De nieuwe Chriet Titulaer is opgestaan en heet JohnDope. Binnenkort terug bij de TROS op TV, met een nieuwe presentator: De Wondere Wereld.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:47 schreef Zith het volgende:
Weekje vorst, vs. de 30 jaar waaruit een klimaat opgebouwd is.![]()
Was het maar zo, ik zou willen dat er een NWO bestaat, dan zijn er tenminste nog een paar mensen op deze wereld die echt zelf kunnen denken en een goede visie hebben, want het niveau van die hoogopgeleiden van tegenwoordig is echt om te janken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:47 schreef One_of_the_few het volgende:
Klimaatverandering is alleen maar ingegeven door de NWO. Dat weet iedereen.
ik denk van niet. Als het hier door global warming enkele graden warmer wordt kan er op zijn tijd toch eens een koudere winter optreden. Alleen de frequentie waarmee deze winters zullen optreden zal dalen.quote:
Sterker nog: een half jaar geleden was het nog warmer dan het nu is!quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:46 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maar het punt is, dat het 6000 jaar geleden veel warmer was dan nu. Dat is gewoon niet recht te praten.
* PeeJay1980 mompelt nog iets over gemiddelden....quote:
Ghehe...ik moest lachen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:50 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Sterker nog: een half jaar geleden was het nog warmer dan het nu is!
Welke data? Ah die door de overheid wordt gebruikt, zodat men allerlei belastingen kan verzinnen onder het mom co2 beperking, vliegtax, verpakkingstax, co2 emissies, etc.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een vorstje aan de grond is idd aanleiding om een studie met data van de laatste tig jaar weg te gooien.
JohnDope![]()
Even serieus ongeveer 6000 jaar geleden was de noord pool voor het grootste deel ijsvrij.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:50 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Sterker nog: een half jaar geleden was het nog warmer dan het nu is!
quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:50 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik denk van niet. Als het hier door global warming enkele graden warmer wordt kan er op zijn tijd toch eens een koudere winter optreden. Alleen de frequentie waarmee deze winters zullen optreden zal dalen.
dus als het volgende week ineens weer bijna 10 graden is, zoals het een paar dagen geleden nog was, is dat het bewijs dat Global Warming wel bestaat ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Al zal het volgend jaar -15 worden hier, dan nog zullen ze zeggen dat het door Global Warming komt.
Dat overheden en prominenten het probleem gebruiken of misbruiken betekend nog niet dat het probleem ontkent moet worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welke data? Ah die door de overheid wordt gebruikt, zodat men allerlei belastingen kan verzinnen onder het mom co2 beperking, vliegtax, verpakkingstax, co2 emissies, etc.
Als mijnheer Gore het probleem zo serieus neemt, waarom vliegt hij dan in ze prive jet de hele wereld over, en laten we eens naar ze eigen huishouden kijken. Hou toch op, er is geen unaniem onderzoek dat aantoont dat er sprake is van een structurele klimaatverandering, ook een paar eeuwen terug is de noordpool al eens zover gesmolten als nu (en ja de ijsberen hebben dat gewoon overleeft). Daarnaast is de meest invloedrijke factor van het klimaat de Oceaan, en laat die nu qua temperatuur aan het dalen zijn.
Klimaatveranderingen zijn van alle tijden. Wat men nu beweert is dat deze verandering geen natuurlijke is maar 1 onder invloed van de mens. Daar kan je over twisten, maar dat een paar eeuwen terug ook een klimaatverandering was wil niet zeggen dat er nu wel/geen klimaatverandering kan zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welke data? Ah die door de overheid wordt gebruikt, zodat men allerlei belastingen kan verzinnen onder het mom co2 beperking, vliegtax, verpakkingstax, co2 emissies, etc.
Als mijnheer Gore het probleem zo serieus neemt, waarom vliegt hij dan in ze prive jet de hele wereld over, en laten we eens naar ze eigen huishouden kijken. Hou toch op, er is geen unaniem onderzoek dat aantoont dat er sprake is van een structurele klimaatverandering, ook een paar eeuwen terug is de noordpool al eens zover gesmolten als nu (en ja de ijsberen hebben dat gewoon overleeft). Daarnaast is de meest invloedrijke factor van het klimaat de Oceaan, en laat die nu qua temperatuur aan het dalen zijn.
volgens 1 artikel op zaptruderquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Even serieus ongeveer 6000 jaar geleden was de noord pool voor het grootste deel ijsvrij.
Miljoenen jaren geleden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:31 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De noord pool was duizenden jaren geleden ijsvrij, dus toen was het warmer dan nu.
Dat is dus het punt, de kans dat er een "natuurlijke" oorzaak is, is vele malen logischer als dat de mens de oorzaak is van mogelijke veranderingen, luister maar eens naar mijn Balkenende die beweert keihard dat het klimaat veranderd en dat de zeespiegel stijgt. Hij wil 200 miljard gaan pompen in een systeem dat ons moet beschermen tegen een stijgende zeespiegel, en de gene die er wat van zegt (o.a. Wilders) wordt beschimpt als een kleuter.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Klimaatveranderingen zijn van alle tijden. Wat men nu beweert is dat deze verandering geen natuurlijke is maar 1 onder invloed van de mens. Daar kan je over twisten, maar dat een paar eeuwen terug ook een klimaatverandering was wil niet zeggen dat er nu wel/geen klimaatverandering kan zijn.
En als de meest invloedrijke factor daalt wil niet zeggen dat dan automatisch het gemiddelde daalt.
Ik zeg niet dat global warming waar is, maar een paar variabelen eruit pakken ism ook een beetje makkelijk
Eindelijk iemand die zelfstandig kan denkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij doet me denken aan dat oude mopje van die man die op de snelweg rijdt en op de radio hoort dat er een spookrijder gesignaleerd is, waarop hij uitroept :"Eén spookrijder ??? Ik zie er wel honderd !!!"quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Was het maar zo, ik zou willen dat er een NWO bestaat, dan zijn er tenminste nog een paar mensen op deze wereld die echt zelf kunnen denken en een goede visie hebben, want het niveau van die hoogopgeleiden van tegenwoordig is echt om te janken.
Jij en jouw hoogopgeleide medestanders doen mij hier aan denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:07 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Jij doet me denken aan dat oude mopje van die man die op de snelweg rijdt en op de radio hoort dat er een spookrijder gesignaleerd is, waarop hij uitroept :"Eén spookrijder ??? Ik zie er wel honderd !!!"
ja, dat klopt. je levert dus een tweede argument dat er toch een global warming kan plaats vinden ondanks een koude winter. iets wat de topicstarter niet gelooft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:52 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hoeft niet. als de temperatuur wereldwijd gemiddeld stijgt kan je lokaal best een daling hebben in het gemiddelde.
Dan nog, niemand zegt dat temperaturen nooit veranderen. En we weten ook niet precies hoe termperatuurveranderingen in het verre verleden vorm kregen, maar laten we uitgaan van geografische periode's... Dan moet je dus niet op een weekje koude temperaturen kijken, zelfs een paar eeuwen is dan dus nog vergelijkbaar met het knipperen met je ogen. En juist daarom is het redelijk aannemelijk dat in de huidige ontwikkeling de mens wel degelijk een bepalende invloed heeft: het gaat veel sneller dan je zou mogen verwachten van een normaal natuurlijk proces.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Even serieus ongeveer 6000 jaar geleden was de noord pool voor het grootste deel ijsvrij.
Wat een gillerquote:Op dinsdag 30 december 2008 14:13 schreef captain.lefteye het volgende:
Overigens is er ook een theorie die beweert dat de Global Warming juist voor het tegenovergestelde gaat zorgen, iig voor West-Europa dan. Wij hebben een redelijk aangenaam (zacht) klimaat dankzij de Golfstroom. Nu zou de stijgende temperatuur er voor kunnen zorgen dat die golfstroom zijn 'route' verlegt of zelfs gewoon ophoudt te bestaan, hetgeen resulteert in een nieuwe ijstijd en elk jaar een nieuwe elfstedentocht
Dat is flauwekul, het is bekend dat met name de zonne activiteit enorme fluctuaties kent die ook op zeer korte termijn invloed hebben, om dit aan de mens toe te schrijven is hoogst dubieus, ik ga niet beweren dat de mens geen invloed kan uitoefenen, maar de mainstream politiek en dus media gaan hier klakkeloos van uit. Nu mensen steeds minder geloven zoeken de machthebbers een nieuwe bangmaker, mensen zijn niet meer bang om in de hel te komen, dus gaat men mensen maar bang maken dat de boel gaat overstromen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 14:13 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
En juist daarom is het redelijk aannemelijk dat in de huidige ontwikkeling de mens wel degelijk een bepalende invloed heeft: het gaat veel sneller dan je zou mogen verwachten van een normaal natuurlijk proces.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |