Had jij nog space, star wars etc. te koop?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:04 schreef div-er het volgende:
Iemand interesse in wegen?
Ik heb groene platen waar een grijze weg op is gedrukt, met fiets/voetpad aan de zijkant. 1x 2 bochten, 1x 2 t-splitsingen en 1x 2 rechten. 32 bij 32 nopjes.
[ afbeelding ]
Ik wil ze liefst in een koop wegdoen. Of ruilen. Prijs voor alles: 30 euro.
Dat is volgens mij de hoofdreden dat het zo duur is tweedehands: 'iedereen' heeft het nog wel ergens liggen, maar ze willen het allemaal bewaren 'voor later'quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:02 schreef Dulk het volgende:
ik wil ook nog even reageren (helemaal langs me heen geschoten), maar ik heb toch besloten om de lego te houden, ik vind het toch die paar euro niet waard.
Nee, ik had een of ander Star Wars ship, dat heb ik weggedaan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 08:55 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Had jij nog space, star wars etc. te koop?
Playmobil is verkocht!quote:Op zaterdag 9 mei 2009 13:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik had eerst voor mijn kids her en der al wat Playmobil verzameld, maar Lego blijkt hier dus veel populairder. Nu kan het natuurlijk zijn dat iemand in precies de tegenovergestelde situatie zit.
Iemand daarom interesse om mijn Playmobil te ruilen tegen zijn/haar Lego?
[ afbeelding ]
Kan je checken wat het weegt en hoeveel het kost om richting Noorwegen te versturen (in een A3 bubbelenveloppe zou wel moeten lukken toch)?quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:04 schreef div-er het volgende:
Ik heb groene platen waar een grijze weg op is gedrukt, met fiets/voetpad aan de zijkant. 1x 2 bochten, 1x 2 t-splitsingen en 1x 2 rechten. 32 bij 32 nopjes.
[ afbeelding ]
Dat wordt een pakketje buitenland binnen Europa, standaard verzending, de porto alleen is dan al 9,62. Ik heb je een PM gestuurd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 22:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kan je checken wat het weegt en hoeveel het kost om richting Noorwegen te versturen (in een A3 bubbelenveloppe zou wel moeten lukken toch)?
Ik heb allebei de Spaceshuttles (als het er 2 zijn). Die met basis erbij en die shuttle die op een vliegtuig staat. Is dat geld waard dan?quote:Op zondag 26 april 2009 11:27 schreef bleiblei het volgende:
Deze komt ergens komende zomer uit:
[ afbeelding ]
Wel weer redelijk constructie-achtig.
Spaceshuttle staat bij mij ook nog vrij hoog op het lijstje, maar die zijn zo duur tweedehands en vaak verkleurd.
Vergelijk het spelen maar met Godzilla die door New York looptquote:
Deze zijn verkocht. Ben nog druk aan het sorteren e.d. dus misschien doe ik er nog een paar weg.quote:Op donderdag 7 mei 2009 23:04 schreef div-er het volgende:
[ afbeelding ]
Die heb ik nog steeds, maar die doe ik voor geen goud wegquote:Op zondag 17 mei 2009 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
Naja, tis sowieso geld waard.
Mits in onbespeelde staat.
Maar ik doelde op deze:
[ afbeelding ]
Die waren toen al duur, en nog steeds rond de 100 euro.
Helaas; wissels, kruisingen en rechte stukken van de 9v serie met geleide rails worden massaal opgekocht door volwassen liefhebbers en handelaartjes. De bochten zetten ze weer voor weinig te koop, maar de rest is zijn gewicht zowat in goud waard.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:04 schreef Stout het volgende:
Ik typ dit berichtje namens mijn jongste zoon (8)
Hij is op zoek naar wissels en kruisingen voor de oude 9v trein van lego.
In de winkel zijn ze razend duur, voor een kruising moet hij best lang sparen (en nee ik verhoog zijn zakgeld niet)
Weten jullie :
a) een website waar lego betaalbaar is
b) is er hier iemand die voor een kinderbeurs kruizingen/wissels wil aanbieden
Onwijs bedankt
Welk systeem is dit precies? (foto?)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 19:04 schreef Stout het volgende:
Ik typ dit berichtje namens mijn jongste zoon (8)
Hij is op zoek naar wissels en kruisingen voor de oude 9v trein van lego.
In de winkel zijn ze razend duur, voor een kruising moet hij best lang sparen (en nee ik verhoog zijn zakgeld niet)
Weten jullie :
a) een website waar lego betaalbaar is
b) is er hier iemand die voor een kinderbeurs kruizingen/wissels wil aanbieden
Onwijs bedankt
http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=9v+lego+rails&aq=f&oq=quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:11 schreef Goover het volgende:
[..]
Welk systeem is dit precies? (foto?)
Ah, nee die heb ik niet meer. Wel nog het oudere systeem...quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?hl=nl&um=1&sa=1&q=9v+lego+rails&aq=f&oq=
Altijd interesse in Lego.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:56 schreef wes55 het volgende:
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in wegen en/of lego van 1990 t/m 1998 ongeveer?
Zo ja, zal ik paar foto's schieten indien interesse om over te nemen.
Ik ben heel benieuwd. Show de foto's maar.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:56 schreef wes55 het volgende:
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in wegen en/of lego van 1990 t/m 1998 ongeveer?
Zo ja, zal ik paar foto's schieten indien interesse om over te nemen.
Wat moet je voor die haven (6542) hebben?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:33 schreef wes55 het volgende:
Aangezien ik heel wat lego heb, heb ik een paar foto's gemaakt uit mijn map waar al mijn bouwinstructie boekjes in zitten:
[ afbeelding ]
Let wel, de volgende foto's zijn een klein deel van wat ik heb, vraag evntueel via de legonummers of ik het in mijn bezit heb als je naar iets specifieks op zoek bent. Dit geldt ook als je op zoek bent naar bijvoorbeeld alleen piraten, ridders, ruimtevaart, etc. Just ask!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook heb ik heel wat platen liggen, schat zo'n 30 a 40 cm hoog als ik ze op stapel, zeg wat je wilt noem een prijs en mischien worden we het eens
Tevens ook eventueel een trein en een Lego Basic set beide electrisch in de aanbieding, beide compleet en met doos!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vintage Lego stickers in de aanbieding voor iemand die eventueel interesse heeft?
[ afbeelding ]
PM!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:49 schreef valek het volgende:
[..]
Wat moet je voor die haven (6542) hebben?
Alstublaft. http://cache.lego.com/big(...)ructions/4546912.pdfquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:10 schreef penny-wise het volgende:
Heeft iemand toevallig een scan van de bouwtekening van model 7631.Dat is een gele kiepwagen. Op internet gezocht maar nergens te vinden.thankz alvast
Mijn dank is grootquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:56 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Alstublaft. http://cache.lego.com/big(...)ructions/4546912.pdf
Alle bouwinstructies van 2002 tot heden zijn te vinden op
http://us.service.lego.co(...)uctions/default.aspx
Hier kan je zoeken op thema, bouwjaar, etc: http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:57 schreef descendent1 het volgende:
Lego!![]()
Ik heb ook nog een heule bende van dat spul; (doe t niet weg) Van treinen tot piraten, ridders en city.![]()
Weet iemand toevallig ook welk nummer een groot geel watervliegtuig heeft (technisch lego; met zuiger in de motor; vrij oud zo rond jaren 90.(of bouwhandleiding ervan) Die wil ik weer es inelkaar zetten maar heb de handleiding niet meer..
![]()
quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hier kan je zoeken op thema, bouwjaar, etc: http://www.hccamsterdam.nl/brickfactory/
het is denk ik niet van de trein, aangezien het enkele rails zijn (zie plaatje)quote:Op donderdag 10 september 2009 18:01 schreef bleiblei het volgende:
de blauwe rails zijn van de 4,5v treinen. de eerste generatie legotrein.
als ik het me goed herinner is er één space set geweest met dergelijke rails, al dacht ik dat dat grijze waren en in totaal 4 stuks ofzo. heel misschien komt het daar vanaf, al lijkt me dat eerlijk gezegd sterk.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:32 schreef wes55 het volgende:
[..]
het is denk ik niet van de trein, aangezien het enkele rails zijn (zie plaatje)
Die ruimtebasis is nogal dik zeg!quote:Op donderdag 10 september 2009 17:51 schreef wes55 het volgende:
Wie heeft de volgende objecten wel eens gemaakt?
(Komen uit het lego ideeën boek (250)).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is opgebouwd uit een heuleboel dozen. Niet echt realistisch in zo'n ideeenboek.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die ruimtebasis is nogal dik zeg!
Deze hele oude 080 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:25 schreef wes55 het volgende:
Helaas geen enkele set kunnen vinden die de blauwe rails gebruikt :/
Hmmz geintje zekerquote:Op vrijdag 11 september 2009 08:25 schreef wes55 het volgende:
@ _Fonz: Nieuw in doos kost deze set 495 euro op wereldstenen (http://www.wereldstenen.nl/foto-s/product_info/z6394/6394.html). Mijn set is compleet met instructieboekjes dus zat te denken aan een bedrag tussen de 150 en 400 eurohehe.
Antwoord: ja. Je kunt bijv. de RC treinen op batterijen op alle rails laten rijden. De meningen zullen verdeeld zijn of het ook allemaal even soepel zal zijn. Vooral de oude blauwe en grijze losse rails is nogal gevoelig voor het niet goed aansluiten. Maar als je treinen op trafo wil laten rijden, ben je gebonden aan dat specifieke spoor.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:26 schreef valek het volgende:
Vraag. Zijn de rails van 12v even breed als de 9v en de andere rails? Dan kun je meerdere treinen laten rijden op dezelfde rails.
Ik heb alleen maar 12v spoor en wil in de toekomst toch weer treinen gaan kopen die geen 12v zijn. Dank je voor het antwoord.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:37 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Antwoord: ja. Je kunt bijv. de RC treinen op batterijen op alle rails laten rijden. De meningen zullen verdeeld zijn of het ook allemaal even soepel zal zijn. Vooral de oude blauwe en grijze losse rails is nogal gevoelig voor het niet goed aansluiten. Maar als je treinen op trafo wil laten rijden, ben je gebonden aan dat specifieke spoor.
Je zou dus nieuwere treinen, zoals de 9v en de RC varianten gewoon van een 12v motortje kunnen voorzien. Dan kunnen ze gewoon op jouw rails rijden. Bijna alle motortjes (op de 4,5v na) hebben dezelfde afmetingen namelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:39 schreef valek het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar 12v spoor en wil in de toekomst toch weer treinen gaan kopen die geen 12v zijn. Dank je voor het antwoord.
Ik moet er toch maar van afquote:Op zondag 11 oktober 2009 18:58 schreef X_X het volgende:
[ afbeelding ]
In een opwelling gekocht
Nu hij in elkaar staat heb ik er bijna spijt van..
Hoeveel wil je ervoor hebben? En heb je de doos enzo er nog bij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:49 schreef X_X het volgende:
[..]
Ik moet er toch maar van afWie o wie maakt mij los...
Uiteraard heb ik de doos en de boekjes er nog bij, hij is net 2 weken oudquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:53 schreef BOKA het volgende:
[..]
Hoeveel wil je ervoor hebben? En heb je de doos enzo er nog bij?
misschien wat foto's van jouw eigen set?
Gereageerd!quote:Op zondag 18 oktober 2009 13:05 schreef BOKA het volgende:
Laatste pm niet gelezen? Of vond je het nog te weinig?
Of zo'n sjieke bulldozer!quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:50 schreef X_X het volgende:
Niemand die zo'n schitterende lego truck wil hebben?
peeronquote:Op dinsdag 10 november 2009 19:12 schreef _Fonz het volgende:
Iemand die weet waar je ook bouwbeschrijvingen kan downloaden? hccamsterdam ligt al de hele tijd plat.
Dat kun je niet zomaar zeggen.quote:Op zondag 29 november 2009 00:13 schreef Daantjelove het volgende:
Wat is de kilo prijs van Lego? Heb hier namelijk nog a 9/10 kilo Lego liggen in nette staat. En ik wil overstappen naar Technisch Lego dus dan gaat dit de deur uit.
Ook ouderdom is belangrijk. En bijvoorbeeld of er veel poppetjes tussen zitten (prijsverhogend) of minder populaire thema's als bionicle (prijsverlagend).quote:Op zondag 29 november 2009 08:19 schreef div-er het volgende:
[..]
Dat kun je niet zomaar zeggen.
Stel dat je ook een mapje bouwtekeningen erbij hebt (dus de Lego die je hebt zou je moeten kunnen bouwen) dan levert dat meer op dan dezelfde hoeveelheid zonder dat duidelijk is wat je ermee kunt maken.
Als ik dit nalees is het een vreemde zin, maar ik denk dat je het wel snapt.![]()
Als je het wilt aanbieden is het handig om bijv. de doosnummers met korte omschrijving te geven, dat geeft een goede indruk.
Overigens, als je geld wilt hebben, had je vorige maand moeten beginnen op Marktplaats, setjes maken, foto maken, aanbieden. Dat gaat best hard.
En als je wilt ruilen tegen Technic, moet je wel aangeven wat je wilt hebben.
Succes en ik ben benieuwd.
Er zijn mensen die er veel meer voor weten te krijgen.quote:
Mja dan weet hij die 1,32 kilo nog wel goed uit te smeren .. zo lijkt het nog watquote:Op maandag 30 november 2009 12:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Er zijn mensen die er veel meer voor weten te krijgen.
http://cgi.ebay.nl/LEGO-P(...)?hash=item483863d8a0
Deze verkoper heeft vaak meer dan 1 van dit soort setjes te koop. Zoals je kunt zien, is er al 30 euro geboden terwijl de veiling nog een paar dagen loopt.
Je kunt er echter wel zeker van zijn bij hem dat alle Playmobil, K'nex en andere zut er uit is. Ook zal je er geen minder geliefde lego als Bionicle tussen vinden. Op Marktplaats zit er tussen zo'n bak Lego meestal behoorlijk wat rommel.
Doncorlegone is een topverkoper. Ik denk dat ie rommelmarkten en marktplaats afstruint en de buit splitst en dan te koop zet. Er zit nooit rommel tussen. Heb ook wel eens wat van hem gekocht en ik kan je verzekeren dat ie alles heel professioneel aanpakt.quote:Op maandag 30 november 2009 20:02 schreef _Fonz het volgende:
[..]
Mja dan weet hij die 1,32 kilo nog wel goed uit te smeren .. zo lijkt het nog watIk persoonlijk had er no way 30 euro voor over. Maar dat is de gok met het bieden op eBay, voor hetzelfde geld had hij er minder voor gekregen.
Die had ik!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
vroeger was alles beter![]()
[ afbeelding ]
Wauw, wat kicken!quote:Op maandag 7 december 2009 14:35 schreef BOKA het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst.
https://brickjournal-test(...)/download/115426.jpg
Het ding is origineel (of iig. door lego uitgebracht), +/- 10/15cm groot en +/- 70 bricks.quote:Op maandag 7 december 2009 16:19 schreef Kinz het volgende:
[..]
Wauw, wat kicken!
Meer info? (Origineel/Hoogte/Aantal bircks) ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |