dit is wel heel erg makkelijk. ze zouden jouw zaadje eens in een israelische vrouw moeten stoppen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ze moesten eens de tijd precies jouw leeftijd terugdraaien en het zaadje van jou in een Palestijnse vrouw stoppen op de Gazastrook om daar vervolgens op te groeien. Kijken of je dan nog zo pro-Israël bent. En nee, de Hamas valt in zo'n tijdskromme niet te blamen
als je maar niet in de lucht gaat schieten, denk om de vogelsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:49 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ze moesten eens de tijd precies jouw leeftijd terugdraaien en het zaadje van jou in een Palestijnse vrouw stoppen op de Gazastrook om daar vervolgens op te groeien. Kijken of je dan nog zo pro-Israël bent. En nee, de Hamas valt in zo'n tijdskromme niet te blamen
zoek je nog een leuk jodinnetje?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:55 schreef Monidique het volgende:
Jullie zouden datingadviseurs moeten worden...
Het regime in Egypte, onder andere, is niet zo populair bij de bevolking. Ze zien volksbewegingen, terecht waarschijnlijk, als grote bedreiging voor henzelf. Als ze ergens als de dood voor zijn is dat er een vonk overslaat en ze zelf met een opstand zitten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:28 schreef HarryP het volgende:
[..]
Egypte heeft de grens met Gaza dicht gedaan omdat Hamas ook in Egypte ongewenst is.
Het is ook in het belang van Egypte als Hamas zou verdwijnen.
Als opgroeiend kind kon me dat MO-nieuws me helemaal niks uitmaken. Wat ik wel herinner is dat juist Israel voor mijn gevoel in een beter uit de verf kwam. Ze zouden een democratie zijn en vooruitstrevend volgens de Westerse maatstaven. Al die anderen in de woestijn ipv een stad met wapens in hun handen waren maar "low-life". Dat is de inderuk die ik had als 12-jarige.. Zou dat bij de kinderen van 12 nu anders zijn?quote:Uiteraard wordt over Israël verhoudingsgewijs duizenden keren meer bericht dus de conclusie is dat Israël veel kwader is dan die anderen. Het feit dat al die andere landen onvrije dictatoriale regimes met minder persvrijheid zijn vergeten we voor het gemak.
Joh, in het westen is die Lobby er al jaren hoor. Alhoewel niet alleen voor de Hamas. Lees het journaal eens. Het valt me op dat de aanvallen met raketten van de Hamas überhaupt nog gemeld zijn. Novum meldde deze week (wat door heeeel weinig pers is opgepakt) dat Hamas 2 meisjes doden door vuur van de Hamas. ergens op internet staat beschreven dat elk hart wat ingepakt kan worden tegen het zionistische bewind is er één voor ons. Het westen zal meerdere lobby's kennen, maar wij zullen deze lobby op kleine schaal beginnen, . Onze waarheid tegen de Joodse leugen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
De Palestijnen zouden een lobby van miljoenen mensen kunnen hebben als ze hun neus richting het oosten mikken.
Maar behalve het hebben van een mooi excuus voor agressie richting Israël, boeit het de hele arabische wereld geen flikker of Pallestina staat of valt.
Grappig Plaatje, maar je kunt er de Hamas naast zetten, want die blokkeert elke gewonde Palestijn, die welkom is voor behandeling in Egypte (er zouden mensen tussen kunnen zitten die niet terug willen, of die het niet eens zijn met de regering). En er is net zo goed tegenspraak vanuit de Palestijnen tegen de Hamas, net als jij zegt dat die in Egypte er is.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het regime in Egypte, onder andere, is niet zo populair bij de bevolking. Ze zien volksbewegingen, terecht waarschijnlijk, als grote bedreiging voor henzelf. Als ze ergens als de dood voor zijn is dat er een vonk overslaat en ze zelf met een opstand zitten.
Het is puur korte termijn politiek. Dat zo'n slachting als nu in Gaza of twee jaar terug in Libanon juist voor meer ontevredenheid onder hun eigen bevolking zorgt, soit, dat zien we later dan wel weer.
Ook een factor is de zak geld uit Washington. Wie zoet is krijgt lekkers en honden als Mubarak hebben een grote eetlust.
[ afbeelding ]
Nog iemand die het opvaltquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:23 schreef Waterwereld het volgende:
De haat tegen elke Jood of moslim laait alleen maar op door deze ellende. Dat Israël zich heeft laten uitlokken tot deze daad baal ik dus wel van.
Waarom heeft Israël dan de Sinaï woestijn teruggegeven aan Egypte?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:15 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Voorderest heb ik niets toete voegen aan dit topic. Ik raak al in de war als ik alle voors en tegens lees. Toch heb ik het idee dat Israel helemaal geen vrede wilt. Ze hebben er belang bij oorlog te voeren om land.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Waarom heeft Israël dan de Sinaï woestijn teruggegeven aan Egypte?
Nogmaals het plaatje voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Camp_David-akkoordenquote:Bij het Camp David-akkoord erkende Egypte het bestaansrecht van Israël. Als tegenprestatie kreeg Egypte de Sinaï-woestijn terug, die Israël sinds 1967 bezet had.
Nee dat heb je fout.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:34 schreef Waterwereld het volgende:
[..]
Ja, het is knap fout om VN hulpgoederen niet door te laten, maar volgens mij is dat nu niet meer aan de orde (las ik eerder deze week op de FP ) Of is dat ook pure propaganda volgens jou?
Dat zou ik eerder propaganda noemen. Doet denken aan de couveuse verhalen uit Koeweit.quote:Grappig Plaatje, maar je kunt er de Hamas naast zetten, want die blokkeert elke gewonde Palestijn, die welkom is voor behandeling in Egypte (er zouden mensen tussen kunnen zitten die niet terug willen, of die het niet eens zijn met de regering). En er is net zo goed tegenspraak vanuit de Palestijnen tegen de Hamas, net als jij zegt dat die in Egypte er is.
Oh kijk, zo kan het dus ook. Kennelijk is het Israël niet altijd om land te doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Camp_David-akkoorden
Om land? Volgens mij wil Israel de Gaza helemaal niet bezetten, ze willen alleen dat er geen raketten meer op het zuiden van Israel worden afgevuurd.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:15 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Als opgroeiend kind kon me dat MO-nieuws me helemaal niks uitmaken. Wat ik wel herinner is dat juist Israel voor mijn gevoel in een beter uit de verf kwam. Ze zouden een democratie zijn en vooruitstrevend volgens de Westerse maatstaven. Al die anderen in de woestijn ipv een stad met wapens in hun handen waren maar "low-life". Dat is de inderuk die ik had als 12-jarige.. Zou dat bij de kinderen van 12 nu anders zijn?
Voorderest heb ik niets toete voegen aan dit topic. Ik raak al in de war als ik alle voors en tegens lees. Toch heb ik het idee dat Israel helemaal geen vrede wilt. Ze hebben er belang bij oorlog te voeren om land.
Nee, een stuk woestijn hoeven ze niet. De vruchtbare grond aan de west bank daarintegen, daar kunnen ze maar niet vanaf blijven.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:06 schreef schatje het volgende:
Oh kijk, zo kan het dus ook. Kennelijk is het Israël niet altijd om land te doen.
En omgekeerd geldt dat toch ook dacht ik? En Palestijnen willen geen mens-onterende sancties meer.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:08 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Om land? Volgens mij wil Israel de Gaza helemaal niet bezetten, ze willen alleen dat er geen raketten meer op het zuiden van Israel worden afgevuurd.
Vruchtbaar genoeg om er toenertijd Joodse nederzettingen te bouwen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, een stuk woestijn hoeven ze niet.
Dst is geen propaganda, dat wat er werkelijk is gebeurt in de eerste dagen van de oorlog.quote:[b]Op vrijdag 2 januari 2009 19:06 schreef NorthernStar het volgende:
Dat zou ik eerder propaganda noemen. Doet denken aan de couveuse verhalen uit Koeweit.
Maar in de Sinai zit OLIE, dat spul waar altijd oorlog om gevoerd wordt. En die Israeli's geven dat gewoon weg !quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, een stuk woestijn hoeven ze niet. De vruchtbare grond aan de west bank daarintegen, daar kunnen ze maar niet vanaf blijven.
Zoals iemand al eerder zei, laat "het uitverkoren volk" daar dan hun heilstaat maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:13 schreef schatje het volgende:
[..]
Vruchtbaar genoeg om er toenertijd Joodse nederzettingen te bouwen.
Idd, maar geen mens-onterende sancties is iets anders dan landquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:13 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
En omgekeerd geldt dat toch ook dacht ik? En Palestijnen willen geen mens-onterende sancties meer.
Nee, dat heb jij fout; For the past three days Israel has allowed about 100 truckloads of humanitarian supplies into Gaza. However, during the six-month ceasefire in the second half of last year less than this was arriving each day, meaning stocks were very low. Before Hamas won the Palestinian elections in January 2006, the average daily rate was 150 trucks, and that only covered immediate needs. Bron Via de link die jijzelf gaf: Sunday over 330 trucks carrying food, medicine and medical supplies had been allowed into the Gaza Strip despite the daily rocket barrages against the South.quote:
Dus ze geven een stuk woestijn terug aan de eigenaar, en dan gaan ze ook nog niet eens proberen het Suez kanaal in handen te krijgen om daar geld mee te verdienen? Het is van een ontroerend altruisme.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:13 schreef schatje het volgende:
Vruchtbaar genoeg om er toenertijd Joodse nederzettingen te bouwen.
Verder brengt het Suez kanaal ook geld in het laatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |