Nog een kwestie van tijd en dan gaan we ook de straffen saampjes uitzitten, buurman pleegt miljoenenfraude en slacht zijn gezin af en de buren mogen mee om zijn straf uit te zitten.quote:AMSTERDAM - Stroomleverancier Eneco vordert de helft van de stroom van opgerolde hennepkwekerijen terug. De andere 50 procent wordt betaald door de rest van de elektriciteitsgebruikers in de gemeente.
In het politiedistrict Gouwe/IJssel werden gegevens verzameld na het opdoeken van 69 kwekerijen op verschillende locaties. Het bleek dat in totaal 561 megawatt stroom werd gestolen, met een waarde van ¤ 221.000.
"Het bedrag dat verloren gaat wordt verrekend over alle andere huishoudens", zegt districtschef van de politie Gouwe/IJssel Joep Patttijn tegen het AD.
"Het is dus in ieders belang om vooral hennepkwekerijen in de straat of in de buurt te melden
Is dat beloofd ?quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:05 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou als ze zo gaan doen gaan we toch met zijn allen stroom stelen?
Tjah sorry ik vind dit wel zo belachelijk!
De stroomprijzen zijn zowiezo al absurd hoog..dus flikker op...gaat ff prutse in mijn meterkassie brb
Mevrouw is al waarschijnlijk afgeleid door vier glimmende dingen voordat ze maar in de búúrt komt van potentieel dodelijke knopjes.quote:
Ik weet hoe het moet dus?quote:
Ik roep op tot een boycot!quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:33 schreef Robin__ het volgende:
onvermijdelijk dat alle gebruikers van het net samen ook samen voor de transportverliezen en onfactureerbaar gebruik betalen.
hoe ze het berekenen doet er weinig toe, uiteindelijk zullen we het toch moeten betalen.
geld ook als ik mn tariefsschakelaar zou aanpassen? zodat mn meter alleen goedkope stroom telt?quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik roep op tot een boycot!
We gaan hun naaien niet andersom toch?
Nou dan...hups kruip in je meterkastje!
Jullie kunnen ut
Alles is geoorloofd in tijden van war!!!!!!quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:50 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
geld ook als ik mn tariefsschakelaar zou aanpassen? zodat mn meter alleen goedkope stroom telt?
Inderdaad. De politie wil blijkbaar de burger inschakelen voor het opsporingswerk. Met alle risico van dien.quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:15 schreef Specularium het volgende:
Let vooral op de laatste zin. Daar gaat het om.
Precies. Zodat alle buurtbewoners elkaar controleren wie er nou of geen wietplantage in huis heeft. Gelukkig is de KGB tijd al voorbij.quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:15 schreef Specularium het volgende:
zal wel geen extra rekening zijn want dat kunnen ze inderdaad niet hard maken, maar gewoon bij de te verwachten overhead kosten volgend jaar die 200.000¤ bij calculeren, delen over het aantal klanten & opgelost. Wegwerken onder de noemer "prijsstijging" en klaar.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:26 schreef DiRadical het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Eneco sterk zou staan in een rechtzaak. Jij kunt aantoenen hoeveel electriciteit je verbruikt hebt. Dat andere personen electriciteit stelen is een zaak tussen hen en Eneco.
Daar ben jij geen partij in.
Dat je transport verliezen e.d meeneemt lijkt me niet meer dan logisch.
Zelf dat je, als bedrijf, een bedrag voor wanbetalers meeneemt in je prijsstelling kan ik me ook nog wel voorstellen.
Maar on nu een extra rekening te sturen is absoluut belachelijk.
Het doel heiligt nooit middelen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 01:15 schreef Specularium het volgende:
Ja, zoals het omaatje 12 huizen verderop, die niet haar huis uit kan komen, die niets meer kan ruiken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:47 schreef buachaille het volgende:
Hele goede zet van het energiebedrijf. Ik ben al veel langer voor het collectieve straffen. Immers, criminelen hebben ook een habitat nodig om te kunnen gedijen.
Ja, ik ken die ouwe omaatjes in de oude buurten. Gaan ze boodschappen doen bij de C1000, rekenen ze een pakje boter af bij de kassa maar ondertussen proberen ze wel een paar blikken kattenvoer mee te jatten in hun karretje. En dit is geen verzonnen verhaal, heb een klasgenoot gehad die werkte in de supermarkt bij de haagse markt en die werd helemaal gek van die wijven. Nog een ander voorbeeld: heb je net een zware dag op je werk gehad, de hele dag geholt en gerend en naar dat geouwehoer moeten luisteren, blij dat je eindelijk nog een zitplaatsje heb kunnen vinden in lijn 9. Komt er zo'n oud wijf binnen die de hele dag heeft lopen winkelen in de stad en dan persé op jouw plek moet gaan zitten omdat ze zogenaamd invalide zou zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 09:56 schreef Yildiz het volgende:
Ja, zoals het omaatje 12 huizen verderop, die niet haar huis uit kan komen, die niets meer kan ruiken.
Die is inderdaad erg verantwoordelijk hiervoor..
De kop boven het artikel luidt: Hennepstroom op rekening buurtquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:57 schreef The_End het volgende:
Jezus wat een reacties zeg. Natuurlijk betalen klanten de onbetaalde rekeningen. Sterker nog; de klant betaalt alles van het salaris van de topmanager tot de koekjes bij de koffie van de werknemers. Gek he.
Dus de hele buurt moet dokken omdat toevallig enkel personen een plantage op zolder hebben?quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:47 schreef buachaille het volgende:
Hele goede zet van het energiebedrijf. Ik ben al veel langer voor het collectieve straffen. Immers, criminelen hebben ook een habitat nodig om te kunnen gedijen.
Als ik in een buurt zou wonen waar dit soort dingen gebeurden dan zou ik snel verkassen naar een andere buurt. Als het een buurt is waar ik niet graag uit verkas dan zou ik zeker even gaan praten met de illegale aftappers of ze zo snel mogelijk willen opdonderen met hun kwekerijtje. Wat wil je dan, dat heel nederland meebetaalt? Dus heel nederland moet dokken omdat enkele personen een plantage op zolder hebben? Waarom betalen de duitsers dan niet mee?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus de hele buurt moet dokken omdat toevallig enkel personen een plantage op zolder hebben?
Zou jij dat doen als het bij jou in de buurt gebeurde?
Om dat goed te monitoren moeten we eerst met zijn allen slimme meters krijgen dan kan men veel makkelijker achterhalen waar er stroom wordt afgetapt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef drexciya het volgende:
Wat ik in deze niet begrijp is dat men extreme uitschieters wat betreft stroomverbruik niet beter in de gaten houdt. Voorzover ik heb begrepen is het stroomverbruik van een wietplantage nogal buitenproportioneel. Dus als je een beetje simpele vorm van monitoring er op nahoudt moet dat zo op te sporen zijn. Waarom moeten wij lijden onder een probleem waar Essent zelf een oplossing voor heeft?
Ja allemaal aan de HRe ketelquote:Op dinsdag 30 december 2008 01:48 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik roep op tot een boycot!
We gaan hun naaien niet andersom toch?
Nou dan...hups kruip in je meterkastje!
Jullie kunnen ut
50% voor de daadwerkelijke gebruiker en de andere 50% verdelen we .quote:Stroomleverancier Eneco vordert de helft van de stroom van opgerolde hennepkwekerijen terug. De andere 50 procent wordt betaald door de rest van de elektriciteitsgebruikers in de gemeente
Ik gun oude omaatjes hun kat en ook dat ze van hun magere pensioentje af en toe ook eens wat lekkers willen halen voor de kat...quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:03 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, ik ken die ouwe omaatjes in de oude buurten. Gaan ze boodschappen doen bij de C1000, rekenen ze een pakje boter af bij de kassa maar ondertussen proberen ze wel een paar blikken kattenvoer mee te jatten in hun karretje. En dit is geen verzonnen verhaal, heb een klasgenoot gehad die werkte in de supermarkt bij de haagse markt en die werd helemaal gek van die wijven. Nog een ander voorbeeld: heb je net een zware dag op je werk gehad, de hele dag geholt en gerend en naar dat geouwehoer moeten luisteren, blij dat je eindelijk nog een zitplaatsje heb kunnen vinden in lijn 9. Komt er zo'n oud wijf binnen die de hele dag heeft lopen winkelen in de stad en dan persé op jouw plek moet gaan zitten omdat ze zogenaamd invalide zou zijnopzouten oude taart
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De eerlijkste oplossing is dat je dan als buurt gezamenlijk een plantage op zet.
Als jouw auto gejat wordt, dan claim je het geld bij de verzekering. Als je in een gebied woont waar relatief veel auto's worden gestolen...betaal je een hogere premie. Zo is het altijd al geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 08:08 schreef NorthernStar het volgende:
"De wietkwekers hebben van de energieleverancier gestolen en daarom mag Eneco het nu van jou stelen"
Hoe werkt die logica?
Als mijn auto gejat wordt mag ik die van de buurman nemen? Na een inbraak mag ik gratis winkelen bij de mediamarkt? Als een skimmer mijn rekening plundert mag ik de portemonee van Balkenende even lenen?
Nope, want dan ben je zelf een crimineel.
Waarom staat Eneco dan wel boven de wet en wie heeft hen die autoriteit gegeven?
Omdat het ze kennelijk geen ruk kan schelen, aangezien ze het toch gewoon doorbelasten.quote:Wat ik in deze niet begrijp is dat men extreme uitschieters wat betreft stroomverbruik niet beter in de gaten houdt. Voorzover ik heb begrepen is het stroomverbruik van een wietplantage nogal buitenproportioneel. Dus als je een beetje simpele vorm van monitoring er op nahoudt moet dat zo op te sporen zijn. Waarom moeten wij lijden onder een probleem waar Essent zelf een oplossing voor heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |