abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77603219
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 10:41 schreef Coelho het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit? En wat is je bron?

Heb zelf ook een huis te koop staan en in tegenstelling van wat in dit topic gebruikelijk lijkt (absurd laag bieden) ben ik niet van plan om biedingen die 15-20% onder vraagprijs liggen serieus te nemen. Wat hier namelijk vergeten wordt, is dat ik voor elke 10.000 euro die ik minder zou krijgen, mijn huis bijna 1.5 jaar leeg kan laten staan. Ik ben van mening dat huizenprijzen niet het probleem zijn. Het probleem is het vertrouwen in de markt waardoor mensen niet durven doorstromen en lekker blijven zitten.
Het probleem is dat de huizenmarkt een zeepbel is die gevuld is met lucht, vertrouwen heeft daar juist toe geleid. Vertrouwen in de overwaarde als flappentap
Overigens zou ik wat minder hoog van toren blazen en een bieding van 20% onder je vraagprijs maar niet te snel afdoen als een onzin bieding
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 3 februari 2010 @ 23:21:23 #252
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77613165
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het probleem is dat de huizenmarkt een zeepbel is die gevuld is met lucht, vertrouwen heeft daar juist toe geleid. Vertrouwen in de overwaarde als flappentap
Overigens zou ik wat minder hoog van toren blazen en een bieding van 20% onder je vraagprijs maar niet te snel afdoen als een onzin bieding
Ik vraag me met alle respect af of je zelf wel huiseigenaar bent. Ik zou in principe nog wel een verlies van 50k op kunnen vangen (uitgaande van 20% van een modaal huis van 250k), maar ik weet zeker dat dit niet geldt voor de overgrote meerderheid. Al deze mensen blijven dus in hun huis zitten met als gevolg stagnatie van de woningmarkt. En denk je dat de doorstromer het aandurft om dit verlies te nemen met de hoop om zelf straks ook 20% onder de prijs van een duurdere woning te gaan zitten? De eigenaar van huis van 500k gaat deze echt niet voor 400k wegdoen!
pi_77613714
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:21 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik vraag me met alle respect af of je zelf wel huiseigenaar bent. Ik zou in principe nog wel een verlies van 50k op kunnen vangen (uitgaande van 20% van een modaal huis van 250k), maar ik weet zeker dat dit niet geldt voor de overgrote meerderheid. Al deze mensen blijven dus in hun huis zitten met als gevolg stagnatie van de woningmarkt. En denk je dat de doorstromer het aandurft om dit verlies te nemen met de hoop om zelf straks ook 20% onder de prijs van een duurdere woning te gaan zitten? De eigenaar van huis van 500k gaat deze echt niet voor 400k wegdoen!
De aanhouder wint.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77641831
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 23:21 schreef Coelho het volgende:

[..]

Met alle respect, hebben huiseigenaren jaren lang starters op de markt lekker laten betalen voor hun luxe leventje. Iedere verkoop moest met veel overwaarde gepaard gaan. Nu zijn de rollen omgekeerd en gaat een eventuele verkoop gepaard met verlies, hoewel dat alleen geld voor mensen die na aanschaf van de woning deze op korte termijn weer van de hand moeten doen. Genoeg huiseigenaren die met gemak 20% van de prijs af kunnen doen en dan nog een hoop overwaarde hebben. De waarde van een huis word tenslotte door de markt bepaalt
I'll sing you a lullaby.
pi_77648122
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Met alle respect, hebben huiseigenaren jaren lang starters op de markt lekker laten betalen voor hun luxe leventje. Iedere verkoop moest met veel overwaarde gepaard gaan. Nu zijn de rollen omgekeerd en gaat een eventuele verkoop gepaard met verlies, hoewel dat alleen geld voor mensen die na aanschaf van de woning deze op korte termijn weer van de hand moeten doen. Genoeg huiseigenaren die met gemak 20% van de prijs af kunnen doen en dan nog een hoop overwaarde hebben. De waarde van een huis word tenslotte door de markt bepaalt
Natuurlijk is de waardedaling een goede zaak voor starters... Dat werd wel tijd!
Een koopwoning biedt nog vele voordelen, maar zie het voorlopig niet meer als een investering. In Duitsland zijn de prijzen de laatste 15 jaar nauwelijks veranderd... Daarnaast verliest een huis zijn waarde door ouderdom... In feite is dit meer reeel als de ontwikkeling die in Nederland heeft plaatsgevonden.
Als de waarde niet meer stijgt kost de verkoop van je huis om door te stromen heel veel geld. Ook investeringen in je huis beinvloeden de verkoopprijs nauwelijks.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:55:08 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_77650172
Volledig begrip voor jullie standpunt hoor, genoeg starters om me heen en ik ben ook pas een jaar of 7 huiseigenaar dus heb de grote boom ook niet meegemaakt als eigenaar. Ik denk alleen dat de overheid degene is met de sleutel (gefaseerde afschaffing HRA met compensatie, of maxtax of iets dergelijks). Zo lang de huidige economische situatie nog steeds als crisis wordt aangeduid, wat impliceert dat er op een bepaald moment een steigende lijn gaat komen vanwege herstel, zal iedereen die de keuze heeft niet kiezen voor verkoop met een halve of hele ton verlies. Zeker de generatie die pas recent gekocht heeft niet. Dat zijn namelijk schulden voor de rest van je leven, je kunt het nergens meefinancieren.
pi_77660556
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 22:55 schreef Coelho het volgende:
Volledig begrip voor jullie standpunt hoor, genoeg starters om me heen en ik ben ook pas een jaar of 7 huiseigenaar dus heb de grote boom ook niet meegemaakt als eigenaar. Ik denk alleen dat de overheid degene is met de sleutel (gefaseerde afschaffing HRA met compensatie, of maxtax of iets dergelijks). Zo lang de huidige economische situatie nog steeds als crisis wordt aangeduid, wat impliceert dat er op een bepaald moment een steigende lijn gaat komen vanwege herstel, zal iedereen die de keuze heeft niet kiezen voor verkoop met een halve of hele ton verlies. Zeker de generatie die pas recent gekocht heeft niet. Dat zijn namelijk schulden voor de rest van je leven, je kunt het nergens meefinancieren.
Wat als je nu met twee huizen zit? Alleen de stress al die dat veroorzaakt. Ik heb het zelf meegemaakt begin 2003. Mede als schuld van de makelaar... Hij had een koopcontract gemaakt maar zonder de datum van overdracht in te vullen. Toen ik weigerde dat te tekenen heeft hij niets meer gedaan... IGelukkig heb ik toen redelijk snel zelf een koper gevonden.
pi_77678378
Ik heb een maand geleden een huis bezichtigd maar dit afgewezen vanwege het feit dat alle vloeren en wanden niet meer om aan te zien zijn. Keuken idem... Het huis zelf en de ligging is schitterrend. De makelaar belt mij vandaag en ik vertel hem mijn bovenstaande bevindingen. Het antwoord is daar moeten we dan uitkomen dat is een kwestie van bieden want de erfgenamen willen er echt wel een keer van af.
Vraagprijs is al verlaagd van 273.000 naar 259.000
Wat zal ik bieden?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:08:17 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77679003
quote:
'Huis op platteland waardeloos'

AMSTERDAM - Staatssecretaris Bijleveld waarschuwt mensen een woning aan te schaffen op het platteland. Volgens haar dreigen de huizen onverkoopbaar te worden door een toenemende leegstand in gebieden als In Zuid-Limburg, Noordoost-Groningen en Zeeuws-Vlaanderen.

"Mensen moeten serieus nagaan of dat een verstandige keuze is", zegt ze tegen de NOS.
In grote delen van Nederland loopt het aantal inwoners terug en dat heeft allerlei gevolgen voor de leefbaarheid in die gebieden. Volgens Bijleveld bouwen gemeenten nog volop nieuwe huizen, in de hoop nieuwe bewoners aan te trekken, maar door de leegloop zijn deze binnen afzienbare tijd waardeloos
Klopt wel een beetje. Ouderen willen toch graag naar een wat grotere plaats zodat ze nabij de voorzieningen wonen, de jeugd is sowieso liever in de stad. In plaatsjes met 1000 inwoners hier in de buurt wordt echt nog maar heel weinig verkocht, alhoewel het prachtig wonen is en heel ruim tegen nog enigzins normale prijzen (al worden ze dus niet verkocht).

Ik snap alleen niet wat een staatssecretaris zich hiermee bemoeien moet. Wat maakt het uit of je winst maakt op je woning? Als jij graag op het platteland woont en dit kan betalen, dan is het toch prima? Gaan staatssecretarissen ons nu ook informeren welke vastgoedbeleggingen het beste zijn?q
The End Times are wild
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:13:56 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77679186
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 18:49 schreef Heerda het volgende:
Ik heb een maand geleden een huis bezichtigd maar dit afgewezen vanwege het feit dat alle vloeren en wanden niet meer om aan te zien zijn. Keuken idem... Het huis zelf en de ligging is schitterrend. De makelaar belt mij vandaag en ik vertel hem mijn bovenstaande bevindingen. Het antwoord is daar moeten we dan uitkomen dat is een kwestie van bieden want de erfgenamen willen er echt wel een keer van af.
Vraagprijs is al verlaagd van 273.000 naar 259.000
Wat zal ik bieden?
Hoe komen jullie er allemaal toch bij dat willekeurige FOK!-ertjes hier blind kunnen zeggen wat de marktwaarde van een huis is, zonder enige relevante informatie te krijgen? Gaat het hier om een goed onderhouden Amsterdams grachtenpand of om een jaren-70 woning in Hengelo?

Als ze er graag vanaf willen en het geld niet nodig voor de nieuwe hypo (erfgenamen) dan zou ik zeggen -15% van de orginele vraagprijs, dus zo'n 240K. Maar goed. Dat zegt dus verder niks.

Al het doemdenken hier ten spijt zijn de huizenprijzen vooralsnog niet dramatisch gedaald. Dit komt vooral omdat verkopers toch verbeten vasthouden aan hun droomprijs. Dat is de realiteit van de markt van nu. Er kan nog best een schip met zure appelen aankomen, op dit moment is meer dan 20% onder de orginele vraagprijs bieden niet erg zinvol.

Als je echt een koopje wil zul je gewoon nog even moeten wachten. Want de Nederlandse huizenmarkt is door allerlei omstandigheden traag als dikke stront en reageert pas héél langzaam op verslechtering. Pas nu, in 2010, zal de pijn van de ingestorte volumes merkbaar worden (dubbele HRA-periode loopt af). Reken op nog 4 jaar een aansukkelende markt, van -5% ofzo.
The End Times are wild
pi_77680042
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:53 schreef LXIV het volgende:
20 tot 30% daling is wle een beetje de modus onder marktkenners en analisten.
Kennelijk vindt u dat de prijzen weer stijgen. Okay 15% onder de oorspronkelijke verkoopprijs. Waarom zou die oude prijs vastgesteld in andere tijden en omstandigheden nog een rol spelen? Verder lijkt het me niet gek om ook de investeringen van pakweg 20.000 die ik moet doen af te trekken?
Het gaat om een huis van 1988.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:52:25 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77680440
Die daling zal wel een paar jaar op zich laten wachten denk ik. Die oude prijs speelt in zoverre nog een rol dat zij de huidige prijspositie aangeeft ten opzichte van de markt toen.
Je moet doen wat je het beste lijkt. Als je wil kopen is je uitgangspositie voor dit moment in ieder geval niet ongunstig. Maar ik denk dat wanneer je goedkoop wil kopen, je in het algemeen beter nog even de kat uit de boom kunt kijken.
The End Times are wild
pi_77687917
Ik geef toe het is mijn vak niet. 'Maar' dat huis staat al een jaar leeg... daarvoor mag ik toch ook 8% extra prijsdaling voor rekenen. Vandaar dat het er zo verwaarloosd uit ziet. Normale prijsdaling volgens CBS ook 10% + prognose 2010 5%. Dus is de waarde nu ca.- 20%. Of 220.000.
pi_77726259
Altijd een aankoopmakelaar inschakelen en een % van de winst die hij boekt afspreken. Laat hem eerst maar werken voor zn ¤....... 10% vd winst naar de aankoopmakelaar is reeel. Ik zou wel boven de ¤250.000,- beginnen met 5% voor te stellen.
pi_77729159
quote:
Op zondag 7 februari 2010 12:23 schreef mnimwegen het volgende:
Altijd een aankoopmakelaar inschakelen en een % van de winst die hij boekt afspreken. Laat hem eerst maar werken voor zn ¤....... 10% vd winst naar de aankoopmakelaar is reeel. Ik zou wel boven de ¤250.000,- beginnen met 5% voor te stellen.
Ik weet niet of het wel zo'n goed plan is zo'n aankoopmakelaar. Volgens mij kun je beter een autohandelaar de onderhandeling voor je laten doen. Zo'n aankoopmakelaar is de volgende keer de verkoopmakelaar en doet mogelijk veel zaken met de andere regionale makelaars. Die willen elkaar natuurlijk wel wat deals toespelen, let wel... makelaars zijn mede schuldig aan de optimistische prijsstijging van de afgelopen jaren, zij streken de vette commissies op. Er is ook een boek geschreven door een voormalig makelaar, het heet 'makelaardij of maffia' en geeft een insight in de corrupte wereld van de makelaardij. Naast de bouwfraude, kredietcrisis bestaan er dus nog twee corrupte organen in de vastgoed gerelateerde sector, foute makelaars en notarissen. Waar het grote geld is vind je ratten, dus wees altijd je eigen hoeder!
I'll sing you a lullaby.
pi_77734581
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:16 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik weet niet of het wel zo'n goed plan is zo'n aankoopmakelaar. Volgens mij kun je beter een autohandelaar de onderhandeling voor je laten doen. Zo'n aankoopmakelaar is de volgende keer de verkoopmakelaar en doet mogelijk veel zaken met de andere regionale makelaars. Die willen elkaar natuurlijk wel wat deals toespelen, let wel... makelaars zijn mede schuldig aan de optimistische prijsstijging van de afgelopen jaren, zij streken de vette commissies op. Er is ook een boek geschreven door een voormalig makelaar, het heet 'makelaardij of maffia' en geeft een insight in de corrupte wereld van de makelaardij. Naast de bouwfraude, kredietcrisis bestaan er dus nog twee corrupte organen in de vastgoed gerelateerde sector, foute makelaars en notarissen. Waar het grote geld is vind je ratten, dus wees altijd je eigen hoeder!
zijn er geen aankoopmakelaars die onafhankelijk zijn en puur en alleen aankopen doen? Zo'n makelaar zou ik nog wel willen hebben... En als die zijn werk niet goed zou doen gaat het snel rond..
pi_77737850
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:18 schreef trekker25 het volgende:

zijn er geen aankoopmakelaars die onafhankelijk zijn en puur en alleen aankopen doen? Zo'n makelaar zou ik nog wel willen hebben... En als die zijn werk niet goed zou doen gaat het snel rond..
Tot een 2 jaar geleden waren mensen blij dat ze de tegenpartij met een bod van 5000 euro hadden overboden, dus of een 'aankoopmakelaar' je een hoop centjes gaat opleveren
I'll sing you a lullaby.
  zondag 7 februari 2010 @ 19:43:34 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77739237
Ik zou mijn geld liever uitgeven aan een bouwkundige keuring dan aan een aankoopmakelaar.
The End Times are wild
pi_77742629
Boden van -20% zijn sws niet serieus te nemen

Bij mij in de gemeente beginnen de 2 onder een kappers bij 350k-400k kk en vrijstaande huizen bij 400kk

En die gaan gewoon weg
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_77742795
quote:
Op zondag 7 februari 2010 20:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Boden van -20% zijn sws niet serieus te nemen

Bij mij in de gemeente beginnen de 2 onder een kappers bij 350k-400k kk en vrijstaande huizen bij 400kk

En die gaan gewoon weg
Bij mij in de gemeente wordt je nog steeds uitgelachen als je 400K biedt voor een vrijstaande woning. Maar verkocht worden ze dan weer niet.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77742860
Wil je fatsoenlijk wonen dan kost je dat gewoon rond de 6 ton waar ik woon
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 7 februari 2010 @ 20:59:35 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77742960
Eigenlijk woon je dan ook nog gewoon kut, DAM! Ik zou er zeker 1M2 van maken.
The End Times are wild
pi_77743031
Ik zit hard te denken maar weet toch echt geen plek in NL waar dat terecht zou zijn.
pi_77743043
Nee, voor 6 ton kan je wel een mooie vrijstaande woning kopen op een goede locatie en met wat grond
  zondag 7 februari 2010 @ 21:01:48 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743081
Wat is mooi, wat is goed, wat grond? Sowieso is S qua locatie natuurlijk nooit echt goed te noemen.
The End Times are wild
pi_77743158
Mijn definitie van goed, mooi en een redelijk stuk grond
  zondag 7 februari 2010 @ 21:05:20 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743263
Jóuw definitie! Maar misschien is mijn definitie pas vanaf 1M2, en begint die van Prutzenberg al bij 350K.
The End Times are wild
pi_77743363
Wie weet, maar als ik zie hoe pak hem beet van Nederland leeft zijn ze of conformistisch ingesteld of hebben ze lage eisen
  zondag 7 februari 2010 @ 21:09:43 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743501
De rest van Nederland heeft niks te eisen, want de totale bevolking zal het gewoon moeten doen met wat er aan huizen staat. Verdien je wat meer dan zit je in de bovenkant van de markt, verdien je wat minder zit je aan de onderkant. Heeft niks met eisen te maken.

Iedereen kan morgen een ruime vrijstaande woning met zwembad gaan eisen, is er nog niks gebouwd.

Wat ik droef vind aan Nederland zijn die hele lappen vol rijtjeshuizen. Of die enorme wijken vol leuke VINEX-woningen waar niemand in zou willen als er maar iets anders was.

Als ik dat vergelijk met de mooie, harmonieuze, met de natuur in balans staande woningen in het Sauerland bijvoorbeeld, dan leven we hier maar in een raar, gestressed en ontaard land.
The End Times are wild
pi_77743622
In Sauerland is de bevolkingsdichtheid ook weer een stuk minder en is dat voor veel rijkere mensen een plek om goed te kunnen wonen dicht bij het ruhrgebied
  zondag 7 februari 2010 @ 21:17:19 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743925
Je hoeft niet bepaald rijk te zijn om daar iets te kopen.

60K
http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=16171658
The End Times are wild
pi_77744523
Toch gaat vrijwel niemand daar wonen behalve wat mensen die in de kolenpot werken en trekken jongeren massaal weg naar met name Dortmund
pi_77744815
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft niet bepaald rijk te zijn om daar iets te kopen.

[ afbeelding ]
60K
http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=16171658
Leuke site. Ik heb een mooi vakantiehuisje gevonden: http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=15106252
Huis met grote schuur/stal op 2ha grond voor ¤120.000,-
pi_77774465
Goede middag allemaal!

Net een bod gedaan op een huis 16% onder de vraagprijs en hoop op ongeveer 12% onder de vraagprijs te kunnen kopen.
Er zat schijnbaar al een bod op de woning volgens de verkopende makelaar en dat wist ik voordat ik dit bod ging doen. Het is dus zeker geen hoog bod en dat melde hij me ook. (Maar wat moet je er van geloven he)
Wel vroeg hij daarna wanneer ik er dan eventueel in zou kunnen. Voor mij is dat per direct omdat ik nog geen woning bezit. Vragen ze dat altijd bij het eerste bod? Of zou dit mogelijk in mijn voordeel werken? Moet wel zeggen dat het huis pas 2 weken te koop staat.

Wish me luck!
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:13:38 #285
236264 crew  capricia
pi_77774744
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef banks het volgende:
Goede middag allemaal!

Net een bod gedaan op een huis 16% onder de vraagprijs en hoop op ongeveer 12% onder de vraagprijs te kunnen kopen.
Er zat schijnbaar al een bod op de woning volgens de verkopende makelaar en dat wist ik voordat ik dit bod ging doen. Het is dus zeker geen hoog bod en dat melde hij me ook. (Maar wat moet je er van geloven he)
Wel vroeg hij daarna wanneer ik er dan eventueel in zou kunnen. Voor mij is dat per direct omdat ik nog geen woning bezit. Vragen ze dat altijd bij het eerste bod? Of zou dit mogelijk in mijn voordeel werken? Moet wel zeggen dat het huis pas 2 weken te koop staat.

Wish me luck!
Vragen ze altijd. Maar dat jij er snel in kunt is wel een voordeel voor de verkopers!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77806910
Zo de makelaar heeft me terug gebeld met het volgende:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
Wat nu te bieden? 14% onder de vraagprijs? En hopen dat je op een 12% uitkomt?
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.

Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.

Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
pi_77808954
Ik hoop voor je dat je het voor elkaar krijgt zoals jij dat wilt.
Maar direkt erin kúnnen en direkt erin wíllen kunnen allebei een reden zijn voor de verkopers om het toch de andere partij te gunnen. Ik kan me tenminste voorstellen dat iemand z'n huis eerst wil verkopen voordat hij een ander huis gaat zoeken en kopen. En dat ze het nu dus vast willen verkopen maar er juist niet snel uit willen.
M.a.w. misschien zoeken ze juist wel iemand die er niet direkt in wil?
pi_77809423
Het is gelukkig een "erf" pand naja 1 van de personen is overleden en de andere zit in een verzorgingstehuis. De zoon zorgt voor de verkoop
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:13:18 #289
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77809502
idd wat Kaza zegt.

Draai de vraag is om van de makelaar en vraag hem wat voor de verkopende partij in zijn vorodele zou werken.

Stel dat zij nu idd pas willen gaan zoeken naar ene ander huis. Ben jij dan bereid om de overdracht laten we zeggen over 6 maanden te doen ? Das voro jou als huurder of thuiswoner wellicht best te regelen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:17:39 #290
236264 crew  capricia
pi_77809687
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef klusfoobje het volgende:
idd wat Kaza zegt.

Draai de vraag is om van de makelaar en vraag hem wat voor de verkopende partij in zijn vorodele zou werken.

Stel dat zij nu idd pas willen gaan zoeken naar ene ander huis. Ben jij dan bereid om de overdracht laten we zeggen over 6 maanden te doen ? Das voro jou als huurder of thuiswoner wellicht best te regelen.
Hier boven schrijft hij dat hij er direct in kan...en niet dat hij er per direct in moet.
En das voor de verkopende partij meestal wel een voordeel...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:06:25 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816008
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:

Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!

Maar de truuc van de andere partij is zo ongeveer de oudste in het boek. "Nu snel een hoger bod doen, anders gaat je kans voorbij!"

Doe dat bod voor de grap eens niet en wacht een weekje tot die makelaar jou weer belt. En begin dan weer vrolijk van voor af aan. 10 tegen 1 dat het huisje nog steeds tot jouw beschikiking staat!
The End Times are wild
pi_77816186
quote:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.

Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.

Waarom denk je dat het afhangt van je openingsbod waar je op uit zult komen. De koper heeft hoogstwaarschijnlijk een bedrag in gedachten wat hij minimaal wil hebben. Zit je er onder, verkoopt hij het waarschijnlijk niet.

Met die 16% die je onder de vraagprijs hebt geboden, ben je nog niet in onderhandeling. Als de koper 10% onder de vraagprijs uit wil komen, heb je goede kans dat je met 14% eronder nog steeds niet in onderhandeling bent.

Edit: het hangt er natuurlijk ook vanaf of er echt een andere biedende partij is. En wat 'ie daar tegen heeft gezegd (en wat die geboden hebben).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 18:13:14 ]
pi_77817219
quote:
Zoals hierboven als is gezegd, wacht een week tot de makelaar jou gaat bellen. Vervolgens hoor je aan wat hij te zeggen heeft en leg jij een eindbod neer. Vergeet niet te benadrukken dat er direct kan worden geleverd. Take it or leave it.

pi_77821285
quote:

12% bieden en weglopen als ze 10% willen hebben
pi_77821432
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!

Maar de truuc van de andere partij is zo ongeveer de oudste in het boek. "Nu snel een hoger bod doen, anders gaat je kans voorbij!"

Doe dat bod voor de grap eens niet en wacht een weekje tot die makelaar jou weer belt. En begin dan weer vrolijk van voor af aan. 10 tegen 1 dat het huisje nog steeds tot jouw beschikiking staat!

Heel goed en als je niet over de zenuwen beschikt, huur desnoods een autohandelaar in om de koop te doen
Als de makelaar volgende week belt (en dat gaat hij doen) begin dan met een bod van minstens 25% onder de prijs. Zo laat je merken dat je graag serieus wil worden genomen
I'll sing you a lullaby.
pi_78840029
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Huis staat waarschijnlijk al langer als een jaar te koop en staat al leeg.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Ik zou eigenlijk op een prijs van ¤ 295000 willen uitkomen.
Is dit reeël?
Akron
  zondag 7 maart 2010 @ 10:28:31 #297
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78840098
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:24 schreef akron het volgende:
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Is dit reeël?
Ik zeg: ja.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:55:18 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78840592
quote:
Ik zou het heel simpel doen: Je wilt 12% onder de vraagprijs eindigen? Bied dan precies dat bedrag, met de mededeling: "take it or leave it". Mogen ze er fijn over nadenken, en je terugbellen als je een deal hebt. Dat heen-en-weer met procentjes schuiven schiet niet op.
censuur :O
pi_78844047
quote:
Is dit reeël?
Ik zou gewoon een bod doen van 300k en dan het been stijf houden, en niet hoger bieden. Tenzij je het ECHT wil hebben, dan kan je gaan bieden enzo...
pi_78844244
quote:
Is dit reeël?
Als ze het gekocht hebben voor 282k zou ik absoluut niet meer bieden, minder zelfs, het is toch een tweedehandsje? Serieus, kneuzen die even 50k denken te cashen
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')