Misschien omdat de joden ontwikkeld en vaak succesvol zijn ? arabieren zijn dat niet....quote:Op maandag 29 december 2008 17:16 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kan het toch dat het onderwerp Israel altijd tot zulke verhitte discussies leidt?
Ik vind het in en in triest voor de burgerslachtoffers.quote:Op maandag 29 december 2008 17:24 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Partij kiezen in dit conflict (cq. deze oorlog) is één ding, maar gaan juichen om elke nieuwe aanval die tientallen, honderden doden veroorzaakt, is toch wel erg ongepast.
Ze bezetten Israelisch grondgebied.quote:Op maandag 29 december 2008 17:26 schreef joepjuhhh het volgende:
waarom is er toch zoveel haat tegen de Palestijnen?
quote:Op maandag 29 december 2008 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ze bezetten Israelisch grondgebied.
Helemaal mee eens. Ik vind de inhoud van deze topics ook gewoon smakeloos.quote:Op maandag 29 december 2008 17:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het in en in triest voor de burgerslachtoffers.
Ik weet niet altijd goed wat propaganda is van beide zijden. Maar als ik die afbeeldingen zie met onschuldige kinderen die gedood of gewond zijn, dan vind ik dat heel erg.
Maakt mij niet uit of het een Israelisch kind of een Palestijns kind is.
Mensen die hierbij gaan zitten juichen, maken mij gewoon misselijk.![]()
waarschuwen? je bedoelt raketten afvuren zonder waarschuwing?quote:Op maandag 29 december 2008 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hamas waarschuwt Israelische burgers al sinds jaar en dag. Dan is het goed.
duh!quote:
Beetje jammer dat de vraag onbeantwoord blijft idd. Israel heeft sterkste raket schild van het midden oosten en de capaciteit om duizenden per minuut uit te schakelen, Had Israel ze gebruikt was Hamas voor niets bezig.quote:
palestina, bestond eerder, en het was de taak van de britten om palestina een zelf bestuurt te geven.quote:
palestijnen is tot in den treure voorgesteld om een eigen staat te hebben. jammer dat arafat en zijn opvolgers dat niet wilden.quote:Op maandag 29 december 2008 17:30 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
palestina, bestond eerder, en het was de taak van de britten om palestina een zelf bestuurt te geven.
Totdat israel er kwam.
Nee, gewoon waarschuwen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarschuwen? je bedoelt raketten afvuren zonder warschuwing?
Inderdaad, een eigen staat. Zonder koloniale nederzettingen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
palestijnen is tot in den treure voorgesteld om een eigen staat te hebben. jammer dat arafat en zijn opvolgers dat niet wilden.
Zover ik weet hebben verscheidene Westerse landen ook op een onderhandelde oplossing voor de Westelijke Sahara aangedrongen; een positie die niet veel verschilt van het 'algemene' Westerse standpunt inzake Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 17:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, het goedpraten van dit soort acties heeft natuurlijk veel voordeel. Immers, als het Westen consequent wil zijn en dergelijke retoriek dus aanvaard, dan mag Marokko de Westelijke Sahara houden en kan Turkije wellicht nog wat delen van Griekenland innemen.
pardon?quote:Op maandag 29 december 2008 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
palestijnen is tot in den treure voorgesteld om een eigen staat te hebben. jammer dat arafat en zijn opvolgers dat niet wilden.
In dezelfde tijd toen Israël de voorkeur voor Hamas had en beiden tegen elkaar uitspeelde bedoel je?quote:Op maandag 29 december 2008 17:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
Ik zou de veto's er nog maar eens op na lezen dan. Pas dan zie je het essentiële verschil in beleid.quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben verscheidene Westerse landen ook op een onderhandelde oplossing voor de Westelijke Sahara aangedrongen; een positie die niet veel verschilt van het 'algemene' Westerse standpunt inzake Israel.
oh gouttegut. de palestijnen zijn weer om de tuin geleid door hun aartsvijand...quote:Op maandag 29 december 2008 17:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In dezelfde tijd toen Israël de voorkeur voor Hamas had en beiden tegen elkaar uitspeelde bedoel je?
Oh dat is weer eens een totaal ander aanpak en oplossing dan :quote:Op maandag 29 december 2008 17:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh gouttegut. de palestijnen zijn weer om de tuin geleid door hun aartsvijand...
kom op zeg. er is genoeg haat om niet te vallen voor eventuele, door anderen toegeschreven, zogenaamde israelische doorzichtigheid.
zou je bijna denken.. bijna dan hé.quote:palestijnen is tot in den treure voorgesteld om een eigen staat te hebben. jammer dat arafat en zijn opvolgers dat niet wilden.
wat ik denk is niet zo interessant, wat er gebeurt des te meer. feiten zijn feiten.quote:Op maandag 29 december 2008 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dat is weer eens een totaal ander aanpak en oplossing dan :
[..]
zou je bijna denken.. bijna dan hé.
Triggershot, Kan je mij nu uitleggen of je nu pro israel bent, of pro palestina.?quote:Op maandag 29 december 2008 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oh dat is weer eens een totaal ander aanpak en oplossing dan :
[..]
zou je bijna denken.. bijna dan hé.
hij is propalestinian. en vandaag in de contramine.quote:Op maandag 29 december 2008 17:41 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
Triggershot, Kan je mij nu uitleggen of je nu pro israel bent, of pro palestina.?
Ik volg je niet meer, ik dacht Pro israel, maar ik kan er nu geen hoogte meer van krijgen.
Het zijn natuurlijk ook niet exact vergelijkbare situaties; zo zouden de Israeli's - in het hypothetische geval van een volledige ontbinding van de Israelische staat - een statenloze natie vormen, in tegenstelling tot de Marokkaanse natie, die in een vergelijkbaar geval nog altijd Marokko proper als staat zou hebben.quote:Op maandag 29 december 2008 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou de veto's er nog maar eens op na lezen dan. Pas dan zie je het essentiële verschil in beleid.
Uiteindelijk is dat wel de enige oplossing ja.quote:Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef HarryP het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat er op een punt in de geschiedenis een situatie was waarmee je kan leven maar wel leven NU. En nu is de situatie dat er de staat Israel is en nog 2 gebieden die ook een staat willen vormen. (hoogstwaarschijnlijk los van elkaar).
Hamas laat zien hoe het niet moet en Fatah laat zien hoe het wel moet, laten zien dat je als goede buur naast elkaar kan leven.
tuuuurlijk gast, droom verderquote:Op maandag 29 december 2008 17:43 schreef ouderejongere het volgende:
Kan de topictitel worden aangepast? Het is een defensief. Defensief tegen rakettengooiers en tegen de terroristische organisatie Hamas. Palestijnen zijn juist een offensief gestart.
Ah je wilt feiten?quote:Op maandag 29 december 2008 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ik denk is niet zo interessant, wat er gebeurt des te meer. feiten zijn feiten.
Israël importeerde vorig jaar gemiddeld 223.000 vaten olie per dag.quote:Op maandag 29 december 2008 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Welk land levert Israel eigenlijk olie?
Israël heeft een overeenkomst met de VS wat betreft olie. Ook met Egypte, wat overeengekomen is in het vredesakkoord.quote:Given the grim state of Arab-Israeli relations, where does Israel get its oil?
Russia and former Soviet republics. Israel produces only a couple thousand barrels of oil a day, which means it relies on the global market for more than 99 percent of its consumption. It's difficult to name all of the country's suppliers—in 2004, Israel's minister of national infrastructures admitted that "Israel's situation is complicated. We don't have diplomatic relations with most of the countries from which we import oil." But over the past 25 years, significant fuel imports have come from Angola, Colombia, Mexico, Egypt, and Norway. In more recent times, the Israelis have turned to Russia, Kazakhstan, and some of the other -stans for the bulk of their oil.
Israël heeft twee rafinaderijen die in Haifa en Ashdod staan (allebei aan de kust).quote:Israel pushes to reduce oil dependency
"Israel doesn't import oil from the Arab world, not directly, anyway. Israel buys most of its oil from Russia and the former Soviet republics of Georgia and Ukraine. This area, too, has its problems. Just look at what is happening these days between Russia and Georgia."
heeft iemand nog de overwinningscijfers van de democratisch gekozen hamas? elk percentage dat voor hamas stemde is een dood percentage.quote:Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef HarryP het volgende:
Allemaal leuk en aardig dat er op een punt in de geschiedenis een situatie was waarmee je kan leven maar wel leven NU. En nu is de situatie dat er de staat Israel is en nog 2 gebieden die ook een staat willen vormen. (hoogstwaarschijnlijk los van elkaar).
Hamas laat zien hoe het niet moet en Fatah laat zien hoe het wel moet, laten zien dat je als goede buur naast elkaar kan leven.
tuurlijk bouw een dikke muur om die twee gebieden, plunder,brand en schiet daar alles plat.quote:Op maandag 29 december 2008 17:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Uiteindelijk is dat wel de enige oplossing ja.
Ik ben pro rechtvaardigheid vanuit mijn eigen referentiekader. Israel is zeker niet the root of all evil en Palestina zeker niet the root of innocence. Waarheid ligt ergenssss ummmm in het midden.quote:Op maandag 29 december 2008 17:41 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
Triggershot, Kan je mij nu uitleggen of je nu pro israel bent, of pro palestina.?
Ik volg je niet meer, ik dacht Pro israel, maar ik kan er nu geen hoogte meer van krijgen.
Waar haal je dat nou weer vandaan? Dat zeg ik toch nergens?quote:Op maandag 29 december 2008 17:45 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
tuurlijk bouw een dikke muur om die twee gebieden, plunder,brand en schiet daar alles plat.
Breid israel nog even uit en dan is het probleem opgelost.
Het is wel weer te betreuren dat Israel, ondanks de relatief goede betrekkingen met het Fatah-regime, enkel lippendienst bewijst aa het reduceren van het aantal Israelische nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever, zeker gezien een aantal van deze nederzettingen nou niet echt een goede dienst weet te bewijzen aan het vredesproces.quote:Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef HarryP het volgende:
Semi filosofische semantische discussiesquote:Op maandag 29 december 2008 17:42 schreef Klopkoek het volgende:
Feiten zijn feiten en interpretaties van feiten zijn interpretaties.
Ja, eens. En het blijft een moeilijke kwestie juist als je niet uitgesproken achter 1 van beiden staat.quote:Op maandag 29 december 2008 17:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben pro rechtvaardigheid vanuit mijn eigen referentiekader. Israel is zeker niet the root of all evil en Palestina zeker niet the root of innocence. Waarheid ligt ergenssss ummmm in het midden.
elk emotioneel gedreven regime kan omdraaien als een blad aan de boom. dat hebben we gezien met al qaida, met hamas, met plo, met ira, met zoveel.quote:Op maandag 29 december 2008 17:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah je wilt feiten?
Feit is dat men jaren de voorkeur gaf aan Hamas als gesprekspartner omdat Arafat enco terroristisch was.
Arafat gaat dood, zelfde organisatie die jarenlang de voorkeur genoot werd ineens te gevaarlijk voor de Israëlische staat. Na de dood van Arafat moesten er dan ook een democratisch gekozen partij aan de macht komen, dictatuur van Fatah moest weg! Verkiezingen, Hamas aan de macht : Westen verwerpt de uitslagen, isoleert Hamas en Gaza en ineens is Fatah een instrument voor vredesbesprekingen en onderhandelingen.
Nee, nee, vergis je niet het is geen goedkope Bollywoodscript of een mop van Ab normaal, het is het beleid van Israël en het gevolg van de eisen die het Westen stelde om vervolgens de democratie maar weer om zeep te helpen.
Je wilt, de twee gebieden onafhankelijk van elkaar omtoveren tot een staat.quote:Op maandag 29 december 2008 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar haal je dat nou weer vandaan? Dat zeg ik toch nergens?
57 burgers die zich te dicht bij de doelen hebben bevonden valt nog wel mee, ze wisten wat er ging komen.quote:Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef Mr_Memory het volgende:
350 doden (waarvan 57 burgerdoden)![]()
1450 gewonden![]()
Tjee waar moet dat heen...
De vraag is wie is nou reactionair? Israël & het westen hebben net zo goed een aandeel in het mislukken van de vredesbesprekingen als dat Palestina dat heeft.quote:Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
elk emotioneel gedreven regime kan omdraaien als een blad aan de boom. dat hebben we gezien met al qaida, met hamas, met plo, met ira, met zoveel.
ik neem aan dat jij een vreedzaame muur niet misgunt aan een volk dat zijn stinkende best doet de vrede te bewaren ten aanzien van barbaren?quote:Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef joepjuhhh het volgende:
[..]
Je wilt, de twee gebieden onafhankelijk van elkaar omtoveren tot een staat.
En wees er maar zeker van dat israel zorgt voor die muur, die gaan ze echt niet afbreken.
bron: Hamas (= joden aan het gas)quote:Op maandag 29 december 2008 17:48 schreef Mr_Memory het volgende:
350 doden (waarvan 57 burgerdoden)![]()
1450 gewonden![]()
Tjee waar moet dat heen...
als iedereen evenveel schuld zou hebben, dan is er met de terugslag van israel niks mis.quote:Op maandag 29 december 2008 17:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De vraag is wie is nou reactionair? Israël & het westen hebben net zo goed een aandeel in het mislukken van de vredesbesprekingen als dat Palestina dat heeft.
vreedzaame muurquote:Op maandag 29 december 2008 17:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik neem aan dat jij een vreedzaame muur niet misgunt aan een volk dat zijn stinkende best doet de vrede te bewaren ten aanzien van barbaren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |