abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 december 2008 @ 11:48:28 #1
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64527317
Vervolg op Miljardensteun voor de US autoindustrie komt er WEL
Het lijkt me dat het laatste woord hierover nog niet is gesproken, dus nieuwe berichten over steun aan de auto-industrie in de VS kan men hier kwijt. Laatste berichten van het vorige deel gingen over de 6 miljard steun aan de financiële tak van General Motors die autoleningen en hypotheken verstrekte.

laatste post in dat topic:
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:18 schreef DiRadical het volgende:
GMAC verkocht ook in Nederland hypotheken.
Weet niet of dat ook van die subprime dingen (mensen met BKR registratie, sterk wisselende inkomens e.d.) waren zoals ELQ (van Lehman) dat deed.

[edit]
Van ELQ.NL
[..]

Tja, zo ben je hypotheek produkt van het jaar en zo is je bank gezonken door deze produkten.
Vraag me nu af welke hypotheek produkten de afgelopen 2 jaar "hypotheekprodukt van het jaar"geweest zijn
[/edit]
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  woensdag 31 december 2008 @ 12:20:20 #2
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64528396
Het volg van de steun:
GM, GMAC ease lending rules to entice car buyers
quote:
NEW YORK/DETROIT (Reuters) - General Motors Corp and its GMAC funding affiliate launched programs on Tuesday to lure U.S. car and truck buyers back into showrooms, as the nation's largest automaker tries to revive its sagging fortunes.

GMAC modified its credit criteria so that it could lend to a wider range of potential customers, two-and-a-half months after significantly curbing lending.

Meanwhile, GM is offering zero-percent financing on several vehicles, and rates no higher than 5.9 percent on more than three dozen 2008 and 2009 models. The offer expires on January 5. Many eligible vehicles also carry cash discounts of $500 to $4,250.
Mag ik ook een Ford kopen van GMAC?

Ik lees dat GMAC voor een deel eigendom is van Cerberus.
Die zijn ook eigenaar van Chrysler.
Ds de vraag blijft staan
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64528578
die bankvergunning voor gmac , doel daarvan is de fusie met crysler dacht ik
pi_64621850
quote:
Noodkrediet voor Chrysler
Het Amerikaanse ministerie van Financiën verstrekt een noodkrediet van 2,9 miljard euro aan de noodlijdende Amerikaanse autofabrikant Chrysler.

Noodfonds
De lening maakt deel uit van een noodfonds van in totaal 12,5 miljard euro dat de Amerikaanse regering vorige maand in het leven riep om de auto- sector in de VS te helpen. Eerder deze week kreeg General Motors al een financiële ondersteuning.

Onzeker
De autosector is door de economische crisis ingestort. Mensen doen geen dure aankopen omdat ze onzeker zijn over hun financiële situatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_64622708
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Aether het volgende:

[..]


zonde van het geld, ik zie alleen Ford het nog net redden, in de rest investeren heeft geen zin meer.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64630091
het zal mij es benieuwen hoe het er over een jaar uitziet
oost west thuis best
pi_64644158
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
pi_64644322
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Niet mee eens, er worden helemaal geen auto's meer verkocht, of het nu zuinige of slurpers zijn het maakt niet uit, de amerikaan die zet het ineens liever op de bank ( of kan geen credit meer krijgen/ of willen ).
Hierdoor zal de auto industrie het heel lang, heel zwaar krijgen, GM en Chrijsler zullen verdwijnen.

'Ford kan geen koper vinden voor Volvo'
De Amerikaanse autofabrikant Ford kan geen koper vinden voor zijn Zweedse dochter Volvo, meldt het Duitse magazine Der Spiegel. Na BMW ziet nu ook Daimler af van een overname.


De Chinezen?
Het hoofd van Daimler heeft in de afgelopen weken een eventuele overname van Volvo laten onderzoeken en ziet behoorlijk wat nadelen. Na de weigering van Daimler moet Ford volgens het Duitse weekblad hopen dat een Chinese autofabrikant Volvo overneemt, bijvoorbeeld Changan.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64644700
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef henkway het volgende:
De daling van olieprijs heeft een opleving van de benzineslurpers ten gevolge, men moet dit gebruiken om van de huidige voorraden af te komen en snel over stappen op zuinige auto's zoals Honda en Toyota die maken
Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:00:55 #10
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64646539
Ik weet niet of iemand het leuk vindt. Zelf kijk ik er vooral met verbazing naar dat het kan, misschien ook omdat de Amerikaanse auto-industrie een bepaalde symbolische waarde heeft.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  maandag 5 januari 2009 @ 17:07:31 #11
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_64692798
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:15 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Toyota werkt daar volgens een heel ander businessmodel als in Europa, Toyota doet fijn mee met de slurpers, de Ford Focus en de Ford Fiesta worden daar eveneens niet verkocht.

GM heeft ook de Saturn-divisie die wat meer lijkt op een europees model, maar als de Amerikanen het niet kopen, houdt het simpelweg op, het is meer een mentaliteitskwestie van de Amerikanen, GM, Ford, Chrysler en Toyota voorzien in die behoefte.

Het begint me langzaam behoorlijk te storen dat ieder 11-jarig fokkertje het beter denkt te weten dan de bedrijven die al 100 jaar in hetzelfde land werkzaam is, kwestie van vraag en aanbod.

Trouwens?, overstappen op Toyota en Honda wanneer de overvoorraden op zijn?, dan zijn we 3/5 jaar verder en ik zie niet in waarom Joe Godmagwetenwat wel opeens geld heeft voor een voertuig van $30.000

En dan nog wat..... elk automerk heeft tegenwoordig overvoorraden staan, het is gewoon een verdomd slechte wereldmarkt en alhoewel daar de VS nog wel het een en ander op zijn conto heeft, is het niet meer dan een situatie die exact te vergelijken is met de Europese of Aziatische auto's.

Ik snap werkelijk niet waarom iemand het leuk/spannend vind om een dusdanig groot bedrijf ten onder te zien gaan waar 3 miljoen werknemers afhankelijk zijn van het onderhouden van minimaal zoveel vrouwen en kinderen, je spreekt nog net niet over het inwonertal van Nederland, behalve als je de toeleveranciers erbij haalt.
De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_64694060
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:07 schreef DiRadical het volgende:

[..]

De problemen zitten ook met name in Detroit.
Niet bij de Amerikaanse fabrieken van Honda en Toyota in het zuiden. De totale kosten inclusief pensioen en ziektekosten verzekeringen liggen daar 40% lager

Daarnaast gaat GMAC (grotendeels onderdeel van GM) leningen uitgeven tegen 0% rente aan mensen die het waarschijnlijk niet kunnen betalen, terwijl ze zelf 8% moeten betalen.
En dat allemaal om GM auto's te laten verkopen waarop ze gemiddeld $4100 per auto verliezen.

Iedere 11 jarige kan zien dat dit bedrijfsmodel niet werkt.
Saturn staat overigens ook in de etalage, net als Saab. Dus die gaan GM ook niet redden.

Spannend en boeiend is het wel, het is een ongebruikelijke situatie.
Maar leuk is het zeker niet.
Dit deel ik geheel met je, en ook eidenlijk iemand die de situatie van 2 kanten inziet.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_64697532
Dit wordt trekken aan een dood paard , kan me niet meer voorstellen dat ze er nu nog een laten vallen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_64698098
AMSTERDAM (Dow Jones)--De beurzen op Wall Street koersen maandag lager. Beleggers vrezen de resultaten over december in de autosector, later vandaag. Ook kijken beleggers al naar vrijdag, wanneer naar verwachting een dramatisch cijfer over de werkgelegenheid bekend wordt gemaakt.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_64701097
Dit plaatje blijft gewoon goed!

Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:49:57 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64719401
quote:
Toyota legt binnenlandse productie 11 dagen stil

6 januari 2009, 9:05 | ANP
TOKIO (AFN) - De Japanse autofabrikant Toyota Motor legt de productie in al zijn binnenlandse fabrieken in februari en maart voor elf dagen stil wegens de sterk gedaalde verkoop. Dat maakte het grootste autoconcern van Japan dinsdag bekend.

Eerder liet Toyota al weten in januari de productie voor drie dagen stil te leggen bij zijn twaalf Japanse fabrieken. Ook ontslaat Toyota drieduizend tijdelijke werknemers in Japan. Eerder werd ook al de Noord-Amerikaanse productie van Toyota rond de feestdagen aan banden gelegd.

Toyota kampt met sterk dalende verkopen wereldwijd. In de Verenigde Staten kelderde de verkoop in december met 37 procent. De Japanse verkoop daalde vorige maand met 18 procent. Het concern verwacht dit boekjaar voor het eerst in zijn bestaan een operationeel verlies te lijden.
Tijd voor een bailout
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65204134
quote:
Feds To Offer Cash For Your Clunker
coondoggie sends along a NetworkWorld piece that begins, "The government... wants to motivate you to get rid of your clunker of a car for the good of the country (and the moribund car industry). A 'Cash for Clunkers' measure introduced this week by three US Senators, two Democrats and a Republican, would set up a national voucher program to encourage drivers to voluntarily trade in their older, less fuel-efficient car, truck, or SUV for a car that gets better gas mileage. Should the bill pass, the program would pay out a credit of $2,500 to $4,500 for drivers who turn in fuel-inefficient vehicles to be scrapped and purchase a more fuel-efficient vehicle."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65206670
Beetje offtopic:



Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65207007
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tijd voor een bailout
my buurman is loodgieter en wil ook een bailout
  maandag 19 januari 2009 @ 14:10:05 #20
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_65207348
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:46 schreef Aether het volgende:

[..]


Ze hebben in Duitsland ook een plan om ¤2500 susidie te geven als je je oude auto inruilt voor een nieuwe.
Die oude moet dan wel meer dan 9 jaar oud zijn.

Heb je een 10 jaar oude Passat krijg je ¤2500 + de inruil van je auto. Kun je net een Dacia Logan kopen
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_65722146
quote:
For Detroit's ailing automakers, the numbers were nothing short of apocalyptic: Chrysler's sales dropped 55%, GM's 48% and Ford Motors' almost 40%. Even Japan's big brands were hammered: Toyota's sales shrunk 34%, Honda's 31% and Nissan's 30%, while Volkswagen of America fell 12%. Hyundai (Korea) escaped the carnage, reporting a 14% increase.
January Auto Sales Go from Bad to Worse
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65725335
Ook de Japanse autofabrikant Mazda heeft veel last van de ingezakte automarkt in de Verenigde Staten. Het bedrijf waarschuwde woensdag dat het dit boekjaar, dat afloopt in maart, afstevent op een nettoverlies van 13 mrd yen (euro 112 mln).

Lees het dossier over de mondiale autosector

Eerder ging de op vier na grootste autofabrikant van Japan nog uit van een winst van 50 mrd yen (euro 433 mln). Vorig jaar boekte Mazda nog een recordwinst van bijna 92 mrd yen (euro 797 mln ), dankzij een sterke groei van de verkopen in de VS en in Europa.

Mazda verkocht in de periode van april tot en met december 10% minder auto's in de VS dan een jaar eerder. Het bedrijf zag zijn verkopen in China in dezelfde periode daarentegen wel met 38% toenemen.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65851070
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049742
quote:
'Faillissement of krediet voor General Motors'
DETROIT (ANP) - De Amerikaanse autoproducent General Motors gaat de overheid in de Verenigde Staten twee dure alternatieve aanbieden: óf de regering voorziet het noodlijdende concern van miljarden aan extra krediet om te kunnen blijven draaien, óf er wordt faillissement aangevraagd. Dat meldde The Wall Street Journal zaterdag.

General Motors moet binnenkort een herstructureringsplan indienen bij de Amerikaanse regering, waaruit moet blijken hoe het weer winstgevend en levensvatbaar denkt te kunnen worden. GM kreeg eerder samen met branchegenoot Chrysler leningen van in totaal 17,4 miljard dollar van de Amerikaanse overheid om te kunnen overleven.

GM, dat dit jaar wereldwijd 10.000 van de 73.000 vaste aanstellingen schrapt, zou minstens 5 miljard aan extra krediet nodig hebben om het eerste kwartaal van dit jaar door te kunnen komen. Volgens sommige analisten kan de onderneming het beste failliet gaan en een doorstart maken om van personeel af te komen en de kosten te drukken.
Bron
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_66049967
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 11:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bron
Er zal er toch echt een failliet moeten gaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')