch maakte zich geen zoregn, en waarom belde joran eigenlijk deepak ??? waarom niet satisch ??? hoe kon joran weten dat deepak op zou blijven en satisch direct ging slapen ??

maar goed heel onlogisch allemaal
pi_64682929
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:40 schreef duikkie het volgende:

[..]

schrijf je dat nu niet verkeerd op ???
deepak hoeft joran toch niet te overtuigen ???

volgens strand versie : deepak en satisch zetten joran en natalee af om 1:50, joran zegt ik kom wel thuis. waarom je dan als deepak om 2:00 gaat wachten op joran is mij al een raadsel maar goed het kan afgesproken zijn, maar hoelang dacht deepak dan te moeten wachten ???

dan belt joran om 2:25 ofzo heel vreemd 8 minuten half onderweg, waarom ???

kortom zouden ze wel op strand afgezet zijn en waarom bleef deepak op ??? , joran was beter bevriend met satisch dan met deepak, maar satisch maakte zich geen zoregn, en waarom belde joran eigenlijk deepak ??? waarom niet satisch ??? hoe kon joran weten dat deepak op zou blijven en satisch direct ging slapen ??

maar goed heel onlogisch allemaal
Nog eentje dan Duikkie, omdat ik het inderdaad verkeerd om opschreef.

Is het mogelijk dat Joran Deepak belde omdat Deepak de oudste was?
Is het mogelijk dat Joran wist dat Deepak altijd na thuiskomst nog achter zijn computer ging chatten?

Zijn wel meer mensen die dat doen hoor. In een huis wonen en de een wel achter internet en de ander niet of bijna nooit.

Ga maar lekker verder pluizen, lees de verklaringen en veel succes ermee.
Misschien horen we het nog. Nogmaals, het gaat mij niet om de Kalpoe's.
Het verhaal wat tevoorschijn komt als niet alleen de Kalpoes maar ook de andere vrienden van Joran niet betrokken blijken, is iets waar je zelf over mag nadenken. Ik ben er klaar mee.

Als later blijkt dat ik ongelijk heb (wat ik me niet kan voorstellen overigens als het over de vrienden van Joran gaat) zal ik dat ook echt wel toegeven.

Veel succes verder, we horen later wel meer als de Kalpoes naar buiten treden. (Ze hadden immers gezegd niets te zullen vertellen voor de rechtszaken zijn afgelopen).

Kan me ook wel iets voorstellen bij een Deepak die zwijgt, met die hysterische Beth Holloway en al die Amerikaanse nono's die er alleen op uit zijn om geld aan de zaak te verdienen.
pi_64683128
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:05 schreef yyentle het volgende:

Veel succes verder, we horen later wel meer als de Kalpoes naar buiten treden. (Ze hadden immers gezegd niets te zullen vertellen voor de rechtszaken zijn afgelopen).

o het doctor evil proces, waarom wachten tot dat is afgerond zou ik zeggen. als ze dat verliezen staat toch vast dat ze alle drie sex met natalee hadden.

gaan ze dan pas praten, dan hoeft het niet meer volgens mij dan staat de schuld wel vast , niet de moord
pi_64688569
zijn jullie al wat verder???
enne hoe zit dat nou met die guido w de flikker uit de rijke familie .
en die krabbekooi met lichaam?
en die ander rijke jongen?
zit er al een oplossing aan te komen want het duurt een beetje lang allemaal.
pi_64688926
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:39 schreef princem het volgende:
zijn jullie al wat verder???
enne hoe zit dat nou met die guido w de flikker uit de rijke familie .
en die krabbekooi met lichaam?
en die ander rijke jongen?
zit er al een oplossing aan te komen want het duurt een beetje lang allemaal.
we zijn geen steek verder, we maken waarschijnlijk de 5 jaar zo vol
pi_64689346
quote:

Jammer yyentle dat je ons gaat verlaten, denk er nog eens goed over na.

Hoewel ik het lang niet altijd met je eens was, kon ik je originele kijk op de zaak wel respecteren.

te 'oro

JoBuster
I stand with the happy Island.
pi_64689418
oh ok want ik had niks te doen vandaag dus heb ik internet beetje lopen checken
sommige zeggen dat zeinde zee is begraven is en verbrand is tja welke van de drie
misschien hebben ze dr wel opgegeten
pi_64689513
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:39 schreef princem het volgende:
zijn jullie al wat verder??? Nee
enne hoe zit dat nou met die guido w de flikker uit de rijke familie . Niks geworden, geen enkel bewijs.
en die krabbekooi met lichaam? Was verzinsel van johan, bleek zand en afval.
en die ander rijke jongen? Welke?
zit er al een oplossing aan te komen want het duurt een beetje lang allemaal. Deze week volgt een sensationele arrestatie volgens bassie en johan, maar ik denk zelf dat het nog wel effe gaat duren.
pi_64689621
ok duidelijk rijke jongen daar had patrick het over 2 rijke jongens waarvan 1 flikker

[http://www.waarisjoran.com/ hier achtervolgen ze joran wel grappigquote]Op maandag 5 januari 2009 16:00 schreef JoBuster het volgende:

[..]

[/quote]
pi_64691158
quote:
Hotelsector Aruba vreest komst PVV'er

ORANJESTAD - De Arubaanse hotelsector is bezorgd over de aanwezigheid van Kamerlid Hero Brinkman voor het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) op het eiland deze week. Dat heeft Rob Smith van hotelorganisatie Ahata in een verklaring laten weten. „Wees voorzichtig met het publiceren van zijn woorden.”

De Arubaanse delegatieleider Ady Thijsen heeft vooraf aan het POK laten weten beledigingen van Brinkman aan het Arubaanse volk „niet te pikken”. „Ook zullen we misbruik van het recht op vrijheid van meningsuiting niet accepteren als hij op Aruba iets zegt wat slecht uitpakt voor onze toeristische sector.”

Brinkman (PVV) wil zich op Aruba in de zaak Natalee Holloway verdiepen. Hij vindt dat de affaire onzorgvuldig is onderzocht. Arubaanse media meldden maandag ook de komst van Beth Holloway en de journalist Greta Van Susteren van de Amerikaanse zender FoxNews. Samen zouden ze een mediaoffensief tegen Aruba van plan zijn. Ze kunnen zich niet vinden in de aanpak van de zaak over het verdwenen Amerikaanse meisje.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_komst_PVV_er__.html
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64693608
quote:
Op maandag 5 januari 2009 16:00 schreef JoBuster het volgende:

[..]
haha Buster verzinsel van Johan ? van die Frog bedoel je
Wanneer domme mensen domme dingen beweren, dan moet je ze niet corrigeren, maar glimlachend gelijk geven.
pi_64694299
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:56 schreef JoBuster het volgende:

[..]

Jammer yyentle dat je ons gaat verlaten, denk er nog eens goed over na.

te 'oro

JoBuster
Aardig van je Jo.
Maar ik ben niet echt weg hoor, ik blijf wel lezen en als er iets belangrijks is te melden.........

Zoals gezegd, het is niet leuk die persoonlijke aanvallen en daarnaast is het toch alleen maar welles/nietes.
Voor wat betreft de Kalpoe broers komt er vermoedelijk binnenkort toch wel meer duidelijkheid dus waarom zou ik me druk maken over verklaringen die ook door echte deskundigen zijn gelezen die bovendien alle verklaringen hebben gelezen?

Ik moet nu toch weer even reageren want ik lees dat Beth Holloway ook op Aruba is gearriveerd.

Het is te hopen dat Hero Brinkman dat niet heeft georganiseerd want dat zou wel eens een hele domme zet kunnen zijn. De Arubanen hebben echt geen zin in weer een circus met allerlei beschuldigingen van Beth Holloway.

Als ik dit zo lees denk ik dat de zaak inderdaad in de cold case lade komt. De mensen willen vermoedelijk niet eens meer meewerken, al was het alleen vanwege aversie tegen die Amerikanen.

Denk je dat Anita de rode loper inmiddels heeft uitgerold voor Beth en haar voor een kopje koffie heeft uitgenodigd?
pi_64697475
quote:
alles voor het toerisme, hero en de americanen wordt weer vuurwerk , ik weet niet of fox news enig benul heeft wat hero eigenlijk voor functie heeft in nederland, de vraag is ook willen ze dat wel weten

dat de arubaan zijn/haar buik vol heeft geloof ik graag, maar wat ze niet snappen is dat de zaak holloway gewoon niet vanzelf over gaat, ook al wordt het een cold case. de onderzoeken zullen ook in 2009 gewoon doorgaan , hoe zit het met onze ringbaard kabouter ??? heeft hij al zijn onderzoek ????

verder ging dat vacantie reisje toch niet over aruba maar over de andere eilanden
pi_64697735
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef duikkie het volgende:

[..]

verder ging dat vacantie reisje toch niet over aruba maar over de andere eilanden
het gaat inderdaad vooral over de andere eilanden.
maar het overleg vindt dit jaar plaats op Aruba.

