Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Dat is juist het moment dat ik ga rokenquote:Op woensdag 31 december 2008 19:18 schreef andre347 het volgende:
Simon & Garfunkel![]()
Tussen 36 en 40 mooi even douchen
Weer wat geleerd, thanksquote:Op woensdag 31 december 2008 19:06 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het laatst uitgebrachte album inderdaadIs dan ook getiteld Let it Be
Abbey Road is echter het laatst opgenomen album, maar is eerder uitgebracht
Hetzelfde! En een goede gezondheid gewenst!quote:Op woensdag 31 december 2008 19:20 schreef OutOfThisWorld het volgende:Pink Floyd Another brick in the wall
![]()
Iedereen een leuke jaarwisseling en nog veel luisterplezier![]()
Kennelijk is het erg treffend wat hij schreef. Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen dit nummer kiezen om een dierbare vader te gedenken.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:21 schreef TradeMarkie het volgende:
Strak Stef Bos
Heerlijke plaat, maar ook ik heb er weer de herinnering van een begrafenis bij
Falset?quote:Op woensdag 31 december 2008 19:23 schreef andre347 het volgende:
[..]
Ik kan goed zingen (onder de douche)
Of expres niet luisteren omdat het zo treffend is en er nog niet aan willen denkenquote:Op woensdag 31 december 2008 19:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
Kennelijk is het erg treffend wat hij schreef. Ik kan me ook wel voorstellen dat mensen dit nummer kiezen om een dierbare vader te gedenken.
Het ga je goed!quote:Op woensdag 31 december 2008 19:24 schreef Timo20 het volgende:
Mensen, een hele fijne jaarwisseling![]()
Ik ga de laatste top 2000 a go go kijken. Tot volgend jaar
Ook zoquote:
Waar ben jij dan? HIer is het -4.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:23 schreef TradeMarkie het volgende:
Kippenvel terwijl het hier 35 graden is nu
Ik zit binnenquote:Op woensdag 31 december 2008 19:27 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Waar ben jij dan? HIer is het -4.
Wat is ziek? Het feit dat je het hebt berekend, of dat je er zoveel hebt beluisterd?quote:
Radio staat de hele dag aan dus dat heb ik niet bijgehoudenquote:Op woensdag 31 december 2008 19:28 schreef DeTolk het volgende:
Heb net uitgerekend hoeveel nummers ik al heb geluisterd deze editie
Tot nu toe 459.
Ziek.
Ow dat is inderdaad wel warm... hier binnen is het 20 graden, prima temperatuur.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:29 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Ik zit binnen
en ik wilde 25 tikken, maar ik was spastisch
en ja, 25 is te warm, maar ik had de kachel lekker opgestookt op m'n kamer
Dat ik het allemaal heb beluisterd.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:29 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Wat is ziek? Het feit dat je het hebt berekend, of dat je er zoveel hebt beluisterd?
Jan Smit staat inderdaad te laag.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:40 schreef Arn0 het volgende:
Zozo, het voorlaatste Nederlandse nummerKan niet zeggen dat ik dat jammer vind.
Ben niet zo'n Shaffy fan, maar dit is tof. Ook lekker pingelen op 't keyboardquote:
Het zelfdequote:Op woensdag 31 december 2008 19:44 schreef tong80 het volgende:
De radio gaat uit hier.
Ik ga verder met TV.
Als ik jullie nergens meer tegenkom alvast de beste wensen.
Same here.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:44 schreef tong80 het volgende:
De radio gaat uit hier.
Ik ga verder met TV.
Als ik jullie nergens meer tegenkom alvast de beste wensen.
Eensquote:Op woensdag 31 december 2008 19:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Paint it black gemist, maar Sympathy for the devil is toch ook een wereldplaat.
