Nou ja, als je je handdoek maar bij je heb.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het is nu wachten op de eerste die zegt: Ga je er liften dan?
Ik ben er al wat vaker geweest en ben het rijden 'aan de verkeerde kant' wel gewend. Wegen zijn over het algemeen best wel redelijk, maar in de bergen heb je soms inderdaad erg smalle (1-baans) wegen die erg kronkelig zijn en soms langs wat enge afgronden gaan. Passeren is daar ook niet mogelijk. Als je een tegenligger tegenkomt is het samen even zoeken naar een plekje om er langs te kunnen.quote:Op zondag 8 maart 2009 17:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Hoe vonden jullie het rijden daar golfer? Op Madeira reden we constant over smalle kronkelweggetjes langs diepe kliffen. Moet ik me bij Schotland ook zoiets voorstellen?
Immer.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, als je je handdoek maar bij je heb.
Klinkt als Madeira, want die vergelijking hoorde ik mensen eens maken (het passeren en zoeken naar een plekje om dat te doen). Prima, daar waren we daar best snel aan gewend.quote:Op zondag 8 maart 2009 18:04 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik ben er al wat vaker geweest en ben het rijden 'aan de verkeerde kant' wel gewend. Wegen zijn over het algemeen best wel redelijk, maar in de bergen heb je soms inderdaad erg smalle (1-baans) wegen die erg kronkelig zijn en soms langs wat enge afgronden gaan. Passeren is daar ook niet mogelijk. Als je een tegenligger tegenkomt is het samen even zoeken naar een plekje om er langs te kunnen.
Ik vind het altijd wel z'n charmes hebben dat rijden in Schotland, maar ben sowieso bevooroordeeld over het land.
Ooit wil ik er gaan wonen.
Een echte reizigster.quote:
Dank!quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:35 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat werkt natuurlijk beter met link voor de geïnteresseerden: http://www.bbc.co.uk/programmes/b00j4hwp/upcoming
quote:
Het is gewoon op BBC 2. Zaterdag 18u00 (Engelse tijd) de herhaling van deel 2 en zondag 21u00 (ook Engelse tijd) deel 3.quote:Op donderdag 12 maart 2009 17:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Dank!Die ga ik bekijken!!
![]()
Only available in the UK![]()
Ik heb gelijk de twee afleveringen die op de BBC zijn geweest gedownload. Vanavond maar eens even kijken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 21:51 schreef golfer het volgende:
Ik ga even zoeken of ik ze 'ergens' (...) kan downloaden.
Bij mij lukt het niet. PM mij even door waar ik ze kan vinden?quote:Op zondag 15 maart 2009 16:37 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Ik heb gelijk de twee afleveringen die op de BBC zijn geweest gedownload. Vanavond maar eens even kijken.
Sja, mij persoonlijk boeit de accomodatie helemaal niets want ik ben toch de hele dag op pad. Zolang er een bed staat en ik kan douchen is het goed.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar nu zitten we dan wel in leuke hotellekes als deze:
[ afbeelding ]
Zo veel mensen, zo veel wensenquote:Op zondag 15 maart 2009 18:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Sja, mij persoonlijk boeit de accomodatie helemaal niets want ik ben toch de hele dag op pad. Zolang er een bed staat en ik kan douchen is het goed.Ik betaal dan ook zelden meer dan £20-25 voor een B&B.
Ja, daar verheug ik me ook al op!quote:En die tweede 'B' maak ik ook altijd optimaal gebruik van. Even flink schranzen voor een lange tocht. Wel lekker ongezond, die Britse ontbijten, maar voor een maandje mag dat wel.
Het viel mij nogal mee, maar het hangt ook af van de plek waar je bent. Wat wel irritant is dat die dingen door je haar heen steken. Ik spoot gewoon een klein beetje DEET in mn haar, dan had je niet zoveel last.quote:Op zondag 15 maart 2009 21:29 schreef Duderinnetje het volgende:
Hebben de kenners hier trouwens erg last gehad van midges?
!quote:Op zondag 15 maart 2009 21:46 schreef UIO_AMS het volgende:
Over een kwartier deel 3 van Monty Hall's Great Escape. Ik ga er voor zitten.
Het zag er weer mooi uit die Schotse westkust. Jammer van die midges alleen.quote:
Wij hebben besloten deel 1 en 2 te gaan kijken intussen en dan snel in te gaan lopen.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:43 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het zag er weer mooi uit die Schotse westkust. Jammer van die midges alleen.
Skyequote:
Dat is gewoon de cultuur daar. Uitbundige types, die Schotten.quote:Op maandag 16 maart 2009 14:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je ook de uiting van de hartelijkheid van de westSchotten gezien? Het vele zwaaien van de armen in diverse richtingen?
Dat is juist.quote:Wat uiteraard niet was om de (niet aanwezige) midges weg te jagen.
Oh!quote:Op maandag 16 maart 2009 14:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Skye
Wij gingen een paar dagen met de auto naar Schotland, dus hadden we besloten relatief veel te rijden om zo toch nog het een en ander te zien. Na onze eerste nacht op Skye en een hoop rondkijken daar was onze tweede overnachting in Portree, 30 mile verderop. Wat bekijk je dan zoal?
[Afgezaagd mode]quote:Op maandag 16 maart 2009 15:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Verder nog must have on you's voor in Schotland?
Hij is druk woonruimte aan het zoeken in studentikoos Capellequote:Op maandag 16 maart 2009 15:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik voel aan mijn water dat Swets op dit moment checkt of het kroost al op kamers kan!![]()
Doe dan maar geen foto's posten ookquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:40 schreef Duderella het volgende:
Walgelijk.Niet naartoe gaan Swets!
Nee, die zijn de moeite echt niet waard. Alleen maar bergen en diepe meren en kastelen op elke hoek van de bergkam.quote:
Nou ja, Voorthuizen - bijbelbelt is zoiets.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Duderella het volgende:
[..]
Nee, die zijn de moeite echt niet waard. Alleen maar bergen en diepe meren en kastelen op elke hoek van de bergkam.![]()
Volgend jaar gaan we gewoon naar Lloret of Emmeloord of een Poolse industriestad of zo![]()
Als jullie chalet nou dáár stond...
Denk je dat ze daar aanstoot nemen aan Artys kilt? Met zonder niks d'r onder natuurlijk hè?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, Voorthuizen - bijbelbelt is zoiets.
Nee, jouw klit wel denk ik, dus wel wat aantrekken!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:50 schreef Duderella het volgende:
[..]
Denk je dat ze daar aanstoot nemen aan Artys kilt? Met zonder niks d'r onder natuurlijk hè?
Darn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, jouw klit wel denk ik, dus wel wat aantrekken!
Ik kan er ook gaan wonen natuurlijk en lekker in mijn kilt schapen gaan houden.... Nog goed voor het zakkie ook die koude wind onder die rok.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:14 schreef Duderella het volgende:
[..]
Darn.
Dan doen we het niet hoor, van die chalet. Als ik al niet eens voor mijn eigen klit uit mag komen.![]()
Nou, verkopen die hap Swets, en toch maar stiekem wel echt naar Schotland gaan.Ik heb nauwelijks andere foto's dan die van anderen al in dit topic staan, want álles is daar zó mooi. Op een bepaald moment was ik het gewoon een beetje zat, al die prikkels en dat constante gevoel van verbijstering. Op het laatst maakten we ook maar geen foto's meer (en dan hebben we er nog ruim 500 - ná selectie ter plaatse
).
Ongelofelijk dat er op zo'n relatief korte afstand zö'n landschap ligt te liggen. Zo ongerept (want voor een groot deel onbewoond)! En alle Schotten zijn natuurlijk aardig en vooral: ontzettend relaxed. De kassi~ere maakt met iedereen een praatje en iedereen staat glimlachend een kwartier in de rij. Niks stress of irritatie. (Behalve bij de toeristen.)
Kortom: ik vond het een perfect vakantieland.
Wel na terugkomst even balansen, want het is het land van koolhydraten én vet, tegelijk, in grote hoeveelheden, minimaal vier keer per dag. En daar dan plensen bier bij ook nog.
Wel opletten voor optrekkend vocht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik kan er ook gaan wonen natuurlijk en lekker in mijn kilt schapen gaan houden.... Nog goed voor het zakkie ook die koude wind onder die rok.
Ik hou het weer liever zoals het is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:19 schreef Duderella het volgende:
[..]
Wel opletten voor optrekkend vocht.
( O ja, het weer. Dat is dan het énige nadeel. Iets meer broeikaseffect zou Schotland niet ontsieren).
Doar hedde ge dan ok wèr gelijk in.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:32 schreef Big_Yin het volgende:
[..]
Ik hou het weer liever zoals het is.
Blijft het tenminste groen hier en komen er niet al te veel touristen deze kant op.
Moet er niet aan denken dat ik ergens in een file kom te staan richting het noorden en dat de single track roads twee baans worden.
Nynke!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:24 schreef AKnynke het volgende:
tvp...Ik ga dit lezen als ik een fatsoenlijke internetverbinding heb. Nog 3 weken!
Dit was wel een blondig meisje. Lunch op een doordeweekse dag bij het Feithhuis. Ze leek spre-kend op jou (ik ken je alleen van foto's natuurlijk). Nou ja, en anders heeft je zus een blonde dubbelgangster in Grunn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:37 schreef AKnynke het volgende:
Ik niet, maar m'n zusje gaat in Groningen studeren, en zowel ik en m'n kleine zusje, als ik en m'n moeder lijken erg op elkaar. M'n moeder en ik blijkbaar zo erg dat er op de begrafenis van oma iemand vroeg (een oude vrouw), "Goh, Tineke (m'n moeder), hoe gaat het met je? Lang niet gezien!" En m'n moeder is 50 plus...
M'n moeder en zusje waren dus in Groningen. Dus misschien heb je 1 van de 2 gezien. Maar, m'n kleine zusje heeft (of had, ik heb d'r al een tijdje niet gezien) lang haar, en is niet echt blond...
Ik doe de deur niet meer open golfer!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:04 schreef golfer het volgende:
![]()
Als er binnenkort dus een undercover-stenen-op-laag-water-zoekende agent in een kilt in Groningen voor de deur staat weet je wel hoe laat het is.
Erg hè? Maar het is gewoon sterker dan jezelf.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 22:16 schreef E.T. het volgende:
zoiets had ik met een stuk(je) lava in IJsland.. Dat mag je daar ook niet meenemen, maar stiekem toch gedaan... met een hoop schulgevoel enzo uiteraard
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |