abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 4 januari 2009 @ 12:34:36 #26
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64641548
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij zijn die na bevestiging van je email gewoon geldig tegenwoordig.
quote:
Om vast te stellen of de bijgevoegde handtekeningen van kiesgerechtigden zijn, doet de commissie een steekproef. Enkele honderden mensen van uw lijst krijgen een brief van de Tweede Kamer met het verzoek om een kopie van paspoort of ander identiteitsbewijs.
http://www.tweedekamer.nl(...)initiatief/index.jsp

Er zijn geen bijgevoegde handtekeningen dus voor een burgerinitiatief heeft het 0,0 zin.
Carpe Libertatem
pi_64648880
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:19 schreef vinnih het volgende:

[..]

Hier moet ik toch even op reageren.
Je wil niet gewond raken door illegaal vuurwerk zeg je. Denk je dat een verbod op legaal vuurwerk die kans gaat verkleinen dan ? Zoals de naam het al zegt komt illegaal vuurwerk niet uit Nederland he !!!
In Volendam werd de brand veroorzaakt door een zogenaamd "sterretje" dingen die ook op taarten enzo worden gezet. Dat is schertsvuurwerk (kindervuurwerk) en mag het hele jaar door verkocht worden.
Enschede, ... tja, ik stel voor dat je eens wat weer info over die zaak opzoekt. Je zal wel ontdekken dat vuurwerk daar niet de grootste schade heeft aangericht.
Die brand in de discotheek in Thailand is idd een ongeval door vuurwerk. Maar in Nederland krijg je nu echt geen vuurwerk meer mee naar binnen hoor in een discotheek. Daarbij komt dat de regels qua brandveiligheid in Thailand niet echt op hetzelfde niveau zitten als die in Nederland.

Het is jammer dat mensen maar wat roepen zonder na te denken. Overal lees je 'lawinepijl verwoest dit, lawinepijl verwoest dat'. Heeft er iemand al eens bij stilgestaan dat die 'lawinepijlen' nu ook al niet in Nederland te verkrijgen zijn. Waarom dan toch het legaal consumentenvuurwerk verbieden. Ik zie het verband niet.

Groeten, Vincent
Ik ben niet alleen tegen illegaal vuurwerk, maar idd dus ook tegen legaal vuurwerk. Met mijn laatste zin over illegaal vuurwerk legde ik niet alleen de verantwoordelijkheid bij de regels, maar ook bij de mensen (in dit specifieke geval jongeren) die met illegaal vuurwerk stunten.

Ik ben tegen alle vuurwerk en idd dus ook tegen sterretjes. Buiten kunnen ze geen kwaad maar zolang ze binnen gebruikt worden is het gewoon gevaarlijk. En ook met vuurpijlen kunnen lelijke ongelukken gebeuren.
"There is no way to peace. Peace is the way."
  zondag 4 januari 2009 @ 16:04:56 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64649226
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:58 schreef fianchetto het volgende:

[..]

Ik ben niet alleen tegen illegaal vuurwerk, maar idd dus ook tegen legaal vuurwerk. Met mijn laatste zin over illegaal vuurwerk legde ik niet alleen de verantwoordelijkheid bij de regels, maar ook bij de mensen (in dit specifieke geval jongeren) die met illegaal vuurwerk stunten.

Ik ben tegen alle vuurwerk en idd dus ook tegen sterretjes. Buiten kunnen ze geen kwaad maar zolang ze binnen gebruikt worden is het gewoon gevaarlijk. En ook met vuurpijlen kunnen lelijke ongelukken gebeuren.
Blijf gewoon binnen dan die nacht. Het is maar 1 nacht. Ben je ook tegen auto's, keukenmessen, kaarsen, etc?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:08:12 #29
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_64649400
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Blijf gewoon binnen dan die nacht. Het is maar 1 nacht. Ben je ook tegen auto's, keukenmessen, kaarsen, etc?
Inpakken met bolletjesplastic, allemaal!
  zondag 4 januari 2009 @ 16:09:54 #30
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_64649481
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:08 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Inpakken met bolletjesplastic, allemaal!
Nee, die bolletjes kunnen knappen en wellicht je oog raken...

Allemaal inpakken in dons!
pi_64651781
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:04 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Beste Yi-Long,

Auto's en keukenmessen zijn te bruikbaar om het af te schaffen naar mijn mening. Ik ben ook niet tegen kaarsen, zolang je ze maar niet op rare plaatsen neerzet waardoor er brand kan ontstaan. Vuurwerk is ook wel bruikbaar, maar dan vooral voor stoer haantjesgedrag en geldverspilling. Het propageert daarmee eerder geweld dan liefde en eerder oorlog dan vrede.

By the way: persoonlijk ben ik tegen vuurwerk, maar ik ga er echt niet alles aan doen om het te laten stoppen. Er zijn zoveel ergere dingen in het leven. Gelukkig zijn er daarentegen ook vele dingen die het leven wel mooi maken

[ Bericht 0% gewijzigd door fianchetto op 04-01-2009 17:37:10 ]
"There is no way to peace. Peace is the way."
pi_64652606
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:30 schreef Meddo het volgende:
Laat de gemeente/stad/dorp toch een mooie show opzetten... heb je toch veel meer aan
Owja, daar moet het belastingsgeld heen Laat mensen die vuurwerk willen zien zelf maar een show geven, oftewel hou het zoals het nu is
  zondag 4 januari 2009 @ 20:00:32 #33
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_64659576
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:20 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Owja, daar moet het belastingsgeld heen Laat mensen die vuurwerk willen zien zelf maar een show geven, oftewel hou het zoals het nu is
Precies. Al die enge SP'ers hier die voor alles de staat willen laten opdraaien. Laat mensen toch met rust. Tekenend dat de meeste SP'ers/GL'ers toch aan een vorm van autisme lijken te lijden en alles aangrijpen om een probleem van te maken. Al is het maar voor het "fight the power" idee.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_64663384
welke misanthropische nerd wil dat nou weer verbieden
  zondag 4 januari 2009 @ 21:10:38 #35
122677 B.Honderd
Tute Pommes!
pi_64663541
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:07 schreef DrPwn het volgende:
welke misanthropische nerd wil dat nou weer verbieden
http://www.arnobonte.nl

Deze zelfverklaarde "guerilla-gardener"

Net die kok van Life&Cooking.
Sie mussen auch immer mich haben.
pi_64700480
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:24 schreef knalpatroontje het volgende:
VUURWERK IS TRADITIE EN WIJ GAAN ER VOOR ZORGEN DAT DIT
OOK ALTIJD ZO ZAL BLIJVEN!!
Hallo, wakker worden.
De meeste burgers zijn de vuurwerkoverlast spuugzat.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  maandag 5 januari 2009 @ 20:48:04 #37
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_64703243
Ik zal noch de voor, noch de tegenpetitie tekenen. Wel vind ik het schandalig dat jullie je rommel niet hebben opgeruimd en dat er nu, de nacht van 5/1 op 6/1 nog steeds troep van jullie op straat ligt.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_64867864
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

[..]

http://www.tweedekamer.nl(...)initiatief/index.jsp

Er zijn geen bijgevoegde handtekeningen dus voor een burgerinitiatief heeft het 0,0 zin.
Blijkbaar is het sinds 1 Januari wel toegestaan om het op deze wijze te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')