Leuke site. Ik heb een mooi vakantiehuisje gevonden: http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=15106252quote:Op zondag 7 februari 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft niet bepaald rijk te zijn om daar iets te kopen.
[ afbeelding ]
60K
http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=16171658
Vragen ze altijd. Maar dat jij er snel in kunt is wel een voordeel voor de verkopers!quote:Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef banks het volgende:
Goede middag allemaal!
Net een bod gedaan op een huis 16% onder de vraagprijs en hoop op ongeveer 12% onder de vraagprijs te kunnen kopen.
Er zat schijnbaar al een bod op de woning volgens de verkopende makelaar en dat wist ik voordat ik dit bod ging doen. Het is dus zeker geen hoog bod en dat melde hij me ook. (Maar wat moet je er van geloven he)
Wel vroeg hij daarna wanneer ik er dan eventueel in zou kunnen. Voor mij is dat per direct omdat ik nog geen woning bezit. Vragen ze dat altijd bij het eerste bod? Of zou dit mogelijk in mijn voordeel werken? Moet wel zeggen dat het huis pas 2 weken te koop staat.
Wish me luck!
Hier boven schrijft hij dat hij er direct in kan...en niet dat hij er per direct in moet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef klusfoobje het volgende:
idd wat Kaza zegt.
Draai de vraag is om van de makelaar en vraag hem wat voor de verkopende partij in zijn vorodele zou werken.
Stel dat zij nu idd pas willen gaan zoeken naar ene ander huis. Ben jij dan bereid om de overdracht laten we zeggen over 6 maanden te doen ? Das voro jou als huurder of thuiswoner wellicht best te regelen.
Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:
Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
Waarom denk je dat het afhangt van je openingsbod waar je op uit zult komen. De koper heeft hoogstwaarschijnlijk een bedrag in gedachten wat hij minimaal wil hebben. Zit je er onder, verkoopt hij het waarschijnlijk niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:
Zo de makelaar heeft me terug gebeld met het volgende:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
Wat nu te bieden? 14% onder de vraagprijs? En hopen dat je op een 12% uitkomt?
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.
Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.
Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
Zoals hierboven als is gezegd, wacht een week tot de makelaar jou gaat bellen. Vervolgens hoor je aan wat hij te zeggen heeft en leg jij een eindbod neer. Vergeet niet te benadrukken dat er direct kan worden geleverd. Take it or leave it.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:
Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.
12% bieden en weglopen als ze 10% willen hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!
Maar de truuc van de andere partij is zo ongeveer de oudste in het boek. "Nu snel een hoger bod doen, anders gaat je kans voorbij!"
Doe dat bod voor de grap eens niet en wacht een weekje tot die makelaar jou weer belt. En begin dan weer vrolijk van voor af aan. 10 tegen 1 dat het huisje nog steeds tot jouw beschikiking staat!
Ik zeg: ja.quote:Op zondag 7 maart 2010 10:24 schreef akron het volgende:
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Huis staat waarschijnlijk al langer als een jaar te koop en staat al leeg.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Ik zou eigenlijk op een prijs van ¤ 295000 willen uitkomen.
Is dit reeël?
Ik zou het heel simpel doen: Je wilt 12% onder de vraagprijs eindigen? Bied dan precies dat bedrag, met de mededeling: "take it or leave it". Mogen ze er fijn over nadenken, en je terugbellen als je een deal hebt. Dat heen-en-weer met procentjes schuiven schiet niet op.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:
Ik zou gewoon een bod doen van 300k en dan het been stijf houden, en niet hoger bieden. Tenzij je het ECHT wil hebben, dan kan je gaan bieden enzo...quote:Op zondag 7 maart 2010 10:24 schreef akron het volgende:
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Is dit reeël?
Als ze het gekocht hebben voor 282k zou ik absoluut niet meer bieden, minder zelfs, het is toch een tweedehandsje? Serieus, kneuzen die even 50k denken te cashenquote:Op zondag 7 maart 2010 10:24 schreef akron het volgende:
Is dit reeël?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |