Er staat zoveel geraaskal over deze vreemde zaak op het internet en dat komt omdat de overheid zo geheimzinnig over deze zaak doet. En al die keren in het verleden dat de overheid geheimzinnig deed over een verhaal, kwam dat omdat het in de eerste instantie werd gedownplayed.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Dat zijn toch geen feiten?
Dit staat er op NU.nl:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik denk dat als we daar zelf aangifte van hadden moeten doen dat de plitie dat wel gezegd had toch? Of anders de aanwezige maatschappelijk werkers. Wat gaan ze anders ook krijgen joh, een taakstrafje voor klappen uitdelen maar meer zal t toch niet worden. Alsof dat impact gaat hebben op dat soort zieke geesten.
Precies, en ze zijn maar wat blij niet verstrikt te hoeven raken in het zoveelste marrokanen-incident, dus die gaan echt niet uit zichzelf even de rest uitzoeken. Die gasten zijn iig bekend, dus een aangifte lijkt me zeer makkelijk te doen. Kan me echt niet voorstellen dat Zapato zo tam reageert, als hij een van mijn vrienden was dan zou ik echt alles in het werk stellen om die gasten te laten pakkenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.
Die jongen is zelf het spoor opgegaan en is overreden door een trein. Aanleiding was iets wat verderop in het station gebeurde. Hij is kennelijk niet geduwd, niet achterna gezeten.
Dan is het onderzoek van de politie naar de toedracht van zijn dood toch afgerond?
Als de berichten kloppen is de vechtpartij aanleiding geweest voor zijn dood.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.
Die jongen is zelf het spoor opgegaan en is overreden door een trein. Aanleiding was iets wat verderop in het station gebeurde. Hij is kennelijk niet geduwd, niet achterna gezeten.
Dan is het onderzoek van de politie naar de toedracht van zijn dood toch afgerond?
nee hij is bewust het spoor op gesprongen om iemand aan de overkant te helpen... althans zo staat het beschreven in de diverse getuigenverklaringen...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de je keus hebt tussen doodgeschopt worden of roekeloos het spoor op vluchten, is de keus door iedereen snel gemaakt.
Ja, en bovendien is het feit dat die ene jongen onder de trein gelopen is, iets heel anders dan dat Zapato een klap in zijn gezicht gekregen heeft. En ook werd er nog iemand met een steen bewerkt? Ga aangifte doen!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, en ze zijn maar wat blij niet verstrikt te hoeven raken in het zoveelste marrokanen-incident, dus die gaan echt niet uit zichzelf even de rest uitzoeken. Die gasten zijn iig bekend, dus een aangifte lijkt me zeer makkelijk te doen. Kan me echt niet voorstellen dat Zapato zo tam reageert, als hij een van mijn vrienden was dan zou ik echt alles in het werk stellen om die gasten te laten pakken
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar vind je nogal tam, ik zou echt zeker te weten aangifte doen van van alles wat maar kon, al was het dat ze stonden te roken waar het niet mocht op het station (kut voorbeeld, maar bedoel gewoon alles in het werk stellen dat de politie bezig blijft). Zoals al eerder gezegd hier, als iedereen denkt 'Er komt niks van' en geen aangifte doet, is de politie er erg snel klaar mee, en komt nooit de onderste steen boven en gaan jouw vrienden als 'tragische ongevallen' de geschiedenis in. In plaats van dat de aanstichters van deze onheil ter verantwoording worden geroepen
Ik zou voor de zekerheid even bellen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.
Weten jullie echt zeker dat er niet automatisch door de poltiei aangifte wordt gedaan, want dat zei iemand van onze groep nsamelijk wel met zekerheid. k Ga toch die politie maar bellen denk ik.
Als zo een incident onder de aandacht van de politie is gekomen, kunnen ze het ook onderzoeken en vervolgen. Kans lijkt me erg groot dat ze het gewoon meenemen in onderzoek en eventueel tenlastelegging. Maar bellen is altijd handig natuurlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
Weten jullie echt zeker dat er niet automatisch door de poltiei aangifte wordt gedaan, want dat zei iemand van onze groep nsamelijk wel met zekerheid. k Ga toch die politie maar bellen denk ik.
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
nee hij is bewust het spoor op gesprongen om iemand aan de overkant te helpen... althans zo staat het beschreven in de diverse getuigenverklaringen...
Nee natuurlijk wordt er niet automatisch aangifte gedaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.
Je hebt vast wel een kaartje of iets van een agent? Zou meteen ff bellen, volgens mij bij zoiets word er niet automatisch door OM een zaak van gemaakt. En sowieso, zou er echt druk achter zetten en me zeer zeker hardop afvragen waarom je in de media leest dat het een 'tragisch ongeval' is, terwijl die agenten toch eigenlijk ook wel beter zullen weten...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Tijdens een Nieuwjaarsfeest op renbaan Duindigt is een 37-jarige vrouw in coma geslagen. Ik lees in de kranten niks over de aanleiding of omstandigheden van deze zaak. Maar om nu te beweren dat dit komt door downplay of doofpotpraktijken gaat me wel erg ver. Ik zie hier op FOK! ook nog geen topic verschijnen over deze kwestie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er staat zoveel geraaskal over deze vreemde zaak op het internet en dat komt omdat de overheid zo geheimzinnig over deze zaak doet. En al die keren in het verleden dat de overheid geheimzinnig deed over een verhaal, kwam dat omdat het in de eerste instantie werd gedownplayed.
Er moet gewoon een groot onderzoek komen naar dit gebeuren.
Als hij uit vrije beweging het spoor opstapt en overreden wordt door een trein, dan is dat een tragisch ongeval. En zo noemt de politie het ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de berichten kloppen is de vechtpartij aanleiding geweest voor zijn dood.
Er zijn dus weldegelijk daders.
Het blijft een vaag verhaal of die gozer hier in dit topic lult uit zijn nek en is helemaal niet op het politiebureau geweest of de politie maakt er een bewuste downplay puinhoop van door geen aangifte te laten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een kaartje of iets van een agent? Zou meteen ff bellen, volgens mij bij zoiets word er niet automatisch door OM een zaak van gemaakt. En sowieso, zou er echt druk achter zetten en me zeer zeker hardop afvragen waarom je in de media leest dat het een 'tragisch ongeval' is, terwijl die agenten toch eigenlijk ook wel beter zullen weten...
Toch is dat wel ongeveer wat de getuigen hebben verklaard toch? En met een drankje of snuifje op doen mensen wel vaker irrationele dingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.
Dus die jongens uit oegstgeest zijn heel roekeloos zonder te kijken het spoor overgestoken om onbekende mensen te gaan helpen.
Kijk dat onbekende Nederlanders voor elkaar opkomen wanneer ze in elkaar geslagen worden door kansenjongeren geloof ik wel, maar ik geloof niet dat Nederlanders roekeloos en zonder te kijken het spoor oversteken om onbekende Nederlanders te helpen.
Dit is alles behalve geloofwaardig
Open er dan nu een topic over.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:16 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Tijdens een Nieuwjaarsfeest op renbaan Duindigt is een 37-jarige vrouw in coma geslagen. Ik lees in de kranten niks over de aanleiding of omstandigheden van deze zaak. Maar om nu te beweren dat dit komt door downplay of doofpotpraktijken gaat me wel erg ver. Ik zie hier op FOK! ook nog geen topic verschijnen over deze kwestie.
Het is wel erg simpel om bij een uitkomst van een politie-onderzoek welke niet in je politieke straatje past meteen te gaan roepen dat het dan wel een doofpot moet zijn. Wel lekker makkelijk natuurlijk, als het wel in je straatje past krijg je gelijk en als het niet in je straatje past roep je gewoon doofpot.
Het is gewoon niet geloofwaardig, want het is erg onlogisch.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Toch is dat wel ongeveer wat de getuigen hebben verklaard toch? En met een drankje of snuifje op doen mensen wel vaker irrationele dingen.
Lijkt me eigenlijk ook wel dat de politie je hier op wijst als je daar helemaal in de war zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het blijft een vaag verhaal of die gozer hier in dit topic lult uit zijn nek en is helemaal niet op het politiebureau geweest of de politie maakt er een bewuste puinhoop van door geen aangifte te laten doen.
hoi lambiekjequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.
Dus die jongens uit oegstgeest zijn heel roekeloos zonder te kijken het spoor overgestoken om onbekende mensen te gaan helpen.
Kijk dat onbekende Nederlanders voor elkaar opkomen wanneer ze in elkaar geslagen worden door kansenjongeren geloof ik wel, maar ik geloof niet dat Nederlanders roekeloos en zonder te kijken het spoor oversteken om onbekende Nederlanders te helpen.
Dit is alles behalve geloofwaardig
Je bent als getuige gehoord in een zaak waarbij iemand om het leven gekomen is door wat nu een "tragisch ongeval" blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Denk nou even na, niemand steekt roekeloos en blind het spoor over om onbekende Nederlanders te helpen.quote:
nee, het vriendengroepje was verdeeld over de 2 perrons...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even na, niemand steekt roekeloos en blind het spoor over om onbekende Nederlanders te helpen.
De vrienden kwamen allemaal uit oegstgeest, dus ze stonden op hetzelfde perron.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:23 schreef Re het volgende:
[..]
nee, het vriendengroepje was verdeeld over de 2 perrons...
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk ook wel dat de politie je hier op wijst als je daar helemaal in de war zit.
Dat hoeft niet per se hoor. Bij een moord doet ook niemand aangiftequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef capricia het volgende:
Dat jij en anderen slachtoffer waren van een vechtpartij, daar zul je zelf aangifte voor moeten doen. Denk ik zo. Dat is gewoon een andere zaak.
En die jongen die met die steen bewerkt werd, ken jij die ook?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.
Die jongens gingen niet onbekenden helkpen hoor, ik werd geslagen en ze wilden mij toen gaan helpen. Daarom renden ze het spoor op.
Wat zit je allemaal onzin te praten man, als jij er echt een onderdeel was geweest van dat proces, dan had de politie jou echt een aangifte laten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.
Die jongens gingen niet onbekenden helkpen hoor, ik werd geslagen en ze wilden mij toen gaan helpen. Daarom renden ze het spoor op.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De vrienden kwamen allemaal uit oegstgeest, dus ze stonden op hetzelfde perron.
En zelfs al zouden het vrienden zijn, dan is het erg onlogisch dat 2 intelligente jongens roekeloos en blind het spoor oversteken om hun vrienden te helpen.
nuff said... of hoort hij ook in het "complot"quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Correct.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:25 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat hoeft niet per se hoor. Bij een moord doet ook niemand aangifte
Voor de zoveelste keer als die gozer hier de waarheid spreekt, dan betekent het dus dat de politie bewust de zaak loopt te frusteren/downplayen door hem geen aangifte te laten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:25 schreef Re het volgende:
[..]
[..]
nuff said... of hoort hij ook in het "complot"
Ik zie er geen discussie in.quote:
Gelukkig, dan weet je het dan in ieder geval zeker.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Gast die zaak van die vrouw is onopgelost, tuurlijk zit daar wel een discussie in.quote:
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer als die gozer hier de waarheid spreekt, dan betekent het dus dat de politie bewust de zaak loopt te frusteren/downplayen door hem geen aangifte te laten doen.
Ik kende iedereen vrij goed, behalve Bas eigenlijk. De met de steen bewerkte vriend van me is ook gewoon gehoord, hoe ontzettend hard hij ook naar de klote was en moet toch íets mee gebeuren. Dat kan gewoon niet anders toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
En die jongen die met die steen bewerkt werd, ken jij die ook?
het is al goed jongen...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer als die gozer hier de waarheid spreekt, dan betekent het dus dat de politie bewust de zaak loopt te frusteren/downplayen door hem geen aangifte te laten doen.
En dat geval zou veel erger zijn dan wanneer die jongen hier een beetje loopt te liegen op het forum.
Bij zo'n extreem incident heb je niet veel keus in zo'n situatie, want dan word je meteen gedwongen tot aangifte/verklaring doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:28 schreef capricia het volgende:
[..]
![]()
En waar haal jij dat nou weer vandaan? Dat hij geen aangifte zou kunnen doen?
Hij moet het alleen zelf even doen, thats all...
Die jongen hoefde niet naar het ziekenhuis?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:28 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik kende iedereen vrij goed, behalve Bas eigenlijk. De met de steen bewerkte vriend van me is ook gewoon gehoord, hoe ontzettend hard hij ook naar de klote was en moet toch íets mee gebeuren. Dat kan gewoon niet anders toch?
Ze kunnen toch niet niemadn vervolgen? er is ook een deel van die groep opgepakt, die hebbenw e nog gezien op het bureau. Zij moeten tch in ieder geval voor de rechter komen ofzo, ga t allemaal goed vrgaen als ik de onderzoeksleider heb gebeld.
Als ze het op een ongeluk houden staan ze na hun voorarrest weer buiten, vrij snel dus.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:28 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik kende iedereen vrij goed, behalve Bas eigenlijk. De met de steen bewerkte vriend van me is ook gewoon gehoord, hoe ontzettend hard hij ook naar de klote was en moet toch íets mee gebeuren. Dat kan gewoon niet anders toch?
Ze kunnen toch niet niemadn vervolgen? er is ook een deel van die groep opgepakt, die hebbenw e nog gezien op het bureau. Zij moeten tch in ieder geval voor de rechter komen ofzo, ga t allemaal goed vrgaen als ik de onderzoeksleider heb gebeld.
Dacht ik ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij zo'n extreem incident heb je niet veel keus in zo'n situatie, want dan word je meteen gedwongen tot aangifte/verklaring doen.
Het is niet zo'n boeiende discussie verder, maar het is dus niet zo dat een aparte aangifte nog vereist is voordat een onderzoek gestart kan worden naar deze specifieke zaak. Maar goed, altijd handig om even te bellen natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Correct.
De politie doet altijd onderzoek als iemand onder 'verdachte' omstandigheden om het leven gekomen is.
Dat die jongen onder de trein gelopen is omdat hij aan de overkant wat zag gebeuren, is een ander onderzoek dan die vechtpartij.
Nee, hij heeft wel en opgezwolen gezicht en een bloedneus enzo, maaer gelukkig niks ernstigs.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Die jongen hoefde niet naar het ziekenhuis?
Ik heb geen idee wat die opgepakte jongens verklaard hebben...misschien zijn zij ook gewoon voor verhoor meegenomen net als jullie?
Wat ik van hem begrijp is dat hij gehoord is als getuige in een zaak waarbij iemand onder de trein gelopen is. Dat blijkt een tragisch ongeval te zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Bij zo'n extreem incident heb je niet veel keus in zo'n situatie, want dan word je meteen gedwongen tot aangifte/verklaring doen.
Hij is gehoord als getuige, hij vertelt in zijn verklaring dat hij een paar goede beste kletsers voor zijn harses heeft gekregen, dan wordt er meteen daarna in een normale situatie een aangifte achter aan gedaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik van hem begrijp is dat hij gehoord is als getuige in een zaak waarbij iemand onder de trein gelopen is. Dat blijkt een tragisch ongeval te zijn.
Is iets anders dan dat hij zelf klappen gehad heeft...kunnen zelfs andere Marokkanen bij betrokken geweest zijn, toch?
Mijn vriend was ook een keer gehoord als getuige maar werd er dus wel op gezewezen dat hij aangifte moest doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat ik van hem begrijp is dat hij gehoord is als getuige in een zaak waarbij iemand onder de trein gelopen is. Dat blijkt een tragisch ongeval te zijn.
Is iets anders dan dat hij zelf klappen gehad heeft...kunnen zelfs andere Marokkanen bij betrokken geweest zijn, toch?
Dat de politie zelf een onderzoek mag starten, dat lijkt me logisch. Maar ik zou voor de zekerheid wel degelijk aangifte doen. En dat wil ik iedereen adviseren die hier mee te maken heeft gehad.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het is niet zo'n boeiende discussie verder, maar het is dus niet zo dat een aparte aangifte nog vereist is voordat een onderzoek gestart kan worden naar deze specifieke zaak. Maar goed, altijd handig om even te bellen natuurlijk.
Als blijkt dat er idd aangifte gedaan is, dan zou ik daar wel een kopietje van vragen als ik jou was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:31 schreef Zapato het volgende:
[..]
Nee, hij heeft wel en opgezwolen gezicht en een bloedneus enzo, maaer gelukkig niks ernstigs.
Die jongens waren soweiso onderdeelvan de vechtende 'aanvallers' zeg maar, er werden er een aantal herkend.
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:14 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat bedoelen ze met context. Hij liep blijkbaar niet zomaar over het spoor. Het is ook niet normaal om over het spoor te lopen, maar soms zijn situaties zodanig dat je dingen doet die niet "normaal" zijn.
Deze jongen, voor zover ik heb gelezen, liep niet zomaar over het spoor. Er was een situatie ontstaan waardoor hij het nodig achte om op het spoor te lopen, kan me daar best wel iets bij voorstellen. Ik kan me ook wel bedenken dat de jongen gedacht heeft: Kut, nu moet ik het spoor op, dat is levensgevaarlijk, maar ik moet mijn vriend/kennis helpen voordat er een trein aankomt en hem aanrijdt.
Je kan het ook als een soort reddingsactie van hem zien. Omdat jij net zo min weet wat er aan de hand is, vind ik jouw reacties hier in beide topics opruiend, net zoals de posts waar bij voorbaat de wijzende vingers richting de buitenlanders gewezen wordt.
het is alleen ongepast om elke situatie op elk moment gelijk te stellen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.
Daar denk je op zo een moment ws helemaal niet kun je je dat echt niet zelf bedenken, wat ik al zei ws gedronken en als je iemand snel wilt helpen doe je misschien wel eens domme dingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Ware het niet dat ik gelijk heb want deze jongen is uiteindelijk dood. Dus is het gewoon dom om over het spoor te gaan lopen. De situatie kan nog zo nijpend zijn, sommige dingen zijn gewoon te gevaarlijk om te doen. Daar is niks opruiends aan, dat is gewoon gezond verstand. We weten niet alles maar wWat wij wel beide weten is dat er niemand op het spoor lag die hij moest redden, die daar in levensgevaar lag. Dus ga je het spoor niet op, daar kan je een heel lang wijs verhaal over gaan houden maar laten we toch maar gewoon met elkaar af spreken dat we niet op het spoor lopen. Ook voor de machinisten lijkt me dat wel zo prettig.
Ja het is opzicht nu wel redelijk duidelijk dat ze zo'n beetje voor een trein zijn gesprongen, de gebeurtenissen daarvoor en in hoeverre ze de keuze van die gasten hebben beinvloed om hun leven te wagen om zsm op het andere perron te komen is nu vooral een twistpuntquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het gebeurde toch op nieuwjaarsdag om zeven uur in de ochtend? Laten we er vanuit gaan dat de slachtoffers waarschijnlijk al niet in een al te nuchtere toestand waren. Ze zouden niet de eersten zijn die op een rare manier om het leven komen.
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het is alleen ongepast om elke situatie op elk moment gelijk te stellen.
Alsof je nog een hoop gezond verstand over hebt als je hele nacht hebt gestapt en ziet dat een maat van je in elkaar gebeukt word. Je punt is duidelijk, en zou normaal gesproken ook wel opgaan, maar snap nu eens een keer dat dit geen normale situatie is, dus gezond verstand even het onderspit delft van impulsenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan is het toch vreemd dat die gozer in dit topic geen aangifte heeft kunnen doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Mijn vriend was ook een keer gehoord als getuige maar werd er dus wel op gezewezen dat hij aangifte moest doen.
Vandaar dat ik dacht dat dit gelijk gebeurde.
Ja, dat zeg ik dus. Waarschijnlijk ook weer drank. Maar vooral: Dom! Je moet altijd zorgen dat je na kunt blijven denken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:38 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar denk je op zo een moment ws helemaal niet kun je je dat echt niet zelf bedenken, wat ik al zei ws gedronken en als je iemand snel wilt helpen doe je misschien wel eens domme dingen.
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.
Wie houdt er nou wie voor de gek?
Of hij geen aangifte heeft KUNNEN doen, dat staat nergens. Er staat alleen dat hij het (naar alle waarschijnlijkheid) niet gedaan heeft. NIemand heeft hem tegen gehouden hoor!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan is het toch vreemd dat die gozer in dit topic geen aangifte heeft kunnen doen.
Dit soort vage situaties maak je echt alleen mee als je bijvoorbeeld aangifte wilt doen tegen een poltie-agent.
Dom of een heldendaad...wie zal het zeggen... Met veel alcohol in je mik is die grens ook niet zo duidelijk meer...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.
Ik vind dit wel heel erg een 'had je maar niet zo dom moeten zijn' houding
Met alle respect, maar als mijn maatje aan de overkant van het perron in elkaar wordt geslagen, dan gebruik ik echt wel 0,5 tot 2 seconde om te kijken of er geen trein aan komt, want als ik onder een trein kom wordt mijn makker als nog dood getrapt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij heeft een keuze moeten maken tussen het risico dat zijn vriend zwaar werd mishandeld (of erger) en het risico dat hij geraakt zou worden door een trein. Achteraf heeft dat verschrikkelijk uitgepakt, maar zijn motieven waren om iemand in nood te helpen.
Dat is eerste is allemaal speculatie want dat blijkt niet uit de politieverslagen. Ik ben er niet zo voor om mensen al te snel in de heldenrol te duwen, zie Tjoelker en anderen waarbij het later anders was.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik vind dit wel heel erg een 'had je maar niet zo dom moeten zijn' houding
achja, noem het een kwestie van smaak na een tragisch ongeval. de ene hoopt dat hierdoor wilders meer stemmen gaat krijgen, de ander hoopt dat de groep marokkanen geen blaam treft en weer een ander, heel klein groepje, wacht gewoon af met conclusies trekken totdat er veel meer duidelijkheid is of het ongeval uitgelokt is of niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar. Er is hier vastgesteld dat hij niet op het spoor is geduwd, dat hij niet achterna werd gezeten enzovoorts. Dus zelf het spoor op is gelopen. Dat mag jij van mij ook doen op de A12 als er vrachtwagens van alle kanten komen, maar kijk dan niet op raar op als je ineens een dubbeltje bent.
Wie houdt er nou wie voor de gek?
Welke anderen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is eerste is allemaal speculatie want dat blijkt niet uit de politieverslagen. Ik ben er niet zo voor om mensen al te snel in de heldenrol te duwen, zie Tjoelker en anderen waarbij het later anders was.
Hij had ook niet zo dom moeten zijn inderdaad. Een andere uitleg zou ik niet weten. Verder RIP.
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Alsof je nog een hoop gezond verstand over hebt als je hele nacht hebt gestapt en ziet dat een maat van je in elkaar gebeukt word. Je punt is duidelijk, en zou normaal gesproken ook wel opgaan, maar snap nu eens een keer dat dit geen normale situatie is, dus gezond verstand even het onderspit delft van impulsen
Sowieso als voor jouw ogen een vriend in elkaar wordt geslagen, krijg je vaak een heel instant-nuchter-moment ook al ben je op dat moment nog zo van de wereld van de drank e.d.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.
Hele nacht gestapt en flink gezopen, misschien wat drugs erbij om door te halen, en je ziet maar weer hoe het dan af kan lopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je het spoor op gaat om te helpen, wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet kijkt, daarom vind ik het een raar verhaal.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je moet wel erg ver heen zijn op het spoor te springen voor een trein (die je niet opmerkt). Wat er ook gebeurd aan die andere kant van het spoor. Ik denk dat 'm daar het probleem zit.
Hele nacht gestapt en flink gezopen, misschien wat drugs erbij om door te halen, en je ziet maar weer hoe het dan af kan lopen.
Weet je wat het is met veel mensen, die kunnen niet meer zelfstandig denken en nemen klakkeloos alles over wat ze in de media zien.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik kan me goed voorstellen dat je het spoor op gaat om te helpen, wat ik me niet kan voorstellen is dat je niet kijkt, daarom vind ik het een raar verhaal.
Ja, jij weet dat wel he. Je bent toch zo anti-drugs, wat weet jij daar nou van?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Sowieso als voor jouw ogen een vriend in elkaar wordt geslagen, krijg je vaak een heel instant-nuchter-moment ook al ben je op dat moment nog zo van de wereld van de drank e.d.
Ik weet het wel en ja het is waar wat hij zegt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, jij weet dat wel he. Je bent toch zo anti-drugs, wat weet jij daar nou van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |