abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64591372
Ik zat eens bij Independer te kijken. Ik betaal nu 141 euro permaand aan een WA-verzerkering voor mijn auto, bij Interpolis. Dat vind ik eigenlijk best wel veel geld (geen casco of aanvullende dekkingen ofzo, alleen WA). Bij Independer komt ene Klaverblad Verzekeringen met een aanbieding voor - voor zover ik kan zien - dezelfde verzekering voor 24 euro per maand. Dat is bijna 85% goedkoper! Kan dat? Iemand hier ervaring mee? Het lijkt te mooi om waar te zijn...
Mu!
pi_64591799
Hmmm, de concurrentie was tegenwoordig vrij hoor.. in 2009 gaan de auto premies wel weer iets omhoog.
Maar je moet zeker verder kijken.
Verschillen in voorwaardes bij WA verzekeringen zijn vrij nihil!
pi_64592194
141 euro per maand is ook wel belachelijk veel geld voor een WA verzekering.

Wat zijn de criteria?

Leeftijd, auto etc etc?
pi_64592531
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:41 schreef Rekkie het volgende:
141 euro per maand is ook wel belachelijk veel geld voor een WA verzekering.

Wat zijn de criteria?

Leeftijd, auto etc etc?
Zelfs voor een Golf GTi betaal je nog niet zoveel.
pi_64592697
ik rij in een oude mitsubishi pajero 2.5 TDI GLX, bouwjaar 1993
Mu!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:25:18 #6
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_64594123
Je leeftijd,schadevrije jaren en waar je woont kan ook nog wel wat verschil geven...

maar 141 euro voor alleen WA??
pi_64594194
592,39 per jaar bij polisdirect
uitgerekend met 23 jaar oud, 0 schadevrije jaren en 15..000 km, alleen WA

je betaalt dus inderdaad wel erg veel
pi_64594346
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:23 schreef SingleCoil het volgende:
bij Interpolis.
vul hier je gegevens eens in, ik kom op 29 euro p.m.
http://www.interpolis.nl/(...)ekering/default.aspx
pi_64594427
141 voor een WA-verzekering

Wij hebben zelf niet de goedkoopste verzekering (geregeld via dealer, het makkelijkste bij eventuele schade) en betalen met 8 schadevrije jaren (27 jaar oud) nog geen zes tientjes voor een all-risk verzekering van een nieuwe Clio! Maar ik mag niet klagen dus

Klopt de geboortedatum in je profiel? Want in dat geval val je al lang niet meer in de risico-groep. Het enige dat ik kan bedenken is zoveel schades gereden dat daardoor je premie torenhoog is geworden. 141 euro is gewoon buitenproportioneel (dat bedrag per kwartaal zou zelfs nog aan de hoge kant zijn m.i.)
pi_64594578
het zal wel 141 euro per jaar zijn
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:40:20 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64594752
Heb je misschien een schade gereden waarvoor jij aansprakelijk was? In dat geval kun je negatieve schadevrije jaren hebben en dan kan er sprake zijn van een toeslag op de premie ipv een korting. De bereking op Independer zal dan waarschijnlijk niet kloppen, aangezien de nieuwe verzekeraar je die schade niet "kwijtscheldt". Vraag in ieder geval even na bij je huidige verzekeraar wat er op je BM-verklaring staat als jij bij hen zou weggaan. In het geval negatieve schadevrije jaren kan overstappen moeilijk zijn.
Is dit het niet, dan betaal je inderdaad schandalig veel!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_64595310
Betaal je soms 141 euro per KWARTAAL? Dat zou al een stuk logischer zijn.
pi_64595531
Kijk eens op www.polisdirect.nl. Daar ben ik sinds een jaar ook verzekerd. Ik heb eerst een (lage) offerte opgevraagd via internet bij enkele andere aanbieders. Vervolgens de goedkoopste uitgezocht. Daarna heb ik een offerte aangevraagd bij Polis Direct. Zij gaan nog eens 10% onder je aangevraagde offerte van elders zitten. Dus stel dat je inderdaad op 24 euro per maand uitkomt bij Klaverblad. Als je dat kan aantonen krijg je onder dezelfde voorwaarden een 10% lagere premie bij Polis Direct. Zij claimen daarnaast ook nog eens de beste voorwaarden te hebben.
pi_64598175
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:58 schreef RJD het volgende:
Kijk eens op www.polisdirect.nl. Daar ben ik sinds een jaar ook verzekerd. Ik heb eerst een (lage) offerte opgevraagd via internet bij enkele andere aanbieders. Vervolgens de goedkoopste uitgezocht. Daarna heb ik een offerte aangevraagd bij Polis Direct. Zij gaan nog eens 10% onder je aangevraagde offerte van elders zitten. Dus stel dat je inderdaad op 24 euro per maand uitkomt bij Klaverblad. Als je dat kan aantonen krijg je onder dezelfde voorwaarden een 10% lagere premie bij Polis Direct. Zij claimen daarnaast ook nog eens de beste voorwaarden te hebben.
Ik heb een half jaar geleden precies hetzelfde gedaan (Independer + Polisdirect) en ging daardoor van ¤ 96,-naar ¤ 53,-/mnd (All-Risk).

Ben prima tevreden over Polisdirect tot dusverre en het scheelt een hoop centen!
pi_64600620
Probeer ZLM eens, die zijn super goedkoop, die heb ik zelf.
And that is how I met your mother.
pi_64603309
heb ook ZLM, geldt alleen voor brabant en zeeland alleen... 347 euro WA + inzittenden per jaar, ben 20 en heb 1 schadevrij jaar mocht je daar wonen, een aanrader!
pi_64606728
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:01 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar geleden precies hetzelfde gedaan (Independer + Polisdirect) en ging daardoor van ¤ 96,-naar ¤ 53,-/mnd (All-Risk).

Ben prima tevreden over Polisdirect tot dusverre en het scheelt een hoop centen!
Ik heb gisteren hetzelfde gedaan voor mijn woonhuisverzekeringen (opstal+inboedel+aansprakelijkheid). Nu zit ik nog bij Fortis ASR en betaal daarvoor ruim 280 euro per jaar. Gisteren zitten googelen en kwam bij Premio uit op een premie van ruim 180 euro per jaar voor dezelfde verzekeringen. Bij Polis Direct krijg ik nu dezelfde verzekeringen voor 162 euro (= 180 euro minus 10%). Dit scheelt mij dus bijna 120 euro op jaarbasis.
pi_64625152
ik rij al jaren schadevrij maar ik heb ook een leaseauto van de zaak en dus geen schadevrij verklaring van mijn verzekeraar, ik betaal dus alsof ik 0 schadevrije jaren heb. Mijn leeftijd in mijn profiel klopt - ik ben 50, ik vind die premie bij Interpolis gewoon erg hoog. Het is echt wel per maand want ze schrijven het iedere maand af. Ik heb de premie nog even opnieuw berekend en de jaarpremie is 1500 en nog wat. Ik ge ze van de week eens bellen om te vragen waarom dat verschil nou zo groot is.
Mu!
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 21:10:50 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_64625700
Klaverblad hoor ik dan ook wel negatieve geluiden over !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_64626518
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef SingleCoil het volgende:
ik rij al jaren schadevrij maar ik heb ook een leaseauto van de zaak en dus geen schadevrij verklaring van mijn verzekeraar, ik betaal dus alsof ik 0 schadevrije jaren heb. Mijn leeftijd in mijn profiel klopt - ik ben 50, ik vind die premie bij Interpolis gewoon erg hoog. Het is echt wel per maand want ze schrijven het iedere maand af. Ik heb de premie nog even opnieuw berekend en de jaarpremie is 1500 en nog wat. Ik ge ze van de week eens bellen om te vragen waarom dat verschil nou zo groot is.
Je schadevrije jaren bij een leasemaatschappij tellen wel gewoon mee hoor!

Een paar jaar terug heb ik 2 jaar een leaseauto gehad (Leaseplan) voordat ik weer switchte naar een prive-auto en ik kreeg na afloop netjes een BM-verklaring.
pi_64630527
Polisdirect heeft wel de onhebbelijke gewoonte om als je een grote (of enkele kleine snel achter elkaar) schade hebt gehad, je uit de verzekering te gooien.
En als je uit je verzekering wordt gegooid, is het vrij lastig om daarna weer een goedkope andere verzekering te sluiten...
Bovendien is mijn ervaring dat ze bar weinig verstand hebben van schade-afhandeling.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64632457
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:32 schreef Bassfly het volgende:

[..]

Je schadevrije jaren bij een leasemaatschappij tellen wel gewoon mee hoor!

Een paar jaar terug heb ik 2 jaar een leaseauto gehad (Leaseplan) voordat ik weer switchte naar een prive-auto en ik kreeg na afloop netjes een BM-verklaring.
Zoals je zelf al zegt: na afloop
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_64639720
Tussentijds moet je volgens mij ook een (minder officiele) verklaring kunnen opvragen lijkt me.

Stel je rijdt 10 jaar schadevrij in je leasebak en in jaar 11 koop je er een prive auto bij, lijkt me sterk dat je dan nog steeds maar met 0 schadevrije jaren mag rekenen bij je verzekeringsaanvraag.

Kan me zo voorstellen dan leasemaatschappijen jaarlijks de Roy Data moeten aanvullen met informatie over het aantal schades dat er is geweest.
  zondag 4 januari 2009 @ 11:10:40 #24
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64639751
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:08 schreef Bassfly het volgende:
Tussentijds moet je volgens mij ook een (minder officiele) verklaring kunnen opvragen lijkt me.

Stel je rijdt 10 jaar schadevrij in je leasebak en in jaar 11 koop je er een prive auto bij, lijkt me sterk dat je dan nog steeds maar met 0 schadevrije jaren mag rekenen bij je verzekeringsaanvraag.
Dat werkt dus wel zo. Per auto (verzekering) bouw je schadevrije jaren op. Als jij 2 privé auto's in je bezit hebt en ze bij 2 verschillende maatschappijen verzekerd dan heb je ook geen recht op 2 keer de schadevrije jaren. Verzekeraars hebben vaak wel een regeling dat, wanneer je een tweede auto ben dezelfde verzekeraar verzekerd, je extra korting krijgt in de vorm van bonus B/M tredes.
pi_64664091
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:57 schreef SingleCoil het volgende:
En met een verklaring van je baas, dat je al X jaar schadevrij in een leaseauto rijdt? Volgens mij is zoiets ook mogelijk om alsnog die no-claim korting te krijgen.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  zondag 4 januari 2009 @ 21:21:33 #26
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64664177
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:20 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

En met een verklaring van je baas, dat je al X jaar schadevrij in een leaseauto rijdt? Volgens mij is zoiets ook mogelijk om alsnog die no-claim korting te krijgen.
Een verklaring van de baas wordt door de meeste verzekeraars niet geaccepteerd als geldig bewijs van schade vrij rijden. Een verklaring van een leasemaatschappij wordt wel geaccepteerd, die krijg je echter pas na afloop van de lease.
pi_64664201
ZLM is klote.
pi_64673374
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:21 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Een verklaring van de baas wordt door de meeste verzekeraars niet geaccepteerd als geldig bewijs van schade vrij rijden. Een verklaring van een leasemaatschappij wordt wel geaccepteerd, die krijg je echter pas na afloop van de lease.
Je hebt gelijk, dat bedoelde ik dus ook ipv die verklaring van de baas. Ik wist echter niet dat ze die pas verstrekten na de leaseperiode.

Al met al heel zuur dat je dan gelijk 0 schadevrije jaren hebt na het aannemen van een leasebak.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  maandag 5 januari 2009 @ 08:00:40 #29
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_64675650
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:00 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, dat bedoelde ik dus ook ipv die verklaring van de baas. Ik wist echter niet dat ze die pas verstrekten na de leaseperiode.

Al met al heel zuur dat je dan gelijk 0 schadevrije jaren hebt na het aannemen van een leasebak.
Dat is dus altijd zo zuur Een B/M verklaring van een verzekeraar wordt ook enkel bij het beëindigen van de polis verstrekt: je bouwt per polis schadevrije jaren op.
pi_64684009
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:00 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

ik heb van mijn leasemaatschappij (Athlon) wel een verklaring gekregen, terwijl mijn leaseperiode net 1,5 jaar oud is. Kwestie van een belletje, en de volgende dag in de bus.
  maandag 5 januari 2009 @ 14:01:22 #31
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_64684841
quote:
Op maandag 5 januari 2009 08:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat is dus altijd zo zuur Een B/M verklaring van een verzekeraar wordt ook enkel bij het beëindigen van de polis verstrekt: je bouwt per polis schadevrije jaren op.
Kun je dan niet voort borduren op de schadevrije jaren die je daarvoor hebt opgebouwd?
pi_64687549
Een verklaring over schadevrije jaren is maximaal een jaar geldig.
Heb je dus 15 jaar schadevrij gereden in je eigen auto, daarna anderhalf jaar een lease-auto en vervolgens wil je weer een eigen auto, dan heb je formeel gezien pech.
Dat geldt ook voor een verklaring van een lease-maatschappij. Veel verzekeraars accepteren dat ondertussen wel (mits het een officieel verpersoonlijkt document is), maar formeel gezien hoeft dat niet.
Overigens worden alle verklaringen over schadevrije jaren sinds ergens vorig jaar in een centraal bestand opgeslagen, waardoor het risico op kwijtraken een stuk kleiner is.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_64693401
Als ik alle gegevens invult, met een postcode uit schiedam, je geboortedatum, 0 schadevrije jaren en een kenteken van net zo`n auto als die van de TS (geplukt via marktplaats) dan kom ik op een totaal bedrag uit van ¤1066,61 per jaar ofwel ¤91,55 per maand.

Effe verder gekeken via online afsluiten, en dan kom je voor een benzine uitvoering uit op ruim ¤1000 en voor een diesel uitvoering op bijna ¤1500, wel hebben ze het over 35% no claim korting, maar die zie ik nergens verwerkt.

Stelletje oplichters daar.

[ Bericht 44% gewijzigd door klipper op 05-01-2009 17:33:05 ]
pi_64693772
Tja...mijn rabobank zit dan misschien op een ander internet...
Mu!
pi_64694932
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:10 schreef Renesite het volgende:
Klaverblad hoor ik dan ook wel negatieve geluiden over !
Voor alleen een WA verzekering maakt dat weinig uit, bij auto`s van die leeftijdklasse is het haast toch zodra ze niet meer rijden gewoon laten staan en een andere auto zoeken.
pi_64695352
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:52 schreef klipper het volgende:

[..]

Voor alleen een WA verzekering maakt dat weinig uit, bij auto`s van die leeftijdklasse is het haast toch zodra ze niet meer rijden gewoon laten staan en een andere auto zoeken.
dat heeft er toch niks mee te maken? Ik rij niet in een of ander wrak ofzo. Ik laat mijn auto ieder half jaar een beurt geven en ik laata gewoon alle reparaties doen, hij is net weer APK gekeurd. Hij heeft inmiddels 303000 KM op de teller staan en hij kan er gerust nog eens hetzelfde bij hebben, hij is verder gewoon 100%. Deze zomer willen we er mee naar Marokko, of misschien nog verder (Dakar zou wel een droom zijn maar ik ben bang dat dat niet zo veilig is), het is echt niet zo dat 'ie er ieder moment zomaar mee uit zou kunnen schijden ofzo.
Mu!
pi_64703144
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:01 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

dat heeft er toch niks mee te maken? Ik rij niet in een of ander wrak ofzo.

Ging ook meer over de dagwaarde in vergelijking met welke verzekering.
Als je alleen WA neemt, maakt het verder weinig uit of de verzekeringsmaatschappij laks of erg langzaam is met uitbetalen, het zou een ander verhaal zijn als de verzekering aan jouw uit zou moeten betalen, dan is een vlotte maatschappij zeer aantrekkelijk, maar bij WA hoeft dat dus niet.
pi_65293830
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:21 schreef HPoi het volgende:
ZLM is klote.
Waarom is ZLM slecht? Hoor eigenlijk overwegend goede verhalen..
pi_65324492
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:47 schreef zekertje het volgende:

[..]

Waarom is ZLM slecht? Hoor eigenlijk overwegend goede verhalen..
Ja dat vraag ik me ook af... zit der nu ruim een half jaar en geen gekke dingen nog hoor
pi_80330952
spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 15-04-2010 07:52:19 ]
pi_80332508
TVPtje, ga 1 dezer dagen ook een auto halen en ben ook op zoek naar een goedkope verzekering.
pi_80332670
anders tvp je even in een topic van een jaar oud
  donderdag 15 april 2010 @ 09:47:23 #43
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_80333700
Heb je ook al eens bij Netpolis gekeken? De verzekering voor mijn auto is daar iig goedkoop. Ik ga hem daar als het goed is ook afsluiten, tenzij ik ineens hele slechte berichten ga horen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')