Je mag ook een link plaatsen naar berichten over de extreme kou in Nederland.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Omdat ik als mod een voorbeeldfunctie heb en dus niet moet gaan fipo-en met enkel smileys typ ik deze zin maar even.
Extreme kouquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je mag ook een link plaatsen naar berichten over de extreme kou in Nederland.
Vorstjequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een vorstje aan de grond is idd aanleiding om een studie met data van de laatste tig jaar weg te gooien.
JohnDope![]()
Nog minder als ik dacht. Losersquote:Tue
Clear
1°C | -3°C
Wed
Clear
1°C | -4°C
Thu
Clear
1°C | -2°C
Fri
Chance of Snow
0°C | -6°C
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaanquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Agut weer een simpele die het dagelijkse weer met klimaat vergelijkt
Want?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaan
Ver? Je ballen vriezen er nog niet af hoorquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaan
Damn dat is als zeggen: euhhhh laten we 3 miljoenen mensen medicijnen en voeding ontzeggen omdat er 2 mensen waren van toevallig dezelfde komaf die een vuurwerkpijl op ons afschotenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt echt geen kaas gegeten van onderzoeken, statistieken, curves / verdelingen en uitschieters he ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Extreme kou, dat is volgens mij toch zeker 10 jaar geledenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Warmer = temperatuur stijgt.quote:
Echt heel ver beneden het vriespunt ook, hè!quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Extreme kou, dat is volgens mij toch zeker 10 jaar geleden
Wat we nu hebben is matige vorst.
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaarquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef santax het volgende:
[..]
Extreme kou
En keihard de data negeren die toch alweer zo een dikke 120 jaar is bijgehouden...
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Copycat het volgende:
Ik zie de eerste ijsberen al lopen.
En ze posten zelfs al mee!quote:
Kouder dan wat? Kouder dan in de zomer?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Warmer = temperatuur stijgt.
Kouder = temperatuur daalt.
Als de aarde warmer zou worden, dan kan het niet in eens in Nederland kouder worden.
Matig hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.
quote:Matige vorst is een term die gebruikt wordt binnen de meteorologie. Wanneer de temperatuur lager is dan -5,0 ºC en ligt tussen -5,1 en -10,0 ºC spreekt men van matige vorst. Pas bij -10,1 ºC is er sprake van strenge vorst.
Mensen die dat denken te ontkrachten met 4 dagen milde vorstquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaar
Dat is lichte vorst en echt niet extreem koud.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.
Bron: http://www.nrc.nl/buitenl(...)en_van_warmste_jarenquote:Ook 2008 in toptien van warmste jaren
Het jaar 2008 zal behoren tot de tien warmste jaren sinds 1850, toen voor het eerst serieus gegevens over de temperatuur werden bijgehouden. De gemiddelde temperatuur vlak boven land en zee komt dit jaar volgens de World Meteorological Organization (WMO) 0,31 graden Celsius hoger uit dan het langjarig gemiddelde over de periode 1961 tot 1990. Het langjarig gemiddeld bedraagt 14 graden Celsius.
Ook concludeert de WMO dat het zee-ijs in het Arctisch gebied in de zomer niet eerder zo dun was als dit jaar, sinds 1979 toen satellietmetingen de ijsdikte begonnen te registreren. Door het optreden van La Niña, een stroom die het warme water voor de Zuid-Amerikaanse kust verdrijft, werd de hitte enigszins getemperd. Met name in de zone die zich uitstrekt tussen Turkije en China was het mede daardoor enige tijd opvallend koud.
Het zuiden van Australië kampte juist met extreme hitte en droogte. In Adelaide werd de langste hittegolf ooit in dat gebied gemeten. Het was vijftien achtereenvolgende dagen warmer dan 35 graden Celsius. 2005 geldt als het warmste jaar ooit, gevolgd door 2007 en 1998. Vanaf 1998 behoren bijna alle jaren tot de warmste jaren toptien.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef santax het volgende:
[..]
Mensen die dat denken te ontkrachten met 4 dagen milde vorst
Ik zou even Lambiekje bellen om dit topic echt grondig te verneuken om te stellen dat de nazi's hier achter zitten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat jullie zo zijn gehersenspoeld door de televisie.
En wie van de gehersenspoelden is hoogopgeleid?
Ik weet niet wie er hier een hogere opleiding genoten heeft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat jullie zo zijn gehersenspoeld door de televisie.
Dat gaat over de dagelijkse waarden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaar
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
quote:Piet Paulusma voorgedragen voor Nobelprijs (ANP 30-12-2008)
Heerenveen - De Nederlandse weerman Piet Paulusma (1956) is dit jaar één van de grootste kanshebbers voor de Nobelprijs voor de Natuurkunde. Met een relatief zeer eenvoudig onderzoek: “Ik kijk ’s ochtends even naar de wolkvorming boven Friesland, en indien nodig haal ik meer informatie op bij wetenschappelijke internetservices als buienradar.nl”, en daaruit volgende hypotheses over de te verwachten status van de atmosfeer wist hij ontegenzeggelijk aan te tonen dat de tot nog toe gangbare onderzoeken over de status en toekomst van de Aarde niet klopten.
“Ach, ik ben ook maar een simpele ziel zonder opleiding” reageert deze intellectueel als wij hem vragen naar een reactie over zijn ontdekkingen die de complete wetenschappelijke wereld voor een raadsel stelden. “Als ik het niet had ontdekt dan was er vast wel een ander gekomen met deze resultaten, mijn collega Helga van Leur is ook een autoriteit op dit gebied en maakt ook veel vorderingen met deze materie.” Als teken van waardering heeft de gemeente Franeker de Albert Einsteinstraat hernoemt tot de Piet Paulusma-avenue.
Ik neem alles wat ik zie op SBS6 aan voor de waarheid en heb nergens mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Dat wist toch welquote:
Jij kijkt geen televisie?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef JohnDope het volgende:
Jullie televisiekijkers zijn nog erger en fanatieker dan religieuze fanatici.
JohnDope krijgt zijn natuurwetenschappelijk nieuws binnen via z'n astrale antennes, jeweetz...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |