abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77743158
Mijn definitie van goed, mooi en een redelijk stuk grond
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 7 februari 2010 @ 21:05:20 #277
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743263
Jóuw definitie! Maar misschien is mijn definitie pas vanaf 1M2, en begint die van Prutzenberg al bij 350K.
The End Times are wild
pi_77743363
Wie weet, maar als ik zie hoe pak hem beet van Nederland leeft zijn ze of conformistisch ingesteld of hebben ze lage eisen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 7 februari 2010 @ 21:09:43 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743501
De rest van Nederland heeft niks te eisen, want de totale bevolking zal het gewoon moeten doen met wat er aan huizen staat. Verdien je wat meer dan zit je in de bovenkant van de markt, verdien je wat minder zit je aan de onderkant. Heeft niks met eisen te maken.

Iedereen kan morgen een ruime vrijstaande woning met zwembad gaan eisen, is er nog niks gebouwd.

Wat ik droef vind aan Nederland zijn die hele lappen vol rijtjeshuizen. Of die enorme wijken vol leuke VINEX-woningen waar niemand in zou willen als er maar iets anders was.

Als ik dat vergelijk met de mooie, harmonieuze, met de natuur in balans staande woningen in het Sauerland bijvoorbeeld, dan leven we hier maar in een raar, gestressed en ontaard land.
The End Times are wild
pi_77743622
In Sauerland is de bevolkingsdichtheid ook weer een stuk minder en is dat voor veel rijkere mensen een plek om goed te kunnen wonen dicht bij het ruhrgebied
  zondag 7 februari 2010 @ 21:17:19 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77743925
Je hoeft niet bepaald rijk te zijn om daar iets te kopen.

60K
http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=16171658
The End Times are wild
pi_77744523
Toch gaat vrijwel niemand daar wonen behalve wat mensen die in de kolenpot werken en trekken jongeren massaal weg naar met name Dortmund
pi_77744815
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:17 schreef LXIV het volgende:
Je hoeft niet bepaald rijk te zijn om daar iets te kopen.

[ afbeelding ]
60K
http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=16171658
Leuke site. Ik heb een mooi vakantiehuisje gevonden: http://www.immowelt.de/Immobilien/ImmoDetail.aspx?ID=15106252
Huis met grote schuur/stal op 2ha grond voor ¤120.000,-
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_77774465
Goede middag allemaal!

Net een bod gedaan op een huis 16% onder de vraagprijs en hoop op ongeveer 12% onder de vraagprijs te kunnen kopen.
Er zat schijnbaar al een bod op de woning volgens de verkopende makelaar en dat wist ik voordat ik dit bod ging doen. Het is dus zeker geen hoog bod en dat melde hij me ook. (Maar wat moet je er van geloven he)
Wel vroeg hij daarna wanneer ik er dan eventueel in zou kunnen. Voor mij is dat per direct omdat ik nog geen woning bezit. Vragen ze dat altijd bij het eerste bod? Of zou dit mogelijk in mijn voordeel werken? Moet wel zeggen dat het huis pas 2 weken te koop staat.

Wish me luck!
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:13:38 #285
236264 crew  capricia
pi_77774744
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef banks het volgende:
Goede middag allemaal!

Net een bod gedaan op een huis 16% onder de vraagprijs en hoop op ongeveer 12% onder de vraagprijs te kunnen kopen.
Er zat schijnbaar al een bod op de woning volgens de verkopende makelaar en dat wist ik voordat ik dit bod ging doen. Het is dus zeker geen hoog bod en dat melde hij me ook. (Maar wat moet je er van geloven he)
Wel vroeg hij daarna wanneer ik er dan eventueel in zou kunnen. Voor mij is dat per direct omdat ik nog geen woning bezit. Vragen ze dat altijd bij het eerste bod? Of zou dit mogelijk in mijn voordeel werken? Moet wel zeggen dat het huis pas 2 weken te koop staat.

Wish me luck!
Vragen ze altijd. Maar dat jij er snel in kunt is wel een voordeel voor de verkopers!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77806910
Zo de makelaar heeft me terug gebeld met het volgende:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
Wat nu te bieden? 14% onder de vraagprijs? En hopen dat je op een 12% uitkomt?
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.

Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.

Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
pi_77808954
Ik hoop voor je dat je het voor elkaar krijgt zoals jij dat wilt.
Maar direkt erin kúnnen en direkt erin wíllen kunnen allebei een reden zijn voor de verkopers om het toch de andere partij te gunnen. Ik kan me tenminste voorstellen dat iemand z'n huis eerst wil verkopen voordat hij een ander huis gaat zoeken en kopen. En dat ze het nu dus vast willen verkopen maar er juist niet snel uit willen.
M.a.w. misschien zoeken ze juist wel iemand die er niet direkt in wil?
pi_77809423
Het is gelukkig een "erf" pand naja 1 van de personen is overleden en de andere zit in een verzorgingstehuis. De zoon zorgt voor de verkoop
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:13:18 #289
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77809502
idd wat Kaza zegt.

Draai de vraag is om van de makelaar en vraag hem wat voor de verkopende partij in zijn vorodele zou werken.

Stel dat zij nu idd pas willen gaan zoeken naar ene ander huis. Ben jij dan bereid om de overdracht laten we zeggen over 6 maanden te doen ? Das voro jou als huurder of thuiswoner wellicht best te regelen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:17:39 #290
236264 crew  capricia
pi_77809687
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:13 schreef klusfoobje het volgende:
idd wat Kaza zegt.

Draai de vraag is om van de makelaar en vraag hem wat voor de verkopende partij in zijn vorodele zou werken.

Stel dat zij nu idd pas willen gaan zoeken naar ene ander huis. Ben jij dan bereid om de overdracht laten we zeggen over 6 maanden te doen ? Das voro jou als huurder of thuiswoner wellicht best te regelen.
Hier boven schrijft hij dat hij er direct in kan...en niet dat hij er per direct in moet.
En das voor de verkopende partij meestal wel een voordeel...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:06:25 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_77816008
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef banks het volgende:

Wel positief dat hij mij nog een verhoogd bod laat doen en niet zomaar met de andere partij in zee gaat. Misschien werkt het deze keer wel in mijn voordeel dat ik er direct inkan en mogelijk de tegenpartij niet.
Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!

Maar de truuc van de andere partij is zo ongeveer de oudste in het boek. "Nu snel een hoger bod doen, anders gaat je kans voorbij!"

Doe dat bod voor de grap eens niet en wacht een weekje tot die makelaar jou weer belt. En begin dan weer vrolijk van voor af aan. 10 tegen 1 dat het huisje nog steeds tot jouw beschikiking staat!
The End Times are wild
pi_77816186
quote:
Het bod is afgewezen maar ik kan nog een hoger bod doen voordat hij definitief in zee gaat met de andere partij. Heb gevraagd hoeveel de verkopende partij dan in gedachte heeft? 12% onder de vraagprijs dan zouden ze wel met me in zee gaan met bieden. Maar dan zal ik ongeveer op 10% onder de vraagprijs uitkomen. Maar mijn grens ligt echt bij de 12% eronder.
De makelaar zegt natuurlijk altijd een hoger bod waarop je moet bieden wanneer ze met je in zee gaan dan wat ze werkelijk willen. Dus kan opzich best onder die 12% gaan zitten toch?

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik met % werk want anders is de kans groot dat de verkopende partij heel toevallig ziet dat het om zijn bedragen gaat en mijn grenzen weet en erop in kan spelen.

Maar wat moet ik nu he? Middelen wat de makelaar graag ziet en mijn bod? Dus 14% onder de vraagprijs? Of aan zijn wens voldoen en zeggen dit is mijn grens en klaar.

Waarom denk je dat het afhangt van je openingsbod waar je op uit zult komen. De koper heeft hoogstwaarschijnlijk een bedrag in gedachten wat hij minimaal wil hebben. Zit je er onder, verkoopt hij het waarschijnlijk niet.

Met die 16% die je onder de vraagprijs hebt geboden, ben je nog niet in onderhandeling. Als de koper 10% onder de vraagprijs uit wil komen, heb je goede kans dat je met 14% eronder nog steeds niet in onderhandeling bent.

Edit: het hangt er natuurlijk ook vanaf of er echt een andere biedende partij is. En wat 'ie daar tegen heeft gezegd (en wat die geboden hebben).

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2010 18:13:14 ]
pi_77817219
quote:
Zoals hierboven als is gezegd, wacht een week tot de makelaar jou gaat bellen. Vervolgens hoor je aan wat hij te zeggen heeft en leg jij een eindbod neer. Vergeet niet te benadrukken dat er direct kan worden geleverd. Take it or leave it.

pi_77821285
quote:

12% bieden en weglopen als ze 10% willen hebben
pi_77821432
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geloof maar niet dat die makelaar het zo ontzettend goed met je voor heeft. Als hij het aan die andere partij kan verkopen voor 1000 euro meer doet hij dat ogenblikkelijk. Op zijn best licht hij jou naderhand nog in. Dat is ook niet erg, want dat is zijn werk als makelaar. Hij wordt betaald door de verkopers en dient hun belang!

Maar de truuc van de andere partij is zo ongeveer de oudste in het boek. "Nu snel een hoger bod doen, anders gaat je kans voorbij!"

Doe dat bod voor de grap eens niet en wacht een weekje tot die makelaar jou weer belt. En begin dan weer vrolijk van voor af aan. 10 tegen 1 dat het huisje nog steeds tot jouw beschikiking staat!

Heel goed en als je niet over de zenuwen beschikt, huur desnoods een autohandelaar in om de koop te doen
Als de makelaar volgende week belt (en dat gaat hij doen) begin dan met een bod van minstens 25% onder de prijs. Zo laat je merken dat je graag serieus wil worden genomen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_78840029
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Huis staat waarschijnlijk al langer als een jaar te koop en staat al leeg.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Ik zou eigenlijk op een prijs van ¤ 295000 willen uitkomen.
Is dit reeël?
Akron
  zondag 7 maart 2010 @ 10:28:31 #297
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_78840098
quote:
Op zondag 7 maart 2010 10:24 schreef akron het volgende:
Ook ik heb een vraag over hoeveel we moeten gaan bieden op een huis en of het reeël is.
Vraag prijs is ¤ 339.000, ik heb de koopsomtelefoon gebeld en het huis blijkt in 2002 voor ¤ 282.000 te zijn gekocht.
Is dit reeël?
Ik zeg: ja.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zondag 7 maart 2010 @ 10:55:18 #298
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_78840592
quote:
Ik zou het heel simpel doen: Je wilt 12% onder de vraagprijs eindigen? Bied dan precies dat bedrag, met de mededeling: "take it or leave it". Mogen ze er fijn over nadenken, en je terugbellen als je een deal hebt. Dat heen-en-weer met procentjes schuiven schiet niet op.
censuur :O
pi_78844047
quote:
Is dit reeël?
Ik zou gewoon een bod doen van 300k en dan het been stijf houden, en niet hoger bieden. Tenzij je het ECHT wil hebben, dan kan je gaan bieden enzo...
pi_78844244
quote:
Is dit reeël?
Als ze het gekocht hebben voor 282k zou ik absoluut niet meer bieden, minder zelfs, het is toch een tweedehandsje? Serieus, kneuzen die even 50k denken te cashen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')