Je mag ook een link plaatsen naar berichten over de extreme kou in Nederland.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Omdat ik als mod een voorbeeldfunctie heb en dus niet moet gaan fipo-en met enkel smileys typ ik deze zin maar even.
Extreme kouquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je mag ook een link plaatsen naar berichten over de extreme kou in Nederland.
Vorstjequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een vorstje aan de grond is idd aanleiding om een studie met data van de laatste tig jaar weg te gooien.
JohnDope![]()
Nog minder als ik dacht. Losersquote:Tue
Clear
1°C | -3°C
Wed
Clear
1°C | -4°C
Thu
Clear
1°C | -2°C
Fri
Chance of Snow
0°C | -6°C
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaanquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef lurf_doctor het volgende:
Agut weer een simpele die het dagelijkse weer met klimaat vergelijkt
Want?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaan
Ver? Je ballen vriezen er nog niet af hoorquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
De aarde wordt *proest* warmer, dus dan kunnen er niet op eens uitschieters tot ver beneden het vriespunt ontstaan
Damn dat is als zeggen: euhhhh laten we 3 miljoenen mensen medicijnen en voeding ontzeggen omdat er 2 mensen waren van toevallig dezelfde komaf die een vuurwerkpijl op ons afschotenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt echt geen kaas gegeten van onderzoeken, statistieken, curves / verdelingen en uitschieters he ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Extreme kou, dat is volgens mij toch zeker 10 jaar geledenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Warmer = temperatuur stijgt.quote:
Echt heel ver beneden het vriespunt ook, hè!quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Extreme kou, dat is volgens mij toch zeker 10 jaar geleden
Wat we nu hebben is matige vorst.
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaarquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef santax het volgende:
[..]
Extreme kou
En keihard de data negeren die toch alweer zo een dikke 120 jaar is bijgehouden...
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Copycat het volgende:
Ik zie de eerste ijsberen al lopen.
En ze posten zelfs al mee!quote:
Kouder dan wat? Kouder dan in de zomer?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Warmer = temperatuur stijgt.
Kouder = temperatuur daalt.
Als de aarde warmer zou worden, dan kan het niet in eens in Nederland kouder worden.
Matig hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.
quote:Matige vorst is een term die gebruikt wordt binnen de meteorologie. Wanneer de temperatuur lager is dan -5,0 ºC en ligt tussen -5,1 en -10,0 ºC spreekt men van matige vorst. Pas bij -10,1 ºC is er sprake van strenge vorst.
Mensen die dat denken te ontkrachten met 4 dagen milde vorstquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaar
Dat is lichte vorst en echt niet extreem koud.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, is het hier nogsteeds -3, dus alles behalve matige vorst.
Bron: http://www.nrc.nl/buitenl(...)en_van_warmste_jarenquote:Ook 2008 in toptien van warmste jaren
Het jaar 2008 zal behoren tot de tien warmste jaren sinds 1850, toen voor het eerst serieus gegevens over de temperatuur werden bijgehouden. De gemiddelde temperatuur vlak boven land en zee komt dit jaar volgens de World Meteorological Organization (WMO) 0,31 graden Celsius hoger uit dan het langjarig gemiddelde over de periode 1961 tot 1990. Het langjarig gemiddeld bedraagt 14 graden Celsius.
Ook concludeert de WMO dat het zee-ijs in het Arctisch gebied in de zomer niet eerder zo dun was als dit jaar, sinds 1979 toen satellietmetingen de ijsdikte begonnen te registreren. Door het optreden van La Niña, een stroom die het warme water voor de Zuid-Amerikaanse kust verdrijft, werd de hitte enigszins getemperd. Met name in de zone die zich uitstrekt tussen Turkije en China was het mede daardoor enige tijd opvallend koud.
Het zuiden van Australië kampte juist met extreme hitte en droogte. In Adelaide werd de langste hittegolf ooit in dat gebied gemeten. Het was vijftien achtereenvolgende dagen warmer dan 35 graden Celsius. 2005 geldt als het warmste jaar ooit, gevolgd door 2007 en 1998. Vanaf 1998 behoren bijna alle jaren tot de warmste jaren toptien.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef santax het volgende:
[..]
Mensen die dat denken te ontkrachten met 4 dagen milde vorst
Ik zou even Lambiekje bellen om dit topic echt grondig te verneuken om te stellen dat de nazi's hier achter zitten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat jullie zo zijn gehersenspoeld door de televisie.
En wie van de gehersenspoelden is hoogopgeleid?
Ik weet niet wie er hier een hogere opleiding genoten heeft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Het is wel interessant om te zien dat jullie zo zijn gehersenspoeld door de televisie.
Dat gaat over de dagelijkse waarden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mensen die klimaatverandering denken te kunnen aantonen aan de hand van data van máár 120 jaar
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
quote:Piet Paulusma voorgedragen voor Nobelprijs (ANP 30-12-2008)
Heerenveen - De Nederlandse weerman Piet Paulusma (1956) is dit jaar één van de grootste kanshebbers voor de Nobelprijs voor de Natuurkunde. Met een relatief zeer eenvoudig onderzoek: “Ik kijk ’s ochtends even naar de wolkvorming boven Friesland, en indien nodig haal ik meer informatie op bij wetenschappelijke internetservices als buienradar.nl”, en daaruit volgende hypotheses over de te verwachten status van de atmosfeer wist hij ontegenzeggelijk aan te tonen dat de tot nog toe gangbare onderzoeken over de status en toekomst van de Aarde niet klopten.
“Ach, ik ben ook maar een simpele ziel zonder opleiding” reageert deze intellectueel als wij hem vragen naar een reactie over zijn ontdekkingen die de complete wetenschappelijke wereld voor een raadsel stelden. “Als ik het niet had ontdekt dan was er vast wel een ander gekomen met deze resultaten, mijn collega Helga van Leur is ook een autoriteit op dit gebied en maakt ook veel vorderingen met deze materie.” Als teken van waardering heeft de gemeente Franeker de Albert Einsteinstraat hernoemt tot de Piet Paulusma-avenue.
Ik neem alles wat ik zie op SBS6 aan voor de waarheid en heb nergens mijn twijfels over.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef JohnDope het volgende:
Dat wist toch welquote:
Jij kijkt geen televisie?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef JohnDope het volgende:
Jullie televisiekijkers zijn nog erger en fanatieker dan religieuze fanatici.
JohnDope krijgt zijn natuurwetenschappelijk nieuws binnen via z'n astrale antennes, jeweetz...quote:
JD, pak het nou toch eens beter aan jongen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef JohnDope het volgende:
Laat de TS dan eens met behoorlijke argumenten komen. Niet met een periode waarin we matige vorst hebben en waarbij het overdag gewoon dooit over het algemeen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Als het een baggertopic wordt, is het zo weg uit NWS hoor, dus bespaar je de moeite om er een troll- en zuigtopic van te maken.
welke studies bedoel je?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een vorstje aan de grond is idd aanleiding om een studie met data van de laatste tig jaar weg te gooien.
JohnDope![]()
Probeer jij je domheid nou te maskeren?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef JohnDope het volgende:
Met die mooie vlag van Israël vast wel.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:06 schreef -SG- het volgende:
[..]
Probeer jij je domheid nou te maskeren?
Ben je nu serieus zo dom, of lijkt het alleen maar zo?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Snappen alle (nep)amerikanen niet dat als je uitschieters naar beneden hebt je enkel wat meer uitschieters omhoog nodig hebt om het gemiddelde alsnog omhoog te laten gaan,quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef JohnDope het volgende:
t'is natuurlijk wel een beetje een beroeps-omega, die TSquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ben je nu serieus zo dom, of lijkt het alleen maar zo?
Complot van Hamasquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:11 schreef -skippybal- het volgende:
Goed topic!
* Wacht op Zoalshetis en Halcon
Beetje sneu dat je dit topic uberhaupt serieus neemt. Naastg elfletterig zeker ook elf jaar oud?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef Elfletterig het volgende:
Als het een baggertopic wordt, is het zo weg uit NWS hoor, dus bespaar je de moeite om er een troll- en zuigtopic van te maken.
Ik deed een poging, met een recent nieuwsbericht... Maar ik geloof dat de topictitel 'dinsdag 30 december - lunchpraat' passender was geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef John.Milton het volgende:
Laat de TS dan eens met behoorlijke argumenten komen. Niet met een periode waarin we matige vorst hebben en waarbij het overdag gewoon dooit over het algemeen.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Beetje sneu dat je dit topic uberhaupt serieus neemt. Naastg elfletterig zeker ook elf jaar oud?
ook 11 tekensquote:elfjaaroud?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Wil iemand even mijn Piet Paulusma-tekst quoten en er eenonderzetten voordat dit topic dicht gaat. Heeft toch zeker 3 minuten van m'n tijd gekost.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef Monidique het volgende:
Het is veel leuker als plaatjestopic:
[ afbeelding ]
Heb de moed al opgegeven. Komt wel vol met slowchat...quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef Misanthroopia het volgende:
Beetje sneu dat je dit topic uberhaupt serieus neemt. Naastg elfletterig zeker ook elf jaar oud?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef JohnDope het volgende:
Er is bijna niks over op het internet te vinden, maar zoals jullie merken is het de afgelopen dagen sinds tijden niet meer zo koud geweest.
Dit is niet wat Al Gore ons beloofd heeft.
En het schijnt nog kouder te worden. Het zal helemaal een stunt zijn als er straks een elf stede tocht gereden kan worden.
quote:2008 was the year man-made global warming was disproved - Telegraph
The first, on May 21, headed "Climate change threat to Alpine ski resorts" , reported that the entire Alpine "winter sports industry" could soon "grind to a halt for lack of snow". The second, on December 19, headed "The Alps have best snow conditions in a generation" , reported that this winter's Alpine snowfalls "look set to beat all records by New Year's Day".
Easily one of the most important stories of 2008 has been all the evidence suggesting that this may be looked back on as the year when there was a turning point in the great worldwide panic over man-made global warming. Just when politicians in Europe and America have been adopting the most costly and damaging measures politicians have ever proposed, to combat this supposed menace, the tide has turned in three significant respects.
First, all over the world, temperatures have been dropping in a way wholly unpredicted by all those computer models which have been used as the main drivers of the scare. Last winter, as temperatures plummeted, many parts of the world had snowfalls on a scale not seen for decades. This winter, with the whole of Canada and half the US under snow, looks likely to be even worse. After several years flatlining, global temperatures have dropped sharply enough to cancel out much of their net rise in the 20th century.
Ever shriller and more frantic has become the insistence of the warmists, cheered on by their army of media groupies such as the BBC, that the last 10 years have been the "hottest in history" and that the North Pole would soon be ice-free – as the poles remain defiantly icebound and those polar bears fail to drown. All those hysterical predictions that we are seeing more droughts and hurricanes than ever before have infuriatingly failed to materialise.
Even the more cautious scientific acolytes of the official orthodoxy now admit that, thanks to "natural factors" such as ocean currents, temperatures have failed to rise as predicted (although they plaintively assure us that this cooling effect is merely "masking the underlying warming trend", and that the temperature rise will resume worse than ever by the middle of the next decade).
Secondly, 2008 was the year when any pretence that there was a "scientific consensus" in favour of man-made global warming collapsed. At long last, as in the Manhattan Declaration last March, hundreds of proper scientists, including many of the world's most eminent climate experts, have been rallying to pour scorn on that "consensus" which was only a politically engineered artefact, based on ever more blatantly manipulated data and computer models programmed to produce no more than convenient fictions.
Thirdly, as banks collapsed and the global economy plunged into its worst recession for decades, harsh reality at last began to break in on those self-deluding dreams which have for so long possessed almost every politician in the western world. As we saw in this month's Poznan conference, when 10,000 politicians, officials and "environmentalists" gathered to plan next year's "son of Kyoto" treaty in Copenhagen, panicking politicians are waking up to the fact that the world can no longer afford all those quixotic schemes for "combating climate change" with which they were so happy to indulge themselves in more comfortable times.
Suddenly it has become rather less appealing that we should divert trillions of dollars, pounds and euros into the fantasy that we could reduce emissions of carbon dioxide by 80 per cent. All those grandiose projects for "emissions trading", "carbon capture", building tens of thousands more useless wind turbines, switching vast areas of farmland from producing food to "biofuels", are being exposed as no more than enormously damaging and futile gestures, costing astronomic sums we no longer possess.
As 2009 dawns, it is time we in Britain faced up to the genuine crisis now fast approaching from the fact that – unless we get on very soon with building enough proper power stations to fill our looming "energy gap" - within a few years our lights will go out and what remains of our economy will judder to a halt. After years of infantile displacement activity, it is high time our politicians – along with those of the EU and President Obama's US – were brought back with a mighty jolt into contact with the real world.
I must end this year by again paying tribute to my readers for the wonderful generosity with which they came to the aid of two causes. First their donations made it possible for the latest "metric martyr", the east London market trader Janet Devers, to fight Hackney council's vindictive decision to prosecute her on 13 criminal charges, ranging from selling in pounds and ounces to selling produce "by the bowl" (to avoid using weights her customers dislike and don't understand). The embarrassment caused by this historic battle has thrown the forced metrication policy of both our governments, in London and Brussels, into total disarray.
Since Hackney backed out of allowing four criminal charges against Janet to go before a jury next month, all that remains is for her to win her appeal in February against eight convictions which now look quite absurd (including those for selling veg by the bowl, as thousands of other London market traders do every day). The final goal, as Neil Herron of the Metric Martyrs Defence Fund insists, must then be a pardon for the late Steve Thoburn and the four other original "martyrs" who were found guilty in 2002 – after a legal battle also made possible by this column's readers – of breaking laws so ridiculous that the EU Commission has even denied they existed (but which are still on the statute book).
Readers were equally generous this year in rushing to the aid of Sue Smith, whose son was killed in a Snatch Land Rover in Iraq in 2005. Their contributions made it possible for her to carry on with the High Court action she has brought against the Ministry of Defence, with the sole aim of calling it to account for needlessly risking soldiers' lives by sending them into battle in hopelessly inappropriate vehicles. Thanks not least to Mrs Smith's determined fight, the Snatch Land Rover scandal, first reported here in 2006, has at last become a national cause celebre.
May I finally thank all those readers who have written to me in 2008 – so many that, as usual, it has not been possible to answer all their messages. But their support and information has been hugely appreciated. May I wish them and all of you a happy (if globally not too warm) New Year.
Zoiets heet ook wel winter, trouwens.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef JohnDope het volgende:
Er is bijna niks over op het internet te vinden, maar zoals jullie merken is het de afgelopen dagen sinds tijden niet meer zo koud geweest.
Dit is niet wat Al Gore ons beloofd heeft.
En het schijnt nog kouder te worden. Het zal helemaal een stunt zijn als er straks een elf stede tocht gereden kan worden.
Ja, hoi, ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Moet je kijken hoeveel weerstand dit topic oproept en alleen maar omdat jullie er wat over op de televisie hebben gezien.
Even serieus: wie van jullie is hoogopgeleid?
Tegenwoordig noemt 'iedereen' zich deskundig of onderzoeker, dus het merendeel neem ik met een schep zout.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, hoi, ik.
Maar niet op dit gebied, dus doe ik luisteren naar wat 99% van de deskundige hoogopgeleiden op dit gebied zeggen. En naar jou natuurlijk.
Jij bent wel hoogopgeleid/deskundig wil je zeggen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tegenwoordig noemt 'iedereen' zich deskundig of onderzoeker, dus het merendeel neem ik met een schep zout.
Kijk en dat moet je nou dus net niet doen. Want daardoor smelt het ijs nou juist. En da's voor deze diertjes niet zo leuk:quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:29 schreef JohnDope het volgende:
... dus het merendeel neem ik met een schep zout.
De enige reden dat ik mijn papieren heb gehaald, was echt om het papiertje, zodat intellectuelen me wel serieus moeten nemen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:32 schreef -SG- het volgende:
[..]
Jij bent wel hoogopgeleid/deskundig wil je zeggen?
Ga toch weg gek. De dag dat jij uberhaubt iemand mag nemen, 5 jaar of like mega-lelijk, open je er gewoon een topic overquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Tegenwoordig noemt 'iedereen' zich deskundig of onderzoeker, dus het merendeel neem ik met een schep zout.
Ik weet het niet....maar misschien....heel mischien....had je toch je lagere school moeten afmaken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee, het komt doordat jij duidelijk laat blijken het simpele principe van gemiddeldes niet te snappenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:23 schreef JohnDope het volgende:
Moet je kijken hoeveel weerstand dit topic oproept en dat komt alleen maar omdat jullie er wat over op de televisie hebben gezien.
Joh, zo hoog dat het gewoon niet leuk meer is.quote:Even serieus: wie van jullie is hoogopgeleid?
Uiteraard.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:32 schreef -SG- het volgende:
[..]
Jij bent wel hoogopgeleid/deskundig wil je zeggen?
Zo te zien ben jij er eindelijk achter gekomen hoe je een random-avatar moet makenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je bent nu stiekem snel op internet aan het opzoeken hoe gemiddeldes werken he..?
Touché, die zit, dat zal me leren ...!..... oh... of wacht.... Nee, die reactie slaat echt helemaal nergens op, JDquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:11 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zo te zien ben jij er eindelijk achter gekomen hoe je een random-avatar moet maken
Die reactie slaat wel ergens op, want vroeger had jij altijd een statische avatar.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:16 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Touché, die zit, dat zal me leren ...!..... oh... of wacht.... Nee, die reactie slaat echt helemaal nergens op, JD
Tijd aan het rekken terwijl je een "Gemiddeldes voor dummies" boek aan het doornemen bent ?
Het vriest hier nogsteeds en dat is verre van wat Al Gore ons beloofd heeft.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:18 schreef L.Denninger het volgende:
Ja, en hij is ook erg relevant voor de discussie !
Ik heb hem niet horen zeggen dat de temperatuur in Nederland tijdens winter niet meer onder nul ging komen. Jij?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het vriest hier nogsteeds en dat is verre van wat Al Gore ons beloofd heeft.
Wat heeft Al Gore volgens jou precies 'beloofd' ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij had alvast wat palmbomen laten zetten?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:20 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik hoop dat mijn palm boompies het trouwens overleven, want anders stuur ik Al Gore wel even een rekening....
Met JD zijn hoge opleiding heeft hij het wel zo geintrepeteerd, dat geeft niet hoor, doen wel meer VMBO'ers op dit forum.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb hem niet horen zeggen dat de temperatuur in Nederland tijdens winter niet meer onder nul ging komen. Jij?
Niet laten zetten. I did it myself.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jij had alvast wat palmbomen laten zetten?
Volgens Al Gore zou het niet meer kouder worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:21 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Ik heb hem niet horen zeggen dat de temperatuur in Nederland tijdens winter niet meer onder nul ging komen. Jij?
En het is nu een stuk kouder dan dat het heeeeeel vroeger was.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:26 schreef moussie het volgende:
voor mij is het dus atm nog steeds warmer dan vroeger
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |