Luister mee via Radio 2 of via de stream op het internet.quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Ik blijf sowieso nog ff hangen voor Nina Simonequote:Op maandag 29 december 2008 20:55 schreef TradeMarkie het volgende:
Een uurtje van extremen in het vooruitzicht, een paar juweeltjes maar ook wat bagger
quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef Neleos het volgende:
[..]
Ik blijf sowieso nog ff hangen voor Nina Simone
Ja, dat ookquote:
Zo enorm mee eens :-)quote:Op maandag 29 december 2008 19:08 schreef Vogel87 het volgende:
Jammer dat je REO Speedwagon - Keep on loving you waarschijnlijk moet missen als je de Top 2000 a gogo gaat kijken. Toch wel het hoogtepunt van dit uur
Mooiquote:
Zo hoog zou ik 'm niet zetten, maar wel een heerlijk nummer.quote:
Precies. Dat heb ik ook jaren nooit geloofd dat zij een vrouw was.quote:Op maandag 29 december 2008 21:10 schreef MadMaster het volgende:
Nina, de vrouw met de mannenstem...
Je kan er alsnog over twijfelen...quote:Op maandag 29 december 2008 21:11 schreef Neleos het volgende:
[..]
Precies. Dat heb ik ook jaren nooit geloofd dat zij een vrouw was.
Hee, wil je die mensen van knoop-in-je-zakdoek wel es niet beledigen!quote:Op maandag 29 december 2008 21:18 schreef Neleos het volgende:
Wat een Knoop-in-je-zakdoek nummer is dit.
sorry, lieve mensen van knoop-in-je-zakdoekquote:Op maandag 29 december 2008 21:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Hee, wil je die mensen van knoop-in-je-zakdoek wel es niet beledigen!
Dat klinkt als de nieuwe van de jeugd van tegenwoordig, ofzo.quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef MadMaster het volgende:
Dat 'Ik sjog dei', dat klinkt toch wel erg ranzig...
Als ik dat 'Wer Bisto' dan maar uit mijn hoofd kan krijgen...quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie
Tja, 't kan vriezen...'t kan dooien, maar doe mij maar dooie Friezen!quote:Op maandag 29 december 2008 21:26 schreef Neleos het volgende:
Ik krijg ineens behoefte om Friezen te beledigen.
Herman Finkers...quote:ELFSTEDENTOCHT
Steeds als er vorst is denkt de Fries: vorst
En controleert het water op de dikte van de korst
Koorts in elf steden. Kan de tocht gereden?
Het antwoord komt vanzelf, van de raad van elf
De elfstedentocht, zo verknocht, aan Berenburg, Berenburg
Opa Nauta heeft de tocht ooit eens gemaakt
In alleen een onderbroek en verder poedelnaakt
'k Ben speciaal vertrokken, kleumde hij, want ik ben al oud
In een lange onderbroek en nog heb ik het koud
De elfstedentocht, in de bocht, met Berenburg, Berenburg
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zouden het wel rooien
Tjibbe, Sjoerd en Wibbe die zaten mooi te klooien
Zijn in een wak gereden, volledig overleden
Zo heb je 't over Friezen, zo heb je 't over dooien
De elfstedentocht, door de bocht, met Berenburg, Berenburg
Over dooi gesproken: in wereldoorlog twee
Werd hij vaak gereden, het weer zat vreselijk mee
Een koude oorlog, dat is waar, drie schaatsers vroren dood
Was toen niet zo een bezwaar: het ging van de grote hoop
quote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie![]()
Zekersquote:Op maandag 29 december 2008 21:27 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Mooi nummer van ELO als compensatie
En ik zing hem gewoon nog volledig meequote:Op maandag 29 december 2008 21:39 schreef MadMaster het volgende:
Like a bat out of hell I'll be gone when the morning comes...
Idem hier...quote:Op maandag 29 december 2008 21:42 schreef cafca het volgende:
[..]
En ik zing hem gewoon nog volledig mee
Yepquote:Op maandag 29 december 2008 21:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Ah, dit nummer is dus van de Electric Light Orchestra
Hopelijk kom je dan niet bedrogen uit...quote:Op maandag 29 december 2008 21:50 schreef Terreros85 het volgende:
Hierna het nummer met de leukste intro. Heerlijk om mee wakker te worden
Knippen ze gvd het intro eraf!quote:Op maandag 29 december 2008 21:50 schreef Terreros85 het volgende:
Hierna het nummer met de leukste intro. Heerlijk om mee wakker te worden
die is wel mooi idd. Maar het gaat me om het deuntje waar het nummer mee opent. Dat is echt heerlijk energiekquote:
Je bent niet de enigequote:
De Amerikaanse versiequote:Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef Relayer het volgende:
bah, gecensureerde race
Kun je die ook precies andersom posten?quote:Op maandag 29 december 2008 22:05 schreef OutOfThisWorld het volgende:
Dit uur:
626 André Hazes Kleine jongen
627 UB40 Kingston town
628 ABBA One of us
629 Beach Boys Tears in the morning
630 Anita Meyer Why tell me why
631 Elvis Presley Love me tender
632 Simon & Garfunkel El condor pasa (If I could)
633 Tim Hardin How can we hang on to a dream
634 Lucifer House for sale
635 Elvis Presley Can't help falling in love with you
636 Boudewijn de Groot Tip van de sluier
637 Lenny Kravitz Let love rule
638 Sniff 'n the Tears Driver's seat
639 Michael Jackson Beat it
640 Rare Earth Get ready
OK!quote:Op maandag 29 december 2008 22:08 schreef Wexy het volgende:
[..]
Kun je die ook precies andersom posten?
nu lijkt het of hazes als eerste komt.......
Niet dat k het erg vind dat ik mn geluid straks tenminste nog uit kan doen... maar is wel makkelijker als het er op volorde van draaien staat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |