Er staat zoveel geraaskal over deze vreemde zaak op het internet en dat komt omdat de overheid zo geheimzinnig over deze zaak doet. En al die keren in het verleden dat de overheid geheimzinnig deed over een verhaal, kwam dat omdat het in de eerste instantie werd gedownplayed.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh? Dat zijn toch geen feiten?
Dit staat er op NU.nl:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef Zapato het volgende:
[..]
Ik denk dat als we daar zelf aangifte van hadden moeten doen dat de plitie dat wel gezegd had toch? Of anders de aanwezige maatschappelijk werkers. Wat gaan ze anders ook krijgen joh, een taakstrafje voor klappen uitdelen maar meer zal t toch niet worden. Alsof dat impact gaat hebben op dat soort zieke geesten.
Precies, en ze zijn maar wat blij niet verstrikt te hoeven raken in het zoveelste marrokanen-incident, dus die gaan echt niet uit zichzelf even de rest uitzoeken. Die gasten zijn iig bekend, dus een aangifte lijkt me zeer makkelijk te doen. Kan me echt niet voorstellen dat Zapato zo tam reageert, als hij een van mijn vrienden was dan zou ik echt alles in het werk stellen om die gasten te laten pakkenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.
Die jongen is zelf het spoor opgegaan en is overreden door een trein. Aanleiding was iets wat verderop in het station gebeurde. Hij is kennelijk niet geduwd, niet achterna gezeten.
Dan is het onderzoek van de politie naar de toedracht van zijn dood toch afgerond?
Als de berichten kloppen is de vechtpartij aanleiding geweest voor zijn dood.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Het lijkt mij dan voor de politie dat er weinig aanleiding is om die vechtpartij te onderzoeken als niemand aangifte doet.
Die jongen is zelf het spoor opgegaan en is overreden door een trein. Aanleiding was iets wat verderop in het station gebeurde. Hij is kennelijk niet geduwd, niet achterna gezeten.
Dan is het onderzoek van de politie naar de toedracht van zijn dood toch afgerond?
nee hij is bewust het spoor op gesprongen om iemand aan de overkant te helpen... althans zo staat het beschreven in de diverse getuigenverklaringen...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als de je keus hebt tussen doodgeschopt worden of roekeloos het spoor op vluchten, is de keus door iedereen snel gemaakt.
Ja, en bovendien is het feit dat die ene jongen onder de trein gelopen is, iets heel anders dan dat Zapato een klap in zijn gezicht gekregen heeft. En ook werd er nog iemand met een steen bewerkt? Ga aangifte doen!quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies, en ze zijn maar wat blij niet verstrikt te hoeven raken in het zoveelste marrokanen-incident, dus die gaan echt niet uit zichzelf even de rest uitzoeken. Die gasten zijn iig bekend, dus een aangifte lijkt me zeer makkelijk te doen. Kan me echt niet voorstellen dat Zapato zo tam reageert, als hij een van mijn vrienden was dan zou ik echt alles in het werk stellen om die gasten te laten pakken
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sorry hoor maar vind je nogal tam, ik zou echt zeker te weten aangifte doen van van alles wat maar kon, al was het dat ze stonden te roken waar het niet mocht op het station (kut voorbeeld, maar bedoel gewoon alles in het werk stellen dat de politie bezig blijft). Zoals al eerder gezegd hier, als iedereen denkt 'Er komt niks van' en geen aangifte doet, is de politie er erg snel klaar mee, en komt nooit de onderste steen boven en gaan jouw vrienden als 'tragische ongevallen' de geschiedenis in. In plaats van dat de aanstichters van deze onheil ter verantwoording worden geroepen
Ik zou voor de zekerheid even bellen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.
Weten jullie echt zeker dat er niet automatisch door de poltiei aangifte wordt gedaan, want dat zei iemand van onze groep nsamelijk wel met zekerheid. k Ga toch die politie maar bellen denk ik.
Als zo een incident onder de aandacht van de politie is gekomen, kunnen ze het ook onderzoeken en vervolgen. Kans lijkt me erg groot dat ze het gewoon meenemen in onderzoek en eventueel tenlastelegging. Maar bellen is altijd handig natuurlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
Weten jullie echt zeker dat er niet automatisch door de poltiei aangifte wordt gedaan, want dat zei iemand van onze groep nsamelijk wel met zekerheid. k Ga toch die politie maar bellen denk ik.
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:10 schreef Re het volgende:
[..]
nee hij is bewust het spoor op gesprongen om iemand aan de overkant te helpen... althans zo staat het beschreven in de diverse getuigenverklaringen...
Nee natuurlijk wordt er niet automatisch aangifte gedaan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar we gingen er eigenlijk van uit dat we dat niet zelf nog hoefden te doen. Iedereen dacht ook dat die daders gewoon sowieso strsf gingen krijgen en helder denken ging toen ook bij iedereen heel moeiljk. We zaten echt allemaal volkomen in shock, trillend huilend op dat politiebureau. Dat soort dingen kan je dan gewoon niet meer goed op een rijtje zetten dan. Nog steeds eingelijk niet. Het is allemaal zo onwerkelijk weet je.
Je hebt vast wel een kaartje of iets van een agent? Zou meteen ff bellen, volgens mij bij zoiets word er niet automatisch door OM een zaak van gemaakt. En sowieso, zou er echt druk achter zetten en me zeer zeker hardop afvragen waarom je in de media leest dat het een 'tragisch ongeval' is, terwijl die agenten toch eigenlijk ook wel beter zullen weten...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Tijdens een Nieuwjaarsfeest op renbaan Duindigt is een 37-jarige vrouw in coma geslagen. Ik lees in de kranten niks over de aanleiding of omstandigheden van deze zaak. Maar om nu te beweren dat dit komt door downplay of doofpotpraktijken gaat me wel erg ver. Ik zie hier op FOK! ook nog geen topic verschijnen over deze kwestie.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er staat zoveel geraaskal over deze vreemde zaak op het internet en dat komt omdat de overheid zo geheimzinnig over deze zaak doet. En al die keren in het verleden dat de overheid geheimzinnig deed over een verhaal, kwam dat omdat het in de eerste instantie werd gedownplayed.
Er moet gewoon een groot onderzoek komen naar dit gebeuren.
Als hij uit vrije beweging het spoor opstapt en overreden wordt door een trein, dan is dat een tragisch ongeval. En zo noemt de politie het ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Als de berichten kloppen is de vechtpartij aanleiding geweest voor zijn dood.
Er zijn dus weldegelijk daders.
Het blijft een vaag verhaal of die gozer hier in dit topic lult uit zijn nek en is helemaal niet op het politiebureau geweest of de politie maakt er een bewuste downplay puinhoop van door geen aangifte te laten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je hebt vast wel een kaartje of iets van een agent? Zou meteen ff bellen, volgens mij bij zoiets word er niet automatisch door OM een zaak van gemaakt. En sowieso, zou er echt druk achter zetten en me zeer zeker hardop afvragen waarom je in de media leest dat het een 'tragisch ongeval' is, terwijl die agenten toch eigenlijk ook wel beter zullen weten...
Toch is dat wel ongeveer wat de getuigen hebben verklaard toch? En met een drankje of snuifje op doen mensen wel vaker irrationele dingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.
Dus die jongens uit oegstgeest zijn heel roekeloos zonder te kijken het spoor overgestoken om onbekende mensen te gaan helpen.
Kijk dat onbekende Nederlanders voor elkaar opkomen wanneer ze in elkaar geslagen worden door kansenjongeren geloof ik wel, maar ik geloof niet dat Nederlanders roekeloos en zonder te kijken het spoor oversteken om onbekende Nederlanders te helpen.
Dit is alles behalve geloofwaardig
Open er dan nu een topic over.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:16 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Tijdens een Nieuwjaarsfeest op renbaan Duindigt is een 37-jarige vrouw in coma geslagen. Ik lees in de kranten niks over de aanleiding of omstandigheden van deze zaak. Maar om nu te beweren dat dit komt door downplay of doofpotpraktijken gaat me wel erg ver. Ik zie hier op FOK! ook nog geen topic verschijnen over deze kwestie.
Het is wel erg simpel om bij een uitkomst van een politie-onderzoek welke niet in je politieke straatje past meteen te gaan roepen dat het dan wel een doofpot moet zijn. Wel lekker makkelijk natuurlijk, als het wel in je straatje past krijg je gelijk en als het niet in je straatje past roep je gewoon doofpot.
Het is gewoon niet geloofwaardig, want het is erg onlogisch.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:19 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Toch is dat wel ongeveer wat de getuigen hebben verklaard toch? En met een drankje of snuifje op doen mensen wel vaker irrationele dingen.
Lijkt me eigenlijk ook wel dat de politie je hier op wijst als je daar helemaal in de war zit.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het blijft een vaag verhaal of die gozer hier in dit topic lult uit zijn nek en is helemaal niet op het politiebureau geweest of de politie maakt er een bewuste puinhoop van door geen aangifte te laten doen.
hoi lambiekjequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei is de officiele lezing, dat die jongens uit Oegstgeest totaal onbekende mensen wilden gaan helpen die door marokkanen in elkaar geslagen werden op het andere perron.
Dus die jongens uit oegstgeest zijn heel roekeloos zonder te kijken het spoor overgestoken om onbekende mensen te gaan helpen.
Kijk dat onbekende Nederlanders voor elkaar opkomen wanneer ze in elkaar geslagen worden door kansenjongeren geloof ik wel, maar ik geloof niet dat Nederlanders roekeloos en zonder te kijken het spoor oversteken om onbekende Nederlanders te helpen.
Dit is alles behalve geloofwaardig
Je bent als getuige gehoord in een zaak waarbij iemand om het leven gekomen is door wat nu een "tragisch ongeval" blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:11 schreef Zapato het volgende:
[..]
Denk nou even na, niemand steekt roekeloos en blind het spoor over om onbekende Nederlanders te helpen.quote:
nee, het vriendengroepje was verdeeld over de 2 perrons...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even na, niemand steekt roekeloos en blind het spoor over om onbekende Nederlanders te helpen.
De vrienden kwamen allemaal uit oegstgeest, dus ze stonden op hetzelfde perron.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:23 schreef Re het volgende:
[..]
nee, het vriendengroepje was verdeeld over de 2 perrons...
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Lijkt me eigenlijk ook wel dat de politie je hier op wijst als je daar helemaal in de war zit.
Dat hoeft niet per se hoor. Bij een moord doet ook niemand aangiftequote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:22 schreef capricia het volgende:
Dat jij en anderen slachtoffer waren van een vechtpartij, daar zul je zelf aangifte voor moeten doen. Denk ik zo. Dat is gewoon een andere zaak.
En die jongen die met die steen bewerkt werd, ken jij die ook?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.
Die jongens gingen niet onbekenden helkpen hoor, ik werd geslagen en ze wilden mij toen gaan helpen. Daarom renden ze het spoor op.
Wat zit je allemaal onzin te praten man, als jij er echt een onderdeel was geweest van dat proces, dan had de politie jou echt een aangifte laten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:24 schreef Zapato het volgende:
[..]
Heb toch maar even gebeld, en ik word nu teruggebeld binnenkort door de leider van het onderzoek.
Die jongens gingen niet onbekenden helkpen hoor, ik werd geslagen en ze wilden mij toen gaan helpen. Daarom renden ze het spoor op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |