Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Ik blijf sowieso nog ff hangen voor Nina Simonequote:Op maandag 29 december 2008 20:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Een uurtje van extremen in het vooruitzicht, een paar juweeltjes maar ook wat bagger
quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso nog ff hangen voor Nina Simone
Ja, dat ookquote:
Zo enorm mee eens :-)quote:Op maandag 29 december 2008 19:08 schreef Vogel87 het volgende:
Jammer dat je REO Speedwagon - Keep on loving you waarschijnlijk moet missen als je de Top 2000 a gogo gaat kijken. Toch wel het hoogtepunt van dit uur
Mooiquote:
Zo hoog zou ik 'm niet zetten, maar wel een heerlijk nummer.quote:
Precies. Dat heb ik ook jaren nooit geloofd dat zij een vrouw was.quote:Op maandag 29 december 2008 21:10 schreef MadMaster het volgende:
Nina, de vrouw met de mannenstem...
Je kan er alsnog over twijfelen...quote:Op maandag 29 december 2008 21:11 schreef Neleos het volgende:
[..]
Precies. Dat heb ik ook jaren nooit geloofd dat zij een vrouw was.
Hee, wil je die mensen van knoop-in-je-zakdoek wel es niet beledigen!quote:Op maandag 29 december 2008 21:18 schreef Neleos het volgende:
Wat een Knoop-in-je-zakdoek nummer is dit.
sorry, lieve mensen van knoop-in-je-zakdoekquote:Op maandag 29 december 2008 21:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Hee, wil je die mensen van knoop-in-je-zakdoek wel es niet beledigen!
Dat klinkt als de nieuwe van de jeugd van tegenwoordig, ofzo.quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef MadMaster het volgende:
Dat 'Ik sjog dei', dat klinkt toch wel erg ranzig...
Als ik dat 'Wer Bisto' dan maar uit mijn hoofd kan krijgen...quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie
Tja, 't kan vriezen...'t kan dooien, maar doe mij maar dooie Friezen!quote:Op maandag 29 december 2008 21:26 schreef Neleos het volgende:
Ik krijg ineens behoefte om Friezen te beledigen.
Herman Finkers...quote:ELFSTEDENTOCHT
Steeds als er vorst is denkt de Fries: vorst
En controleert het water op de dikte van de korst
Koorts in elf steden. Kan de tocht gereden?
Het antwoord komt vanzelf, van de raad van elf
De elfstedentocht, zo verknocht, aan Berenburg, Berenburg
Opa Nauta heeft de tocht ooit eens gemaakt
In alleen een onderbroek en verder poedelnaakt
'k Ben speciaal vertrokken, kleumde hij, want ik ben al oud
In een lange onderbroek en nog heb ik het koud
De elfstedentocht, in de bocht, met Berenburg, Berenburg
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zouden het wel rooien
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zaten mooi te klooien
Zijn in een wak gereden, volledig overleden
Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien
De elfstedentocht, door de bocht, met Berenburg, Berenburg
Over dooi gesproken: in wereldoorlog twee
Werd hij vaak gereden, het weer zat vreselijk mee
Een koude oorlog, dat is waar, drie schaatsers vroren dood
Was toen niet zo een bezwaar: het ging van de grote hoop
quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie![]()
Zekersquote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie
En ik zing hem gewoon nog volledig meequote:Op maandag 29 december 2008 21:39 schreef MadMaster het volgende:
Like a bat out of hell I'll be gone when the morning comes...
Idem hier...quote:Op maandag 29 december 2008 21:42 schreef cafca het volgende:
[..]
En ik zing hem gewoon nog volledig mee
Yepquote:Op maandag 29 december 2008 21:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ah, dit nummer is dus van de Electric Light Orchestra
Hopelijk kom je dan niet bedrogen uit...quote:Op maandag 29 december 2008 21:50 schreef Terreros85 het volgende:
Hierna het nummer met de leukste intro. Heerlijk om mee wakker te worden
Knippen ze gvd het intro eraf!quote:Op maandag 29 december 2008 21:50 schreef Terreros85 het volgende:
Hierna het nummer met de leukste intro. Heerlijk om mee wakker te worden
die is wel mooi idd. Maar het gaat me om het deuntje waar het nummer mee opent. Dat is echt heerlijk energiekquote:
Je bent niet de enigequote:
De Amerikaanse versiequote:Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Relayer het volgende:
bah, gecensureerde race
Kun je die ook precies andersom posten?quote:Op maandag 29 december 2008 22:05 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Dit uur:
626 André Hazes Kleine jongen
627 UB40 Kingston town
628 ABBA One of us
629 Beach Boys Tears in the morning
630 Anita Meyer Why tell me why
631 Elvis Presley Love me tender
632 Simon & Garfunkel El condor pasa (If I could)
633 Tim Hardin How can we hang on to a dream
634 Lucifer House for sale
635 Elvis Presley Can't help falling in love with you
636 Boudewijn de Groot Tip van de sluier
637 Lenny Kravitz Let love rule
638 Sniff 'n the Tears Driver's seat
639 Michael Jackson Beat it
640 Rare Earth Get ready
OK!quote:Op maandag 29 december 2008 22:08 schreef Wexy het volgende:
[..]
Kun je die ook precies andersom posten?
nu lijkt het of hazes als eerste komt.......
Niet dat k het erg vind dat ik mn geluid straks tenminste nog uit kan doen... maar is wel makkelijker als het er op volorde van draaien staat.
Hij was dit jaar op Werchter erg goed.... de keer daarvoor ook veel lange uitlopen..quote:Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef MadMaster het volgende:
Let Love Rule duurde afgelopen september in de HMH zo'n 20 minuten, waarbij Lenny zonodig alle aanwezigen in de zaal een handje moest schudden...
Toch volgend jaar maar weer bekijken in het Westerpark...
Komt ie daaar dan??????quote:Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef MadMaster het volgende:
Let Love Rule duurde afgelopen september in de HMH zo'n 20 minuten, waarbij Lenny zonodig alle aanwezigen in de zaal een handje moest schudden...
Toch volgend jaar maar weer bekijken in het Westerpark...
ja, nee, kloptquote:Op maandag 29 december 2008 22:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lekker geschaatst, niet gevallen? Het was wel vreselijk koud... brrrr.
die is ook het mooistequote:Op maandag 29 december 2008 22:18 schreef Wickedangel het volgende:
De subtop vind ik het altijd het leukst, zo tussen de 600/500 en de 100.
Dat was duidelijkquote:Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Bluezz het volgende:
Ehm, nou ja geachte aanwezigen, ik ben een 'beetje' fan van hem
Dat is niet onopgemerkt gebleven.quote:Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Bluezz het volgende:
quote:Op maandag 29 december 2008 22:19 schreef D.Rose het volgende:
[..]
ja, nee, klopt
Het ijs kraakte wel, dat was soms even spannend
Dan wist je ongetwijfeld al dat 'ie in juni in het Westerpark staat...quote:Op maandag 29 december 2008 22:20 schreef Bluezz het volgende:
Ehm ja, slechte fan, maar ik volg dat te weinig, en ben dan ook altijd te laatquote:Op maandag 29 december 2008 22:25 schreef MadMaster het volgende:
Dan wist je ongetwijfeld al dat 'ie in juni in het Westerpark staat...
Lekker buiten in de natuur glijdend over het ijs. Voor die paar keer dat het kan, een leuke bezigheidquote:Op maandag 29 december 2008 22:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
![]()
Ik heb dus helemaal niets met schaatsen
Dit nummer vind ik trouwens wat minder van Boudewijn.
We deden dat vroeger op school ook, ik vond het vreselijk die dagen, ik ging liever naar school.quote:Op maandag 29 december 2008 22:29 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Lekker buiten in de natuur glijdend over het ijs. Voor die paar keer dat het kan, een leuke bezigheid
Wij deden dat nooit met schoolquote:Op maandag 29 december 2008 22:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
We deden dat vroeger op school ook, ik vond het vreselijk die dagen, ik ging liever naar school.![]()
Peaceman is net wat ziekjes naar bed gegaan...hopelijk knapt hij een beetje op....
Doet iemand hier al de songteksten trouwens??
wens pees beterschapquote:Op maandag 29 december 2008 22:31 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
We deden dat vroeger op school ook, ik vond het vreselijk die dagen, ik ging liever naar school.![]()
Peaceman is net wat ziekjes naar bed gegaan...hopelijk knapt hij een beetje op....
Doet iemand hier al de songteksten trouwens??
Stomme school van jouquote:Op maandag 29 december 2008 22:34 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Wij deden dat nooit met school
Wens 'm maar beterschap
Nee, nog niet, maar zodra je begint nemen vast meedere mensen het weer over![]()
Die tekst gaat ook echt helemaal nergens over he? Gewoon een boel Engelse zinnen met een jankende getoupeerde blonde vrouw, en je hebt een hit in Nederland.quote:Op maandag 29 december 2008 22:40 schreef Diaan73 het volgende:
When I was young I felt the need of learning, learning
Love I was told kept the wheel on turning, turning
Still I'm trying to find, peace of mine inside
For once in your life you feel the urge of knowing, knowing
and wondering Why
Come on people, better use our sense, our time is running out
there ain't no doubt about
We can make it, try to rearrange it if there's a price we got
to toss the dice
Oooh, won't you tell me what's right
Ooh Yeah, won't you tell me what's wrong
Ooh won't you tell me what's right. Somebody tell me now
Believe in Destiny, Believe in Humanity, Believe in we'll meet again
Somehow, Somewhere, Someday.
Why tell me, Why, tell me why, tell me why do I pray
I need to know right now oooh.
Why tell me, Why, tell me why, tell me why do I pray
I hope that freedom soon will come our way
Why tell me, Why
Come on people, lent a helpin' hand, no need to fuss
and fight we all know where we stand
Help me make it, try to rearrange it
Name your price and I will toss the dice
Oooh, won't you tell me what's right
Ooh Yeah, won't you tell me what's wrong
Ooh won't you tell me what's right. Somebody tell me now
Believe in Destiny, Believe in Humanity, Believe in we'll meet again
Of je moeder wordt dementquote:Op maandag 29 december 2008 22:45 schreef Wexy het volgende:
hoor ik net van mn ma dat zij tot vandaag dacht dat dit nummer van de beatles was... mijn muziekkennis is beter dan die van mn ma.... en dat met 28... vrij netjes ;D
Goh dat verbaast me nu heel erg....quote:Op maandag 29 december 2008 22:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mijn muziekkennis is beter dan die van mn vader en mn moeder..heck, mn hele familie bij elkaar
Suggereer je nu dat er ook nummers zijn van Abba die niet tot de zeik-categorie behoren?quote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Dit vind ik echt zo'n zeiknummer van Abba
Nou dat hoeft ook weer niet, maar dit nummer is niet veel inderdaad.quote:
We kunnen je voordragen voor een lintje.quote:Op maandag 29 december 2008 22:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mijn muziekkennis is beter dan die van mn vader en mn moeder..heck, mn hele familie bij elkaar
Ja die zijn er wel hoorquote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat er ook nummers zijn van Abba die niet tot de zeik-categorie behoren?
quote:Op maandag 29 december 2008 22:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Suggereer je nu dat er ook nummers zijn van Abba die niet tot de zeik-categorie behoren?
quote:Op maandag 29 december 2008 22:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja die zijn er wel hoorze hebben er best leuke tussen zitten.
One of us is crying, It is mequote:
Voor een banaanvraag krijg je een banquote:Op maandag 29 december 2008 22:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Stuur een mailtje naar de moderators hier...
quote:Op maandag 29 december 2008 22:51 schreef Neleos het volgende:
Dit is wel een overbodig nummer inderdaad. Gelukkig straks nog Andre Hazes.
Waar Google Images vorig jaar wel hele vreemde hits gaf op 'kleine jongen'...quote:Op maandag 29 december 2008 22:51 schreef Neleos het volgende:
Dit is wel een overbodig nummer inderdaad. Gelukkig straks nog Andre Hazes.
Afschuwelijk nummer van André Hazes, in de categorie van De Vlieger...quote:Op maandag 29 december 2008 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar Google Images vorig jaar wel hele vreemde hits gaf op 'kleine jongen'...
Ah, dus daaaaar kende ik het vanquote:Op maandag 29 december 2008 22:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ah Stars Are Blind van Paris Hilton
Ik vind André helemaal niet fijnquote:Op maandag 29 december 2008 22:53 schreef Neleos het volgende:
[..]
Kleine jongen is inderdaad niet zijn beste nummer, maar toch fijn.
Hehequote:Op maandag 29 december 2008 22:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waar Google Images vorig jaar wel hele vreemde hits gaf op 'kleine jongen'...
quote:Op maandag 29 december 2008 22:55 schreef Fred_B het volgende:
Een nummer van Dre is nooit weg, hoewel er leukere van hem in de lijst zijn genoteerd.
volgens mij was ik dat, en kijk wat er van komtquote:Op maandag 29 december 2008 22:57 schreef djenneke het volgende:
Wie heeft er ooit besloten dat André zo geweldig is?
Maar daarom juist is ie ook zo goed. Hij is echt.quote:Op maandag 29 december 2008 22:57 schreef djenneke het volgende:
Wie heeft er ooit besloten dat André zo geweldig is?
Want ik zie het niet. En ik ga het ook niet zien. Het beste wat ik erover kan zeggen is dat de man het met hart en ziel deed. Wat deed? Nou, zuipen, vreten, en vooruit, ook zingen.
Na 16 biertjes en een autocue om je eigen teksten te kunnen zingen?quote:Op maandag 29 december 2008 22:58 schreef Neleos het volgende:
[..]
Maar daarom juist is ie ook zo goed. Hij is echt.
Jij!quote:Op maandag 29 december 2008 22:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
volgens mij was ik dat, en kijk wat er van komt
Alsof jij na ik weet niet hoeveel bier ook niet met hart en ziel zingt. Ik wel altijd. Mooi is anders, maar ach.quote:Op maandag 29 december 2008 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na 16 biertjes en een autocue om je eigen teksten te kunnen zingen?
welterusten lieve Fredquote:Op maandag 29 december 2008 23:00 schreef Fred_B het volgende:
Zo, ik ga nog even een uurtje in bed verderluisteren. Morgenochtend moet ik er weer vroeg uit. Nog veel luisterplezier allemaal!
quote:Op maandag 29 december 2008 22:58 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Volgend uur, in order of appearance
.....
Lekker lijstje
Ik drink geen bier...quote:Op maandag 29 december 2008 23:00 schreef djenneke het volgende:
[..]
Alsof jij na ik weet niet hoeveel bier ook niet met hart en ziel zingt. Ik wel altijd. Mooi is anders, maar ach.
Ik ben in 2001 nog naar een concert van hem geweestquote:Op maandag 29 december 2008 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, dat was op het eind...quote:Op maandag 29 december 2008 22:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was bij al z'n grote concerten.quote:
Ik gok dat dat voor de meeste in dit topic geldtquote:Op maandag 29 december 2008 22:47 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Nou, mijn moeder is een wandelende muziekencyclopedie. Dat win ik niet hoor.quote:Op maandag 29 december 2008 23:04 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik gok dat dat voor de meeste in dit topic geldt
Owh, dat zal wel dan zo zijn. Maar blijf het toch mooie liedjes vinden.quote:Op maandag 29 december 2008 23:03 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat was bij al z'n grote concerten.
Hij was zo nerveus dat hij na 3 songs het podium weer verliet om Jody Bernal, Johnny Logan of een ander het gat op te laten vullen.
Uitzonderingen bevestigen de regelquote:Op maandag 29 december 2008 23:05 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder is een wandelende muziekencyclopedie. Dat win ik niet hoor.
Zo te zien was Frank Sinatra de eerste in 1945quote:Op maandag 29 december 2008 23:08 schreef MadMaster het volgende:
LEEN
De originele single uit 1976.
Classic material. Supportersanthem. We draaiden hem grijs. En nog steeds. Onze boy Leen gaat nooit verloren. En wie de fok is Gerry Marsden dan? Met ze neppe pacemakers.
als ik dat gevonden heb is het nummer alweer afgekaptquote:Op maandag 29 december 2008 23:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Plaats dan het echte logo...
[ afbeelding ]
http://www.footballculture.nl/quote:Op maandag 29 december 2008 23:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Zo te zien was Frank Sinatra de eerste in 1945
Deze is wel veel mooierquote:Op maandag 29 december 2008 23:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Plaats dan het echte logo...
[ afbeelding ]
"You'll Never Walk Alone" is a show tune from the 1945 Rodgers and Hammerstein musical, Carousel.quote:Op maandag 29 december 2008 23:10 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Zo te zien was Frank Sinatra de eerste in 1945
Dat zou knap zijnquote:Op maandag 29 december 2008 23:11 schreef tong80 het volgende:
Ik schakel over 15 minuten in
Zal wel weer Phil Collins worden
Aaaaaah......heerlijk!quote:Op maandag 29 december 2008 23:07 schreef Diaan73 het volgende:
De enige echte!!!
When you walk
through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid
of the dark.
At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet silver
Song of a lark.
Walk on through the wind
Walk on through the rain
Though your dreams
Be tossed and blown.
Walk on
walk on
With hope in your hearts
I And you'll
never walk alone
You'll never walk alone.
Walk on
walk on
. . .
Zeker zeker!quote:Op maandag 29 december 2008 23:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Twente! Twente! Enschede is een STAD!!
Ik dacht Achmedquote:Op maandag 29 december 2008 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bijna niemand kent z'n originele naam nog...
Ik weet het wel, maar ik zeg het nietquote:Op maandag 29 december 2008 23:16 schreef MadMaster het volgende:
Heel goed. Laat 'm niet ver-ajacieden door Peaceman.quote:Op maandag 29 december 2008 23:17 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Twan is tegenwoordig ook helemaal into Twente, erg fanatiek: leuk hoor.
Erg fijn jaquote:Op maandag 29 december 2008 23:18 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Moody Blues Tuesday afternoon
Mooi
Dat gaat niet (meer) lukken. Peaceman gaat tzt zn pijlen richten op de baby.quote:Op maandag 29 december 2008 23:18 schreef Neleos het volgende:
[..]
Heel goed. Laat 'm niet ver-ajacieden door Peaceman.
Stephen Demetre Georgiouquote:Op maandag 29 december 2008 23:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat valt te betwisten, maar wel een fijn stukje vinylquote:Op maandag 29 december 2008 23:19 schreef Relayer het volgende:
Days of future passed, eerste progplaat ooit!
Als die wat ouder is, is de Grolsch Veste af. Dus de baby wordt ook wel Twente fan.quote:Op maandag 29 december 2008 23:19 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat gaat niet (meer) lukken. Peaceman gaat tzt zn pijlen richten op de baby.
quote:Op maandag 29 december 2008 23:22 schreef Neleos het volgende:
[..]
Als die wat ouder is, is de Grolsch Veste af. Dus de baby wordt ook wel Twente fan.
quote:Op maandag 29 december 2008 23:23 schreef het_fokschaap het volgende:
staat Radio Ga ga er ook nog in ergens ?
da's volgens mij het eerste Queen nummer wat ik een beetje aktief heb meegekregen vroegah...en dat vond ik leukquote:
Dan ga ik dekking zoeken, ik hou, tot grote frustratie van Peaceman, niet zo van The Eagles.quote:Op maandag 29 december 2008 23:27 schreef Neleos het volgende:
Dit is wat er gebeurd met mensen die niet van The Eagles houden.![]()
[ afbeelding ]
Apart, bij mij doet ie het prima, terwijl mijn pc helemaal verrot is.quote:Op maandag 29 december 2008 23:28 schreef MaJo het volgende:
Er is echt iets raars aan de hand met mijn online player. Ik kreeg na Queen weer Tuesday Afternoon![]()
![]()
quote:Op maandag 29 december 2008 23:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dan ga ik dekking zoeken, ik hou, tot grote frustratie van Peaceman, niet zo van The Eagles.
quote:Op maandag 29 december 2008 23:30 schreef Relayer het volgende:
Een van de weinige leuke nummers van Chicago
Beginnings en Does anybody know... zijn toch wel fijnquote:Op maandag 29 december 2008 23:30 schreef Relayer het volgende:
Een van de weinige leuke nummers van Chicago
Staat er niet in. Glory of Love toch?quote:Op maandag 29 december 2008 23:31 schreef het_fokschaap het volgende:
staat het Karate Kid nummer van Peter Cetera toevallig hoger ?
jaquote:Op maandag 29 december 2008 23:33 schreef djenneke het volgende:
[..]
Staat er niet in. Glory of Love toch?
quote:Op maandag 29 december 2008 23:36 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Paar heerlijke nummers achter elkaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |