abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:32:28 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_64570736

Het vorige deel: Slank 2009 door! #423

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Miss_S = Saskia
Principessa = King
motorbloempje/Faithy = Gaby
zwahiel = Wiel

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

Thuis trainen doe je zo:
klik

Eten doe je zo:

schema 1
schema 2
schema 3
schema 4

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64570785
Bij Oprah nu een aflevering over het programma The Biggest Loser + afvaltips. Wie weet zeggen ze nog iets verrassends
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64570821
tvp
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:37:00 #4
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64570900
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:33 schreef Isabeau het volgende:
Bij Oprah nu een aflevering over het programma The Biggest Loser + afvaltips. Wie weet zeggen ze nog iets verrassends
Waarschijnlijk gaat Oprah waarschuwen voor het jojo-effect
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:38:26 #5
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64570952
Contact gehad met de rasvereniging van de Drentsche Patrijshund

We moeten even zeker weten of hun natuurlijk jacht instinct onze poezelige poesjes niet voor gewillig prooi aan ziet
Als dat met een pup geen probleem is, dan gaan we op de wachtlijst
Met een beetje geluk hebben we dan voor mijn verjaardag een nieuwe ster in huis

*traantje wegpinkt*

Nu nog een mooie, statige, Engelse naam verzinnen die niet vloekt bij Miyuki & Poekie
pi_64570999
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:37 schreef ElisaB het volgende:

Waarschijnlijk gaat Oprah waarschuwen voor het jojo-effect
De winnares van het laatste seizoen is superslank! Denk dat haar BMI onder de 20 zit... En ze was 106 kilo
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:40:18 #7
33954 ElisaB
pi_64571019
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:38 schreef SHE het volgende:
Contact gehad met de rasvereniging van de Drentsche Patrijshund

We moeten even zeker weten of hun natuurlijk jacht instinct onze poezelige poesjes niet voor gewillig prooi aan ziet
Als dat met een pup geen probleem is, dan gaan we op de wachtlijst
Met een beetje geluk hebben we dan voor mijn verjaardag een nieuwe ster in huis

*traantje wegpinkt*

Nu nog een mooie, statige, Engelse naam verzinnen die niet vloekt bij Miyuki & Poekie
Mijn baas had een drentsche patrijs. Mijn baas was dierenarts en hond lag hele dagen gewoon rustig in de behandelkamer. Het kan dus wel

Lievvvvv

Hier, heb je vast een kleurplaat

vrijdag 2 januari 2009 @ 00:41:29 #8
33954 ElisaB
pi_64571057
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:39 schreef Isabeau het volgende:
De winnares van het laatste seizoen is superslank! Denk dat haar BMI onder de 20 zit... En ze was 106 kilo
Bizar!
pi_64571135
Volgens mij gaat een Drentse Patrijs niet achter je poezen aan hoor Niet als hij er mee opgroeit.

En de winnares blijkt dus 50 kilo te zijn afgevallen. En sport bizar veel.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:44:32 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571151
En wat een top prestatie van die chick.

Het bewijst mijn stelling: IEDEREEN kan ultra skinny zijn.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:45:06 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571165
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:40 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mijn baas had een drentsche patrijs. Mijn baas was dierenarts en hond lag hele dagen gewoon rustig in de behandelkamer. Het kan dus wel

Lievvvvv

Hier, heb je vast een kleurplaat

[ afbeelding ]
*potloden pakt*
pi_64571195
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:44 schreef SHE het volgende:

Ze is echt beeldschoon geworden, een totaal andere vrouw! Echt een hot chick nu en ze was gewoon chubby.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:46:47 #13
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571213
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:43 schreef Isabeau het volgende:
Volgens mij gaat een Drentse Patrijs niet achter je poezen aan hoor Niet als hij er mee opgroeit.

En de winnares blijkt dus 50 kilo te zijn afgevallen. En sport bizar veel.
Van wat ik had gelezen lijken ze achter katten aan te gaan en willen herplaatsers ze niet plaatsen bij gezinnen met katten

Maar ik heb de fam Hoeksema al gemaild of dat met een pup te omzeilen valt. Ik wil nl wel een reu en god mag weten wat ie gaat doen als ie hitsig wordt. Ik weet nl nog niet of ik castratie wil doen ( is zonde van de vacht )
pi_64571233
Ze is afgevallen op een dieet van 1200 kcal eten en 4000 kcal bewegen per dag Ik denk niet dat ik die 4000 aan zou kunnen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:51:38 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571357
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:47 schreef Isabeau het volgende:
Ze is afgevallen op een dieet van 1200 kcal eten en 4000 kcal bewegen per dag Ik denk niet dat ik die 4000 aan zou kunnen.
WRONG

Zij heeft geen 3 tieten. Geen extra brain. Ze heeft NIETS wat jij ook niet hebt.

Niet zo negatief over jezelf. Jij kan alles wat zij ook kan en then some!
pi_64571424
Het is wel een erg motiverende Oprah aflevering
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:55:42 #17
33954 ElisaB
pi_64571454
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:44 schreef SHE het volgende:

Ik heb vandaag een accountje aangemaakt om in het lijstje van de OP te komen

Moet alleen nog ff wegen voor het startbod Streef moet iets van 57 worden in elk geval

ElisaB wil niet ultraskinny zijn
pi_64571533
ok, ze gaan nu naar de losers van The Biggest Loser....winnaar 55 kilo afgevallen, een jaar later alweer 45 aangekomen...
pi_64571570
En dit verhaal herken ik wel
"Dan kwam ik 2 kilo aan en dacht: ach, ben nog steeds 66 kilo afgevallen...en dat werd 5 kilo en 9...etc"
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:59:43 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571575
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:54 schreef Isabeau het volgende:
Het is wel een erg motiverende Oprah aflevering
Als jij hier nou blijft posten, dan komt die motivatie vanzelf wel. Zoals je weet ben ik heeeeel irritant

Lijkt me een prima punt voor je to do list.

Ik heb mijn Rocky 5 pak klaar liggen voor morgenochtend. Incl dikke sjaal, handschoenen, thermobroek, earmuffs, thermoshirt en tape
Je zou denken dat ik op expeditie ga in Groenland, maar ik ga hardlopen

En s' avonds naar de gym.

2 maanden lang een regime van elke ochtend hardlopen, elke avond trainen, elke dag rijst, elke dag veggies, elke dag brinta, elke dag kwark en elke dag lijnzaad.

Watch me sufferrrrrrrrrrrrr
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:00:01 #21
33954 ElisaB
pi_64571580
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:58 schreef Isabeau het volgende:
ok, ze gaan nu naar de losers van The Biggest Loser....winnaar 55 kilo afgevallen, een jaar later alweer 45 aangekomen...
Ow....
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:01:07 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571615
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef Isabeau het volgende:
En dit verhaal herken ik wel
"Dan kwam ik 2 kilo aan en dacht: ach, ben nog steeds 66 kilo afgevallen...en dat werd 5 kilo en 9...etc"
Volgens mij herkent iedereen dat wel hoor. Gelukkig werkt dat ook de andere kant op. Als je eenmaal in die trein van zelfliefde zit, dan ga je steeds meer voor purrrfection.

Kijk maar naar BJ
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:01:15 #23
33954 ElisaB
pi_64571621
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef SHE het volgende:
Als jij hier nou blijft posten, dan komt die motivatie vanzelf wel. Zoals je weet ben ik heeeeel irritant

Lijkt me een prima punt voor je to do list.

Ik heb mijn Rocky 5 pak klaar liggen voor morgenochtend. Incl dikke sjaal, handschoenen, thermobroek, earmuffs, thermoshirt en tape
Je zou denken dat ik op expeditie ga in Groenland, maar ik ga hardlopen

En s' avonds naar de gym.

2 maanden lang een regime van elke ochtend hardlopen, elke avond trainen, elke dag rijst, elke dag veggies, elke dag brinta, elke dag kwark en elke dag lijnzaad.

Ik ben een luie donder
Word al moe als ik eraan denk
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:02:05 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571651
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ow....
Tja, afvallen is keihard werken, maar de echte queste is pas het onderhoud. Het eraf houden is zo mogelijk nog zwaarder dan het afvallen zelf
pi_64571659
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:59 schreef SHE het volgende:

Sterkte Ik moet morgenvroeg eigenlijk ook naar de fitness en weet nu al dat ik denk: ach, ik moet slapen. Vervolgens slaap ik niet tot 1 uur 's middags en word ik wakker om 21:00 en dan kan ik niet meer fitnessen omdat ik weer naar mijn werk moet
pi_64571692
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:02 schreef SHE het volgende:

Tja, afvallen is keihard werken, maar de echte queste is pas het onderhoud. Het eraf houden is zo mogelijk nog zwaarder dan het afvallen zelf
Die 30 kilo's waren er bi mij zo af Dus afvallen is voor mij niet het obstakel. Als je eenmaal in het goede ritme zit tenminste, maar het eraf houden Echt! Een ramp. Is dus ook niet gelukt.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:03:29 #27
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571694
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:01 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ik ben een luie donder
Word al moe als ik eraan denk
Ik ook hoor; maar ik ben ook verslaafd aan adrenaline, dus de keuze is best te doen.
pi_64571730
Mijn obstakel is trouwens vooral dat ik hardlopen heel erg leuk vind en dat zorgt voor snel afvallen en een fijne conditie, maar ik krijg èlke keer blessures Sportfysio heeft ook niet geholpen en zijn oefeningen ook niet. Nu durf ik niet zo goed weer te beginnen met hardlopen.
pi_64571804
Leuke tip van één van de moeders: als haar zoontje in de speeltuin aan het spelen is doet zij er oefeningen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:08:18 #30
33954 ElisaB
pi_64571821
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:03 schreef SHE het volgende:
Ik ook hoor; maar ik ben ook verslaafd aan adrenaline, dus de keuze is best te doen.
Dat was ik ook wel een beetje, maar sinds ik twee keer achter elkaar echt stevig in de prak gelegen heb, ben ik niet meer op gang gekomen.

Maarrrr.... een goed voornemen: in elkk geval weer gaan lopen!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:08:19 #31
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64571822
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die 30 kilo's waren er bi mij zo af Dus afvallen is voor mij niet het obstakel. Als je eenmaal in het goede ritme zit tenminste, maar het eraf houden Echt! Een ramp. Is dus ook niet gelukt.
Ik zeg het altijd tegen mijn kiddies. Je moet een plan hebben.
Het afvallen zelf is idd een kwestie van doen, maar ik ken bijna geen mensen die niet in een groot gat vallen als het gewicht er af is. En bijna altijd is dat een gevolg van het ontbreken van een goed onderhoudsplan.
Ze zijn niet voorbereid.

De enige mensen die dat niet hebben, zijn de mensen die nooit echt dik zijn geweest.
Ik heb zelf nooit echt heel hard moeten knokken, omdat ik genetisch gezien niet echt zwaarder kan worden dan 80kg. Of ik moet echt als een gans geforce-feed worden.
Dat maakt dat mijn plan eigenlijk altijd voorspelbaar is.

Als je echter ineens te maken krijgt met een nieuw lijf, een nieuw metabolisme en nieuwe gewoonten, dan kun je snel verrast worden.
En het is een fucking zonde...al dat werk zo weer down te drain.

En hoe ouder je wordt, hoe sneller je in dat afvoerputje bent.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:08:52 #32
33954 ElisaB
pi_64571836
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:07 schreef Isabeau het volgende:
Leuke tip van één van de moeders: als haar zoontje in de speeltuin aan het spelen is doet zij er oefeningen
Nou de kinderen nog ze ver krijgen (10 en 15)

vrijdag 2 januari 2009 @ 01:12:26 #33
33954 ElisaB
pi_64571927
We hebben een trio in it topic; waar is iedereen
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:12:43 #34
33954 ElisaB
pi_64571934
Drie op een rij: ik ga even naar bed (kom wel weer terug hoor )
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:16:11 #35
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572019
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:04 schreef Isabeau het volgende:
Mijn obstakel is trouwens vooral dat ik hardlopen heel erg leuk vind en dat zorgt voor snel afvallen en een fijne conditie, maar ik krijg èlke keer blessures Sportfysio heeft ook niet geholpen en zijn oefeningen ook niet. Nu durf ik niet zo goed weer te beginnen met hardlopen.
Je eist dan teveel van jezelf.

Ik ben zelf in theorie niet eens tot hardlopen in staat. Officieel zou ik niet eens moeten kunnen lopen; en toch kan ik sporten.
Omdat ik mijn lat heb aangepast. Ik probeer er niet meer overheen te springen, maar ik limbo er zo onderdoor.

Begin eerst eens met flinke stukken in tempo hard wandelen, of interval hardlopen, pas je tijden aan, zoek naar het juiste schoeisel.

Als ik als gehandicapte kan hardlopen, dan kan iedereen het. Het is gewoon even zoeken naar het voor jou lichaam beste plan.
Komt ie weer ' plan '

Meh
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:16:50 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572034
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:12 schreef ElisaB het volgende:
Smeerkees!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:17:40 #37
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572053
Ik word helemaal hyper van mezelf

Ik ga maar eens even douchen alvast
pi_64572080
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:12 schreef ElisaB het volgende:
Je gaat éven naar bed? Nou, eh, tot zo dan

En je hebt gelijk hoor SHE, ik had geen plan Ik dacht steeds: ja maar, ik ben heul veel afgevallen Wat knap
En dan een kilo erbij, maar die gaat er heus wel weer af En dan 2...3...4...etc end an ga je je grenzen verleggen. 75 en niet meer! ok, 80 en niet meer dan! ik begin volgende week wel weer...down the drain like you said

En mijn motivatie was de afgelopen maanden volledig afwezig, en dat zie je ook op de weegschaal. Daarbij heb ik steeds het gevoel dat ik hier niet meer hoor, daarvoor ben ik te zwaar geworden en in de dieetclub gebeurt nauwelijks iets. Maar waarschijnlijk zijn dat gewoon smoesjes, zoals Miss S dat altijd zo fraai wist te omschrijven
pi_64572099
We maken 'Een Plan hebben!' gewoon tot dieettip nummer 1
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:23:02 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572159
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:19 schreef Isabeau het volgende:
We maken 'Een Plan hebben!' gewoon tot dieettip nummer 1
Sterker nog, een plan hebben is zelfs nr 1 op de lijst ' hoe word ik een gelukkig en fit mens '

Voor veel dingen in je leven, zowel carriere als prive leven, heb je een goed plan nodig.
Mijn succesjes waren altijd een gevolg van een goed doordacht plan. Ik heb nog nooit iets bereikt met gissen/afwachten.

En die dieetclub is geen must he, er posten hier wel meer mensen die officieel in de andere reeks thuishoren.
Daarbij zijn er ook een hoop cross-posters.
Who cares.

Voorwaarde is wel dat je voor de zomer weer fit bent, anders pesten we je weg.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 01:23:38 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572172
Oh ja, mijn plan was douchen

Brb,.
pi_64572200
Ik vind het gezellig dat je hier meepost Isa!! En met deze woorden ga ik slapen!! Trusten!!
pi_64572213
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:23 schreef SHE het volgende:

Voorwaarde is wel dat je voor de zomer weer fit bent, anders pesten we je weg.
Deal

Ik wilde eigenlijk voor eind van de zomer weer op het gewicht van 1 januari 2008 zitten
Dat moet lukken!
pi_64572223
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:25 schreef conleche het volgende:
Ik vind het gezellig dat je hier meepost Isa!! En met deze woorden ga ik slapen!! Trusten!!
Slaap lekker en bedankt voor je lieve afsluitende woorden
pi_64572309
Ik heb trouwens een nieuwe site gevonden waar motivational speeches op staan van mensen die echt iets betekenen in de wereld. Ik heb er nog maar een paar gezien, maar hier was ik echt van onder de indruk: http://www.ted.com/index.(...)sic_and_passion.html Het is ècht de moeite waard en ik moest een traantje wegpinken bij zijn verhaal. Die man is echt te leuk om naar te luisteren, maar dan niet 'cabaretleuk', maar intelligent leuk. Als iemand me begrijpt

Benjamin Zander is een beroemd componist die in dat filmpje spreekt over klassieke muziek (en passie) met zoveel passie dat ik geneigd ben morgen allemaal cd's met klassieke muziek aan te schaffen
pi_64572377
Hij heeft ook een erg leuk hoofd

Deed me denken aan:

(als je het filmpje kijkt dan begrijp je het wel )
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:10:59 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64572828
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 01:35 schreef Isabeau het volgende:
Hij heeft ook een erg leuk hoofd
[ afbeelding ]
Deed me denken aan:
[ afbeelding ]

(als je het filmpje kijkt dan begrijp je het wel )
pi_64572868
Lekker gedoesjt?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:19:16 #49
33954 ElisaB
pi_64572898
Ben d'r weer

(en ik heb gewonnen )
pi_64572917
Hoi! Ik kijk een documentaire over de bijlmerramp op National Geographic
  Vis een optie? vrijdag 2 januari 2009 @ 02:24:59 #51
70532 loveli
N
pi_64572935
Happy New Year iedereen!!

Beetje laat, maar ben net pas thuis.
crap in = crap out
pi_64572942
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 02:24 schreef loveli het volgende:
Happy New Year iedereen!!

Beetje laat, maar ben net pas thuis.
Mag nog tot Drie Koningen joh, dus niks laat Jij ook gelukkig nieuwjaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')