Absoluut!quote:Op woensdag 31 december 2008 19:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Zekerquote:Op woensdag 31 december 2008 19:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Daar kan ik alleen op zeggen: whooohoooquote:Op woensdag 31 december 2008 19:47 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ben je gek?quote:Op woensdag 31 december 2008 19:57 schreef peaceman het volgende:
36 Eric Clapton Tears in heaven![]()
8 Alan Parsons Project Old and wise![]()
Hetzelfde voor iedereen hier! Ik ben er nu ook vandoor, voor degenen die nog blijven luisteren: veel luisterplezier, er komt nog genoeg mooisquote:Op woensdag 31 december 2008 19:57 schreef peaceman het volgende:
Daarnaast wil ik iedereen een geweldig 2009 wensen, met goede muziek en vooral een goede gezondheid! [![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga voor Beautiful Day.quote:Op woensdag 31 december 2008 19:38 schreef Vogel87 het volgende:
Ik ben ook niet zo'n U2-fan. One vind ik wel een mooi nummer, de rest vind ik allemaal wat overgewaardeerd, maar ieder z'n smaak natuurlijk.
ZIe correctiesquote:Op woensdag 31 december 2008 19:57 schreef peaceman het volgende:
29 Amazing Stroopwafels Oude Maasweg
9 Guns n' Roses November rain
8 Alan Parsons Project Old and wise
Zo groot is het verschil tussen die nummers niet, wat mij betreft staan ze op gelijke hoogtequote:5 Led Zeppelin Stairway to heaven![]()
4 Deep Purple Child in time![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
van hetzelfdequote:Daarnaast wil ik iedereen een geweldig 2009 wensen, met goede muziek en vooral een goede gezondheid! [ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
We'll sure be back in 2009!quote:Op woensdag 31 december 2008 20:32 schreef Diaan73 het volgende:
Ik brei er ook een eind aan, dag lieve mensen het was me weer een waar genoegen en zie jullie graag volgend jaar weer[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Staat op het wereldalbum Hotel Californiaquote:Op woensdag 31 december 2008 20:39 schreef Roi het volgende:
dit liedje nooit eerder gehoord...
Ik ben meer van de shuffle-generatiequote:Op woensdag 31 december 2008 20:40 schreef cafca het volgende:
[..]
Staat op het wereldalbum Hotel California
Dan mis je een hoop moois blijkbaarquote:Op woensdag 31 december 2008 20:42 schreef Roi het volgende:
[..]
Ik ben meer van de shuffle-generatie.
een beetje overdreven.. maar goed het is best een prima nummertjequote:Op woensdag 31 december 2008 20:57 schreef FritsFlits het volgende:
Het nummer krijgt een 9.38 op de chat. 18 tienen zijn er uitgedeeld
Wij kregen het ook voor onze kiezen.quote:Op woensdag 31 december 2008 20:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Toen ik in de brugklas zat, moest ik dit lied (The Rose) van Bette Midler zingen en spelen.
Een band die vaker mag achter elkaar! (onze eerste CD trouwens Money For Nothingquote:
Welke chat?quote:Op woensdag 31 december 2008 20:57 schreef FritsFlits het volgende:
Het nummer krijgt een 9.38 op de chat. 18 tienen zijn er uitgedeeld
Absoluutquote:Op woensdag 31 december 2008 21:19 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Een band die vaker mag achter elkaar! (onze eerste CD trouwens Money For Nothing)
There ain't a woman that comes close to youquote:
Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamondquote:Op woensdag 31 december 2008 21:44 schreef Roi het volgende:
Wiesdit?
wat staats clocks belachelijk hoogquote:Op woensdag 31 december 2008 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
Uur 143:
17 23 Golden Earring - Radar love (1973)
16 18 Beatles - Hey Jude (1968)
15 41 John Lennon - Imagine (1971)
14 15 Metallica - Nothing else matters (1992)
13 19 Dire Straits - Brothers in arms (1985)
12 14 Pink Floyd - Wish you were here (1975)
11 6 Coldplay - Clocks (2003)
10 8 U2 - One (1992)
9 20 Guns n' Roses - November rain (1992)
Shine on is ook geniaalquote:Op woensdag 31 december 2008 22:37 schreef FritsFlits het volgende:
Eindelijk een mooi nummer van Pink Floyd
Viva La Vida is een flut nummerquote:Op woensdag 31 december 2008 22:43 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Misschien wel het slechtste Coldplay nummer staat het hoogst.
quote:Op woensdag 31 december 2008 22:43 schreef Ofyles2 het volgende:
Clocks, het beste nummer van Coldplay ooit.![]()
Krijg het maar niet uit mijn hoofd.
Die vind ik juist nietsquote:
ze hebben de miep van t nieuws vrij gegevenquote:Op woensdag 31 december 2008 23:00 schreef FritsFlits het volgende:
Dik over 23 uur en ze draaien door
Goede keuze. Nu krijgt de muziek een kans!quote:Op woensdag 31 december 2008 23:04 schreef Wexy het volgende:
[..]
ze hebben de miep van t nieuws vrij gegeven
Moesten ze ook met de overige 143 uren doen.quote:Op woensdag 31 december 2008 23:00 schreef FritsFlits het volgende:
Dik over 23 uur en ze draaien door
Gaan ze er ruim bij praten. En dit is allang opgenomen. Die opnames was een aantal weken terug.quote:Op woensdag 31 december 2008 23:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Moesten ze ook met de overige 143 uren doen.![]()
En de liedjes krijgen nog ruim de tijd, het eindspel van Alan Parsons Project-Old and wise is fenomenaal.
En Casio. Alleen vanwege dat al kan ik dit nummer niet horen. Vind er niets aan. Zometeen Meatloaf, ook al te vaak gehoordquote:Op woensdag 31 december 2008 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
'The House of the Rising Sun' staat toch standaard op elke Yamaha-synthesizer?
vast niet op elke, maar wel op veul inderdaad.quote:Op woensdag 31 december 2008 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
'The House of the Rising Sun' staat toch standaard op elke Yamaha-synthesizer?
voor de verandering gaat hij hier voor 12 uur uit. Na de eagles vind ik het mooi geweest wat de top betreft.. de subtop kan ik nog over na denkenquote:Op woensdag 31 december 2008 23:13 schreef FritsFlits het volgende:
6 10 Meat Loaf - Paradise by the dashboard light (1978)
5 5 Led Zeppelin - Stairway to heaven (1971)
4 4 Deep Purple - Child in time (1972)
3 2 Boudewijn de Groot - Avond (1997)
2 3 Eagles - Hotel California (1977)
1 1 Queen - Bohemian rhapsody (1975)
Tot ziens, fijne jaarwisseling.quote:Op woensdag 31 december 2008 23:33 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik neem nu ook afscheid van 2008.
We'll sure be back in 2009!
van hetzelfdequote:
Hebben ze Deep Purple afgekapt ??quote:Op woensdag 31 december 2008 23:47 schreef FritsFlits het volgende:
Jeetje, dat gewauwel allemaal. Had dan Deep Purple langer gedraaid
Ja, dus de heropbouw was niet te horen. Erg jammer, want dat hoort er zeker bij.quote:Op donderdag 1 januari 2009 01:50 schreef ThunderChild het volgende:
Goeiesmorgens en gelukkig nieuwjaar
[..]
Hebben ze Deep Purple afgekapt ??![]()
Na het instrumentale stuk zeker ??
quote:Op donderdag 1 januari 2009 02:07 schreef FritsFlits het volgende:
Ja, dus de heropbouw was niet te horen. Erg jammer, want dat hoort er zeker bij.
Dat wordt al jaren gedaan, niks nieuws. Het nieuwe van 'deze editie' is dat 'ie over twee dagen verspreid wordt . . .quote:Ik luister nu de Subtop2000, maar volgens mij prikken ze willekeurig liedjes en dat klopt
Edit: "Download de Subtop 2000 hier, de nummers uit deze lijst worden in willekeurige volgorde gedraaid."
De hele dag nog wel . . .quote:Op donderdag 1 januari 2009 14:27 schreef Gitaarmat het volgende:
Halloiedereen een gelukkig nieuwjaar, gisteren bijna geen top 2000 geluisterd. Ik was de hele dag met vuurwerk bezig
.
eind van dit jaar doen we het zeker weten overquote:Op donderdag 1 januari 2009 14:47 schreef FritsFlits het volgende:
Altijd gezellig die 6 dagen (5 eigenlijk voor mij), maar daarna val je dan toch weer in een gat omdat het gezellig erg leuk was met z'n allen op het forum. De Subtop2000 haalt het totaal niet bij de sfeer van de Top2000 zelf, zeker niet zonder alle postende mensen. Zonder jullie was het lang niet zo gezellig geweest met de Top2000. Ik zal het wederom gaan missen
Bedankt allemaal!
Hopelijk allemaal tot 6 dagen voor het einde van dit jaar!
quote:Op donderdag 1 januari 2009 18:16 schreef TheZapster het volgende:
Wat een lekkere muziek bij de subtop2000
Je werd gewat ??quote:Op donderdag 1 januari 2009 19:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Vannacht even voor 2:00 werd ik gerickrolled.![]()
had je dat opgenomen of is dat ergens terug te zien ?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 07:24 schreef Diaan73 het volgende:
Gisteren 5 afleveringen van Top2000 a gogo gekeken, heerlijk.
Morgen gaan we verder met de 6e aflevering en de hele oudejaarsavond kijken.... we zijn er dus nog niet helemaal klaar mee.
Opgenomen natuurlijkquote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:23 schreef het_fokschaap het volgende:
had je dat opgenomen of is dat ergens terug te zien ?![]()
Eén jaar zou al genoeg zijn. Dan heeft de waan van de hitparade zoals die op het moment van stemmen er uitziet geen noemenswaardige invloed meer. Een nummer als Rood van Marco Borsato kwam alleen maar hoog binnen omdat dat net een dikke hit was geweest. Zelfde geldt voor de negen miljoen fietsen van Katie Melua.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 08:19 schreef chansadres het volgende:
Ik zit me net pas te verbazen, hoe ze elk jaar zoveel nieuwe nummers in krijgen. Elk jaar stromen er honderden nummers nieuw binnen. Vooral nummers uit hetzelfde jaar kunnen toch niet in zo'n lijst horen. Ik begin steeds meer een voorstander te worden om nummers die 5 jaar oud zijn nog niet op te nemen. Natuurlijk was hiervan dit jaar geen sprake maar voor volgend jaar zou het ideaal zijn. Liedjes moeten zich bewijzen om klassiekers te worden en ik zie niet Katie Melua met het Sailboat nummer gedraaid worden. Voor de rest weer genoten afgelopen dagen.
Maar probeer Radio 2 dat maar eens wijs te maken . . .quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Ferdo het volgende:
Stel de eis dat een nummer minimaal één jaar oud is, net zoals de Top 100 Allertijden van Veronica vroeger, en je krijgt een lijst waar meer plaats is voor de nummers die echt zijn blijven hangen.
In een lijst waar het gemiddelde releasejaar afgerond 1977 is en slechts 30 nummer van het jaar 2000 of later zijn, kan ik me niet zo druk maken over een enkel nummertje wat nog een beetje te jong is om klassieker te noemen ...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Ferdo het volgende:Stel de eis dat een nummer minimaal één jaar oud is, net zoals de Top 100 Allertijden van Veronica vroeger, en je krijgt een lijst waar meer plaats is voor de nummers die echt zijn blijven hangen.
In Belgie is het bij de 1000 Klassiekers (dus niet bij de Tijdloze 100) volgens mij 3 jaar of zelfs 5 jaar, voordat een nummer in de lijst kan komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Eén jaar zou al genoeg zijn. Dan heeft de waan van de hitparade zoals die op het moment van stemmen er uitziet geen noemenswaardige invloed meer. Een nummer als Rood van Marco Borsato kwam alleen maar hoog binnen omdat dat net een dikke hit was geweest. Zelfde geldt voor de negen miljoen fietsen van Katie Melua.
Stel de eis dat een nummer minimaal één jaar oud is, net zoals de Top 100 Allertijden van Veronica vroeger, en je krijgt een lijst waar meer plaats is voor de nummers die echt zijn blijven hangen.
Moeten ze hier ook doen, kunnen we kijken of Katie Melua of 'Rood' drie jaar na dato nog zo populair zijn . . .quote:Op vrijdag 2 januari 2009 16:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
In Belgie is het bij de 1000 Klassiekers (dus niet bij de Tijdloze 100) volgens mij 3 jaar of zelfs 5 jaar, voordat een nummer in de lijst kan komen.
Ik vind het ook ergerlijker dat er allerlei nummers in de top komen omdat heel Brabant/Limburg/Zeeland/Friesland daar uit chauvinisme op stemt.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:59 schreef Weakling het volgende:
[..]
In een lijst waar het gemiddelde releasejaar afgerond 1977 is en slechts 30 nummer van het jaar 2000 of later zijn, kan ik me niet zo druk maken over een enkel nummertje wat nog een beetje te jong is om klassieker te noemen ...
wat dat betreft is het net het songfestival met de balkanlandenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het ook ergerlijker dat er allerlei nummers in de top komen omdat heel Brabant/Limburg/Zeeland/Friesland daar uit chauvinisme op stemt.
Bij deze wil ik met klem afstand doen van alle brabanders die hebben gestemd op dat mislukte nep-brabantse volkslied van die nep-brabanderquote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:04 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het ook ergerlijker dat er allerlei nummers in de top komen omdat heel Brabant/Limburg/Zeeland/Friesland daar uit chauvinisme op stemt.
Je bedoeld:quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:21 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij deze wil ik met klem afstand doen van alle brabanders die hebben gestemd op dat mislukte nep-brabantse volkslied van die nep-brabander![]()
Of hoe dat ene liedje ook al weer heette waarvan je altijd vergeet wat de titel is en welk one hit wonder het uitvoertquote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:46 schreef het_fokschaap het volgende:
wel jammer dat de Subtop 2000 niet ook in volgorde wordt uitgezonden. dan weet je wanneer wat komt
sssssstquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je bedoeld:
Guus Meeuwis - Brabant.
quote:
de hele oudejaarsavond heb ik gezien, maar als je alle eerdere a go go's zou kunnen branden dat zou wel heel lief zijnquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:03 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
![]()
fok_schaap als je nog een uitzending wil zien... we hebben ze op dvd-recorder en ik kan hem evt. voor je branden op dvd en opsturen.
We hebben ze nu allemaal gezien en ook de hele oudejaarsavond.
De eerste heb ik verwijderdquote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:25 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
de hele oudejaarsavond heb ik gezien, maar als je alle eerdere a go go's zou kunnen branden dat zou wel heel lief zijn
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:30 schreef Diaan73 het volgende:
De eerste heb ik verwijderdmaar de rest zal ik de komende week voor je branden als ik nog niet bevallen ben. PM me je adres maar even... ik had het wel van miss, maar dat heb ik in mijn opruim"woede" weggegooid.
Op een torrentje gooien????quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:25 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Hoe durf je ??![]()
(Gooi ze gelijk ff op een torrentje, kunnen we met z'n allen ervan nagenieten)![]()
Daarom moet je ze ook van de Top 2000 cd's afhalen . . .quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:19 schreef Nizno het volgende:
Vind het jammer dat ze de andere telefoontjes er door heen hebben gegooid, maar misschien kan een ander het waarderen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |