abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 maart 2009 @ 14:53:39 #126
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_67102227
quote:
Op zondag 8 maart 2009 17:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Skye
Skye

Wij gingen een paar dagen met de auto naar Schotland, dus hadden we besloten relatief veel te rijden om zo toch nog het een en ander te zien. Na onze eerste nacht op Skye en een hoop rondkijken daar was onze tweede overnachting in Portree, 30 mile verderop. Wat bekijk je dan zoal?

Nou, de Fairy Glen:

en de Quiraing:

En het noordelijkste puntje van het eiland waar ik helaas geen fotovan kon vinden.

Tot slot heeft Portree een leuk haventje, overigens leuker om te zien dan er te zijn:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 16 maart 2009 @ 14:53:59 #127
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_67102241
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Heb je ook de uiting van de hartelijkheid van de westSchotten gezien? Het vele zwaaien van de armen in diverse richtingen?

Dat is gewoon de cultuur daar. Uitbundige types, die Schotten.
quote:
Wat uiteraard niet was om de (niet aanwezige) midges weg te jagen.
Dat is juist.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 maart 2009 @ 14:55:30 #128
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_67102291
quote:
Op maandag 16 maart 2009 14:53 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Skye

Wij gingen een paar dagen met de auto naar Schotland, dus hadden we besloten relatief veel te rijden om zo toch nog het een en ander te zien. Na onze eerste nacht op Skye en een hoop rondkijken daar was onze tweede overnachting in Portree, 30 mile verderop. Wat bekijk je dan zoal?

Oh!

Kijk, dat soort foto's wil ik nou heel graag zien. Let de voorpret begin!

Heel gaaf! En als je verder nog tips hebt ook over midges dan hoor ik die heel graag!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 maart 2009 @ 15:07:49 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67102704
Portree

Ergens in The Cullins op Skye)

Glen Affric

Ben Nevis beklimmen doe je natuurlijk via de niet-toeristische kant (dan moet je over deze richel, met handen en voeten)

Glencoe, 2 van de '3 Sisters'

Als het echt kutweer is kun je altijd nog naar een whisky stokerij (+ samples proeven )

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 maart 2009 @ 15:12:44 #130
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67102872
Al genoemd, maar deze site http://www.walkhighlands.co.uk/ is perfect om mooie wandelroutes uit te zoeken om verschillende niveaus. GPS routes zijn te downloaden.

En: open deur natuurlijk maar hoge waterdichte bergschoenen meenemen (of daar kopen) want je zakt regelmatig tot je enkels de bog in
Mijn reisverslagen
  maandag 16 maart 2009 @ 15:20:36 #131
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_67103126
Ik voel aan mijn water dat Swets op dit moment checkt of het kroost al op kamers kan!

Mooi hoor, Selang! En dank voor je wandelroute-links. Ik vrees dat ik mijn Lelijkste Schroeisel Ooit Aan De Menselijke Brein Ontsproten weer uit de kast kan halen. Ze hebben me in Madeira veel goeds gebracht, moet ik zeggen (en laatst in winters Moskou heb ik er ook wat glijpartijen mee voorkomen).
Verder nog must have on you's voor in Schotland?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 16 maart 2009 @ 16:21:21 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67104985
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Verder nog must have on you's voor in Schotland?
[Afgezaagd mode]
De juiste instelling: Accepteren dat regen en blubber bij Schotland horen en deel van de charme zijn
[/Afgezaagd mode]

Maar serieus, goede schoenen zijn het belangrijkste (en regenkleding/ warme kleding). Verder ben ik vorig jaar ook maar gewoon er naartoe gereden en heb eigenlijk niets speciaals meegenomen. Mijn bergschoenen (goedkope) gingen overigens tijdens een tocht kapot en ik heb ter plekke nieuwe (goeie) gekocht.

Midget spray is misschien ook handig, maar om eerlijk te zijn: ik heb het spul nauwelijks gebruikt (in juli). Zolang je op plekken bent waar een beetje wind staat (=zowat overal) dan heb je er nauwelijks last van. Alleen in bossen enzo (onder bomen) waar weinig wind is waren die beestjes irritant en wellicht ook als je kampeert, de wind s'avond gaat liggen etc.

Overigens, Avon Products - "Skin So Soft" schijnt ook prima te helpen tegen midges (ook al is het daarvoor niet bedoeld). En dat ruikt tenminste lekker en is niet van die chemische rotzooi zoals DEET.
Mijn reisverslagen
pi_67105012
Hou es ff lekker op met die lelijke foto's ja
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:31:59 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67146303
Ik heb toevallig op GoT ook in een schotland topic gepost, laat ik die reply hier ook maar even neerzetten, wellicht heeft iemand er wat aan:

Even wat ervaringen van mij. Ik ben in 2000 naar Noord Engeland/Schotland geweest, en in 2001 naar Ierland. Naar Schotland gingen we met de eigen auto, met de boot van IJmuiden naar NewCastle, vanaf daar meteen door naar Edinburgh, en dan door naar de rest van Schotland, en de Highlands. Uiteindelijk via het Lake District en langs Hadrian's Wall weer terug naar Newcastle.

Ik noem Ierland even, omdat we in Ierland dus een auto huurden, en dus met het stuur aan de andere kant. Mijn eigen ervaring met het rijden aan de andere kant van de weg was veel beter met de eigen auto. Je bent dan gewend aan hoe alles in de auto werkt, en waar alles zit, en je hoeft dan alleen op te letten waar je rijdt. De dode hoek was eigenlijk alleen op snelwegen een probleem, maar omdat ik een vrouw naast me had zitten was dat met inhalen allemaal geen probleem.

In Ierland heb ik voornamelijk rond Dublin, en zo'n 50, 60 km buiten Dublin gereden, we waren er slechts voor een lang weekend van 5 dagen. En ik merkte dat ik - zelfs met een AUTOMAAT, want schakelen met de linkerhand wilde ik niet aan beginnen - ik veel meer moeite had met autorijden dan met de eigen, vertrouwde auto.

Als ik weer de keus had, zou ik denk ik weer met een auto willen rijden met het stuur aan de linkerkant van de auto, zoals in Europa/VS/Canada normaal is. Ik woon nu iets TE ver weg (VS) om met de eigen auto aan een bootoversteek te beginnen.

De boot heeft ook grote nadelen natuurlijk, want het duurt 16 uur voordat je van IJmuiden naar Newcastle bent. Wel zijn de cabines (tenzij je echt zuinig bent en alleen een stoel wilt) vrij comfortabel, en kun je prima slapen. Het is namelijk een nachtboot die om 17:00 ong. vertrekt (althans toen) en om 08:00 met tijdsverschil aankomt in NewCastle, dus je kunt meteen goed aan de dag beginnen.

Ook is het goed om te weten dat ze met windkracht 10 nog gewoon uitvaren, iets wat wij ondervonden, want we waren allebei goed ziek onderweg..... op de terugweg was alles perfect, en heerlijk rustig.

Verder commentaar op je reis: Tenzij je er al eens geweest bent, zou ik Edinburgh niet overslaan. Het is een mooie stad met een prachtige geschiedenis, en een goed beginpunt van een reis naar Schotland. Wij hadden zelf een Bed & Breakfast geboekt in Edinburgh, en de reis van NewCastle was een goede twee uur als ik me goed herinner, maar wij deden het lekker op onze gemak, lunchen in een dorpje aan zee ergens, en nog een paar keer stoppen hier en daar, om zo aan het eind van de middag bij de B&B aan te komen in Edinburgh, waarna dag 1 officieel over was. (de bootnacht niet meegerekend.)

Qua weer: Eind April, begin Mei heb je de beste kans op goed weer. In Juni, Juli, Augustus kan het van alles zijn. Bovendien is het in Mei nog lekker rustig, en heb je niet de zomertoeristen. Ook dien je te weten dat zo vanaf eind Mei, het in Schotland STIKT van de muggen, en de "midges" (kleine, bijtende insecten) die echt HEEL vervelend kunnen zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat campeerders eerder vertrekken van een camping omdat het zwermt van die ondingen.

Meer info hier:

http://www.undiscoveredscotland.co.uk/usfeatures/midges/
http://www.lochnesscottages.co.uk/midges-ticks.htm

Ik raad dan ook altijd aan om in de LENTE naar Schotland te gaan. Volgens de schotten die ik ken is het zowel qua kans op zonnig weer, minder kans op "midges" en veeeeeel minder toeristen gewoon de beste periode om te gaan. Als je geen kinderen hebt en dus verbonden bent aan schoolvakanties, raad ik de zomer eigenlijk af.

Verder: Schotland
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 maart 2009 @ 22:49:01 #135
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_67154050
Dank voor alle info maartena!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 18 maart 2009 @ 07:59:26 #136
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67159323
quote:
Op maandag 16 maart 2009 15:20 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik voel aan mijn water dat Swets op dit moment checkt of het kroost al op kamers kan!
Hij is druk woonruimte aan het zoeken in studentikoos Capelle

Ballotagecommissies vallen erover dat ze nog niet weten hoe je moet schoonmaken.. en dat voor een studentenhuisj..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_67172829
Schotland

Ik ben er al veel te lang niet meer geweest. Het is al zo lang geleden dat ik de precieze reisroute niet meer weet.

Mijn reis was in de zomer van 2000, met twee vriendinnen en een gehuurde auto. De theorie was dat je met een gehuurde auto (dus stuur aan de rechterkant) sneller omschakelde naar het schotse (en scheve) rijden. Wat erin resulteerde dat ipv de handrem het portier opengemaakt werd, ruitewissers te pas en te onpas werden geactiveerd en de locals geen medelijden met je hadden als je een faux pas beging. Mijn vriendinnen hebben zich evengoed goed gered in de huurauto, ik was na een kwartier er helemaal mee klaar. Wat er ook wel mee te maken heeft dat ik blind ben aan mijn rechteroog: langsrazend verkeer aan mijn blinde kant is doodeng!

Hoogtepunten van onze reis:
- Goddelijke shrimps in een restaurantje in Mallaig (in een pint glas, met sausje)
- Schapen en cattle tellen op the Isle of Skye
- Beklimming van the old man of Storr. En maar hopen dat dat rotsblek wat al eeuwen op de bergtop balanceert niet net nu naar beneden valt.
- Highland games! MOET je doen. Lekker een dag op de tribune van het lokale stadion hangen en mannen met boomstammen zien sjouwen, kogels zien slingeren, hamers zien werpen etc. Inclusief kilts.

Ik wil terug.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 maart 2009 @ 17:52:21 #138
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_67299608
Stuur je een ansichtkaartje??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_67358669
Er zijn dit jaar ook nog wat extra activiteiten geplanned.

http://www.homecomingscotland.com/default.html
pi_67417585
Schieldaig/ Torridon, in de lower Highlands, links van Inverness, dat is SCHITTEREND mooi daar. Ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, maar bleek een van de mooiste plekken van Schotland te zijn. We hebben er vorig jaar noodgedwongen ivm een ongeluk moeten overnachten, maar was PERFECT daar! Alleen die midges daar,

B&B is in hoogseizoen, tenminste onze ervaring, is heel goed te doen. 1 dag hebben we gehad dat we 5 B&B's hebben geprobeerd en alles zat vol. In de omgeving van Nairn bleek een farmersfestival en een jazzfestival te zijn.. Maar dankzij een maatje van de ober die we aanspraken, hebben we alsnog een plekje kunnen regelen..

Schotland =
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  zaterdag 4 juli 2009 @ 01:51:23 #141
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70633555
Ik kick de hele boel even, want het is aanstaande.

Overigens is het inmiddels ook onze honeymoon geworden.

O en we moeten ons nog steeds inlezen.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 08:18:53 #142
3011 E.T.
pi_70634711
Feli!!!!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_70637719
  zaterdag 4 juli 2009 @ 13:45:07 #144
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_70640209
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 11:50 schreef Bluezz het volgende:
[ afbeelding ]
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:40:11 #145
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72127993
Walgelijk. Niet naartoe gaan Swets!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:19:26 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72147854
Zucht, ik wil ook weer terug naar Schotland..... tis alweer 9 jaar geleden voor me. Een van de beste vakanties die ik gedaan heb.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:37:58 #147
3011 E.T.
pi_72150212
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:40 schreef Duderella het volgende:
Walgelijk. Niet naartoe gaan Swets!
Doe dan maar geen foto's posten ook
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:40:47 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72150304
WIE KOOPT VERDOMME MIJN CHALET NU EENS!!
Oppas voor de kinderen heb ik al, nu nog geld
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:45:41 #149
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_72150463
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

Doe dan maar geen foto's posten ook
Nee, die zijn de moeite echt niet waard. Alleen maar bergen en diepe meren en kastelen op elke hoek van de bergkam.

Volgend jaar gaan we gewoon naar Lloret of Emmeloord of een Poolse industriestad of zo
Als jullie chalet nou dáár stond...
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:47:53 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72150538
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef Duderella het volgende:

[..]

Nee, die zijn de moeite echt niet waard. Alleen maar bergen en diepe meren en kastelen op elke hoek van de bergkam.

Volgend jaar gaan we gewoon naar Lloret of Emmeloord of een Poolse industriestad of zo
Als jullie chalet nou dáár stond...
Nou ja, Voorthuizen - bijbelbelt is zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')