Het was wel een fiks reisjaar eigenlijk, zelfs voor mijn doen...
Januari: Een lang weekend
London met een vriendin. Eigenlijk geen echte toeristische dingen gedaan, maar wel lekker geshopt, gegeten en naar de Lion King geweest. En gewoon erg gezellig.
Februari: Eerst voor werk naar
Tanzania, daarna kwam lief ook daarheen en hebben we een 8 dagen samen gedaan daar: 5 dagen heerlijk op Zanzibar, daarna nog twee dagen op safari (Lake Manyara). Echt geweldig en super dat hij het nu ook eindelijk allemaal een keer kon zien!
Maart: Twee dagen
London voor werk. Nadeel: erg weinig tijd om iets zelf te doen. Voordeel: zat in een hele leuke wijk, één die ik een volgende keer toch nog eens verder ga bekijken!
April: Dagje
Antwerpen. Blijft een geweldige stad om te shoppen voor kleding.
Ook in April: Tien dagen werk in
Ecuador met tussendoor een weekendje strand (Atacames) met een goede Ecuadoriaanse vriend. Erg leuk om de Ecuadoriaanse versie van een strandvakantie te zien!
Juni: Vakantie naar
New York en
Toronto. In Toronto een goede vriendin bezocht en dat eindelijk maar eens gecombineerd met een trip naar New York. Wat een fan-tas-ti-sche stad! Absoluut een hoogtepunt van het afgelopen reisjaar.
Augustus: Weer voor werk naar
Tanzania. Helaas weinig tijd gehad voor uitjes, afgezien van een terrasje op de laatste dag.
September/Oktober: Vakantie, met lief naar
Bangkok, Cambodja en Laos voor dik drie weken. Eindelijk eens "echt" naar Azië dus. Erg de moeite waard, ontzettende mooie dingen gezien en gedaan. Hoogtepunten: de boeddistische monniken, de olifanten en de vele trips het land in op brommertjes en fietsjes.
Oktober: Voor werk naar
Ghana, alleen maar rondgerend (wel een leuk sitebezoek op het überplatteland

) en de laatste middag voor de vlucht nog een beetje gerelaxed aan een heerlijk zwembad.
November: Voor werk naar
Ecuador en daar 4 dagen vrij aan vastgeplakt. Die gebruikt om bij te komen (was nogal ziek geweest) in een heerlijk hotelletje in de Ecuadoriaanse jungle (Misahuallí).
December: Dagje naar
Gent, waar ik volgens mij nog nooit was geweest (of in elk geval heel lang niet!). Heel leuk en gezellig stadje!
De statistieken:
- 10 landen (buiten Nederland), 4 continenten
- Ongeveer 97 nachten in hotels
- 31 enkele vluchten (inclusief één rondvlucht; exclusief stops), 2 bootreizen (Tanzania en Cambodja), drie internationale treinreizen (Antwerpen (heen/terug) en VS-Canada) en heul veul bus-, brommer- en autoreizen.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.