Aruba is wel pissig omdat vorige maand een rijkswet er werd doorgedrukt zonder instemming van Aruba.
quote:
Nederland nam tijdens een bijeenkomst van de Rijksministerraad afgelopen maand in Den Haag zonder instemming van Aruba een nieuwe Rijkswet aan over de organisatie van de rechtspraak op de eilanden. Thijsen, die ook fractieleider is van de Arubaanse regeringspartij MEP, vindt dit optreden ‘drastisch’. ‘Wij namen in het Arubaanse parlement een motie ertegen aan die Nederland naast zich neerlegde.’

Volgens Thijsen is er een leemte van democratie binnen het koninkrijk. ‘Er is namelijk geen koninkrijksparlement. Terwijl er wel een Rijksministerraad is, maar die wordt dus door niemand gecontroleerd. Er worden Rijkswetten aangenomen waar niet alle koninkrijkslanden het mee eens zijn.’
http://www.volkskrant.nl/(...)eid_op_Curaccedil_ao
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_64698528
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef yyentle het volgende:
Aardig van je Jo.
Maar ik ben niet echt weg hoor, ik blijf wel lezen en als er iets belangrijks is te melden.........
Mooi zo yyentle
quote:
Voor wat betreft de Kalpoe broers komt er vermoedelijk binnenkort toch wel meer duidelijkheid dus waarom zou ik me druk maken over verklaringen die ook door echte deskundigen zijn gelezen die bovendien alle verklaringen hebben gelezen?
Ach die boys houden zich rustig totdat er een mooie settlement met de advocaten van dr Phool bereikt is, dan hebben de Kalpoes centjes in overvloed.
quote:
Als ik dit zo lees denk ik dat de zaak inderdaad in de cold case lade komt. De mensen willen vermoedelijk niet eens meer meewerken, al was het alleen vanwege aversie tegen die Amerikanen.
Weet je yyentle, ik was vorige maand nog in Aruba en men heeft daar niets tegen Amerikanen (hell de economie draait voor een groot deel op yankie toeristen), maar men heeft wel een schijthekel aan bepaalde Amerikanen en laten Beth, Jug en die KKK-puntmutsen uit Alabama nu net de types zijn die ze daar niet pruimen.

Maar je hebt gelijk de sympathie van de bevolking hebben HMI, Peterrr Greta, Fox en CNN al lang verspeeld.
Met oproepen tot een boycot win je niet de "hearts and minds" van de bevolking, maarja daar waren die Yanks in Irak ook niet echt succesvol in
  maandag 5 januari 2009 @ 20:13:07 #147
207372 bastibro
I`ll get there
pi_64701264
quote:

Jammer Yyentle,

Al zijn we het niet eens over de 2K broers, het is toch nog geen reden om op te stappen hier?
De 2K`s zijn maar een klein deel van het geheel . . of is dit het enige item waar je het over wilt hebben?

Groetjes
pi_64702561
quote:
Parlementair overleg Aruba opgeschort

ORANJESTAD - Het overleg op Aruba tussen de parlementen van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba is tot nader order opgeschort. De Nederlandse delegatie onder leiding van Willibrord van Beek heeft er moeite mee dat de Arubaanse premier en ministers hun toespraken hebben afgezegd.

Dat hebben de Antilliaanse Arubaanse delegatieleiders maandag gemeld. De vier Arubaanse bewindsmannen zouden een toespraak houden op het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties (POK) dat halfjaarlijks plaatsheeft. Vermoedelijk heeft de aanwezigheid van PVV-Kamerlid Hero Brinkman geleid tot afzeggingen. Vorig jaar ging een POK-bijeenkomst op Curaçao niet door vanwege uitlatingen van Brinkman.

De Arubaanse premier en de ministers van Aruba hebben geen officiële reden opgegeven voor hun afwezigheid. Minister Rudy Croes van Justitie heeft wel gemeld dat hij op familiebezoek is in de VS. “Ik had de vlucht al geboekt”, aldus de bewindsman. “De afzegging komt niet door de komst van Brinkman. Maar met wat hij heeft gezegd over Aruba, verdient hij wel een klap op zijn smoel.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)eschort__.html?p=2,1
quote:
Brinkman met klappen bedreigd op Aruba

ORANJESTAD - De chef protocol van Aruba, Eric Brete, heeft maandag gedreigd PVV-Kamerlid Hero Brinkman in elkaar te slaan. “Aruba is niet corrupt, ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan”, zei Brete voor het gebouw van het Bestuurskantoor in Oranjestad. Brinkman was op dat moment in aanwezigheid van onder anderen de Kamerleden Jan Schinkelshoek, John Leerdam en Ineke van Gent. Regeringsmedewerkers moesten de razende Arubaan in toom houden.

Brinkman, die op Aruba is voor het halfjaarlijkse parlementair overleg tussen Nederland, de Antillen en Aruba, voelt zich bedreigd, maar doet geen aangifte van bedreiging. “Het gaat om een naïeve man met het verstand van een kind van vier jaar”, aldus de PVV-politicus. “Als hij mij in elkaar wil slaan, sta ik mijn mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest.”

Opvallend is dat er op de publieke tribune van het Arubaanse parlement geen beveiligingspersoneel aanwezig is. Brinkman denkt dat het incident een reactie is op zijn uitspraken op tv dat Aruba “corrupt as hell” is. “Ik verdiep me nu ook uitvoerig in de Holloway-zaak. Het is een blamagezaak die nog dertig jaar blijft doorgaan, als er niets gebeurt”, stelt de PVV-politicus.

Het Tweede Kamerlid heeft zondag op Aruba voor de tweede keer met de Amerikaanse zender FoxNews gesproken over de zaak.
http://www.telegraaf.nl/b(...)edreigd__.html?p=2,2
pi_64703846
Chef protocol Aruba bedreigt Hero Brinkman (PVV)
5 Jan, 2009, 15:14 (GMT -04:00)

Chef protocol Eric Brete (rechts) wil bijna op de vuist gaan met de Nederlandse parlementariër Hero Brinkman (PPV) vlak voor de officiële opening van het parlementaire overleg (POK) tussen Nederland, Aruba en de Antillen.

ORANJESTAD — “Ik ben niet corrupt. Ik moet me inhouden om je niet kapot te slaan”. Met deze woorden heeft de officiële chef protocol van Aruba, Eric Brete, PVV-parlementariër Hero Brinkman vanmorgen bedreigd vlak voor de opening van het parlementaire overleg tussen Nederland, Aruba en de Nederlandse Antillen.

Het incident speelde zich af voor de deur van het nieuwe Bestuurskantoor waar de delegaties zojuist met de ministerraad overleg hadden gevoerd en op weg waren naar de Staten voor de officiële openingstoespraken. Brinkman voelde zich bedreigd, maar doet geen aangifte. “Ik vind dit een niveau van een kind van 4 en ik ga er niets mee doen. Maar als als hij mij in elkaar wil slaan, be my guest. Ik sta mij mannetje wel. Ik ben 23 jaar bij de politie geweest en er zijn heel wat boeven die het ook hebben geprobeerd. Zijn ze echter nooit gelukt.”

Brinkman zegt wel te begrijpen dat het incident mogelijk een reactie is op zijn uitspraken. “Die zijn natuurlijk gevoelig, over al die corruptie hier. Vooral ook omdat ik me in de Holloway-zaak verdiep.” Het Tweede Kamerlid heeft inmiddels voor de tweede keer met de Amerikaanse zender Fox News gesproken. Met wie wil hij niet zeggen, maar naar alle waarschijnlijk is het met de advocaat van Beth, de moeder van Natalee Holloway. Zij komt overigens binnenkort naar Aruba samen met de Fox-journalist Greta Van Susteren, en zijn een mediaoffensief tegen Aruba van plan. De Arubaanse hotelsector heeft zorgen geuit over de aanwezigheid van de Nederlandse parlementariër. Dat heeft Rob Smith van hotelorganisatie Ahata in een verklaring laten weten. “Wees voorzichtig met het publiceren van zijn woorden.”
Brinkman benadrukte vanmorgen opnieuw dat hij de zaak van de vermiste tiener tot op de bodem uitgezocht wil hebben. Het huidige onderzoek zou volgens hem ‘voor geen meter deugen’ en hij wil voorkomen dat het in de doofpot wordt gestopt. “Ik zeg het nu maar voordat de grote klap straks van de crisis komt voor de hotelsector zodat Aruba het nog kan opvangen. Nu het hier nog niet zo slecht gaat.”

Brete liet na het incident weten dat hij zijn ‘bedreiging’ niet ongepast vond als chef protocollaire zaken. “Ik ben een echte, macho Arubaan die zijn land verdedigt. Als iemand alle Arubanen op de Amerikaanse televisie corrupt noem, dan moet ik toch voor ze opkomen.”

De parlementariërs praten deze week behalve over de staatkundige vernieuwing ook over het democratische gehalte tussen de partners van het Koninkrijk. Dat wordt zo voorzien door de Arubaanse delegatieleider en MEP-fractieleider Ady Thijsen op basis van het agendapunt ‘democratisch deficit’ (tekort). “De Nederlandse parlementariërs zullen er op worden gewezen dat er in het Koninkrijk op basis van gelijkwaardigheid moet worden overlegd”, aldus Thijsen.

Vanochtend brachten een 14 Nederlandse parlementariërs onder leiding van Kamerlid Willibrord van Beek en een tiental Antilliaanse parlementariërs onder leiding van Pedro Atacho een bezoek aan de gouverneur. Daarna hielden de drie delegatieleiders een openingstoespraak in de Staten van Aruba.

De vergaderingen op het POK over de (consensus-)Rijkswetten zullen boeiend zijn wat betreft de ‘houding’ van Nederland, stelt Thijsen. “Want als je ziet wat Nederland heeft gedaan tijdens de laatste bijeenkomst van de Rijksministerraad in Nederland, is er toch wat aan de hand.” Zonder instemming van Aruba werd begin december de Rijkswet Gemeenschappelijk Hof van Justitie ‘door het Koninkrijk’ aangenomen. ‘Ter waarborging van de rechtszekerheid’ drukte Nederland het wetsvoorstel over de organisatie van de rechtspraak op basis van het Statuut erdoorheen. Aruba wil pas akkoord gaan als de eis wordt ingewilligd om de zetelplaats van het Hof van Justitie na de ontvlechting van de Antillen te krijgen.

De meerderheid van het Arubaanse parlement (allen leden van de partij MEP) nam via een motie een Manifest aan met kritiek over de vermeende ingreep van Nederland. “We vinden het drastisch wat de Nederlandse regering heeft gedaan”, zegt Thijsen. Het wordt een van de “highlights” tijdens het Parlementair Overleg Koninkrijksrelaties, meent hij. “Er is sprake van een democratisch deficit. Er is een leemte van democratie in het trias politica-systeem binnen dit koninkrijk. Namelijk: er is geen Koninkrijksparlement. Terwijl er wel een Rijksministerraad is die door niemand wordt gecontroleerd. In het Statuut staat er Koninkrijk, wat door Nederland te vaak gezien wordt als Nederland alleen. Voor de vaststelling van consensus-Rijkswetten zegt de logica dat er consensus moet zijn over een Rijkswet. Ofwel, als er geen consensus over een wet is, hoort die ook niet door te gaan.”
Behalve conceptwetgeving over Rijkswetten, zijn andere onderwerpen tijdens het POK (onder voorbehoud) de Koninkrijksspelen die volgend jaar op Aruba worden gehouden, het Europees personenverkeer naar de BES-eilanden en het buitenlands beleid. Ook de gevolgen van de kredietcrisis voor de economieën van Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba worden besproken. Verder ook nog de registratie op basis van etniciteit in Nederland op de agenda.
Een van de onderwerpen die volgens delegatieleider Thijsen zeker veel aandacht zal krijgen is het thema good governance. Hij heeft het dan met name over de komst van het Nederlands Kamerlid Hero Brinkman van de Partij voor de Vrijheid (PVV). “Ik begrijp niet waarom hij deel uitmaakt van de delegatie. Het was namelijk niet de beurt van de PVV.” Opmerkingen van Brinkman zorgden ervoor dat het POK begin vorig jaar op Curaçao niet doorging, omdat Antilliaanse critici door hem werden beledigd. “Hij mag hierheen komen, maar als hij het Arubaanse volk met een uitspraak beledigt, gaan we dat niet pikken. Hij moet dan zelf de gevolgen van zijn uitspraken dragen. Politici hebben zich ook te houden aan een gedragscode. Het is niet de bedoeling dat hij een volk gaat beledigen of het voortbestaan ervan in gevaar gaat brengen, door op Aruba iets te zeggen wat slecht uitpakt voor onze toeristische sector. Dat is misbruik maken van het recht op een vrijheid van meningsuiting.”
pi_64705760
quote:
Het Tweede Kamerlid heeft zondag op Aruba voor de tweede keer met de Amerikaanse zender FoxNews gesproken over de zaak.
Das niet slim. Hij had het beter een beetje discreter kunnen spelen imo.

En Beth Holloway, waar ik aan een kant wel sympathie voor heb maar ook wel vind dat ze met haar uitspraken wel eens een beetje mag dimmen, werkt als een rode lap op Aruba.
Je begint je zo langzamerhand af te vragen wat haar motieven zijn.

Ze verknalt het voor de zoveelste keer.

Zou Natalee zich niet schamen voor haar moeder als ze dit allemaal wist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')